Nowe forum uruchomione. Proszę się rejestrować.

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

Moderator: PL_CMDR Blue R

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#1

Post autor: PL_Olamagato » 16 lut 2020, 21:04

Witam wszystkich,
Ostatnio wracam do życia z SH3, a przerwałem je w trakcie robienia nowej (w założeniu) ulepszonej, wersji spolszczenia.
W międzyczasie, skleciłem nieco nowszą wersję spolszczenia w klasycznej odsłonie z literką 5k, w której dodałem trochę poprawek z wersji 5i, której dokończenie przerwałem.
OLw5k: (nieaktualny)
http://www.mediafire.com/file/14o1w3nvq ... 5D.7z/file
OLw5k+: (Zawiera najnowszą wersję poprawek GWX)
http://www.mediafire.com/file/ygxod0mal ... 5D.7z/file

Jest to poprawiona wersja 5i + 5j, z której wyrzuciłem kilka swoich błędów i dodałem kilka nowych rzeczy, które się u mnie sprawdziły od 2013 r. Na przykład strugi wody i spaliny (v2.31) dla VIIC (7c41 jest w trakcie robienia) działające stabilnie w GWX3.
Jest to wciąż klasyczny model spolszczenia GWX, którego celem było uzyskanie jak najbardziej stabilnej gry singlowej z maksymalną ilością wyeliminowanych błędów gry.

Link powyżej prowadzi do wersji full gdyż okazało się, że jej jedyny składnik różniący się od wersji standard, czyli "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6" (WSS & XS v6) jest wystarczająco stabilny i daje największą wartość dodaną do GWX 3 przy najmniejszej liczbie problemów, które dokłada (i najmniejszej pamięci, którą zżera).
[Z powodu raportowanej dużo mniejszej stabilności wersji 7 przy 11 krotnym powiększeniu zajmowanej pamięci RAM (np. Harbor_kit.dat) pakiet wciąż nie zawiera wersji 7. Poza tym wciąż nie wiem dlaczego w nowszej wersji 7 pliki TerrainData (.bfd i .bfi) przywrócone są z jeszcze starszej wersji datowanej na 2009 r. Jeżeli ktoś wie, proszę o info.]

Wersje 5j i 5k od poprzednich (np. 5h) różni przede wszystkim to, że zmieniają pliki gry już samym faktem rozpakowania spolszczenia w katalogu gry. Są to tzw. "zawsze włączone mody". Dzięki temu pozostałe opcje mogą działać niezależnie od siebie i GWX ma już pewne opisane w readme ulepszenia i patche.

Wracając do tematu - ponieważ kolejna nowsza wersja spolszczenia nie wytrzymałaby nawału poprawek i ulepszeń samej gry bez ostatecznego pogubienia się, to rozdzieliłem ją na dwie funkcjonalnie osobne części:
1. Międzynarodowe (niezależne od wersji języka) stabilne środowisko patchy i modów "must have" pozwalające grać w kampanię GWX na współczesnym sprzęcie ze współczesnymi możliwościami jakie dają jej lata ulepszania i poprawiania przez modderów.
2. Minimalistyczny pakiet, który pozwoli grać w to ulepszone GWX (tę pierwszą część) po polsku z taką jakością jaką trzymały kolejne wersje spolszczenia.

Tę pierwszą część nazwałem GWX3+ i działa identycznie na każdej wersji językowej (opcje ma również po angielsku), a druga czyli GWXPL6 będzie spolszczeniem tego środowiska oraz każdej opcji i moda użytego w GWX3+ (etykietki i dokumentacja angielskojęzycznych opcji będą spolszczone).

Przez ostatnie lata nie miałem zbyt wielu okazji i możliwości śledzenia forum subsima i tego, więc mogę nie mieć aktualnej wiedzy na temat tego co jest obecnie w środowisku SH3 najlepsze i jakie nowe fajne poprawki oraz mody się pojawiły.

