Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

Moderator: PL_CMDR Blue R

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#16

Post autor: PL_Olamagato » 10 kwie 2020, 5:29

I jakie wrażenia z wersji 2.9B9 lub 2.9BA?
Hydrofony u mnie wykrywają tak, że trzeba zejść do 1w, a sonary jak złapią, to udawanie kamienia też nie pomaga. Chyba, że na płytkich wodach.
Ale przydałby się jakiś feedback u kogo działa tak jak u mnie, czyli prawidłowo.

melis
Posty: 39
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#17

Post autor: melis » 12 kwie 2020, 12:14

Jak tylko uda się mi ogarnąć uruchomienie SH na linux, to na pewno dam znać. Powiedz tylko jeszcze @PL_Olamagato czy wystarczą same sensory do testowania na czystej wersji?

Ruszył na protonie, także mogę posprawdzać, tylko napisz czy na czystej wersji można, bo nie za bardzo mam czas i chęci, na dokladnie modów.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#18

Post autor: PL_Olamagato » 16 kwie 2020, 9:19

Tak oczywiście paczka powinna działać na czystej wersji waniliowej i na każdym supermodzie.

A tu jest najnowsza wersja 2.9 Beta 12 (2.9BC)
---------------------------------------------------------------------------
http://www.mediafire.com/file/ybgwp5kqg ... C.rar/file

Zostały w niej znacząco podrasowane ustawienia detektorów symulacji, a także zmieniony zakres ustawień realizmu. Teraz bez detektora wykrycia (rzekomo detektora hałasu) i widoku zewnętrznego każda misja, to naprawdę wyzwanie, a jednocześnie na tyle uczciwe żeby nie rzucić gry w cholerę. :)
Zmiana wartości realizmu jest o tyle potrzebna, że z detektorem oraz widokiem zewnętrznym można ominąć wiązki sonarów, których normalnie nie widać ale wiedząc gdzie jest dziób eskortowców (czasem jest ich nawet tuzin) można przed nim próbować uciekać i w ten sposób wodzić eskortę za nos tak długo aż się nie znudzą. Grając z kolei bardzo defensywnie i nie ryzykując wykrycia utrudniamy sobie atak tak bardzo, ze ledwo to wystarczy na zasięg torped parogazowych, czyli 12 km. W ten sposób eskorta nie tyle dba o zatopienie U-boota, ale bardziej o ochronę konwoju. Oczywiście nadal jest możliwe wniknięcie do środka konwoju, ale od czoła eskorty i bez wykrycia graniczy to z cudem (spróbuj na misji Barham z SH3). Eskorta jest super celna tylko gdy złapie Cię na sonar i nie zrobisz nic, żeby stamtąd zwiać. Ale jeżeli coś zrobisz zgodnie z podręcznikiem GWX, to masz duże szanse uniknięcia nawet zadrapania. Z drugiej strony gdy włączymy sobie event kamerę, to dopiero z moimi poprawkami zobaczymy u siebie eventy z ataku głębinówkami i jeżami. Pojawiają się one tylko jeżeli eskorta jest naprawdę blisko Ciebie. Jeże są super. Znaczy wtedy przesrane. :D
Oczywiście trzeba sobie przywrócić przejrzystość wody z SH3 bo GWX z nieznanego mi powodu wywalił przejrzystość wody. A przecież prawdziwy hardkor gra bez widoku zewnętrznego, więc wtedy umark i jaka jest woda jest bez znaczenia bo i tak tego nic nie zobaczy. (chyba, że na kamerze eventu).
Z tymi poprawkami można założyć, że jeżeli nie słyszymy pinga, to żaden sonar nas nie namierza. Słyszymy ping, to spieprzamy bo jesteśmy w wiązce dziobowej i zaraz polecą bombki. :)

To co zostało do zrobienia to sprawdzenia inwersji warstw termicznych wody (czy da się uzyskać efekt) oraz zafałszowań sonaru na płytkich wodach.

Przejrzystość wody z SH3
-----------------------------------------
http://www.mediafire.com/file/fruuymn44 ... 3.rar/file

majamas
Posty: 108
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#19

Post autor: majamas » 24 kwie 2020, 13:04

Jak ten mod ma sie do zmian opisanych w sąsiednim temacie gdzie sie zamienia ze soba parametry sonaru i hydrofonu?
Widać włożone tu sporo pracy i pasji, aby to nie przepadło byłoby fajnie poddać na Subsim do dyskusji i weryfikacji.

