Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin po informacji na Discordzie Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu Zapraszamy na serwer głosowy DISCORD |
Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Cześć! Na poprzednim forum, zaistniał taki pomysł, stworzenia szkółki dla DW. Planujecie coś w tym stylu stworzyć tu, czy za późno się obudziłem o ładnych kilka lat? Doskonale rozumiem, że sama myśl o nauce żółtodzioba, może być mega irytująca, dlatego nie spodziewam się tu, prowadzenia za rączkę. Czytać umiem - w angielskim słabiej i wolniej, ale daję radę - szukać też umiem, ale pomocy też potrzebuję Daaaawno temu grałem kilka misji kampanii w 688i H/K. Stacji sonaru nie nauczyłem się, ale udało mi się niszczyć cele naziemne Tomahawk'ami i ogólnie szła kampania dość dobrze. Niestety lata swoje robią i dziś w dw nie potrafię nawet wyszykować torpedy - zalać itd owszem, ale oznaczyć prawidłowo celu, już nie. Może macie jakiś scenariusz dla starego noob'a, gdzie nie koniecznie na dzień dobry następuje ping ping i łup? Za wszelkie info dzięki z góry. Pozdrawiam!
- PL_Cmd_Jacek
- Administrator
- Posty: 1572
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
- Lokalizacja: Będzin / Ploiesti
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Kiedyś Anne Bonny się tym zajęła, ale dawno jej nie było.
Jestem w stanie pomóc najlepiej w piątunio lub weekendzik. Kwestia zagadania na Discordzie i jedziemy, znaczy płyniemy
Jestem w stanie pomóc najlepiej w piątunio lub weekendzik. Kwestia zagadania na Discordzie i jedziemy, znaczy płyniemy
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Jakieś pół roku temu pogrywałem w DW (v. 1.48) single - gra spodobał mi się i to bardzo
W menu DW masz duży wybór róznego typu misji. Mnie przypadły do gustu (na nich uczyłem się podstaw) następujące:
- Quick Missions -> "Falklands_Islands",
- Missions-> "Kilo Demo", "Filipino Convoy" i bardzo długa "Sink the Nimitz" i do niej film-tutorial na YT:
youtu.be/y826j202GqE
Sam "zmajstrowałem" sobie prościutką misję do ćwiczeń na pełnym ręcznym sterowaniu (łącznie z TMA) Akula vs Wasp, Harpers Ferry i z tyłu LA która kontratakowało po moim odpaleniu torped. Mogłem ćwiczyć uniki przed Mk-48 i odpalanie decoys. Plik misji w załączniku.
Stworzyłem także prosty program pomocny na full real, przelicznik jednostek odl. oraz filtrujący profile - KED.exe (DW_RA Helper).
W menu DW masz duży wybór róznego typu misji. Mnie przypadły do gustu (na nich uczyłem się podstaw) następujące:
- Quick Missions -> "Falklands_Islands",
- Missions-> "Kilo Demo", "Filipino Convoy" i bardzo długa "Sink the Nimitz" i do niej film-tutorial na YT:
youtu.be/y826j202GqE
Sam "zmajstrowałem" sobie prościutką misję do ćwiczeń na pełnym ręcznym sterowaniu (łącznie z TMA) Akula vs Wasp, Harpers Ferry i z tyłu LA która kontratakowało po moim odpaleniu torped. Mogłem ćwiczyć uniki przed Mk-48 i odpalanie decoys. Plik misji w załączniku.
Stworzyłem także prosty program pomocny na full real, przelicznik jednostek odl. oraz filtrujący profile - KED.exe (DW_RA Helper).
- Załączniki
-
- myFirstMission.zip
- (983 Bajtów) Pobrany 204 razy
Ostatnio zmieniony 27 lut 2020, 6:46 przez PL_Mirko, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Panowie, to czemu nie gracie? Przecież gry odbywają się w każdy piątek i sobotę o 20 czasu polskiego od ładnych kilku lat
Nie ma problemu z dołączaniem nowych graczy ale trzeba znać podstawy bo w ogniu walki zwyczajnie nie ma czasu na objaśnienia - zwłaszcza kiedy każdy ma inny interfejs
Co do tutoriali polecam te od Chazlego aby poznać te podstawy. Poniżej playlista:
Intro to Dangerous Waters/Submarine Tutorials
Wprawdzie te filmy były robione na podstawowej wersji a dziś praktycznie wszystkie sesje rozgrywane sa na modzie Reinforce Alert (aktualnie wersja 1.49) ale to nadal wartościowe materiały.