Stąd prośba do wszystkich czytających tego posta o podrzucanie mi w tym wątku sugestii, jakie poprawki i mody funkcjonalne powinny być włączone do GWX3+, a będą one również spolszczone w GWXPL6 jeżeli będzie taka potrzeba (większość poprawek gry nie potrzebuje poprawek językowych). Z tego co już mogę powiedzieć nowy pakiet "GWX3+ GWXPL6" będzie na pewno zawierał przynajmniej to co zawiera wersja 5k, do której link podałem powyżej oraz:
[0. Hardcode fixes/Więcej rannych zamiast zabitych/Powolne naprawy urządzeń/Poprawki kampanii i PR (to już właściwie jest w wersji 5k)]
1. TyhoSh3patch - dla rozciągnięcia mapy nawigacyjnej powyżej 1024 piksele (oraz inne ulepszenia, które daje)
2. Kilka konkurencyjnych GUI w rozdzielczościach HD, HD+ i FHD (1360 x 768, 1600x900, 1980x1020), wraz z ich koncepcjami ręcznego namierzania,
3. Nowe, brakujące wnętrza możliwie wszystkich typów u-bootów (o ile uda się uzyskać w nich maksymalną stabilność).
Założeniem pakietu będzie zarówno gra w maksymalnym realizmie (co wymaga 100% stabilności żeby nie być ubijanym przez bugi), jak i lekko waniliowa dla zachęcenia do gry w GWX tych, którzy jeszcze nigdy nie grali (oraz możliwości łatwego sprawdzenia co robi AI w grze).
4. Z propozycji, które znam uwzględniam "realistyczną manewrowość statków i okrętów"

Wciąż jednym z elementów poprawiania pakietu jest rozwikłanie legendarnej już zagadki czyli wg jakich zasad działa hydrofon i sonar eskorty AI. :)
W wersji 5k jest to propozycja podania w wersji 2.7 beta (wstępne ograniczone testy są obiecujące), do wersji 6 chciałbym ją w końcu rozwikłać.
Z małych dodatków - możliwość pływania z podniesionymi chrapami i peryskopem obserwacyjnym (i tylko nim) jako dość słabym detektorem wizualnym ratującym (głównie) przed samolotami. Peryskop jako detektor wizualny ma w założeniu mieć 5 razy gorszą szansę wykrycia samolotu niż 5 osób wachty. W obecnym stanie gry próba przepłynięcia kanału La Manche na chrapach kończy się na 100% KIA bez żadnego ostrzeżenia (brak jakichkolwiek detektorów). A powinno powodować zamiast tego notoryczne resetowanie przyspieszenia gry do x1 z powodu wykrycia samolotu lub brak wykrycia przy schowanym peryskopie obserwacyjnym (i wykańczanie akumulatorów), albo KIA ze ślepymi chrapami.

[aktualizacja]
Ponieważ strona domowa spolszczenia uległa długiemu wypadkowi serwisowemu, więc dla zainteresowanych wrzucam większość linków do wielu wersji spolszczenia i mniejszych modów. Od najstarszych:
1. Spolszczenie OLw3a dla GWX 2.0 (3 MB):
http://www.mediafire.com/file/msgq2e0ea ... D.rar/file
2. Spolszczenie OLw4d dla GWX 2.1 (6 MB):
http://www.mediafire.com/file/4n3vd136t ... D.rar/file
3. Spolszczenie OLw5h lite dla GWX 3.0 (16 MB):
http://www.mediafire.com/file/ks0waw686 ... 5D.7z/file
4. Spolszczenie OLw5h standard (41 MB):
http://www.mediafire.com/file/4n2fl4sca ... 5D.7z/file
5. Spolszczenie OLw5h full (212 MB):
http://www.mediafire.com/file/asjleuic1 ... 5D.7z/file
6. Spolszczenie OLw5j (261 MB):
http://www.mediafire.com/file/69yu5sbwh ... 5D.7z/file
7. Spolszczenie OLw5k+ (274MB):
http://www.mediafire.com/file/ygxod0mal ... 5D.7z/file

