Nowe forum uruchomione. Proszę się rejestrować.

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

Moderator: PL_CMDR Blue R

skwarus
Posty: 4
Rejestracja: 24 cze 2020, 1:23

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#46

Post autor: skwarus » 24 cze 2020, 2:32

pobrałem w międzyczasie wersję 5j żeby sprawdzić czy też jest wykrywane jako wirus, i niestety te same pliki są zarażone tym samym trojanem. być może to tylko problem tego nortona więc żeby to rozwiązać jakby ktoś mógł tę najnowszą paczkę 5+ jeszcze raz pobrać i jeszcze raz rozpakować i zainstalować albo tylko po prostu przeskanować na swoim komputerze byłbym wdzięczny za podzielenie się informacją czy mogę bezpiecznie zignorować to zagrożenie jako fałszywą detekcję nortona i wykluczyć z zagrożeń i sobie wtedy jeszcze raz zainstalować czy jednak faktycznie mamy zainfekowane pliki i wtedy Olamagato też myślę byłby wdzięczny jakby wiedział o zagrożeniu. dzięki z góry, pozdrawiam

PL_Olamagato
Posty: 58
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#47

Post autor: PL_Olamagato » 24 cze 2020, 15:02

Podejrzane jest to, że wersja 5j ma lata za sobą (6 ‎stycznia ‎2013, ‏‎22:10:28) i nikt nigdy nie raportował jakiegokolwiek trojana, czy też wirusa. Byłoby to możliwe tylko gdyby ktoś shakował serwis mediafire i dostał się do ich dysków. Pliki .act są plikami wykonywalnymi tak jak exe, więc nic dziwnego, że one są atakowane.

Ściągnij wersję 5h lub starszą. Jeżeli w nich również znajdzie trojana czy wirusa, to najprawdopodobniej jest to fałszywy alarm, albo masz wirusa, którego nie wykrywa norton i on pozwala na infekcje plików podczas rozpakowywania.

Sprawdzę to kilkoma antywirami. Ale żeby u Ciebie pozbyć się problemu, to załaduję wersję rar z blokadą i certyfikatem autentyczności z wersji pro. Jak i ta okaże się zarażona, to znaczyć będzie, że masz jakiegoś robala, który zaraża mimo nortona. Ja nortonowi zbytnio nie ufam bo jest silnie związany komercyjnie z równymi organizacjami antypirackimi i stąd oznacza jako wirusy wszystko co się nie podoba tym organizacjom. Było już w nim mnóstwo fałszywych raportów o wirusach, których nie znajdują żadne inne antywirusy i nie było żadnego kodu pozwalającego zapisać jakikolwiek plik. Wirus jest programem, więc można łatwo sprawdzić czy zawiera polecenia zapisu na dysk. Jeżeli tak, to zdolny jest do modyfikacji innego pliku. Jeżeli nie, to nie ma takiej możliwości, chyba że zawiera zaszyfrowany kod samomodyfikujący się.

skwarus
Posty: 4
Rejestracja: 24 cze 2020, 1:23

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#48

Post autor: skwarus » 25 cze 2020, 6:08

dzięki Olamagato :) wyłączyłem nortona i przeskanowałem cały komputer esetem, i nic nie znalazł, także po raz kolejny norton... nigdy nie miałem osobiście z nim problemów bo nigdy nie ściągam modów ani nie mam nic pirackiego na komputerze i wszystkie gry itd mam zakupione i legalne no ale obok gwx nigdy nie przejdę obojętnie a miło też bardzo jest grać po Polsku (za co wielki szacun dla Ciebie kolego za ogrom pracy i czasu włożonego w to spolszczenie) i pierwszy raz miałem wogóle jakiś alert na komputerze dlatego od razu dałem znać na stronie s której pobierałem. no ale przynajmniej teraz inni użytkownicy nortonów będę wiedzieć już że można bezpiecznie sobie pograć w gwx ze spolszczeniem :) i jeszcze mam dwa pytania do was i Olamagato - zacząłem kampanię zapisałem w trakcie rejsu wyszedłem i za godzinkę odpalam grę ponownie chcę wczytać a tu nic, wywala mi grę i sprowadza do pulpitu i tak za każdym razem. poczytałem o tym że to tak jest w gwx że blisko okrętów lub w czasie walki lub porcie nie zapisuje poprawnie gry i trzeba cały rejs przechodzić w całości bez wczytywania. ma ktoś może na to jakiś sposób lub rozwiązanie problemu? czasem chcesz pograć tylko chwilę godzinę lub dwie a misja w gwx to sami wiecie że kilka godzin potrafi trwać. a teraz do Olamagato - czy mod 16 km atmosphere jest automatycznie w polskim pakiecie Twojego spolszczenia _Patch GWX5PLk? bo kiedy próbuję go aktywować automatycznie wtedy dezaktywuje mi właśnie GWX5PLk. przeczytałem w Twoim pliku że:
Niektóre opcje GWX uzgodnione z podstawą GWXPL5j lub jego opcjami:
GWX - 16km Atmosphere**
GWX - Atlantic and US East only
GWX - Enhanced Damage Effects**
GWX - Lite Atlantic,NorthSea and US East only
GWX - Lite Harbor Traffic
GWX - Merged Campaign
możesz wyjaśnić to słowo uzgodnione? tzn że są już wpakowane od razu w pakiecie czy że zgodne z jakąś wersją powyżych modów? z wiadomych przyczyn zalezy mi na tym modzie 16km atmosphere więc jak możesz wyjaśnij :) bardzo dziękuje za pomoc i moje uznanie za Twój wkład w rozwój tego wspaniałego i jak dotąd jedynego takiego symulatora podwodnych walk czasów IIwś. pozdrawiam.

