Nowe forum uruchomione. Proszę się rejestrować.

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

SH IV U-Boat Missions

Moderator: PL_Andrev

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

SH IV U-Boat Missions

#1

Post autor: jaromaz » 27 lut 2020, 19:59

Czy ktoś z Was grał w Silent Hunter IV: U-Boat Missions?

To był całkiem zgrabnie stworzony produkt (jak na tamte czasy :) ).


youtu.be/nRrjLzt59A4
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 812
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: SH IV U-Boat Missions

#2

Post autor: PL_CMDR Blue R » 27 lut 2020, 21:00

Ja grałem... Niemniej średnio mnie przypadł do gustu.
Samo granie U-Bootem nie było złe, ale... wyglądało, jakby Japończycy wygrywali wojnę i mieli ogromną przewagę...

O ile klimat SH4 po stronie USA jest dobry, to po stronie niemieckiej... słabo.

No, ale UB-M jest podstawą fajnych modów do SH4 dla USA, więc... nie jest taki zły :)
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 291
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin

Re: SH IV U-Boat Missions

#3

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 27 lut 2020, 21:22

Finku, wydaje mi się, że gdzieś na starym forum opisywałeś cały patrol w ramach Operacji Monsun.
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 812
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: SH IV U-Boat Missions

#4

Post autor: PL_CMDR Blue R » 28 lut 2020, 3:59

Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: SH IV U-Boat Missions

#5

Post autor: jaromaz » 28 lut 2020, 9:08

Moim zdaniem klimat był odpowiedni - brakowało mi poruszania się po pokładzie i denerwowała zawsze wyświetlana pozycja (co zmieniło się w real navigation mod). Jeden z modów sprawił, że można było "latać" po pokładzie, ale właściwy efekt poruszania udało się uzyskać dopiero w SH5 :)

Czy te dials na Twoich zrzutach, to mod, czy domyślne?

Ja już gdzieś zapodziałem swoją kopię, a na filmikach widzę różne, ale w większości bez takiego znacznika nad kompasem, jak na Twoich zrzutach.

Jeżeli to mod, to czy pamiętasz nazwę? Próbuję zmienić dialsy w moim megamodzie SH5 i te byłyby wstępnie najciekawsze.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 812
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: SH IV U-Boat Missions

#6

Post autor: PL_CMDR Blue R » 28 lut 2020, 16:18

Teraz nie pamiętam, ale możliwe, że to na Trigger Maru Overhauled.

A co do klimatu - nie zgodzę się.
Przenieśli kampanie na modłę USA i tylko zmienili strony. Weźmy to ściganie grupy bojowej. Normalnie ULTRA mnie informowała na bieżąco, co się dzieje. W USA takie informowanie miało sens, gdzie ULTRA działała, ale Niemcy nie dość, że nie mieli Ultry, to jeszcze nie używali okrętów z Penang do zadań specjalnych.... Tymczasem gra, niczym po stronie USA, stara się zrobić ciekawe, zróżnicowane patrole.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: SH IV U-Boat Missions

#7

Post autor: jaromaz » 28 lut 2020, 21:23

Fakt widoczności swojej pozycji i okrętów wroga - już przekreślał realizm. Dobrze, że poważnie podeszli chociaż do oznaczania latarni morskich na mapie :)

Tak - te elementy pochodzą z modyfikacji Trigger Maru Overhauled, nadal dostępnej do pobrania na SUBSIM. Dzięki za info.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 28
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: SH IV U-Boat Missions

#8

Post autor: melis » 01 mar 2020, 9:14

Od czasu do czasu też siadam do tej części, na modzie Fallow the RisingSun Ultimate, jednak męczące jest poszukiwanie jakichkolwiek jednostek. O ile samo wykonanie danego zadania nie sprawia żadnego kłopotu, to spotkanie i nawiązanie walki z konwojem, to już nie lada sztuka. Nie wspominając o tym, że można dostać się do wrogiego portu i wytłuc tam wszystko bez karnie. Nawet stojące dd, które mimo tego co się dzieje w około, nie reagują. Bateria nadbrzeżna tylko reaguje, ale okręt musi sie wynurzyć. Także nie wiem, czy to kwestia tego moda, czy tak po prostu w tej grze jest.

ODPOWIEDZ