POLISHSEAMEN

NAVYFIELD - Początkującego pytań kilka

PL_Daritto - 26 Styczeń 2011, 18:19
: Temat postu: Początkującego pytań kilka
Tak jak wspominałem na shoutbox- chciałbym popróbować swoich sił w Navy Field.
Da się w kilku dosłownie punktach spisać od czego powinienem zacząć? Jak z Wami pograć? Gdzie Was szukać?
PL_fox6 - 26 Styczeń 2011, 18:31
:
wolisz serwer US, czy może EU?
jeśli Eu, to ściągnij klienta stąd:
http://www.navyfield.eu/e...e.asp?chkNum=21 (wersję angielską)
A to link do floty pod banderą której pływają ludzie z tego forum w tym ja:
http://www.polish-punishers.pl/index.php
Tu uzyskasz najlepsze informacje, od ludzi którzy naprawdę się na tym znają.

i z doświadczenia - nie bierz tej nacji którą będą ci proponować, weź taką, którą najbardziej lubisz i cenisz. ;) w moim przypadku to IJN i KM
Adiq - 26 Styczeń 2011, 18:40
:
Wiesz że idziesz pod górkę Fox bo KM i IJN na początek gry są przerąbane, i tak każdą nacje trza przejść 2 razy by support dobry mieć żeby w ogóle był użyteczny, na początek to ludzie z reguły grają US/UK ponieważ dla początkujących to idealne nacje, u KM będziesz narzekać na brak siły ognia a u IJN na papierowy pancerz... U UK narzekać możesz na brak AA i słaby zasięg za potęgę a nie siłę ognia a u US narzekać można co najwyżej za zrównoważenie...

Ja jakbym miał se BB stawiać od początku to bym brał IJN ponieważ to specyficzne okręty, ale support praktycznie leży...
PL_Daritto - 27 Styczeń 2011, 08:09
:
Z doświadczenia wiem, że to co na początku najłatwiejsze potem okazuje się porażką. Ta sama zasada odnosi się też do opcji "zbilansowanych" - też po jakimś czasie okazuje się, że nam bilans zaczyna wychodzić uszami i innymi otworami...

Tak więc zdecydowałem się na KM. Klienta już ściągnąłem, patch też jest, isnatalacja też. Dziś pierwsze odpalenie i zobaczymy co dalej :) Oczytałem się poradników, popatrzyłem na specyfikację jednostek i załogi - co niec wiem, innego się dowiem :)
PL_tes - 27 Styczeń 2011, 10:33
: Temat postu: Re: Początkującego pytań kilka
PL_Daritto napisał/a:
Tak jak wspominałem na shoutbox- chciałbym popróbować swoich sił w Navy Field.
Da się w kilku dosłownie punktach spisać od czego powinienem zacząć? Jak z Wami pograć? Gdzie Was szukać?


Squadron PolishSeamen dziala w ramach floty PolishPunishers na serwerze europejskim Bismarck. Zlap Murina (w grze pl_murin - szeryf SQ) lub Liska (PL_lisiu?) to Ciebie przygarna do nas.

Jezeli chodzi o nacje, to bierz co lubisz. Granie ma byc przyjemnoscia a nie kara. A nic nie daje wiecej przyjemnosci, jak granie swoimi kochanymi okrecikami. :lol Ja wzialem USN, bo zwyczajnie kocham amerykanskie CV i musialem miec "The Big E" i "Lady Lex" w stoczni :lol

A od czego powiniens zaczac? Od wlosowania porzadnej zalogi. Pomecz sie troche i polosuj zalogantow z kluczowymi bazami 12. Standard dla KM BB to BO, 2xGun (11/11 na Acc/Rld jest ok), 2xAA gun, 4xRepair i 4xEng. Nie rob restorera bo nie warto. I dobijaj szybko do Emdena, zakladaj najszybsze dzialka AA i kos kase, ekspa, espertow na pokojach Greate Battle. Od razu tez pal zaloge, aby miec jak najwecej vetow (zielonych). Na niskich levelach szybko wpadaja, a zaloga i tak jest zbyt cienka by odczuc brak bialych (expertow). To tak na szybko, jak cos to zlap mnie na Vento/Ts, to Tobie dokladnie wytlumacze co i jak.

