Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

Moderator: PL_CMDR Blue R

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#16

Post autor: teekenpl » 01 kwie 2020, 21:41

Teraz przywróciłem pliki z zrobionej kopii i gwx znowu się crashuje już nie wiem o co chodzi. To był przypadek że tylko ten jeden raz uruchomił się ten GWX?? Po instalacji gwx pojawia się dodatkowa ikonka na pulpicie z niej uruchamiam grę ale to nie ma znaczenia bo jak uruchomię bezpośrednio ze steam jest to samo. Dzisiaj robiłem świeża instalkę i na nowo zainstalowałem nowo pobranego gwx 3.0 gold mod się raz uruchomił i tylko raz w moim życiu. Zamiast grać 3 dni instaluję i odistalowuję sh3 paranoja. Ale nie poddam się.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#17

Post autor: PL_Olamagato » 01 kwie 2020, 22:20

Sprawdź czy steam nie tworzy dodatkowej nakładki na sh3.exe. Jeżeli w katalogu czystego SH3 lub GWX masz więcej niż jeden sh*.exe lub pojawia się plik sh3 z innym rozszerzeniem, ale wewnętrznie jest to exe (pierwsze znaki podglądu tekstowego to MZ), na chwilę wywal to co nazywa się jako sh3.exe i to coś innego zmień na tę nazwę. Jeżeli gra się prawidłowo uruchomi i pokaże chociaż grafikę ładowania, to znaczy, że tak powinieneś zostawić.

Pociesz się, że mi też gra crashuje odkąd zmieniłem sterownik grafiki na ciut nowszy. I sam dochodzę co za pierun bo czasem wszystko wchodzi idealnie, czasem dokładnie za drugim razem (i wtedy system uszkadza przy wyjściu), albo ctd od razu. Już myślałem, że jakiś wirus czy inne cholerstwo.

ps. Spróbuj usunąć plik d3d9.dll i d3d9.ini jeżeli masz je w katalogu bez włączonego moda GUI (innej rozdzielczości niż 1024x768). On może powodować problemy. A jednocześnie jest niezbędny do grania na ekranach widescreen.

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#18

Post autor: teekenpl » 01 kwie 2020, 22:32

To nie wina tego spolszczenia TRZEBA TO NAPISAĆ. Przed chwilą nowa instalacja steam, na nowo zainstalowany GWX 3.0 gold, wszystkie pliki starej instalacji usunięte, save usunięte i pierwsze uruchomienie i crash. Coś jest nie tak ale nie jestem sam z tym problem bo tutaj https://www.subsim.com/radioroom/showth ... 394&page=2 ludzie mają to samo więc chyba dam sobie spokój. Ma tylko drobną prośbę może ktoś przez mediafire wrzucić modziki do sh3 pod jsgme bo na subsim mam limit 3 dziennie.

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#19

Post autor: teekenpl » 01 kwie 2020, 23:20

Może komuś się przyda ustawiłem sh3.exe uruchom jako administrator i ze zgodnością XP service pack 3 i na razie chodzi jak coś się zmieni dam znać.

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#20

Post autor: teekenpl » 04 kwie 2020, 16:38

Olamagato problem jednak nie zniknął. Gra chodzi pod gwx ale pod warunkiem, że nie skopiuje do folderu z grą całości twojego folderu. Jeżeli do folderu gry skopiuje tylko folder MODS i aktywuje mod "GWXPL5 - Spolszczenie dla GWX 3.0" w JSGME i po zastosowaniu ustawień ( uruchom jako administrator, ze zgodnoscia windows xpservice pack 3 pliku sh3.exe gra chodzi. Jak tylko dogram pozostałe pliki z paczki gra podczas wczytywania kariery wychodzi do pulpitu. Pożyczyłem wersję od Cenega i mam to samo. Próbowałem jeszcze na piracie ale tam wogóle była inna historia bo nie potrafiłem gry zaktualizować do wersji 1.4 i gra się wywalała na ładowaniu menu głownego.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5502
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#21

Post autor: PL_CMDR Blue R » 06 kwie 2020, 13:30

Olamagato, kiedyś ktoś miał podobny problem i okazało się, że twój mod do prawidłowego działania wymagał zainstalowania do GWX3.0 także i Hardcode fixes... Teraz czytam, ze dołączyłeś poprawki z Fixpack 1.0...

W zasadzie jakie są wymagania twojego spolszczenia w każdej wersji? Bo jest tych wersji sporo i można się pogubić... Plus z opisu wynika, że można instalować na GWX 3.0.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#22

Post autor: teekenpl » 06 kwie 2020, 19:36

Mam wrażenie, że problem z twoim spolszczeniem może tkwić w rozdzielczości gry. Ja osobiście gram na laptopie 1366x768 i o ile grałem na 1024x768 gra działała. Po zwiększeniu rozdzielczości zaczęły się problemy. Na podstawowej wersji bez gwx zmiana rozdzielczości nie powoduje problemów przechodzę misję za misją jednak na GWX zaczynają się schody i nie wiem bo muszę dopiero przetestować na czystym gwx wersja ENG zmiana rodziałki też bedzie crash . Jak znajde trochę czasu dam znać.