Natomiast odradzam oglądanie jego gameplayów z uwagi na fakt, że Chazly gra dość specyficznie: przedkłada pewien aspekt gry ponad inne - co niekoniecznie każdemu może przypaść do gustu a juz jest bardzo mało skuteczne w sesjach multiplayer.
Jestem za tym by zorganizować jakąś sesyjkę instruktażową, gdzie można by omówić podstawowe kwestie. U mnie odpadają piątki i soboty właśnie z uwagi na gry od godziny 20 - no chyba, że by zacząć wczesniej. Jednak lepszym terminem jest dla mnie niedziela.
Myslę, że można dogadać jakis sensowny kompromis.
Nie ma problemu z dołączaniem nowych graczy ale trzeba znać podstawy bo w ogniu walki zwyczajnie nie ma czasu na objaśnienia - zwłaszcza kiedy każdy ma inny interfejs
Co do tutoriali polecam te od Chazlego aby poznać te podstawy. Poniżej playlista:
Intro to Dangerous Waters/Submarine Tutorials
Wprawdzie te filmy były robione na podstawowej wersji a dziś praktycznie wszystkie sesje rozgrywane sa na modzie Reinforce Alert (aktualnie wersja 1.49) ale to nadal wartościowe materiały.
Natomiast odradzam oglądanie jego gameplayów z uwagi na fakt, że Chazly gra dość specyficznie: przedkłada pewien aspekt gry ponad inne - co niekoniecznie każdemu może przypaść do gustu a juz jest bardzo mało skuteczne w sesjach multiplayer.
Jestem za tym by zorganizować jakąś sesyjkę instruktażową, gdzie można by omówić podstawowe kwestie. U mnie odpadają piątki i soboty właśnie z uwagi na gry od godziny 20 - no chyba, że by zacząć wczesniej. Jednak lepszym terminem jest dla mnie niedziela.
Myslę, że można dogadać jakis sensowny kompromis.
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Dziękuję chłopaki za odzew. Co do discord'a to u mnie najlepszym czasem jest niedziela wieczór, bądź co drugi piątek wieczór. Jednek czy w ten weekend wejdę, to nie wiem. PL_Mirko dzięki za scenariusz. Na pewno muszę zastosować inny myk, aniżeli d3d do full screen'a, gdyż za często gra się wysypuje. Mam dograny najnowszy RA, ale na multi na pewno nie jestem gotów - no chyba że jako przynęta
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Aby dołączyć do multi wystarczy znać podstawy - przejść 2-3 misje singlowe. Generalnie najlepiej gry nauczysz się własnie w MP - progres jest znacznie szybszy niż w jakikolwiek inny sposób. Praktycznie zawsze jest jakiś nowy gracz, który uczy się dopiero jak grać i nikt nie ma z tym problemu. Niczym nie ryzykujesz, nikt nic złego nie powie bo tak to się dzieje od wielu lat.
Jest szansa, że po grze ktoś podzieli się kilkoma radami co mozna było zrobić lepiej.
Najczęściej gramy z automatycznym TMA bo w takich sesjach jest zazwyczaj znacznie więcej ciekawych rzeczy do roboty niz ślęczenie nad zagadkami geometrycznymi. To z tego powodu nie polecam wzorować się na FPSchazlym - on uwielbia TMA i dobiera tak scenariusze, żeby było mu łatwiej rozpracowywać TMA. W grach MP to wszystko wygląda inaczej - dlatego poswiecanie czasu na "masterowanie" TMA zamiast przystępowanie do sesji MP jest błędem.
Aby dobrze opanować TMA warto mieć już solidne doświadczenie w grze - inaczej TMA staje się sztuką dla sztuki.
W dziale "rozegrane bitwy" są krótkie opisy ze zmagań oraz moje filmy z sesji - myślę, że można sie z nich sporo nauczyć (na zasadzie podpatrzenia) mimo, że są bez komentarzy. Ostatnich 3-4 bitew nie zamieszczałem z braku czasu,
Miedzynarodowy kanał doscord do gry w DW jest w moim podpisie - wystarczy kliknąć.
