Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Propozycja nowych oznaczeń na mapie

Dział dla graczy DW (mody i dodatki, pomoc etc...)
Awatar użytkownika
pepe
Posty: 258
Rejestracja: 11 sty 2020, 22:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Propozycja nowych oznaczeń na mapie

#1

Post autor: pepe » 23 sty 2020, 0:54

Wraz z ostatnią wersją RA doszły nowe obiekty, m.in. baterie dział nabrzeżnych (coastal artillery / coastal gun). W połączeniu z grywalnym okrętem desantowym typu Ivan Rogov otwierają się szersze możliwości budowania misji, gdzie część zadań polegałaby na niszczeniu obiektów w głębi lądu bądź niedaleko linii brzegowej.


Jednak jako, że takie misje wymagałyby zbudowania nieco bogatszej infrastruktury lądowej (defensywnej/ofensywnej i cywilnej) istnieje potrzeba uwzględnienia tych obiektów na mapie.
Można to zrobić używając w edytorze opcji widoczności obiektu od samego początku rozgrywki. Ma to jednak kilka negatywnych cech:
- podaje idealnie dokładną pozycję takiego obiektu (weryfikacja nie jest konieczna) co pozwala atakować z mapy z menu kontekstowego
- działa negatywnie na informacje przesyłane przez Link-11 (błąd samej gry: kontakty zaczynają skakać z miejsca na miejsce)
- uniemożliwia podanie fałszywych (nieaktualnych) lokalizacji takich obiektów
- nie ma wpływu na kolor

Dlatego wpadłem na pomysł by użyć odpowiednich symboli złożonych ze znaków tekstowych. Zalety takiego rozwiązania:
- można łatwo je włączać/wyłączać (domyślnie kombinacja klawiszy: Shift+B)
- przydzielanie kolorów
- nie wpływa na link-11
- można podać je jako przybliżoną lokacje
- skaluje się wraz z mapą w taki sposób, że napis jest zawsze tej samej wysokości (to również wada tego rozwiązania)

Wady:
- punkt na mapie jest w górnej-lewej części a nie lewej-środkowej napisu co zmniejsza precyzję wraz ze skalowaniem mapy
- napis ma zawsze taką sama wysokość, co przy dużym zagęszczeniu i oddaleniu mapy sprawia, że kilka napisów może byc nieczytelne
- symbolika powinna być maksymalnie 3-znakowa a najlepiej zawierać tylko 1 znak
- układanie wielu tych samych symboli na mapie może byc czasochłonne bo gra nie pozwala umieścić 2 identycznych znaków. Da się to jednak obejść stawiając za symbolem spację - ta nie jest widoczna
- może wyglądać źle jeśli ktoś uzywa innej czcionki (w LwAmi była taka możliwość)

Takie rozwiązanie zastosowałem już w misji Polyarny morning Tea, gdzie gwiazdkami narysowałem obszar jaki musi przekroczyć Typhoon by strona RED osiągnęła sukces.

Rozwinięciem jest wprowadzenie znacznie bardziej wszechstronnej symboliki podawanej gdzieś z boku na mapie w formie legendy:

Obrazek

grafika zawiera kilka przykładów jak by to miało wyglądać

W zasadzie nie zamierzam uaktualniać starszych scenariuszy i niekoniecznie stosować podobną legendę w każdym nowym. wydaje się jednak, że pewna unifikacja byłaby wskazana bo po jakimś czasie nikt nie musiałby zaglądać w legendę tylko wiedziałby co jaki symbol oznacza.

Dlatego mozna wspólnie wymyślić symbole, które byłyby czytelne i sugerowałyby od razu z jakim obiektem mamy do czynienia.

