Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Mody pod JSGME

Moderator: PL_CMDR Blue R

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Mody pod JSGME

#1

Post autor: teekenpl » 03 kwie 2020, 18:56

Mam wielką prośbę aby umieścić w tym temacie MODY współpracujące z JSGME. Nie chodzi tu o mega mody typu GWX itp bo one cały czas są aktualne. problem jest natomias z małymi modzikami które widzę na YT typu przybory na mapie taktycznej np. atakdysk którego nigdzie nie mogę znaleść a będąc szczerym nawet nie widziałem go w GWX. Więc gorąca prośba szczególnie dla maniaków moderstwa SH3 wrzucajcie tu wszystko nawet całe wasze ulubione pakiety modów. Miło by było aby każdy mod lub paczka była pokazana w temacie za pomocą zdjęć. Temat założyłem ponieważ mega mody mnie nie interesują gdyż według mnie potrafią być kapryśne.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2020, 20:21 przez teekenpl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pepe
Posty: 258
Rejestracja: 11 sty 2020, 22:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Mody pod JGSME

#2

Post autor: pepe » 03 kwie 2020, 19:04

Masę modów znajdziesz na Subsim.com

Co do JGSME to w zasadzie działa on niezaleznie od samych modów bo je tylko aplikuje robiąc backupy. Czyli teoretycznie podmienia pliki i wszystko co działa na tej zasadzie będzie działało przez JGSME (nawet te teoretycznie niekompatybilne).

co do porad - to nieco błędna droga bo jeden mod moze nadpisywać to co równiez nadpisał poprzedni. Dlatego własnie używa się megamodów - bo są one zoptymalizowane by działać wraz z innymi submodami. Czyli tak naprawdę prosisz o cos w rodzaju mega moda tylko nie chcąc zaakceptować rzeczywistości.


Co do zdjęć i i list modów - zacznij od siebie. Zaprezentuj tak jak wymagasz od innych to co sam już masz/przetestowałeś u siebie i działa. Może kogos zachęcisz do podzielenia sie własnymi doświadczeniami.
Obrazek

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JGSME

#3

Post autor: teekenpl » 03 kwie 2020, 19:25

Ja moderem nie jestem po długim czasie odstawienia serii SH wróciłem. Mniej więcej wiem jak chciałbym aby wyglądało moje SH 3 tylko nie wiem jak się do tego zabrać. Idealny interfejs dla mnie można zobaczyć w modzie ARB WideGui 1920x1080 ,który znalazłem na subsim https://www.subsim.com/radioroom/showth ... p?t=232178. Pobrałem go ale ale nie mogę uruchomić być może wina komputera rozdzielczość u mnie 1366x768 i może to jest przyczyna. Ale wizualnie mod ten zawiera wszystko co chciałby mieś na swoim sh3 jeżeli chodzi o interfejs gry. Nie interesują mnie w sumie jakieś mody modyfikujące rozgrywkę tzn. bardziej inteligenne boty czy coś w tym rodzaju. W sumie ten temat założyłem po to aby bardziej zaawansowani użytkownicy pomogli takim zielonym jak ja. Forum subsim jest po angielsku z którym ja jestem na bakier. Ponadto jestem nowym uzytkownikiem i mam limit 3 plików na dzień. Dlatego pomocy szukam na polskim forum.

Awatar użytkownika
pepe
Posty: 258
Rejestracja: 11 sty 2020, 22:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Mody pod JGSME

#4

Post autor: pepe » 03 kwie 2020, 19:38

Możesz używać google translatora - zdaje się że przeglądarka Chrome ma to wbudowane od początku.

Podajesz za przykład mod, którego głównym atutem jest dostosowanie do rozdzielczości 1920x1080 (do tego został stworzony) i chcesz by działał w innej - hmm to dość kuriozalne żądanie. A jeszcze bardziej kuriozalne jest jak chcesz to osiągnąć: nakłaniając innych żeby Ci pokazali swoje mody z opisami i zdjęciami lub filmikami. To zrób odwrotnie, pokaż innym co juz sam zrobiłeś - włóż odrobinę wysiłku bo niby czemu ktos ma to robić za Ciebie, żebyś Ty później stwierdził "...a dzięki ale jednak mi się nie podoba".