PL_Olamagato
Posty: 58
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#49

Post autor: PL_Olamagato » 02 lip 2020, 13:50

Wersja 5j miała kilka modów włączonych na sztywno, takich które uznałem, że włącza niemal każdy. Było tak ponieważ ta wersja miała być przeznaczona do rozgrywek w sieci. Jednak na przestrzeni lat okazało się to błędem. Tym bardziej, że niektóre z tych modów okazały się szkodzić gdy ktoś chciał grać trochę inaczej.
Największym błędem było sztywne włączenie ogromnego moda "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6", który mimo wysokiej stabilności jednak ma problemy na niektórych konfiguracjach PC/Windows.
Niektóre opcje z tej wersji okazały się w ogóle do wyrzucenia jak "GWXPL5 - Historyczne detektory eskorty** [nowsza wersja 2.21+]". Wersja, która ostatecznie rozwiązała problem zamiany hydrofonów z sonarami zaczyna się od 2.9 beta 10 oraz 3.0 (dla naprawionego kodu sh3.exe). Ale obie nie są jeszcze oficjalnie dostępne publicznie (można tę pierwszą znaleźć tu na forum).

Co do wywałek przy ładowaniu uszkodzonych zapisów gry, to nie ma na to żadnej innej na 100% pewnej reguły niż zapisanie będąc na powierzchni i nie mając w zasięgu swoich detektorów żadnej wrogiej jednostki i będąc co najmniej 50 km od najbliższego portu (bo tam też są różne jednostki). Nikt tego od lat nie naprawił i raczej nie naprawi dopóki komuś nie uda się zdekompilować i zrozumieć całego kodu wykonywalnego sh3.

Co do uzgodnienia modów GWX z modami GWX5PL, to chodzi głównie o takie rzeczy jak uzupełnienie w plikach kampanii wilczych stad z moda Hardcode fixes, i zgodności z Rocket fix 16km. Założyłem, że niemal nikt nie używa już standardowej wielkości sceny 8km, skoro od dawna dostępne są mody 16 i 20 km, w tym jeden wbudowany w sam GWX jako opcja włączana niemal zawsze.
Krótko mówiąc rozpakowując spolszczenie automatycznie zamienia się niektóre pliki w tych wymienionych opcjach GWX powodując, że stają się one kompatybilne ze wszystkimi opcjami z pakietu spolszczenia. Te opcje GWX stają się zmodyfikowane, jednocześnie nie tracąc nic ze swoich dotychczasowych właściwości.

Co do samego SH3, to możemy się spodziewać dużych ulepszeń w grudniu 2020.

melis
Posty: 34
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#50

Post autor: melis » 02 lip 2020, 20:35

PL_Olamagato pisze:
02 lip 2020, 13:50
Co do samego SH3, to możemy się spodziewać dużych ulepszeń w grudniu 2020.
Cześć! Możesz rozwinąć? ;)

PL_Olamagato
Posty: 58
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#51

Post autor: PL_Olamagato » 02 lip 2020, 20:41

Niestety nie. Obowiązuje mnie silny nakaz trzymania japy na kłódce. :kawa
W każdym razie będzie to duże i międzynarodowe. :szampan

ODPOWIEDZ