Wersje 3 i 4 są oczywiście przestarzałe.
Wersja 5h jest graficznie przestarzała i trzeba ręcznie wgrać sobie nowe gui i inne ulepszenia w postaci modów.
Wersja lite to niemal same spolszczenie, standard zawiera wiele przydatnych modów obcych, full zawiera zawsze włączony mod WSS & XS v6.
Wersja 5j ma błąd w opcji "Historyczne detektory Eskorty", którą najlepiej usunąć. Zawiera zawsze włączony mod WSS & XS v6 i całą serię innych modów o charakterze poprawek GWX (typ XXI zawiera nadal błędy mimo częściowych poprawek).
Wersja 5k+ ze względu na znaczące poprawki kampanii wymaga zaczęcia nowej kampanii. Zapisy z kampanii z GWX oraz poprzednich wersji spolszczenia (i 5k też) pójdą w maliny. Ta wersja ma całkowicie poprawione błędy typu XXI. Przeczytaj Czytajto w katalogu dokumentacji spolszczenia.

Dla wszystkich chcących osobiście budować stos modów w GWX3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. GWX3+ - Fixed Campaign, XXI (zaktualizowany)
http://www.mediafire.com/file/tjdublx6q ... 0.rar/file
6. Waterstreams and exhausts 2.31 (dodane do GWX 3.0 stabilne strugi wody i spaliny dla typu VIIC oprócz typów II, IX i XXI, brakuje VIIC/41/42):
http://www.mediafire.com/file/pya36j1zm ... .4.7z/file
7. GWX Hardcode fixes V16B1 for Dummies 1.01:
http://www.mediafire.com/file/babdcso3p ... 01.7z/file
8. GUI GWX Classic 1360x768:
http://www.mediafire.com/file/0r4gv4nmc ... 01.7z/file
9. GWX3+ Historical Torpedoes:
http://www.mediafire.com/file/rnb5b96us ... .1.7z/file
10. GWX3+ Searchlight On Warships Only (GWX+WSS&XSv6)
https://www.mediafire.com/file/6qwwppsv ... 9.rar/file
11. GWX3+ - Seabed repairs (sprawdzona wersja całkowicie zgodna z GWX 3.0)
https://www.mediafire.com/file/px4buw1r ... s.rar/file
cdn.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2020, 22:24 przez PL_Olamagato, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 812
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#2

Post autor: PL_CMDR Blue R » 17 lut 2020, 18:14

Olamagato! Miło cię znów widzieć :)
I miło znów widzieć twoje dzieło! tyle osób często o nie pytało :)

Przykleję temat.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#3

Post autor: PL_Olamagato » 18 lut 2020, 4:29

Dzięki.
W wersji spolszczenia 5k jest zawarty wbudowany patch do kampanii, upgrade, medali i całościowy patch do typu XXI. Jednak nie jest to najnowsza wersja i przez zapomnienie są tam nadmiarowe pliki oraz nie dołączyłem tam dokumentacji i plików w wersji angielskiej. Jeżeli kogoś interesuje aktualizacja tego elementu, to wystarczy pobrać samego patcha i nałożyć na gwx z wyłączonymi wszystkimi opcjami.
https://www.mediafire.com/file/tjdublx6 ... 0.rar/file

Nakładać można zarówno na gołego GWX jak i na zarzuconego już spolszczeniem 5k. Same zapisy będą zgodne z już zrobionymi zapisami kampanii w 5k, ale nie będą zgodne z kampanią na gołym GWX i poprzednimi wersjami spolszczenia. Chyba, że ktoś już wcześniej sobie załadował moda "GWXPL5 - Poprawki GWX", który jest w istocie tym samym pakietem tylko też bez dokumentacji.