Tak przy okazji dodam: same założenia pracy hydrofonu i sonaru porobiłeś chyba błędne, te urządzenia z tego co kiedys czytałem, nie pracowały w pionie pod okrętem, patrzyły "w przód" bardziej niz w dół.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#20

Post autor: PL_Olamagato » 24 kwie 2020, 17:31

majamas pisze:
24 kwie 2020, 13:04
Jak ten mod ma sie do zmian opisanych w sąsiednim temacie gdzie sie zamienia ze soba parametry sonaru i hydrofonu?
Widać włożone tu sporo pracy i pasji, aby to nie przepadło byłoby fajnie poddać na Subsim do dyskusji i weryfikacji.

Tak przy okazji dodam: same założenia pracy hydrofonu i sonaru porobiłeś chyba błędne, te urządzenia z tego co kiedys czytałem, nie pracowały w pionie pod okrętem, patrzyły "w przód" bardziej niz w dół.
Ten mod, którego paczki są tutaj w tym wątku naprawia błąd detektorów przez obejście problemu i przyczyny błędu. Zamienia miejscami parametry sonarów i hydrofonów tak aby hydrofony pracowały jako dotychczasowe sonary i odwrotnie. Z powodu tej naprawy trzeba było również zmienić parametry czułości obu detektorów ponieważ nigdy nie zostały one przetestowane nawet przez producenta gry. Zmiany działają dla każdego już istniejącego supermoda, więc można je sobie prywatnie zaaplikować i cieszyć się realistyczną grą.

Natomiast proszę ten wątek jak i tamten o naprawie sh3.exe traktować jako nasz prywatny polski ponieważ w międzyczasie moje naprawy zostały już na subsimie zweryfikowane i staną się częścią nowej wersji wielkiego super-supermoda, który wyjdzie za jakiś czas. Stąd proszę o nie publikowanie niczego stąd na subsim.com i nie przekazywanie informacji stąd do reszty wszechświata. :piwko:

Formalnie musiałbym poprosić ekipę o skasowanie obu tych wątków z tego powodu, ale liczę, że nikt z nas nie przekaże tych informacji oraz opublikowanych na polishseamen paczek na subsim.com.

Co do zakresu ustawień - hydrofon pracował niemal w pionie bo jest to po prostu rząd mikrofonów. Dźwięk dochodził do okrętu z konkretnego kierunku niezależnie od tego czy źródło dźwięku było niemal pod powierzchnią morza, powyżej (dla zanurzonego u-boota) czy prawie pod okrętem nasłuchującym. Celem szumonamiernika (bo tak się to poprawnie nazywało - po polsku hydrofon to tylko jeden podwodny mikrofon kierunkowy) było jednoznaczne ustalenie kierunku poziomego z którego dochodził dźwięk przy użyciu techniki jaka była dostępna w latach 30-tych XX wieku.

Natomiast sonar nie mógł pracować ani dookólnie, ani z szerokim rozwarciem w pionie ponieważ był ograniczony możliwościami elektroniki opartej na lampach i częstotliwościach KHz (dzisiaj mamy MHz, GHz, THz). Stąd wąska wiązka ASDIC była skierowana w kierunku dziobu i niemal zupełnie w poziomie. Z tego właśnie powodu okręty eskorty zygzakowały zwiększając w ten sposób efektywnie szerokość skanowania i prawdopodobieństwo wykrycia, jednak ryzykując w niewielkim stopniu ominięcie U-boota mającego szczęście znaleźć się przypadkiem poza wiązką. To prawdopodobieństwo było małe ponieważ sonar miał efektywny zasięg ponad kilometra, więc na efektywnej odległości 500m niszczyciel był w stanie zrobić zygzak w drugą stronę i wykryć u-boota. Nie udawało się to tylko gdy prędkość okrętu była zbyt wysoka do głębokości wykonywanych zwrotów. Ewentualnie cały konwój wykonywał właśnie zwrot.
Na marginesie - gdyby wiązka w poziomie obejmowała przednie 180 st. jak pokazywane jest to na mapie SH3, to zygzakowanie z tego powodu byłoby zupełnie zbędne (ewentualnie tylko żeby ominąć torpedy idące od dziobu). Było jednak potrzebne ponieważ szerokość wiązki nie przekraczała 90 st. czyli po 45 st. z każdej strony od dziobu. Zygzakowanie (i tylko ono) dawało więc niemal 180 st. z niewielką szansą na ominięcie celu położonego daleko od osi kursu.