(Nie jest to potrzebne by dołączyć do bitwy ale sporo ułatwia bo czasem gracze organizują sesję ad hoc)
@PL_Mirko - sprawdziłem scenariusz i wydaje mi się, że jednostki są zdecydowanie za blisko. Trzeba się pzrestawić z Silent Hunterów bo w praktyce nie ma potrzeby podchodzić na tak małą odległość a tak naprawdę to właśnie podchodzenie jest esencją gry
Tak czy inaczej, dzięki za udostępnienie. Fajnie zobaczyć, że ktoś się wysilił by poznać podstawy edytora - większosc osób wybiera quick mission (któe jest bardzo wadliwie zaprogramowane)
Jest szansa, że po grze ktoś podzieli się kilkoma radami co mozna było zrobić lepiej.
Najczęściej gramy z automatycznym TMA bo w takich sesjach jest zazwyczaj znacznie więcej ciekawych rzeczy do roboty niz ślęczenie nad zagadkami geometrycznymi. To z tego powodu nie polecam wzorować się na FPSchazlym - on uwielbia TMA i dobiera tak scenariusze, żeby było mu łatwiej rozpracowywać TMA. W grach MP to wszystko wygląda inaczej - dlatego poswiecanie czasu na "masterowanie" TMA zamiast przystępowanie do sesji MP jest błędem.
Aby dobrze opanować TMA warto mieć już solidne doświadczenie w grze - inaczej TMA staje się sztuką dla sztuki.
W dziale "rozegrane bitwy" są krótkie opisy ze zmagań oraz moje filmy z sesji - myślę, że można sie z nich sporo nauczyć (na zasadzie podpatrzenia) mimo, że są bez komentarzy. Ostatnich 3-4 bitew nie zamieszczałem z braku czasu,
Jak nie w ten to można spróbować kiedy indziej - ja i tak organizuję sesję niemal w każdy piątek i sobotę (w tym roku chyba tylko raz nie mogłem w piątek)Jednak czy w ten weekend wejdę, to nie wiem.
Miedzynarodowy kanał doscord do gry w DW jest w moim podpisie - wystarczy kliknąć.
(Nie jest to potrzebne by dołączyć do bitwy ale sporo ułatwia bo czasem gracze organizują sesję ad hoc)
@PL_Mirko - sprawdziłem scenariusz i wydaje mi się, że jednostki są zdecydowanie za blisko. Trzeba się pzrestawić z Silent Hunterów bo w praktyce nie ma potrzeby podchodzić na tak małą odległość a tak naprawdę to właśnie podchodzenie jest esencją gry
Tak czy inaczej, dzięki za udostępnienie. Fajnie zobaczyć, że ktoś się wysilił by poznać podstawy edytora - większosc osób wybiera quick mission (któe jest bardzo wadliwie zaprogramowane)
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
A mnie się nie wydaje, ale wiem, że jednostki są za blisko. Taki był zamysł tej misji - blisko aby atak LA był jak najszybszy, na jak najkrótszym dystansie, bym miał więcej możliwości poćwiczyć manewry defensywne i to w jak najkrótszym czasie. Przyspieszony trening
A misje z długim podejściem to są jako dodatki do RA - można wybierać i ćwiczyć. Dość długo spędziłem czasu na oglądaniu video-tutoriali i czytaniu poradników.
A TMA manualne ćwiczyłem na tych misjach z długim podejściem, bo sądziłem, że tacy hardcore'owi gracze jak Wy grają na full-real'u
Chciałem sprawdzić "naocznie" co mi się przyda na MP, dołączyłem do sesji "Atomowy Iran" Przemka (21.09.2019, temat na forum archiwalnym). Byliśmy tylko we dwóch, gra nie odbyła się. A przy okazji na Discord'zie Gooferus oświecił mnie, że jednak z auto TMA.
Jeżeli mam chwilę wolnego czasu, odpalam WT i zwykle znajduję jakąś interesującą bitwę. Albo coś lżejszego - "zwiedzam" Europę z ETS2.
Nie muszę czekać do piątku
Taka jest właśnie przewaga gier MMO, gdzie serwery są czynne 24 godz. a nie 1-2 razy na tydzień - akurat mogę nie mieć czasu albo gra nie odbędzie się.
Nie da się ukryć - DW jednak nie wciągnęło mnie na dłużej, a jest naprawdę interesującą grą.