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 291
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#4

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 18 lut 2020, 12:18

@PL_Olamagato, jeśli pozwolisz to załaduję wszystkie te pliki na nasz serwer. Tutaj z pewnością nie zginą, a mediafire - z tym różnie bywa.
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#5

Post autor: PL_Olamagato » 18 lut 2020, 13:04

A tak, bardzo słusznie. Zawsze o tym zapominam. Wszystkie pliki i pakiety, które udostępniam można kopiować i rozprowadzać z wszelkich mirrorów - pod warunkiem, że nie bierze się za to opłat od ściągających (i nie usuwa dokumentacji). Każdy pakiet można też włączać w inne pakiety zbiorcze, zależnie od potrzeb.

melis
Posty: 28
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#6

Post autor: melis » 18 lut 2020, 17:22

Jak zwykle kawał dobrej roboty! dobrze wiedzieć, że ten tytuł wciąż ma branie - u nas, bo na subsim wciąż się dzieje. Może i tu, uda się rozrzuszać temat SHIII :jupi

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 291
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#7

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 18 lut 2020, 19:51

Pliki umieszczone w dziale Download - dzięki PL_Olamagato :piwko:
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#8

Post autor: PL_Olamagato » 18 lut 2020, 22:15

Dołożyłem w spolszczeniu 5k poprawki z wersji z GWX3+ Fixpack 1.0, więc ten pakiet ma nazwę 5k+ dla odróżnienia od pierwotnego, który leżał u mnie od 2017 r.
http://www.mediafire.com/file/ygxod0mal ... 5D.7z/file

Dzięki temu wystarczy użyć zgodnie z instrukcją GWX opcji "GWX Late War Sensors" żeby uzyskać detektory radaru na chrapach od 1.10.1944 wraz z poprawkami wprowadzonymi bez tej opcji. Oczywiście, jeżeli kogoś będzie stać już na chrapy. :D
To co jest do przetestowania to kampanie startujące w różnych flotyllach z drugiej połowy wojny (lub wręcz z jej końcówki). Przede wszystkim pod względem czy jest możliwe przy małej ilości punktów reputacji sensownie rozwijać karierę. W szczególności na full realizmie co można osiągnąć w ciągu przepisowych czterech patroli. Zarówno pod względem tonażu, stanu załogi jak i awansów oraz medali.

Wersja 5k+ jest niezgodna w kampanii od 5k. Najlepiej zacząć karierę od nowa dla pewności czy coś się nie zmiksuje w zapisach ze starej wersji.

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#9

Post autor: PL_Olamagato » 06 mar 2020, 15:02

Spolszczenia w dotychczasowych wersjach (wersje J i K/K+) były częściowo niezgodne w opcjami GWX Integrated orders i GWX Open Hatch Mod - szczególnie w grafice GWX Classic 1024x768 oraz Wide (1360x768). Było tak ponieważ opcje te używają tego samego, ale inaczej zmodowanego pliku menu 1024x768.ini, a wciąż nie mam bezbłędnie działającego edytora tego pliku.
Szósta wersja spolszczenia, a dokładniej GUI przychodzące z pakietem będzie już zawierać wszystkie dodatkowe rozkazy oficerów z moda Integrated Orders i kilka innych jednak w przeciwieństwie do samego moda planuję przywrócić skalowanie ikon rozkazów do wielkości rozkazów z oryginalnego SH3 oraz umieścić je na środku ekranu. Będzie to szczególnie istotne dla wersji GUI pracującego w rozdzielczości FHD oraz 4K. Ikony bez skalowania są niezwykle trudne do trafienia myszą i niemal niewidoczne w porównaniu z wielkością ekranu. A oczywiście nie chodzi o to, żeby masochizować się symulatorem lecz wręcz odwrotnie. :)
Szczególnie w sytuacji gdy udało się opanować prawidłowe działanie eskorty.