Moje poprawki uwzględniają wszystkie te własności. Czyli hydrofon znajduje niemal wszystko co hałasuje niezależnie od głębokości źródła i odbiorcy za wyjątkiem rufy. Natomiast sonar wyłącznie w wąskiej wiązce skierowanej do przodu (kąt rozwarcia w poziomie do 90 st. i w pionie do 10 st).
Inną sprawą jest natomiast dostosowanie czułości. Nie da się jednocześnie testować działania oraz czułości mając tak mały zestaw informacji zwrotnej jak wskaźnik wykrycia, widok zewnętrzny i zachowanie eskorty. To i tak cud, że się udało wykryć przyczynę problemu i potencjalnie aż trzy różne sposoby na naprawę.

Natomiast do celów wyłącznie testowych stworzyłem pliki, w których sonary skanują w pionie identycznie jak hydrofony (z z tym samym zasięgiem 4 km) tylko po to aby ustalić które w rzeczywistości pracowały jako hydrofony, a które jak sonary (były to wersje beta 1-5).

PS. Proszę traktować ten wątek jako prywatny tylko dla Polishseamen.pl. Nie do publikacji żadnej jego części czy informacji w szczególności na subsim.com czy innych forach zagranicznych.

majamas
Posty: 108
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#21

Post autor: majamas » 24 kwie 2020, 20:50

Odpowiedziałem Ci w tym sąsiednim wątku chociaż jak widze powinienem bardziej w tym. :-? Może ktos je połączy.

majamas
Posty: 108
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#22

Post autor: majamas » 25 kwie 2020, 12:54

Zastanawia mnie do czego może sie odnosic parametr "noise factor". O jaki szum tutaj chodzi, czy o własne hałasy pracy urządzeń, silnika itd czy o szum morza, pogody i otoczenia.
Zastanowiło mnie czy przypadkiem ogromny wpływ na obnizanie czułości detekcji przez AI przy wpisaniu wartości w waves factor nie bierze sie stąd, że tam spotykane wartości sa rzędu dwa razy wyższego niz te czułości które proponuje sie w parametrach urzadzen do detekcji. Tysiąc krotna przebitka może miec tu znaczenie. Więc dla urealnienia może trzeba zblizyc te współczynniki do siebie, tzn jeśli jeden ma cyfre znacząca 3 miejsca po przecinku to może drugi niech ma podobnie. Albo wszystkie niech będa w częściach dziesiętnych albo w tysięcznych.
Nie znam dalszych algorytmów stosowanych przez program, byc może tam to jest tak przeliczane, że wartośc jednego parametru ma wieksze znaczenie niż druga tysiąc razy większa, ale skoro przyszedł mi do głowy taki pomysł to postanowiłem o tym napisać. Może kogos mądrzejszego natchnę dla dobra przyszłych modyfikacji gry. :bye

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#23

Post autor: teekenpl » 28 kwie 2020, 22:30

Zaraz to potestujemy. Ciekaw jestem jaka będzie różnica. Wodę też przetestuję bo te kolory GWX 3 są strasznie depresyjne. Jakby ci się chciało coś zrobić z alternatywną jaśniejszą nocą w gwx byłbym wdzięczny. Ja próbowałem podmienić pliki z podstawy gry jedna bez efektu.

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#24

Post autor: teekenpl » 29 kwie 2020, 9:22

Modziki wrzucone. W wodzie w końcu coś widać jeżeli chodzi o sonar nie jestem w stanie powiedzieć bo testuję na karierze a tam jeszcze sonar jest niedostępny. Jak chodzi o hydrofon pierwsze wrażenie jakby płynniej pracował ale coś więcej po kilku godzinach testu. Jedynie co się rzuca zaraz po zainstalowaniu moda to jego ingerencja w ustawienia poziomu trudności. Po wybraniu realistycznego mamy 107% realizmu . Wskaźnik wykrywalności to aż 25% na plusie lub minusie poziomu realizmu. Nie wiem czy tak miało być, czy to przez przypadek coś się pozmieniało.

majamas
Posty: 108
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#25

Post autor: majamas » 29 kwie 2020, 19:44

Gdzieś musi byc za duża cyfra wpisana, pomniejsz dowolne pozycje aby w sumie mieć 100% przy właczeniu wszystkiego. Te numerki sa w sumie bez znaczenia dla samej gry. Każdy gra na takim realizmie jaki lubi, szukający realizmu sympatycy symulacji grają na 100%.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#26

Post autor: PL_Olamagato » 01 maja 2020, 22:02

teekenpl pisze:
29 kwie 2020, 9:22
Po wybraniu realistycznego mamy 107% realizmu . Wskaźnik wykrywalności to aż 25% na plusie lub minusie poziomu realizmu. Nie wiem czy tak miało być, czy to przez przypadek coś się pozmieniało.
To moja pomyłka - przy RealisticSensorsRealismPercentage powinna być liczba 4, a nie 11 czy coś.