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
"zmajstrowałem" sobie prościutką misję do ćwiczeń na pełnym ręcznym sterowaniu (łącznie z TMA)
Widzę tu pewien brak konsekwencji - nie da się bawić w TMA kiedy wróg jest zbyt blisko i niemal od razu atakuje. Do TMA potrzebujesz około 5-10 minut śledzenia a komputer wali juz kilka sekund po wyktyciu z taką dokładnością, jakby Cie śledził pół godzinyA mnie się nie wydaje, ale wiem, że jednostki są za blisko
Pojęcie full-realu jest bardzo względne. Prawdziwy dowódca nie siedzi przed TMA czy sonarem a juz tym bardziej nie wysyła załogi na spoczynek czy przydziela do zadań jak w pewnej popularnej serii. Jednak nie gramy z autocrew TMA głównie po to by nowi gracze mogli dołączyć do gry i nabyć potrzebnych umiejętności w istotniejszych aspektach gry. Automat w DW jest dalki od perfekcji i granie z nim wcale nie sprawia, że gra staje się prosta - co to to nie.sądziłem, że tacy hardcore'owi gracze jak Wy grają na full-real'u
Zabawne, że jak niedawno zagraliśmy na 8 osób z wymuszonym manualnym TMA to nikt się w to nie bawił - taki to jest właśnie full realizm.
Każdy gra jak lubi, jednak nie trzeba czekać na weekend by zagrać w DW - można grać singlowe misje, które mają pewne przewagi nad multiplayerowymi. Z doświadczenia wiem, że wolę sobie limitować "porządne sesje" niż iść w ilośc i przy tym bylejakość. Mam na myśli trzepanie podwójnego doświadczenia i innych profitów za pierwszą rozgrywkę itp. Grałem kiedyś w WoT i WT czołgi - zauważyłem, że mając już sporo złomu w garażu zwyczajnie odwalam misje żeby mieć profity obliczone na nieskończony grind. Nie sprawiało mi to radości - czasem nawet bardziej frustrowało bo ktoś zawalił choć team miał wygraną w kieszeni. Przy 20 czołgach pykniecie codziennie każdego z nich to była mordęga. A jak się nie pyknęło to było uczucie niewykorzystania wszystkich szansJeżeli mam chwilę wolnego czasu, odpalam WT i zwykle znajduję jakąś interesującą bitwę. Albo coś lżejszego - "zwiedzam" Europę z ETS2.
Nie muszę czekać do piątku
Nie wiem jak to wygląda teraz ale generalnie, mimo że z początku dobrze się bawiłem (zwłaszcza w WT ground forces) to taki model rozgrywki nie jest dla mnie.
Sesje rzadziej rozgrywane pozwalają się graczom przygotować (choćby i psychicznie) na weekend i zagrać z pełnym zaangażowaniem. Dla mnie to skuteczna metoda przeciw habituacji doznań - ważne kiedy się gra w DW już 15 lat
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
No właśnie, "każdy gra jak lubi". Ja dopiero teraz zrozumiałem co powodowało, że jakoś takoś mi szło w 688i: zaznaczona opcja true w ustawieniach. Dlatego też najpewniej nie byłem zmuszony zbytnio korzystać z sonaru. Jednak nie chcę tak grać, bo klimat idzie w pioruny. Próbuję kampanię rozgrywać w wolnych chwilach od sh. Remake sub command zauważyłem, że ma najwięcej scenariuszy i gram po stronie Rosjan. Tylko czy ma to sens? Pepe wspomniałeś, że szybkie misje zawierają masę błędów. Kampanię też to może dotyczyć?
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Quick mission - nie tyle ma błędy co po prostu ustawia jednostki bardzo blisko - najcześciej tuż za twoim okrętem podwodnym.
Błędy to na przykład główny cel misji - zestrzelić satelitę - co jest poza możliwościami jakiegokolwiek okrętu. Po prostu generator losuje z niezbyt sensownie dobranej puli.
Niemniej jednak to włąśnie na quick mission nauczyłem się grać okrętami nawodnymi. Jedyne sensowne ustawienie to: screen escort - medium difficulity - i najlepiej na jakimś głębokim akwenie bez lodu
Kampanie w RA z sub command i 688 H/K mogą mieć niewielkie błędy ale generalnie działają dobrze.
W SC i 688 H/K TMA było łatwiejsze w ogsłudze bo te gry nie uwzględniały faktycznego położenia anteny - czyli na przykład podczas zmian kursu antena podążała idealnie za okrętem Natomiast w DW antena lekko "scina" co jest bardziej realistyczne.