Planuję przeskalowanie całego GUI w wysokich rozdzielczościach do proporcji z wersji 1024/1360, więc i pasek z rozkazami powinien być odpowiednio większy jako procent zajętego ekranu.

Aktualny plan zmian do zintegrowanych rozkazów jest taki:
---------------------------------------------------------------------------------------------
1. Ikony rozkazów podstawowych oficerów przeskalować do większych z lewej strony, albo przywrócić do wersji z SH3 na środku ekranu.
2. Ikony grup rozkazów są o wiele za małe. Przenieść na środek ekranu w miejsce dawnych rozkazów z SH3
3. Etykietki poszczególnych rozkazów uzupełnić o skróty klawiszowe, tam gdzie występują lub zostaną dodane.
3a.Skrót K, log kapitański zmienić na J od Journal. Natomiast do skrótu k przyłączyć Cele misji, czyli klawisz F8.

4. Rozkazy PO:
-Napęd. Brak zmian
-Tryb alarmowy. Brak zmian
-Manewry. Brak zmian
-Opcje kapitana.
*Uzupełnić rozkazy "Dziennik okrętowy" i "Idź na koję" o rozkazy "Cele misji", "Meldunki radiowe" (M).
*Te 4 podstawowe rozkazy powinny być również dostępne z koi kapitana w 3D.
*Raporty wysuwane z lewej strony ekranu wywalić (dostępne dla kapitana z widoków 3D), ale ewentualnie można przywiązać do nich jakiś skrót klawiaturowy.
*Na ekranach rozkazów "Cele misji" oraz "Meldunki radiowe" dodać przycisk powrotu do widoku centrali oraz 3d radiowca, albo na każdym z tych widoków dodać widok paska informacyjnego na dole z ikonami w oficerów włącznie. Czyli zrobić parentów z sierot ekranowych.

5. Rozkazy NA:
-Wytycz kurs.
*wywalić i zastąpić go przejściem na mapę główną.
-Wzory kursów.
*Uzupełnić o dodatkowe wzory (jeżeli mają sens).
-Raporty. Bez zmian.
-Powrót na kurs.
*Uzupełnić o rozkaz "Usuń trasę", czyli skasowanie wszystkich już wytyczonych punktów nawigacyjnych. Obecnie nie ma chyba takiego rozkazu.

6. Rozkazy OU:
-Atak torpedowy.
*Uzupełnić o rozkaz przejścia do widoku peryskopu bojowego w 3D, albo zamienić go na ten rozkaz.
-Wybór celu (dla ataku torpedowego)
*Zamienić na opis "Atak torpedowy" i uzupełnić o wszystkie rozkazy z ataku torpedowego, czyli identyfikacja, nastawy, otwarcie i zamknięcie rury torpedowej oraz rozkaz odpalenia wybranej torpedy lub salwy.
-Wybierz cel dla torped.
*Przejście do TDC/KT. Zmienić na taki opis.
-Zarządzanie uzbrojeniem.
*Włącza widok uzbrojenia torpedowego. Zmienić na przełącznik, żeby powtórne wybranie rozkazu wyłączało nakładkę widoku. Tak samo jak robi to rozkaz I.
-Peryskop. Bez zmian.

7. Rozkazy HA:
-Powtórz ostatni meldunek.
*Zmienić lub uzupełnić o przejście na ekran 3D hydrofonu/sonaru.
-Melduj o najbliższym kontakcie
*Zmienić na kontakt niewojenny. Jeżeli istnieje w menu ukryty rozkaz.

8. Rozkazy RA:
-Melduj o nowych wiadomościach radiowych
*Jest bez sensu. Sprawdzić zmianę na przejście do widoku 3D radiowca.