Natomiast wskaźnik wykrywalności po zmodowaniu w zasadzie najbardziej ułatwia przetrwanie ataku eskorty, nawet bez widoku zewnętrznego. Oba te czynniki mają teraz największy wpływ na realizm. Razem dają efekt Oka Boga, więc dla kogoś kto chce pływać z wysokim poziomem realizmu musi zrezygnować z obu tych ułatwień.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2020, 22:17 przez PL_Olamagato, łącznie zmieniany 1 raz.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#27

Post autor: PL_Olamagato » 01 maja 2020, 22:16

teekenpl pisze:
29 kwie 2020, 9:22
Modziki wrzucone. W wodzie w końcu coś widać jeżeli chodzi o sonar nie jestem w stanie powiedzieć bo testuję na karierze a tam jeszcze sonar jest niedostępny.
Ustawienia poprawek dotyczą głównie sonarów eskorty, czyli AI_Sensors.dat, a nie Sensors.cfg, które określają działanie wszystkich sensorów (naszych i przeciwnika) na niższym poziomie. Hydrofony i sonary u-boota nigdy nie wydawały się zepsute w wersji 1.4+. O ile pamiętam były trochę zepsute do wersji 1.2.
Co prawda zmieniając sim.cfg można je trochę zepsuć, ale to wymaga testów. Jeżeli nawet nasz własny hydrofon i sonar będzie działał trochę gorzej na korzyść tego, że hydrofony i sonary eskorty będą pracowały dokładnie tak jak powinny, to moim zdaniem warto.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#28

Post autor: PL_Olamagato » 01 maja 2020, 23:01

majamas pisze:
25 kwie 2020, 12:54
Zastanawia mnie do czego może sie odnosic parametr "noise factor". O jaki szum tutaj chodzi, czy o własne hałasy pracy urządzeń, silnika itd czy o szum morza, pogody i otoczenia.
Zastanowiło mnie czy przypadkiem ogromny wpływ na obnizanie czułości detekcji przez AI przy wpisaniu wartości w waves factor nie bierze sie stąd, że tam spotykane wartości sa rzędu dwa razy wyższego niz te czułości które proponuje sie w parametrach urzadzen do detekcji. Tysiąc krotna przebitka może miec tu znaczenie. Więc dla urealnienia może trzeba zblizyc te współczynniki do siebie, tzn jeśli jeden ma cyfre znacząca 3 miejsca po przecinku to może drugi niech ma podobnie. Albo wszystkie niech będa w częściach dziesiętnych albo w tysięcznych.
Nie znam dalszych algorytmów stosowanych przez program, byc może tam to jest tak przeliczane, że wartośc jednego parametru ma wieksze znaczenie niż druga tysiąc razy większa, ale skoro przyszedł mi do głowy taki pomysł to postanowiłem o tym napisać. Może kogos mądrzejszego natchnę dla dobra przyszłych modyfikacji gry. :bye
To jest bardzo możliwe. Możesz mieć rację.
Nie można jednak testować wielu rzeczy na raz bo inaczej skutki będą takie jak błędne poprawianie sensorów w mnóstwie różnych modów z GWX i NYGM na czele.
Ustawienia Waves factor będę testował dopiero na płytkich wodach. Najpierw musi wszystko chodzić poprawnie na głębokich bo musi być baza do osłabiania sensorów. Na razie są one zbyt mało czułe i to jest większy problem.

Drago41
Posty: 1
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:44

Re: Odkrycie - hydrofon i sonar wreszcie działają poprawnie

#29

Post autor: Drago41 » 30 gru 2022, 13:50

Witam i gratuluję. :wszystkook:
Mam takie pytanie czy te poprawki moge wprowadzić do mojego niszczyciela ktory jest przerobiony z typu 7b.
Czyli za pewne trzeba je wprowadzić do sensor. Czy to wyjdzie. Pozdrawiam
"Drago41"

ODPOWIEDZ