Ponizej link to forum floty:
http://polish-punishers.pl/
Mamy tez TS'a:
Cytat:
Teamspeak 3 http://www.teamspeak.com/?page=downloads

178.63.82.70:7005

PL_Szylol - 27 Styczeń 2011, 15:47
:
No cóż Darrito, ja gram na US serwerze i miałem laqi, ale poradziłem już sobie z nimi. Ja gram Brytyjskim BB i Francuskim CV, Brytyjczycy mają naprawdę niezłą siłę ognia i mocny, lecz bardzo drogi armor, dlatego najlepszym wyborem na pancernik jest Royal Navy. Zasięg jest trochę słabszy, ale mam dopiero BB1 (Niedługo BB2). Co do Francuzów to nie wiem czy wyszli już na EU ale przypuszczam że tak, to są słabi, ale dobrze że chociaż mają dobrych dive bomberów i ostatnie BB (wg. mnie chyba najlepsze ostatnie BB w całej grze, ale zobaczymy co z ruskimi zrobią). KM ma duuuuży zasięg, ale słabą siłę uderzeniową, słaby armor oraz wspaniałe działa AA (najszybsze o przeładowaniu 0,8 sec!) . IJN ma aż dwie ścieżki rozwoju Lotniskowców i nie są takie złe, ale co do innych okrętów, to jak to mówili przedmówcy, dosyć słaby pancerz. US mają bardzo dobre CV i myśliwców a reszta jest raczej zbalansowana. Pozdrawiam.
Adiq - 27 Styczeń 2011, 16:51
:
Kilka wyjaśnień co do postu Szylola

Większość z tego to prawda ale nie zgodzę się że francuskie BB6 jest dobre, widziałem testy zasięgów i nawet QV ma większy niż francuska szóstka (której jeszcze nie wprowadzono), co do Alsace to nie mam zdania, jakoś tchórze mnie nie przekonują do gry, jeśli chodzi o pancerniki IJN to nie są aż tak złe, może i papierowy pancerz ale całkiem nieźle się sprawdzają, poza tym w przeciwieństwie do niemców ich AA ma ogromny zasięg dlatego też na japońcach dasz radę poradzić sobie ze scoutami wroga, na PP często słyszę że Amagi to bardzo specyficzne BB i Cioper o ile ma wolne konta z Amagi nie daje go nikomu kto nim nie grał :|| , no i zawsze na HA słyszę że pierwszeństwo w porcie mają Kaisery i Nebraski (za co część graczy się zaczęła oburzać dlaczego niby QV i Amagi nie mogą grać?) ale to już kwestia zasięgu jak dla mnie.

Czy Alsace jest najlepszym BB5 w grze... Nie wiem, zależy w jakim celu, każda z nacji była robiona na co innego (Uniwersalność, Hit & Run, AW, Zabawa torpedami, Francuzi to chyba do uciekania jak to w historii było) więc tu teksty typu że Brytole są najlepsze itp. są nie na miejscu ponieważ brytole byli robieni do czego innego a IJN do czego innego...

Chyba zacznę robić japońskie BB, byle by do SY dojść, potem to na Amagi mi nie zależy.
PL_fox6 - 27 Styczeń 2011, 19:02
:
u IJN przerażają mnie jedynie... kąty! trudniej się gra na 45 (podbnie jak mają US).

O Amagi, że jest trochę dziwne, też słyszałem. Ale jednak 5 slotów na działa daje do myślenia.
PL_Rapciu - 27 Styczeń 2011, 20:56
:
Brytole to masowka :| Wiekszosc idzie na latwizne i robi UK - L2 - czyli fajny zasieg (niewiele ustepujacy H44) no i pancerz najlepszy w grze :hmm Komercha :lol (pozniej placz ze do portu nie mozna na QV z biednym zasiegiem) Gramy jako AW lub SW - czyli mamy wybor. Inne nacje tego nie maja. Albo speed albo nic. Katy.... hmmm... jesli pograsz lewelujac US lub IJN i dobijesz do BB5 to przestanie to miec dla Ciebie znaczenie bo juz sie przyzwyczaisz i pamietaj ze pociski spadajace pod tak ostrym katem (45*) robia straszny bajzel jesli trafia :8) (one shot by Montana :bum: :szpaner: )
Dzialka AA sa sensowne w IJN, KM i MN chociaz widzialem juz L2 kropiace z AA (co wcale nie jest glupie... a potrafi zadziwic wrogie CV i sie obronic)
Proponowalbym na poczatek US lub UK (bueee - badz orginalnieszy niz 90% serwa) Na KM i IJN przyjdzie czas a na koncie masz dosc miejsca aby miec 3 nacje BB i jeszcze troche.
Postaraj sie o dobra zaloge +12 (komplet) bo pozniej to juz bedzie kicha i strata czasu jesli bedziesz cos dociagal od zera :drapanie:
PL_Daritto - 28 Styczeń 2011, 08:24
:
No dziękuję wszystkim za multum cennych rad. Co prawda muszę sobie zbudować jakiś słownik żeby rozumieć wszystkie skróty jakimi się posługujecie, lecz rozumiem, że to specyficzny slang wśród graczy NF :)
Jak na złość nie miałem jeszcze czasu na granie. Mam nadzieję popracować nad tematem w weekend - no, chyba, że padnie hasło testów multi SH4 - wtedy sorry, ale są sprawy ważne i ważniejsze :)
Adiq - 28 Styczeń 2011, 09:34
:
To są jeszcze proste rzeczy:

L2 - Lion 2 (BB5 u brytoli)
AW - Pancernik napakowany min. 9 calami Decka, czyli po prostu wypchany pancerzem, często stosowane u brytoli, AW można na Lionach łatwo poznać po braku tylnej wieży co pozwala załadować znacznie więcej pancerza niż gdyby grało się na 3 wieże
SY - skrót od Super Yamato (BB5 u japońców)
QV - Queen Victoria, (BB6 u brytoli, czyli ostatni BB)
AA - Anti-Aircraft ale tego chyba nie trzeba tłumaczyć.
SD - to taki jakby "główny" pancerz BB'ków, skuteczny tylko jak wartość wynosi 900, wtedy jesteś w stanie wytrzymać nawet 2-3 salwy więcej niż gdybyś miał niekompletne SD

To przynajmniej z podstaw
PL_Daritto - 29 Styczeń 2011, 09:14
:
Heh, jako nowy użytkownik dostałem "we władanie" BB Super Yamato. No to sobie pływam misje treningowe i zbieram exp.
Mam pytanie o rozwój załogantów: otóz w jaki sposób, albo według jakiego modelu działa podnoszenie doświadczenia załogi na poziomy Veteran i Expert?
Obecnie dochrapałem się średnio 6 levela na podstawowej załodze. Nie wiem o co chodzi z losowaniem załogi- gdzie to się w ogóle odbywa:)?
PL_tes - 29 Styczeń 2011, 10:04
:
Zobacz na stracie dostales zolta zaloge. Wezmy Gunnerow. Maja baze ACC/Reload 11/11, reszta 9. To sa ich stastyki kluczowe, reszta liczy sie sporo mniej. Podobnie jest dla innych twoich zalogantow. Spojrz np. na Repka ma baze rep/res/eng 11/10/10 reszta 9. Wiec jego kluczowa umiejetnoscia jest repair, ale i posrednio rest/eng.

Maksymalne punkty umiejetnosci:
- kapitan - max. 15 dla losowania i 16 jak kupujesz za $
- reszta - max. 12 dla losowania i 13 jak kupisz za $

Teraz jak wrzucisz zaloge (zakladka crew), na samym dole po prawej stronie masz przycisk NEW. Klikasz i pokazuje ci sie okienko nowego rekruta. Podobaja Tobie sie jego statystyki, nadajesz mu nazwe i klikasz o ile sie nie myle Approve czy cos podobnego. Nie podoba sie Tobie losujesz raz jeszcze. Poniewaz wylosowanie bazy 12 jest dosc trudnie, czeka Ciebie wiele losowan, ale warto sie pomeczyc.

WAZNE!!! Losujemy zalogantow z bazami nie mniejszymi niz MAX - 1. Reszta to strata czasu i pozniejszych nerwow.


Umijetnosci.

Jak juz nasz ludek osiaga level 12. To wyieramy mu nacjie i umiejetnosc ZGODNIE z jego statystykami. Proste. Oczywiscie dany okret danej nacji obsadzaja tylko marynarze tej konkretnej nacji. Pozostale nacje owszem dzialaja, ale baaardzo slabo.

PS. Zolta zaloga jest calkiem niezla, ale zalecam pomeczyc sie troche i dolosowac lepszych. Tylko zostaw sobie troche punktow na pozniejsze klasowania zalogantow ;)

To tyle na dzis ;)
PL_fox6 - 29 Styczeń 2011, 13:34
:
hmmm... po ostatnim patchu naprawiono nieco francuzów...
PL_Daritto - 31 Styczeń 2011, 16:34
:
Hm, no i kolejne pytanie mi się stworzyło po kilku bataliach. Otóż zakupiłem sobie Niszczyciel D1 - wszystko fajnie, ale nie mogę używać wyrzutni torped. Wydaje się, że mam za niski poziom- ale kogo? Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić...
Adiq - 31 Styczeń 2011, 17:58
:
musisz mieć arm. sailorów przeszkolonych na torpedystów.
PL_Rapciu - 31 Styczeń 2011, 18:19
:
Cytat:
Hm, no i kolejne pytanie mi się stworzyło po kilku bataliach. Otóż zakupiłem sobie Niszczyciel D1 - wszystko fajnie, ale nie mogę używać wyrzutni torped. Wydaje się, że mam za niski poziom- ale kogo? Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić...