Albo napisz do twórców Twojego wymarzonego moda by dostosowali interface do Twojej rozdzielczości - społeczność moderska to zazwyczaj bardzo otwarci ludzie i chętnie pomagają. Sam kontaktowałem się wielokrotnie i często otrzymywałem pomoc w tym co chciałem.
Obrazek

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JGSME

#5

Post autor: teekenpl » 03 kwie 2020, 20:03

Chętnie bym to zrobił jak bym potrafił. Ale nie potrafię co mam komu pokazać skoro to co mi się udało zrobić samego mnie nie zadowala. Staram się kombinować z JSGME niestety brakuje mi w tej materii doświadczenia i coś się wykrzaczy. GWX odpuściłem bo nie potrafię go skutecznie spolszczyć gdyż za każdym razem po spolszczeniu gra się wykrzacza. Nie chcesz pomóc to nie pomagaj szkoda zapychać temat takimi słownymi przepychankami.

Awatar użytkownika
pepe
Posty: 258
Rejestracja: 11 sty 2020, 22:24
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Mody pod JGSME

#6

Post autor: pepe » 03 kwie 2020, 20:09

Czyli tak naprawdę nie chcesz żeby:
Mam wielką prośbę aby umieścić w tym temacie MODY współpracujące z JSGME (...)

Więc gorąca prośba szczególnie dla maniaków moderstwa SH3 wrzucajcie tu wszystko nawet całe wasze ulubione pakiety modów
Ty chcesz, żeby ktoś ci za rączke powiedział co masz zrobić żeby mod X poszedł na Twojej konfiguracji.
Tylko po co ma ktoś umieścić listę swoich modów skoro i tak nie będziesz umiał ich zainstalować?

Innymi słowy pod płaszczykiem szczytnej idei szukasz frajera :evil:
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Mody pod JSGME

#7

Post autor: PL_CMDR Blue R » 04 kwie 2020, 8:57

. GWX odpuściłem bo nie potrafię go skutecznie spolszczyć gdyż za każdym razem po spolszczeniu gra się wykrzacza.
A napisałeś do Olamagato? To Polak, wiec dogadasz się. Ma temat na forum, nawet z nim rozmawiałeś. Tylko ostatnio napisałeś mu, że wszystko działa.

Pisałem ci, że jedna z wersji spolszczenia wymagała Hardcode Fixes. Może właśnie ta. Olamagato, jako autor na pewno będzie wiedział, co trzeba zrobić. Tylko musisz mu to w jego temacie napisać, bo tego tematu może nawet nie czytać.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JSGME

#8

Post autor: teekenpl » 04 kwie 2020, 12:45

Dzięki może faktycznie niepotrzebnie tak szybko się poddałem z tym GWX. Kolega pepe mimo, że nie dał mi jakiś konkretów to naprowadził mnie na właściwe rozumienie modów w grze SH. Wczoraj jeszcze sporo posiedziałem i recznie dokładałem mody i teraz wiem o czym mówił pepe, że po to są mega mody aby były zgrane ze sobą. Wgrywajac mody ręcznie lub przez JSGME występuje to zjawisko, że jeden mod potrafi zepsuć drugi i nie jest łatwo zrobić tak aby efekt końcowy był zadowalający. Zagadam więc do Olamagato. Dzięki!

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JSGME

#9

Post autor: teekenpl » 07 kwie 2020, 9:41

W archiwach forum PS znalazłem taki oto temat:http://plu96.usermd.anet/forumstare/vie ... ffd1c7759e a w nim mod https://www.subsim.com/radioroom/downlo ... le&id=1957. Mod jest ogólnie bardzo fajny więc aktywowałem go w jsgme. Wszystko ładnie pięknie tylko jest jeden problem a mianowicie chodzi o zbugowaną książkę rozpoznania co pokażę poniżej na zdjęciu. Dodam że jest to czysta instalacja steam bez gwx sprawdzałem również na instalacji cenegi i jest ten sam problem jakieś pomysły jak to naprawić???

Obrazek

Tutaj link do zdjęcia bo nie umię zrobić aby sie wyświetliło w poście-https://zapodaj.net/ed5311e3b82ef.png.html
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2020, 19:03 przez teekenpl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Mody pod JSGME

#10

Post autor: PL_CMDR Blue R » 07 kwie 2020, 11:34

Dobrze, ale nie widzę tam książki rozpoznawczej na tym zdjęciu... Więc na czym polega jest zbugowanie?
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JSGME

#11

Post autor: teekenpl » 07 kwie 2020, 18:59

No właśnie na tym że jej nie widać. Przed otworzeniem nie widać jej wogóle trzeba kliknąć na czuja z pamięci. A po kliknieciu widać to co na zdjęciu.

