Strona 2 z 2

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 31 sty 2020, 15:00
autor: melis
jaromaz kiedy stworzyłeś tego moda?

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 31 sty 2020, 20:35
autor: jaromaz
Dawno temu, ale upubliczniłem niedawno i też tylko na prośbę kolegi, który miał problem z zainstalowaniem TWoS.

Jest budowany dla starszej wersji TDW - do tego stopnia, że ciężko było uzyskać obrót wszystkich pierścieni RAOBF :) - zajmuje się tym dodatkowy podMOD :)
Dodatkowo jest nieznany poza Polską - budowałem go na swoje potrzeby dla macOS i świetnie się sprawdza na tym systemie, bo można łatwo przełączać się między pracą i SH5, zmieniając aktywne pulpity trzema palcami na gładziku :)

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 31 sty 2020, 20:45
autor: melis
Wygląda więc na to, że mamy na pokładzie człowieka, z nie małym bagażem doświadczeń - a raczej, doświadczenia :piwko: Osobiście czuję się zaszczycony :yes Wracając do tematu: ustalenie pozycji jest znane. A jak wyznaczyć kurs? Opcja dostępna z poziomu bezpośrednio u nawigatora. Zauważyłem, że dodając jakiekolwiek dodatkowe markery na mapę, nawigator ustalając kurs po "martwych" współrzędnych, podaje całkiem odmienne dane i tak już zostaje, mimo usunięcia dodatkowych znaczników.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 01 lut 2020, 1:13
autor: jaromaz
Dzięki, ale po prostu stary już jestem :) Jestem też zaszczycony obecnością na tym forum :) - dobrze, że jest jedno nasze w tej niszowej dziedzinie, jaką jest subsim.
Co do kursu - klikasz na okrągły heading dial i gotowe. W Real Navigation Mod to Ty odpowiadasz za utrzymywanie kursu.

Niestety już nie bardzo mogę pomóc w kwestii tego megamoda, bo nie korzystam z SH5 od kilku lat - obecnie w bibliotece subsim został mi już tylko Wolfpack (we wtorek pojawi się dość dobrze wykonany filmik promocyjny naszej, polskiej grupy) :) Gra Uboat jakoś mi nie podeszła i Wolfpack jest aktualnie numerem jeden.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 01 lut 2020, 11:37
autor: melis
jaromaz starym jest ten, któremu nic już się nie chce :lol wiekowo wielu z nas tu, ma już swoje. Co z tego, skoro w środku wciąż 18 lat ;) wracając do tematu, niestety za nic nie chce się przesunąć to okno dialogowe. Strasznie mnie to irytuje. Wróciłem do najnowszego TWoS i tam również, nie ma takiej możliwości. No nic. Dzięki za wszelką pomoc! Gorąco pozdrawiam!

Edycja: Faktycznie notepad++ umożliwia dokładnie to samo co file editor. Wracam do Twego moda i spróbuję powalczyć z oknem dialogowym.

Ciężki przypadek ze mnie :lol miałem cały czas ustawiony styl UI z SH3, przez co właśnie manometry zasłaniały okno dialogowe. standardowy styl pozwala na dowolne przesuwanie okien.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 19 lut 2020, 0:57
autor: jaromaz
Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem, jednak zapraszam na stronę https://jm.iq.pl/symulacja-okretu-podwodnego/ w celu pobrania i instalacji wersji 1.3.

Dopiero po przetestowaniu na nowym systemie operacyjnym poprzedniej wersji Etilm zauważyłem problem, o którym wspominałeś - wynikał on z błędnie dokonanych wpisów w konfigu. Teraz domyślna wysokość okna z komunikatami jest większa i można je łatwo przesunąć w dowolne miejsce. Dodatkowo niewystarczającą ilość czasu poświęciłem na przetestowanie shaderów (w różnych warunkach pogodowych), którymi bawiłem się w poprzedniej wersji - zostały one usunięte - stąd występował dziwny wygląd morza, o którym wspominałeś.
Dodałem mod znacznie ograniczający widoczność pod wodą (urealniający). Etilm 1.3 wygląda teraz i działa znacznie lepiej od poprzedniej wersji i w celu jego instalacji należy przywrócić czystą wersję SH5, ale nie wpływa to na zapisy stanów gry - można dalej kontynuować rozgrywkę już na nowej wersji moda.