9. Rozkazy OW:
-Zamienić kolejność: wybór cel dla dział z załogą na pokład.
-Zarządzanie uzbrojeniem.
*Zmienić w przełącznik żeby ponowne wybranie rozkazu zamykało nakładkę z amunicją. Podobnie jak robi to przycisk I dla uzbrojenia torpedowego.
-Menu Działo pokładowe.
*Uzupełnić o przejście do widoku 3d działa.
-Menu Działka plot.
*Uzupełnić o przejście do widoku 3d działek plot.
-Menu pomost
*Uzupełnić o rozkaz przejścia do widoku 3d pomostu.

To jest aktualny plan zmian w zintegrowanych rozkazach i zmiany te będą w każdym GUI pakietu GWX3+ dla każdej rozdzielczości.
Jednak jeżeli ktoś ma propozycje uzupełnienia i zmian w GUI, to jestem otwarty. Dopóki jeszcze robię edytor menu i automatyczny skaler GUI (będzie skalował dowolne GUI dowolnego autora do każdej większej rozdzielczości, w prawie dowolnej proporcji ekranu), to wszystko jest otwarte do modyfikacji.

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 240
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#10

Post autor: PL_Andrev » 24 mar 2020, 21:37

Rozumiem że GWX 3.0 to całkiem niezależny byt od WAC 5.0?

Powiem szczerze że dym w WAC mnie... zachwycił.
https://www.youtube.com/watch?v=tbW1MiyqHhE
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#11

Post autor: PL_Olamagato » 25 mar 2020, 1:09

Tak, to inny supermod niż GWX, którego wersja 1.0 była pierwszym supermodem.

Jak widać po filmie jest to głównie mod graficzny zbliżony do sklepowego SH3 i nastawiony na widoki, ładne efekty itp.
Nie jest zbytnio nastawiony na realizm, co widać już choćby w filmie promocyjnym gdzie w bitwie z uszkodzonym Bismarckiem z 1941 r. bierze udział U-boot typu XXI z 1945 r. Opcje gry w tym filmie będącym wizytówką WAC 5.0 są też ustawione na automatyczne namierzanie torpedami co nie wymaga żadnego myślenia, nawet taktycznego.
Tak na marginesie rozdzielczość jest 1920x1080, ale interfejs, to nadal lekko rozszerzone 1024x768. Nie jest to jednak zasługa moda, ale użytego GUI, które jest ręcznie ustawione bez żadnego skalowania do docelowej rozdzielczości.

GWX jest nastawiony na realizm rozgrywki, ręczne nastawy torped, brak automatycznego pokazywania celów na mapie itp.
Każdego supermoda da się jednak rozbudować korzystając z tych samych modów użytych w innych supermodach. Oczywiście jest część modów tworzonych bezpośrednio przez autorów supermoda i w założeniu tylko dla niego. Wciąż jednak wiele niezależnych modów jest tworzonych najpierw do działania w środowisku GWX 3.0.

teekenpl
Posty: 10
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#12

Post autor: teekenpl » 01 kwie 2020, 20:41

Całą zawartość pobranych plików wklejamy do katalogu z grą??? Pytam bo tyle co mi się udało uruchomić gwx to po spolszczeniu gra się crashuje podczas wczytywania kariery. Nowa kariera tez crash. Wyłączyłem mody JSGME tj. spolszczenie i gui gwx 1360x768 classic ale nic to nie dało crash.

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#13

Post autor: PL_Olamagato » 01 kwie 2020, 21:00

Dezaktywujesz wszystkie mody na GWX. Zrób kopię całego folderu SH3.
Sprawdź czy gra się uruchamia.

1. Wklejasz spolszczenie na grę z GWX. Bez uaktywnionych opcji jedzie Ci wszystko na tym sh3.exe jakiego miałeś oryginalnie.
2. Dopiero włączenie Hardcode Fixes uaktywnia SH3.exe w wersji 1.6B1 od H.sie.

Jeżeli na Twojej konfiguracji pada zarówno wersja 5k+ jak i 5k, to
przywróć grę z kopii, ściągnij starszą wersję 5h w opcji lite lub standard. Wtedy będziesz miał niemal goły GWX i crashować nie będzie mieć z czego bo będzie to nadal GWX bez modów.