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JSGME

#12

Post autor: teekenpl » 07 kwie 2020, 21:00

Doinstalowałem GWX-a i wszystko działa oto dowód:
Obrazek-https://zapodaj.net/ad33adc0a2ee2.png.html
Obrazek-https://zapodaj.net/873e264efeaf2.png.html
A tutaj pokażę jak wyglądają powiększone wskażniki głębokości, nastawu prędkości i kursu
Obrazek-https://zapodaj.net/04d34c57e9f89.png.html
Obrazek-https://zapodaj.net/dccea7d3c4766.png.html
Obrazek-https://zapodaj.net/b1e7e1d2cb352.png.html

Jedyne co mi się nie podoba to te ikony oficerów, nie dość że kolorystyka beznadziejna to wszystkie takie same. Zobaczcie sami poniżej i ocencie.
Obrazek-https://zapodaj.net/f6d69f53adb88.jpg.html

Zrzuty zrobione na 1024x768. Mam fix do zmiany rozdzielczości (zdjęcie poniżej) polega na podmianie plików i edycji pliku d3d9.cfg i zmiany rozdzielczości na żądaną ale nie wiem dlaczego GWX się sypie jak to wkleję.

Obrazek-https://zapodaj.net/719147197db9c.png.html
Podumowując mod zrobiony pod GWX więc chyba dlatego bez niego nie do końca działa ciekaw jestem czy jest gdzieś do pobrania taki co by działał bez niego.

Jak macie jakieś rozwiązanie aby gra z gwx działała bez szwanku na rozdziałce 1366x768 to proszę dajcie znać. I jeszcze jedna prośba jak ktoś może wskazać namiar na mody poniżej z instrukcją jak je wgrać byłbym Happy. Dzięki!!!

Atackdisc Obrazek - https://zapodaj.net/7e221e12d31d7.png.html
Pierścienie na peryskopie Obrazek - https://zapodaj.net/b79099a642b90.png.html

P.s nie wiem dlaczego obrazy , które załączam nie działają z BBC code na tym forum.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Mody pod JSGME

#13

Post autor: PL_Olamagato » 10 kwie 2020, 5:20

teekenpl pisze:
07 kwie 2020, 21:00
Doinstalowałem GWX-a i wszystko działa oto dowód:
[...]
Jedyne co mi się nie podoba to te ikony oficerów, nie dość że kolorystyka beznadziejna to wszystkie takie same. Zobaczcie sami poniżej i ocencie.
Obrazek-https://zapodaj.net/f6d69f53adb88.jpg.html

Zrzuty zrobione na 1024x768. Mam fix do zmiany rozdzielczości (zdjęcie poniżej) polega na podmianie plików i edycji pliku d3d9.cfg i zmiany rozdzielczości na żądaną ale nie wiem dlaczego GWX się sypie jak to wkleję.

Obrazek-https://zapodaj.net/719147197db9c.png.html
Podumowując mod zrobiony pod GWX więc chyba dlatego bez niego nie do końca działa ciekaw jestem czy jest gdzieś do pobrania taki co by działał bez niego.

Jak macie jakieś rozwiązanie aby gra z gwx działała bez szwanku na rozdziałce 1366x768 to proszę dajcie znać. I jeszcze jedna prośba jak ktoś może wskazać namiar na mody poniżej z instrukcją jak je wgrać byłbym Happy. Dzięki!!!

Atackdisc Obrazek - https://zapodaj.net/7e221e12d31d7.png.html
Pierścienie na peryskopie Obrazek - https://zapodaj.net/b79099a642b90.png.html

P.s nie wiem dlaczego obrazy , które załączam nie działają z BBC code na tym forum.
Ten fix do zmiany rozdziałki, to nieaktualny fix do monitorów CRT w proporcji 4:3. Generalnie nie nadaje się do szerokoekranowych LCD bo nie kompensuje zmiany proporcji (okręgi stają się jajkami).
Jedyny koszerny fix d3d9.dll, to ten z modów 1360x768 i 1920x1080.
Ale co z tego że zmienisz rozdzielczość, skoro na widokach typu peryskop, lornetka zobaczysz czarny lub zepsuty pas ekranu...
Zepsuty w tym sensie, że każde narzędzie pierwotnie przyklejone za prawą stroną ekranu będzie cały czas widoczne, a jego przesuwanie będzie pozostawiało w tym miejscu smugę po animacji.