Kampania z Sub Command po stronie US
Natomiast tak poza tematem kampanii nie doradzam skupiać się na jednym okręcie tylko poznac weszystkie. wtedy zauważa się, że bazują one na ledwie kilku typach i w efekcie wiesz juz jak grac kazdym. Poza tym scenariusze MP maja zazwyczaj konkretnie dobrane okręty i może tam nie byc tego, który jest Twoim ulubionym
Błędy to na przykład główny cel misji - zestrzelić satelitę - co jest poza możliwościami jakiegokolwiek okrętu. Po prostu generator losuje z niezbyt sensownie dobranej puli.
Niemniej jednak to włąśnie na quick mission nauczyłem się grać okrętami nawodnymi. Jedyne sensowne ustawienie to: screen escort - medium difficulity - i najlepiej na jakimś głębokim akwenie bez lodu
Kampanie w RA z sub command i 688 H/K mogą mieć niewielkie błędy ale generalnie działają dobrze.
W SC i 688 H/K TMA było łatwiejsze w ogsłudze bo te gry nie uwzględniały faktycznego położenia anteny - czyli na przykład podczas zmian kursu antena podążała idealnie za okrętem Natomiast w DW antena lekko "scina" co jest bardziej realistyczne.
A czemu miałoby nie mieć? Oczywiście, że ma. Sam ostatnim razem rozgrywałem po stronie USA ale na późniejszym etapie trafiłem na błąd, który uniemożliwił mi ukończenie jednej z misji. Z tym, że to było pod RA 1.46 beta więc może się już zmieniło.Remake sub command zauważyłem, że ma najwięcej scenariuszy i gram po stronie Rosjan. Tylko czy ma to sens?
Kampania z Sub Command po stronie US
Natomiast tak poza tematem kampanii nie doradzam skupiać się na jednym okręcie tylko poznac weszystkie. wtedy zauważa się, że bazują one na ledwie kilku typach i w efekcie wiesz juz jak grac kazdym. Poza tym scenariusze MP maja zazwyczaj konkretnie dobrane okręty i może tam nie byc tego, który jest Twoim ulubionym
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Słuszna uwaga! Mogłem wprowadzić kogoś w błąd.Widzę tu pewien brak konsekwencji - nie da się bawić w TMA kiedy wróg jest zbyt blisko i niemal od razu atakuje. Do TMA potrzebujesz około 5-10 minut śledzenia a komputer wali juz kilka sekund po wyktyciu z taką dokładnością, jakby Cie śledził pół godziny
Misja powstała gdy trenowałem TMA ręczny. I w pierwszej wersji Akula była umieszczona w dalszej oległości.
Kiedy okazało się, że jednak auto TMA, przesunąłem jednostkę Red blisko.
Tak, załączona przeze mnie jest 2-gą wersją misji i nie nadaje zbytnio do treningu TMA ręcznego. Używałem ją do ćwiczenia manewrów defensywnych - szybka reakcja wroga, możliwość szlifowania umiejętności przeżycia.
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Dla początkujących graczy ciekawe opracowanie w pliku pdf - link do ściągnięcia : ANALIZA ATAKU TORPEDY NAPROWADZAJĄCEJ SIĘ NA ŚLAD TOROWY
I przy okazji (Victor I vs LA I) ciekawy obrazek z zastosowania PMR-2 Mine Complex - moment odpalenia rocket-mine (speed: - 156 kts (288 km/h)):
I przy okazji (Victor I vs LA I) ciekawy obrazek z zastosowania PMR-2 Mine Complex - moment odpalenia rocket-mine (speed: - 156 kts (288 km/h)):
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Pod wpływem impulsu (weny twórczej?), postanowiłem zmontować film - tym razem z gry Dangerous Waters
Film - rodzaj poradnika: "DW + mod RA 1.50 beta: VICTOR-II W AKCJI - ATAK ASW".
MISJA TRENINGOWA NR 1 CZ.1, VICTOR-II VS LOS ANGELES FLT I (AI).
Film prezentuje:
1. Podstawy obsługi Mapy taktycznej - F5,
2. Podstawy obsługi Sonaru "kołowego" MGK-400 "Rubikon" - F6,
3. Podstawy klasyfikacji kontaktów,
4. Podstawy obsługi Panelu/pulpitów uzbrojenia - F6.
5. Przykład programowania i zastosowania PMR-2 Mine - Rocket Complex,
6. Przykład programowania i zastosowania SS-N-15 Starfish (ros. RPK-2 "V’yuga").
Zdaję sobie sprawę z tego - zastosowany sposób, skuteczny przeciw AI, w sesji MP ma marne szanse...