Napotkałem też na irytujący błąd związany z psującą się echosondą - jeżeli przestało komuś działać sprawdzanie głębokości pod stępką, to rozwiązanie tego problemu jest również opisane na powyższej stronie.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 22 lut 2020, 15:30
autor: melis
Dzięki jaromaz za info. Nie omieszkam sprawdzić :)

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 11 kwie 2020, 9:01
autor: teekenpl
Bardzo fajny modzik-jesteś wielki. Z tego co widzę to całościowo spolszczyłeś interfejs gry ale komunikaty bdu i opis misji są ENG. Pytanko da się to jakoś spolszczyć głównie cele misji bo mój eng to tragedia. Mam spolszczenie pod Jsgme ale wiem że nadpisze twoje pliki i znowu interfejs nie będzie cały wyświetlany jak TWoS. Może da się same pliki misji pl podmienić albo gdzie znajdę opisy misji w plikach gry to sobie będę przez translatora przepuszczał.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 11 kwie 2020, 15:41
autor: pepe
@jaromaz - super masz tą stronkę. Bardzo dużo ciekawych treści bez zbędnego, wszechobecnego w sieci syfu. Na razie obejrzałem część ale jestem pod dużym wrażeniem.

Co do tematu lekki megamod to coś dla mnie bo czyste SH5 działało mi całkiem dobrze ale juz z WoS gra cięła niemiłosiernie. Jak znajdę czas (z tym najtrudniej) to zakupię gierkę (zgubiłem gdzieś płytkę) i przetestuję tą modyfikację a także podzielę się wrażeniami.

Co do Wolfpacka - testowałem jeszcze tą wcześniejszą wersję - nawet raz z 2 osobami z PS (nie pamiętam dokładnie kim) zagraliśmy MP ale mimo świetnej idei coś nie bardzo mi to wszystko podchodziło. Niemniej uważam, że to bardzo dobra gra a tylko mój gust nie jest odpowiednio na takie zabawy "wykalibrowany".


Miło spotkać kogoś z prawdziwą pasją. Rób dalej to co robisz bo nie dość, że dobrze się to ogląda to jeszcze inspiruje jak cholera ;-)

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 12 kwie 2020, 12:17
autor: melis
@pepe chcesz, to mogę udostępnić Ci me konto na ubi i sobie zobaczysz. Ja rzadko korzystam z tego konta, a i gier nie wiele tam ;)

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 12 kwie 2020, 17:46
autor: pepe
Dzięki ale udostępnianie kont, haseł itp to średnie rozwiązanie kiedy grę można nabyć dość łatwo na steam czy allegro. Problem jak pisałem leży w braku czasu nie do końca na sprawdzenie tylko na wsiąknięcie w grę ;-)

Bo jak już zagrać to warto przypomnieć sobie choćby działanie pierścieni peryskopu czy attac disk i dobrze by trochę pograć. A tymczasem mam "zobowiązania" w Dangerous waters. A mój system to DW + jeszcze jakaś inna gra - najczęściej coś z mojego ulubionego gatunku czyli RPG i czasem strategie. RPG to gry wyjątkowo czasochłonne, to samo z strategiami - z których praktycznie w całości zrezygnowałem bo mniej lubię od RPG. I teraz ciężko mi wcisnąć jeszcze Silent Huntera :)

Druga sprawa, że akurat U-booty jakoś mi sie dawno temu przejadły i to zarówno w ksiażkach jak i grach. Kiedyś dość duzo przemieliłem jednego i drugiego i z każdym kolejnym tytułem rosło we mnie przekonanie, że te nie dla mnie, że bardziej mnie pociąga współczesna wojna morska, gdzie wszystko odbywa sie na innym, bardziej świadomym poziomie.
I tak zawsze w serii Silent Hunter drażniło mnie zarządzanie załogą czy w późniejszych tytułach bieganie po okręcie. Nie wyobrażam sobie grać w takim modelu w symulator współczesnego okrętu. Coś co dla innych jest zaletą dla mnie jest irytujące i mimo, że ładnie wykonane to bardzo szybko sie nudzi i sprawia więcej problemów niż przyjemności. A najgorsze w Silent Hunterach dla mnie jest to, że od początku do końca wojny robi sie praktycznie te same zadania bo okręty podwodne tamtych czasów miały dość wąski ich zakres: walenie po jednostkach cywilnych. Mnie to dość szybko nudzi. Zwłaszcza, że większość gier nie robi tego poprawnie tylko wciska w pewien schemat ataku spod wody przy uzyciu peryskopu. Tymczasem bardzo duzo ataków w realu było wykonywanych z powierzchni. A w grach to nie działa bo albo za szybko wszyscy Cię wykrywają albo nie wykrywają cię wcale. Zatem seria Silent Hunter przyczynia się do poszerzania sztucznego obrazu wojny podwodnej z tamtych czasów. I akurat te rzeczy, które ceniłem w książkach to praktycznie w grach wcale sie nie pojawiają.