Patrz zawsze na wymagania. Ludek musi byc klasyfikowany do danej nacji (chyba ze to neutralna lajba) Miec odpowiedni lv. i odpowiednie zdolnosci - torpedysta, hvy. torpedo itd.
PL_tes - 31 Styczeń 2011, 18:30
:
Twoi ludkowie nie maja odpowiedniego levelu albo umiejetnosci. Kliknij prawym na zalogata pokaza sie jego statystyki, kliknij raz jeszcze i pojawia sie umiejetnosci. Na niskich levlach do obslugi torped potrzebujesz umijetnosc Torpedo . Na pewno ta umiejetnosc ma Torpedo Man. Dla pewnosci sprawdz czy Arm Sailor lub Support Sailor ja ma.
PL_Daritto - 3 Luty 2011, 09:31
:
No to sobie walczę i jak na razie idzie dobrze. Jeśli ktoś chciałby postrzelać za free do w miarę wolnego, ruchomego celu to zapraszam:)))

Ale mam pytanie - w lobby, przed bitwą, pojawiają się sylwetki okrętów poszczególnych graczy. Przy większości z nich znajduje się jakieś logo, order i takie tam - co to jest?
Adiq - 3 Luty 2011, 12:45
:
Klan... tj. Flota, złoty napis to Eskadra, Flota może mieć max 5 eskadr + Flota główna (bez napisu ale z sygnaturą), z czego Flota główna może mieć max. 50 graczy a Eskadra 30 co daje łącznie max. 200 Flotowiczów
PL_Rapciu - 3 Luty 2011, 16:31
:
Polish Punishers Poczytaj sobie. Moze cos sie przyda :)
PL_Daritto - 4 Luty 2011, 08:48
:
Heh, no już sobie wertowałem to forum. Nawet chciałem się zarejestrować, ale jakoś od dwóch dni nie przychodzi mail aktywacyjny...
PL_Andrev - 4 Luty 2011, 09:18
:
PL_Daritto napisał/a:
Heh, no już sobie wertowałem to forum. Nawet chciałem się zarejestrować, ale jakoś od dwóch dni nie przychodzi mail aktywacyjny...


Może to kwestia twojego klienta pocztowego?
Przykładowo listy na WP jakoś "nie chcą" przychodzić...
PL_Rapciu - 4 Luty 2011, 11:12
:
Sprawdz czy faktycznie "uczynna" poczta WP nie przeniosla maila do spamu. Pozniej tylko skrobnij podanie w dziale "rekrutacja" i koniecznie nie zapomnij o zdjeciu siostry, kuzynki lub innej niewiasty :8) To jest chyba najbardziej przestrzegany pkt. regulaminu :lol
PL_fox6 - 4 Luty 2011, 19:02
:
no nie powiem, ja tam napisałem PW do ciopera i 5 minut później byłem we flocie... ;)
PL_Daritto - 8 Luty 2011, 06:49
:
Hmm, no i sobie zbieram doświadczenie na mojej łupince, ale mam problem z doborem jednostki napędowej. Niestety, poradniki OBSt`a nie działają i trudno mi na tym etapie znaleźć złoty środek pomiędzy masą siłowni okrętowej a mocą i co za tym idzie przełożeniem na mobilność i prędkość jednostki. Na chwilę obecną w ramach testu zamontowałem na swojego Z-1 najcięższą siłownię co dało efekt w postaci prędkości maksymalnej 11 węzłów (awaryjnej 13 węzłów) co jak na niszczyciel to chyba ciut mało :)
Co możecie doradzić w tym temacie?
PL_Rapciu - 8 Luty 2011, 10:59
:
Szukaj zawsze silnika o jak najwiekszych mocach (horse power) Dla Z1 najlepszy bedzie DD Engine I (77 000 HP) co powinno dac 50-69 kts bez zalogi, dzial itp. Predkosc maksymalna zalezec bedzie w duzej mierze od ilosci Engow na pokladzie (kazda lajba ma pewien limit ktorego juz nie pprzekroczysz) Nie zakladaj ciezkiego silnika na mala lajbe bo da to efekt ktory wlasnie zauwazyles - 11-13 kts.
PL_Daritto - 8 Luty 2011, 12:27
:
No tak - tego się właśnie domyślałem. Dzięki za potwierdzenie :)
A teraz wzbogacanie słownika NF:
co oznaczają skróty:
ENGI
CAP...?
Adiq - 8 Luty 2011, 12:48
:
Engi to Engineer, inżynierzy podkręcający prędkość okrętu i długość Overhull'a, a Cap to max. limit jaki sailor może osiągnąć czyli np. kiedy gunnerzy już strzelają punkt w punkt.

tak samo jak Rep to Reapir czyli gostek od napraw a Rest gostek od Restore, on podnosi szybciej SD jak dobrze pamiętam ale później kiedy reszta załogi jest w stanie wyciągnąć 900 SD jest niepotrzebny