Przykładowo radary i baterie SAM mają literkę/cyferkę pomiędzy zwykłymi nawiasami:
(P) patriot SAM
(H) hawk SAM
(B) SA-17 Grizzly (Buk)
(4) S-400
(D) S-75 Dvina
(R) radar
Te o zasięgu około 10 nmi lub mniej byłyby z małą literką np:
(p) pancir S-1
(t) tunguska
albo inne rozwiązanie
(S) - oznacza SAM ale zasięg wyrysowany jest okręgiem wokoło napisu (np 8 nmi dla Gecko)

Platforma wiertnicza:
|$|

pola minowe:
@ - obwiedzione przerywaną linią

Obrazek

Miejsce desantu (kilka propozycji):
LZ - CHARLIE
LZ - WHISKEY
LZ - #12

....


Generalnie można by opracować jakiś klucz ułatwiający łatwe rozpoznanie różnych typów obiektów.
Może ktoś ma jakieś propozycje?
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1572
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Propozycja nowych oznaczeń na mapie

#2

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 23 sty 2020, 13:58

Interesujący psot :ok: . NIe mam teraz dostępu do mojego domowego kompa, ale zastanawiam się jakie ikonki były zastosowane w CMANO ? Tam też było sporo różnorodnych jednostek naziemnych. Warto to zobaczyć. Mam zainstalowane. Jak wrócę do domu wieczorem (lub w weekend) to sprawdzę.
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
pepe
Posty: 258
Rejestracja: 11 sty 2020, 22:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Propozycja nowych oznaczeń na mapie

#3

Post autor: pepe » 23 sty 2020, 17:54

Jeśli CMANO używa znaków zwykłego alfabetu to ok.
Bo dodatkowych symboli raczej nie da się zaimplementować - nawet jesli, nie byłyby kompatybilne a innymi wersjami gry.

Wydaje mi się jednak, że warto się zastanowić nad rozwiązaniem dedykowanym pod RA - bo gra nie ma aż tak dużej bazy jak CMANO.
Jest raptem kilka rodzajów baterii SAM, kilka budynków, które mogłyby byc celami taktycznymi jak: bunkier, pilbox, pojedynczy zbiornik paliwa, fabryka chemiczna itp.
Do tego kilka o znaczeniu strategicznym jak elektrownia atomowa, lotnisko czy miasto.
Nie wydaje mi się, że każdy obiekt musi mieć swój symbol bo po prostu część z nich pojawia się tak rzadko, że mozna tak szczególny obiekt opisać słownie.

Tu bardziej chodzi o sytuację, gdzie obiekty występują w jakiejś grupie lub w pewnej ilości albo nieznacznie sie róznią parametrami (jak baterie SAM lub artylerii nabrzeżnej)

Koncepcja jest taka jaka przyświecała pierwszym emotikonom - wykorzystującym jedynie znaki i litery alfabetu.


AKTUALIZACJA:
Umieszczam listę obiektów, które wg mnie mogłyby byc uwzględnione w uniwersalnej legendzie:
Podana nazwa w grze [nazwa innej nomenklatury] (zasięg w milach morskich) IR - naprowadzanie na podczerwień. Jesli brak to zazwyczaj radar lub gołe oko.

SAM krótkiego zasiegu:
- Avenger (3.23 nmi) IR
- Rapier (4.31 nmi) IR
- Roland (3.4 nmi) IR
- SA-8 Gecko [Osa] (5.4 nmi)
- SA-13 Gopher [Striela] (2.7 nmi)
- SA-15 Gauntlet [Tor] (8 nmi)
- SA-19 Grison [Tunguska] (4.32 nmi)
- SA-22 Greyhound [Pancir] (10.8 nmi)
Baterie krótkiego zasięgu sa rzadko wykorzystywane bo nie mają zazwyczaj dużego znaczenia dla operacji morskich.
Byc może zasadne byłoby okreslenie jednego symbolu dla wszystkich.


SAM sredniego zasięgu:
- Improved Hawk (21.6 nmi)
- SA-2 Guideline [C-75 Dvina/Volhov] (35 nmi)
- SA-17 Grizzly [Buk] (27.2 nmi)
Te baterie są najcześciej używane w scenariuszach


SAM dalekiego zasięgu:
- SA-10 Gladiator [C-400] (40.5 nmi)
- Patriot (43.2 nmi)
Rzadko wykorzystywane z uwagi na niemal całkowite blokowanie operacji powietrznych


Radary dozoru:
- P-12 Enisey [Spoon Rest]
- P-30M Saturn [Big Mesh]
Rzadko wykorzystane - w dodatku brak konstrukcji zachodnich. Tu bym ustanowił jeden symbol dla obu.