Awatar użytkownika
PL_Mirko
Posty: 205
Rejestracja: 29 gru 2019, 0:32

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#23

Post autor: PL_Mirko » 06 kwie 2020, 20:03

Jeżeli to problem z rozdzielczością to zobacz ten poradnik YoYo na Starym Forum: Silent Hunter 3 w 1920x1080
Może tam znajdziesz jakąś podpowiedź, która pomoże rozwiązać problem.
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#24

Post autor: PL_Olamagato » 16 kwie 2020, 8:34

teekenpl pisze:
06 kwie 2020, 19:36
Mam wrażenie, że problem z twoim spolszczeniem może tkwić w rozdzielczości gry. Ja osobiście gram na laptopie 1366x768 i o ile grałem na 1024x768 gra działała. Po zwiększeniu rozdzielczości zaczęły się problemy. Na podstawowej wersji bez gwx zmiana rozdzielczości nie powoduje problemów przechodzę misję za misją jednak na GWX zaczynają się schody i nie wiem bo muszę dopiero przetestować na czystym gwx wersja ENG zmiana rodziałki też bedzie crash . Jak znajde trochę czasu dam znać.
W pakiecie spolszczenia GUI Widescreen Classic jest opcjonalny i zamiast niego możesz włączyć sobie inne GUI pasujący do Twojej rodzielczości ekranu. Ten włączony w pakiet spolszczenia ma rozdzielczość 1360x768, która w zależności od ekranu i sterownika graficznego może crashować grę. Czasem grafika akceptuje tylko rozdzielczość 1366x768 zamiast 1360x768. To można łatwo poprawić dodając te 6 pikseli w d3d9.ini na wyłączonym modzie. Czasem grafika nie chce się wcale przełączyć, a czasem robi to z oporami dopiero przy drugiej próbie uruchomienia SH3.
Samo spolszczenie jest niezależne od dobrze zrobionego moda GUI. Czasem jednak inne mody przemycają w swojej zawartości jeszcze inne zmiany, które nie ułatwiają zgrania ze sobą modów. Sprzeczność w zależnościach prowadzi do CTD na 100%.
Na przykład mod, który chciałbyś zmienić powinien obsługiwać poprawki i komunikaty wersji 1.6B1 od H.Sie, poprawki rozdziału komunikatu oficera o ładnej pogodzie od braku ulepszeń zamontowanych na ekranie ulepszeń okrętu w porcie. To są wszystko błędy i ulepszenia pliku menu_1024x768.ini, który musi się tak nazywać bez względu na to w jakiego rozdzielczości będzie działać GUI i ekran.

Krótko mówiąc jeżeli pakiet Ci działa i gra się uruchamia bez żadnych opcjonalnych modów za wyjątkiem opcji Spolszczone Alternatywne Flotylle (który nakłada en_menu.txt), to samo spolszczenie działa. Pliki tekstowe zazwyczaj nie powodują crashu gry.

karlos18222
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2020, 8:58

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#25

Post autor: karlos18222 » 25 maja 2020, 11:00

Witam :) wgrałem gwx 3.0 i uaktualnionym spolszczeniem olw5k+ a następnie crashuje grę.
Dodam , że nie uruchamiałem żadnych modów w JGSME a nawet próbowałem zmieniać w pliku main.cfg rozdzielczość na 1360..
brak reakcji..mógłby ktoś pomóc z tą rozdzielczością?

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#26

Post autor: PL_Olamagato » 25 maja 2020, 11:26

Wyłącz wszystkie opcje. W szczególności gui widescteen. Sprawdź czy dalej crashuje.
Jeżeli tak to napisz, jeżeli nie, to włączaj po jednej opcji gwx lub spolszczenia. Nie włączaj opcji gwx integrated orders, alternative flotillas i VIIC/41.

karlos18222
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2020, 8:58

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#27

Post autor: karlos18222 » 25 maja 2020, 13:07

zrobilem wszystko od nowa ,łącznie z reinstalem gry.
crashuje spolszczenie... wygląda na to , że muszę wgrać inną wersję,tylko pytanie jaką?

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#28

Post autor: PL_Olamagato » 25 maja 2020, 13:10

Najstabilniejsza była wersja 5h lite i ewentualnie standard. Nie wyklucza to dołożenia sobie gui widescreen i najnowszego hardcode fixes (mogą być z wersji 5k+).

karlos18222
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2020, 8:58

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#29

Post autor: karlos18222 » 25 maja 2020, 13:32

no dobra, więc muszę ponownie zrobić reinstall gry by zainstalować inną wersję spolszczenia?
Wersję mam z Uplay więc może przez to aczkolwiek zainstalowałem wersję GWX 3.0 do Uplay
Rozumiem , że innej zabawy plikami nie będzie jak tylko z JGSME?
Po prostu już tracę cierpliwość :lol

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#30

Post autor: PL_Olamagato » 25 maja 2020, 14:49

Jeżeli przed lub po instalacji GWX nie zrobiłeś kopii folderu gry, to niestety potrzebna reinstalacja.

ODPOWIEDZ