Wersja 5h lite nie dodaje żadnych poprawek, których sam nie uaktywniasz. Wersje od 5h standard w górę instalują dodatkowe statki, ulepszone porty i możliwość okrojenia kampanii do rejonu Atlantyku i/lub ogołocenia portów niemieckich.

ps. Zawsze podaj na jakiej wersji robi crash. Jeżeli pojedyncza misja wchodzi, ale sypie się na nowej karierze, to możliwe że paczka ze spolszczeniem źle się ściągnęła i są jakieś błędy, albo po systemie łażą jakieś robaki, które modyfikują pliki.

teekenpl
Posty: 10
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#14

Post autor: teekenpl » 01 kwie 2020, 21:21

Pierwsze uruchomienie gwx było bez wgrania GWX3PL OLw5k+ - Spolszczenie dla GWX 3.0 [full]. i gwx startuje. Dodam że startuje bez aktywnych modow w JSGME gdyż jeszcze nie testowałem z modami bo cud że mi wogóle za 3 razem ruszył GWX na wersji steam. Następnym krokiem po sprawdzeniu czy gra odpala było wgranie spolszczenie powyżej i aktywacja 2 modów tj. spolszczenia i rozdzielczosci i niestety crash. 3 dni siedzę nad tym gwx i nie wiem o co chodzi. Być może 2 pierwsze razy gwx nie odpaliłem bo przed jego wgraniem grę spolszczyłem plikiem do spolszczenia oraz zmianą rozdzielczości. za trzecim razem czysta instalka steam bez zadnych własnych ulepszeń i gwx rusza. Jednak bardzo mi zalezy na polskiej wersji więc wgrywam najnowsze spolszczenie i znowu crash. Ręce mi już opadają - wszyscy mają takie problemy czy tylko ja. Od czytania po forach i filmików yt mnie już oczy bolą.

PL_Olamagato
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#15

Post autor: PL_Olamagato » 01 kwie 2020, 21:26

Po nadgraniu pakietem nie uaktywniaj żadnych modów, nawet spolszczenia. Najpierw trzeba sprawdzić czy działa sama podstawa. Niech sobie działa w 1024x768 na początku.
Nie wiem czy wersja steam nie wprowadza jakichś modyfikacji do gry, które mają wpływ.

[aktualizacja]
Wykryłem, że jsgme jest czasem blokowany przy kopiowaniu lub kasowaniu plików. Czyli wtedy aktywacja modów i dezaktywacja stają się operacjami nieodwracalnymi, a czasem nawet w ogóle nieudanymi.
Rozpakuj pakiet spolszczenia do osobnego katalogu. Rozpakowany katalog potraktują poleceniem attrib -r -h -s /s. To samo zrób w katalogu gry.
Dopoero wtedy skopiuj zawartość katalogu ze spolszczeniem do katalogu gry.

Jak się można upewnić, że jsgme jest blokowany?
Robisz kopię katalogu gry, uaktywniasz mody, następnie odpalasz grę, wychodzisz, dezaktywujesz wszystkie mody, robisz ponownie kopię katalogu gry gdzie indziej. Na koniec musisz odpalić jakieś narzędzie do porównywania całych drzew katalogów (w najbardziej dokładnej wersji plików również z zawartością - może być np. FreeCommander XE). Oba katalogi powinny mieć wszystkie pliki identyczne gdy wszystko jest ok.

Czasem blokuje jsgme również sam antywirus, który nie pozwala na przenoszenie plików dll, exe i innych wykonywalnych.

Uwaga. Na tą chwilę spolszczenie w żadnej wersji nie jest całkowicie kompatybilne z modami GUI pracującymi w 1920x1080 jak na przykład Ahneverbe GUI.
Gwarancja stabilności jest tylko dla wbudowanego w spolszczenie moda 1024 (colored integrity) oraz 1360 (również).

ODPOWIEDZ