Artyleria:
- Pillbox (2.7 nmi) - tylko MG's
- 57 mm Coastal Gun (4.32 nmi)
- 130 mm Coastal Gun (12.42 nmi) FCR
- 152 mm Coastal Gun (18.9 nmi)
Tutaj rozrównienie typów wydaje się zasadne.


Nabrzeżna artyleria rakietowa:
- 4K51 Rubezh (4.3 - 45 nmi)
- Bastion-P (13.5 - 162 nmi)
- Redut (13.5 - 145.8 nmi)
- Type-88 (81 nmi)
Rzadko występują więc powinien wystarczyć 1 symbol


Balistyczne, taktyczne rakiety przeciwokrętowe/lądowe
- CSS-5 [Dong Feng]
- SS-21 Scarab B [Tochka-U]
Również występują bardzo rzadko. Do tego to systemy mobilne więc niekoniecznie zasadne jest umieszczanie ich na mapie.



Budowle umieszczane na morzu
- Oilrig
- Armed oilrig (8 nmi)
Zdaje się, że wystarczy jeden symbol zaś okręg zasięgu by wskazywał na wersję uzbrojoną.


Budowle o charakterze strategicznym:
- Pechora LPAR - radar wczesnego ostrzegania
- OTH-B Backscatter - j.w.
- nuke missile silos
- Communication center
- Airfield (w odnianie zwykłej i desert)
- Naval base
- Shipyard
- Sub Base (malo praktyczny model 3d)
- Power Plant Nuke
Są to dośc szczególne obiekty, które chyba powinny byc zaznaczane na mapie w inny sposób (np: kotwica dla portów, narysowane pasy dla lotnisk itp.)


Inne na powierzchni lądu lub wody
- Command bunker
- Training facility (2.5 nmi) z uwagi na MANPADS
- Chemical plant
- Power Plant
- Drug factoy
- Embassy
- Helipad
- Helipad Ice
- Hospital
- Fuel Tank
- Fuel Terminal
- Lighthouse (różne typy)
Te obiekty moim zdaniem powinny byc oznaczane wyłącznie, jeśli maja kluczowe zadanie dla misji. Z tego powodu posłuzyłbym się pojednyczym znakiem (kropka, hasz lub plusik) a dodatkowo konkretnie opisywał je z briefingu.
Przykładowo śmigłowiec musi odstawić rannych członków załogi do pobliskiego szpitala oznaczonego na mapie.


Podwodne:
- wrak
- mina
- system podwodnego ostrzegania
- quad container - np: jako zagubiony ładunek


Symbole wytyczające obszary lub granice
- granica lini frontu
- obszer zaminowany
- występowanie kry lodowej itp.
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1572
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Propozycja nowych oznaczeń na mapie

#4

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 23 sty 2020, 20:50

W CMANO wygląda to tak
Przechwytywanie.PNG
więc raczej się nie przyda
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
pepe
Posty: 258
Rejestracja: 11 sty 2020, 22:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Propozycja nowych oznaczeń na mapie

#5

Post autor: pepe » 24 sty 2020, 15:16

Ano się nie przyda.
Fajnie byłoby mieć zestaw ikonek najlepiej nawet z NTDS ale własnie ich nie ma. Z tego powodu zastanawiam się nad użyciem czegoś na wzór emotek.

Wyżej podałem w zasadzie wszystkie obiekty, które mogłyby byc uwzględnione. Raczej nie przybędzie nowych bo np: o zachodniej produkcji SAM'y prosiłem już dawno ale Ivan nie widzi potrzeby. Coastal artillery - tu udało mi się go przekonać argumentując własnie nowymi perspektywami jakie daje grywalny Rogov - z mozliwością bazowania na nim 2 Mi-24 Hind.
Obrazek

ODPOWIEDZ