Mimo to jak grałem w Silent Huntera V z WoS, byłem pod nieprawdopodobnym wrażeniem jak świetnie to zostało zrobione. Pograłem niecały tydzień i oddałem DVD właścicielowi.
W ogóle to zabawna historia z tym wyszła bo właścicielem był znajomy, bezpośredni przełożony mojego brata w jego pracy. Poprosił mnie, żebym ogarnął temat instalacji i podstaw w WoS. Zatem kupił grę i jeszcze zafoliowaną wypożyczył mi na tydzień bym nauczył się instalować WoS i obsługi takich aspektów jak własnie pierścienie peryskopu, attack disk i cos tam było jeszcze z realną nawigacją. Stąd miałem możliwość pograć u siebie :D
A jak pojechałem do niego mu zainstalować, to okazało się, że nie ma internetu do aktywacji o czym wcześniej nie wspomniał :sciana: a temat znał bo w pracy się filmów na YT naoglądał. Jednak w pracy nie mógł na służbowyn oficjalnie gry zainstalować. Oficjalnie, bo ją zainstalowałem mu na próbę wraz z całym modem jednak trochę za bardzo obawiał się, że to wyjdzie na jaw i odinstalował.



Tak czy inaczej za propozycję dziękuję. Pokończę moje obecne większe tytuły to pomyslę nad silent hunterem V. Nie ukrywam, że "ciężar" WoS i miałkość czystego mnie odwodziły od ponownego zagrania w WoS. Teraz przynajmniej ten problem znika.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 15 kwie 2020, 1:44
autor: jaromaz
Bardzo fajny modzik-jesteś wielki.
To prawda - całe 110 kg :) a tak poważnie - docenienie należy się przede wszystkim twórcom poszczególnych modów zawartych w megamodzie (moich jest tam kilka, ale nie są tak istotne jak np. TheDarkWraith). Megamod powstał przez przypadek, bo chciałem pograć w zmodowanego SH5 na maku (pisałem o tym już w 2016 na forum PolishSeamen), a TWoS był za ciężki i zbyt skomplikowany w instalacji, aby jeszcze przechodzić przez nią na drugiej warstwie emulacji Windowsa. Na końcu postanowiłem to udostępnić z maksymalne uproszczonym instalatorem, tak żeby nie zniechęcić początkujących już na wstępie.

Z ciekawostek: ponieważ mój megamod nie pozwala na patchowanie dllek i plików exe, to jest dostępny tylko jeden, domyślny kolor kreślenia po mapie, ale jest on kompletnie nieczytelny na ważnym modzie mapy IO_StrategicMap :) dlatego musiałem przygotować własną kolorystykę mapy tak, aby była czytelna w połączeniu z tym modem i domyślnym kolorem kreślenia w SH5. Przy okazji usunąłem część brzydko wyglądających bąbli i teraz mapa prezentuje się całkiem przyjemnie:

Obrazek

Takich smaczków (zachowujących kompatybilność w tym megamodzie) jest dużo więcej, ale nie chcę przynudzać ;)
Z tego co widzę to całościowo spolszczyłeś interfejs gry ale komunikaty bdu i opis misji są ENG. Pytanko da się to jakoś spolszczyć głównie cele misji bo mój eng to tragedia. Mam spolszczenie pod Jsgme ale wiem że nadpisze twoje pliki i znowu interfejs nie będzie cały wyświetlany jak TWoS.
Spolszczenie jest zawarte w interfejsie TDW, ale nie jest dokończone. Jeżeli masz coś więcej to podeślij na mejla ze strony kontaktowej, to dodam do megamoda.
super masz tą stronkę. Bardzo dużo ciekawych treści bez zbędnego, wszechobecnego w sieci syfu. Na razie obejrzałem część ale jestem pod dużym wrażeniem.
Dzięki, ale to zwykły blog i to bardzo rzadko aktualizowany (ale za to już od ponad 20 lat :) ).
z WoS gra cięła niemiłosiernie. Jak znajdę czas (z tym najtrudniej) to zakupię gierkę (zgubiłem gdzieś płytkę) i przetestuję tą modyfikację a także podzielę się wrażeniami.
Nawet na dobrym symulacyjnym sprzęcie stacjonarnym TWoS potrafił się ciąć - psując przyjemność z rozgrywki. Czekam na wrażenia z lekkiego megamoda :)
Co do Wolfpacka - testowałem jeszcze tą wcześniejszą wersję - nawet raz z 2 osobami z PS (nie pamiętam dokładnie kim) zagraliśmy MP ale mimo świetnej idei coś nie bardzo mi to wszystko podchodziło.
Również grałem lata temu w HMS Marulken i to zupełnie inny tytuł. Nie jest nawet zbliżony do Wolfpacka w ostatecznym odbiorze :) polecam więc tego drugiego.

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 27 kwie 2020, 22:19
autor: teekenpl
Tauzenik2305 pisze:
26 sty 2020, 9:43
https://www.youtube.com/watch?v=PnuLvrTE45c moim zdaniem fajnie tłumaczy
Mam pytanko bo z tego filmu nie mogę wyczaić czy on to robi na zoom -mie czy bez wydaje mi się, że bez bo te wartości optycznej długości i wysokości zmieniają się wraz z powiększeniem czyli zumowaniem???

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

: 04 maja 2020, 1:34
autor: jaromaz
Masz po lewej na początku filmu - zoom: x6.