Mimo to uważam, że dla początkującego gracza film ma wartość szkoleniową - choć autorem filmu jest też gracz DW początkujący
Film zawiera dużo materiału opisowego, danych w języku polskim (PL) - bez narracji. Koniecznym jest korzystanie z klawisza "Spacja" (Zatrzymaj film).
Za ewentualne błędy z góry przepraszam.
Zapraszam do obejrzenia mojego filmu "DW+RA 1.50 beta: VICTOR-II W AKCJI - ATAK ASW" (HD, 60 fps, 9:58 min.)
youtu.be/m5_HVXiRvf0
P.S. Jeżeli ktoś z Forumowiczów jest zainteresowany rozpoczęciem gry w DW gorąco polecam zapoznać się z opracowaniami Grindlera (PL w formacie PDF).
Skompresowana dawka wiedzy, doskonałe wręcz materiały do nauki podstaw DW - sam z nich korzystałem.
Na starym Forum w dziale Download są/były dostępne:
1. DW_i688.pdf - Objaśnienie wybranych stacji na przykładzie I688 Los Angeles
2. dw_op_pl_149 - Instrukcja operowania jednostką na przykładzie 688 Los Angeles
3. KILO&ŁADA.pdf DW v 1.04 + RA mod - Instrukcja operowania jednostkami KILO i LADA.
Oraz opracowanie PL_U-96 "Dane techniczne rosyjskich okrętów podwodnych".
Film - rodzaj poradnika: "DW + mod RA 1.50 beta: VICTOR-II W AKCJI - ATAK ASW".
MISJA TRENINGOWA NR 1 CZ.1, VICTOR-II VS LOS ANGELES FLT I (AI).
Film prezentuje:
1. Podstawy obsługi Mapy taktycznej - F5,
2. Podstawy obsługi Sonaru "kołowego" MGK-400 "Rubikon" - F6,
3. Podstawy klasyfikacji kontaktów,
4. Podstawy obsługi Panelu/pulpitów uzbrojenia - F6.
5. Przykład programowania i zastosowania PMR-2 Mine - Rocket Complex,
6. Przykład programowania i zastosowania SS-N-15 Starfish (ros. RPK-2 "V’yuga").
Zdaję sobie sprawę z tego - zastosowany sposób, skuteczny przeciw AI, w sesji MP ma marne szanse...
Mimo to uważam, że dla początkującego gracza film ma wartość szkoleniową - choć autorem filmu jest też gracz DW początkujący
Film zawiera dużo materiału opisowego, danych w języku polskim (PL) - bez narracji. Koniecznym jest korzystanie z klawisza "Spacja" (Zatrzymaj film).
Za ewentualne błędy z góry przepraszam.
Zapraszam do obejrzenia mojego filmu "DW+RA 1.50 beta: VICTOR-II W AKCJI - ATAK ASW" (HD, 60 fps, 9:58 min.)
youtu.be/m5_HVXiRvf0
P.S. Jeżeli ktoś z Forumowiczów jest zainteresowany rozpoczęciem gry w DW gorąco polecam zapoznać się z opracowaniami Grindlera (PL w formacie PDF).
Skompresowana dawka wiedzy, doskonałe wręcz materiały do nauki podstaw DW - sam z nich korzystałem.
Na starym Forum w dziale Download są/były dostępne:
1. DW_i688.pdf - Objaśnienie wybranych stacji na przykładzie I688 Los Angeles
2. dw_op_pl_149 - Instrukcja operowania jednostką na przykładzie 688 Los Angeles
3. KILO&ŁADA.pdf DW v 1.04 + RA mod - Instrukcja operowania jednostkami KILO i LADA.
Oraz opracowanie PL_U-96 "Dane techniczne rosyjskich okrętów podwodnych".
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
- PL_Cmd_Jacek
- Administrator
- Posty: 1572
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
- Lokalizacja: Będzin / Ploiesti
Re: Szkółka DW - Temat archiwalnego forum
Podoba mi się filmik - super zrealizowane intro na początku.
Nigdy nie używałem min - jednak skupiałem się w tylko na torpedach i rakieto-torpedach.
Dzięki
Nigdy nie używałem min - jednak skupiałem się w tylko na torpedach i rakieto-torpedach.
Dzięki
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)