Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Ciekawa sytuacja w grze

Moderator: PL_CMDR Blue R

majamas
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Ciekawa sytuacja w grze

#1

Post autor: majamas » 05 kwie 2021, 21:12

Tak sobie przypominałem jak to sie plywa ubotem i na pierwszej misji wrzesniowej od razu mnie polski niszczyciel zatopił. :eek
Chyba mam przekombinowane ustawienia czułosci ich wykrywania. Ogólnie polskie niszczyciele raczej nie mialy wcale sonaru a tu było słychac że ma :)

Potem zaczałem nowa gre i mam buga tego typu ze peryskop wystawiony ponad wode nie zyskuje widocznosci, tzn caly czas pozostaje rozmyty tak jak powinien byc przez pierwsza chwile po zalaniu. Dotyczy to obu peryskopów i tylko wtedy gdy okret jest w zanurzeniu. Na powierzchni działaja dobrze. Mial ktos taki objaw? Zastanawiam sie czy to nie efekt jakiegos randomowego uszkodzenia dodawanego przez modyfikacje, wrzuciłem ich tu juz troche i nie pamietam dokładnie, ale H.sie chyba ma randomowe uszkodzenia albo sam SH3 commander to robi.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5479
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Ciekawa sytuacja w grze

#2

Post autor: PL_CMDR Blue R » 11 kwie 2021, 14:57

Ogólnie polskie niszczyciele raczej nie mialy wcale sonaru a tu było słychac że ma
Mechanika gry. Niszczyciele AI używają tylko sonaru. Hydrofon tylko ich alarmuje. Jakby mieli trzymać się historyczności, to AI na nowo musieliby dopisać, albo mógłbyś puszczać głośno stereo pod wodą, a wróg nic by nie robił. Tak samo niszczyciele "bez belki z tyłu". AI nimi cie nie zatopi, o ile sam pod bombę nie skręcisz.
O't taka gra.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1571
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Ciekawa sytuacja w grze

#3

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 12 kwie 2021, 9:26

majamas pisze:
05 kwie 2021, 21:12
Potem zaczałem nowa gre i mam buga tego typu ze peryskop wystawiony ponad wode nie zyskuje widocznosci, tzn caly czas pozostaje rozmyty tak jak powinien byc przez pierwsza chwile po zalaniu. Dotyczy to obu peryskopów i tylko wtedy gdy okret jest w zanurzeniu. Na powierzchni działaja dobrze. Mial ktos taki objaw? Zastanawiam sie czy to nie efekt jakiegos randomowego uszkodzenia dodawanego przez modyfikacje, wrzuciłem ich tu juz troche i nie pamietam dokładnie, ale H.sie chyba ma randomowe uszkodzenia albo sam SH3 commander to robi.
A nie było to związane z modyfikacją H.sie , która uniemożliwia/utrudnia używanie peryskopu przy większej prędkości podwodnej ? Sprawdź, czy masz to samo, jak zatrzymasz okręt, albo bardzo zwolnisz.
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

majamas
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Ciekawa sytuacja w grze

#4

Post autor: majamas » 13 kwie 2021, 14:57

Wtedy jednoczesnie testowałem zmiany przezroczystości wody, chociaz to nie powinno miec znaczenia to może jednak jakos wpłyneło. Zrobiłem powrót do bazy i wyszedlem z gry, potem już było dobrze.
edit: nie pamietam przy jakich prędkościach to wystepowało, ale raczej tak samo przy każdych, podejrzewam że mógł to być to bug zwiazany z uzyciem opcji zmiany przezroczystości wody w SH3 Commanderze, albo jakis inny losowy błąd

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: Ciekawa sytuacja w grze

#5

Post autor: PL_Olamagato » 03 gru 2021, 9:43

Rozmycie peryskopu na pewno jest związane z "poprawką" h.sie, która powoduje blurr przy zbyt dużej prędkości podwodnej. Dzieje się tak gdy w GWX/SH3 zainstalowano oryginalną poprawkę Hardcode fixes z domyślnymi ustawieniami. Prędkość podwodna 5 węzłów powoduje blurr w każdym przypadku. Niestety w typie XXI 5w jest osiągane przy najniższej możliwej prędkości z telegrafu, a więc żeby namierzyć cel trzeba się całkowicie zatrzymać co jest nonsensem.
Dlatego Hardcode fixes z pakietu spolszczenia lub "GWX for dummies" podnosi w ustawieniach tę granicę do 7 węzłów, co dla starszych typów U-bootów jest prędkością maksymalną pod wodą.

Co do polskich niszczycieli, to jest to spowodowane nigdy nienaprawionym błędem zamiany wszystkich sonarów z hydrofonami, przy czym pomylone hydrofony otrzymały dźwięk pingowania. Stąd takie efekty. Drugim skutkiem jest możliwość wykrycia stojącego bezruchu u-boota przez niszczyciel w jego tylnej półstrefie gdzie nie pracowały nigdy sonary, a tylko hydrofony. Hydrofony są bezradne gdy cel stoi bez ruchu i bez hałasu. Trzecim skutkiem jest możliwość wykrycia stojącego bezruchu i bez hałasu u-boota w GWX (tylko!) w odległości nawet 7 km od niszczyciela.

ODPOWIEDZ