Cały myk z modami do GUI jest w tym, że w proporcji 4:3 na 1024x768 było niezbyt trudno podmienić tekstury i ewentualnie niektóre elementy lekko poprzesuwać.
Natomiast uzupełnienie pustego ekranu o te 336 lub 342 piksele w poziomie przestało już być banalne. Najprostsze podejście polegało na:
1. dołożeniu grafiki tła z prawej strony i przesunięciu narzędzi prawej strony ekranu,
2. te trochę trudniejsze na dodaniu dodatkowych kontrolek nastaw z Attack Map,
3. kolejne na przesunięciu całego okna peryskopu w prawo (czyli centralnie) i wypełnienie grafiką tła z lewej zamiast z prawej.
4. następne trudniejsze dodatkowo dołożenie kontrolek z lewej strony lub scrollowanie ich z brzegu okna
5. i ostatnie najtrudniejsze, to podwyższenie rozdzielczości na większą 1600x900 lub 1920x1080 z jednoczesnym przeskalowaniem wszystkich elementów tak aby zajmowały te same miejsca na ekranie w większej rozdzielczości. Do tego trzeba było uwzględnić buga wielkości mapy ograniczonej do 1024 pikseli w poziomie.

W tej chwili nie ma ani jednego moda graficznego, który miałby wszystkie te cechy. Prawdopodobnie będzie dopiero w przyszłości.
Nawet najczęściej stosowany mod FHD (z całych dwóch :) ), czyli Ahneverbe 1920x1080 nie skaluje, ani nie centruje widoków. Wszystko na prawo i wyżej zapycha grafiką tła wykańczając przy okazji pamięć SH3, więc patch na 4GB jest niezbędny. Stosuje jedynie patcha do mapy od Tycho, która do tej rozdzielczości może już zajmować cały ekran. Ale jak trzeba będzie się kiedyś przełączyć do rozdziałki 4K, to znowu nie będzie się nadawać, a większość treści znajdzie się w malutkim lewym-dolnym narożniku.

Krótko mówiąc tego moda można nieco poprawić, żeby go uzupełnić do 1360x768, ale to jest ręczna i żmudna robota. Mogę ewentualnie rzucić okiem, ale niczego nie obiecuję.
Fakt, że graficznie wygląda to realistycznie ładnie i siermiężnie. :)

A jeszcze tak, żeby było na temat, to wszystkie mody są na JSGME. Mody dzielą się zasadniczo na te dla SH3, GWX, NYGM, LSH3 i inne supermody, których nazw w tej chwili nie pamiętam. Do tego dochodzą mody z patchami pod wszystkie supermody oraz mody, które nie wiadomo na co są bo autor zapomniał wspomnieć co uruchamia u siebie. Już pomijam te, których jest większość, gdzie autor zapomniał wspomnieć do czego w ogóle służą bo jest tylko instrukcja instalacji. :)

teekenpl
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2020, 20:07

Re: Mody pod JSGME

#14

Post autor: teekenpl » 10 kwie 2020, 14:04

Jak tak się sprawy mają to nie ma sensu abyś tracił na to czas. Na komputerze syna może zainstaluje tego ARB WideGui 1920x1080 a na lapku popykam 1024 i będzie git. Dzięki za wyjaśnienie tematu.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Mody pod JSGME

#15

Post autor: PL_Olamagato » 10 kwie 2020, 16:00

Ja i tak siedzę nad modami GUI do wyższych rozdzielczości bo pracuję nad reskalerem/edytorem GUI, który takie zadanie wykona w sekundy. Zresztą i tak będzie to potrzebne bo moment, w którym odpalając GWX będziemy mieli do wyboru dowolną rozdzielczość, doskonale działającą eskortę i kilka rzeczy po których wielu osobom opadną szczęki - widząc co dało się wycisnąć ze starej gry - jest nieodległy. :)

ODPOWIEDZ