Nowe forum uruchomione. Proszę się rejestrować.

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Gramy i co dalej?

Dział rozmów o grze Warthunder

Moderatorzy: PL_CMDR Blue R, PL_Andrev

Awatar użytkownika
PL_Mirko
Posty: 105
Rejestracja: 29 gru 2019, 0:32

Re: Gramy i co dalej?

#16

Post autor: PL_Mirko » 08 mar 2020, 16:13

PL_Andrev pisze:
08 mar 2020, 8:46
Hmmm...
Scenariusze nocne mogą być ciekawe, z uwagi na konieczność zlokalizowania grupy uderzeniowej.
Andrev! Bitwy nocne to jakaś twoja obsesja. Z doświadczenia powiem Ci, po wylosowaniu bitwy nocnej jest najwięcej wyjść graczy. Wychodzą gracze, którzy nie chcą stosować albo nie wiedzą o istnieniu "pseudo-cheat'ów" czyli PostFx. A ci co nie mają żadnych oporów i włączają PostFx mają ogromną przewagę nad pozostałymi. Dopóki nie będzie możliwości zablokowania PostFx, nie ma sensu planować nocnych bitew.
PL_CMDR Blue R pisze:
08 mar 2020, 12:09
1) ...To gdzie te skały wysokie są na grach losowych.
Kwestia lotnisk... Na mapach rozumiem, że lotniska są "stałe" i tylko trzeba ustalić dla której strony?
W folderze WT\levels masz pliki map (z rozszerzeniem .bin) - pliki z odpowiednimi prefix'ami: air_, arcade_, avg (ground), avn_ (navy) i tu masz te "te skały wysokie są na grach losowych" ale są to mapy małe z płytkimi akwenami, moim zdaniem nie nadają się do bitew mieszanych.
Pliki bez prefix'ów (te na samym dole) to są te które spotykam na SB - przeznaczone dla lotnictwa - duże, najlepiej nadające się do bitew mieszanych.
Jest już gotowy scenariusz stworzony przez woolfman'a na mapie Saipan, sprawdzony, rozegrany 14.12.2019 Event SB+ Bitwa o Saipan/Tinian - 1944

Co do lotnisk, podejrzewam, że gdy w CDK wybierzesz mapę, będziesz mógł wybrać z listy dostępne lotnisko i je aktywować dla jednej ze stron.
W pliku w/w misji Saipan wygląda to tak:

Kod: Zaznacz cały

 actions{
      addAirfield{
        runwayStart:t="Jap_airfield1_start"
        runwayEnd:t="Jap_airfield1_end"
       ...
      }

      addAirfield{
        runwayStart:t="Jap_airfield2_start"
        runwayEnd:t="Jap_airfield2_end"
       ..
      }

      missionMarkAsRespawnPoint{
        loc_name:t="Airfield Jap #1"
        spawnEffect:b=yes
		...
        target:t="Jap_airfield1_start"
        team:t="B"
		....
        } 
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 471
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: Gramy i co dalej?

#17

Post autor: PL_Andrev » 08 mar 2020, 20:04

PL_Mirko pisze:
08 mar 2020, 16:13
Andrev! Bitwy nocne to jakaś twoja obsesja. Z doświadczenia powiem Ci, po wylosowaniu bitwy nocnej jest najwięcej wyjść graczy. Wychodzą gracze, którzy nie chcą stosować albo nie wiedzą o istnieniu "pseudo-cheat'ów" czyli PostFx. A ci co nie mają żadnych oporów i włączają PostFx mają ogromną przewagę nad pozostałymi. Dopóki nie będzie możliwości zablokowania PostFx, nie ma sensu planować nocnych bitew.
To racja, nie pomyślałem o tym.
:ok:
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 1871
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Gramy i co dalej?

#18

Post autor: PL_CMDR Blue R » 08 mar 2020, 22:06

Z tą nocą to szkoda, bo to fajna odmiana... No, ale jak rzeczywiście, po drugiej stronie ma trafić się ktoś, to bawi się kolorami, to sensu to nie ma..

Dobra, weźmy się do choć podstawowej pracy i misja z 4 spawnpointami na razie dla samych okrętów, dla próby. Potem lotniczymi się zajmę dla próby i jak będzie działać, siadamy do pierwszej misji =PLSM=
Content Development Kit.... To trzeba pobrać, czy jest w WT?
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Mirko
Posty: 105
Rejestracja: 29 gru 2019, 0:32

Re: Gramy i co dalej?

#19

Post autor: PL_Mirko » 08 mar 2020, 22:23

The War Thunder CDK
Tam masz linki do pobrania, FAQ i dyskusji na temat.

A tutaj poradnik PL znanej nam osobistości :) Poradnik misjonarza.
To akurat są podstawy tworzenia misji single i tylko czubek góry lodowej tematu CDK.
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 1871
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Gramy i co dalej?

#20

Post autor: PL_CMDR Blue R » 09 mar 2020, 21:32

Dzięki Mirko, dzięki Andrev za samouczek.
W weekend postaram się skleić prostą misję... w zasadzie odtworzyć mapą mapę bitwy losowej dla próby... Potem zabieram się za coś prawdziwego.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Mirko
Posty: 105
Rejestracja: 29 gru 2019, 0:32

Re: Gramy i co dalej?

#21

Post autor: PL_Mirko » 09 mar 2020, 23:03

I jeszcze video poradniki tworzenia misji na War Thunder Official channel (ENG):
War Thunder - CDK: Mission Editor (Part 1)
War Thunder - CDK: Mission Editor (Part 2)

I poradniki bardziej zaawansowane jak tworzyć własne lokacje:
War Thunder - CDK: Location Editor (Part 1)
War Thunder - CDK: Location Editor (Part 2)

Powodzenia! :ok:
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 471
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: Gramy i co dalej?

#22

Post autor: PL_Andrev » 20 mar 2020, 12:37

Finek, co z tą misją?
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 1871
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Gramy i co dalej?

#23

Post autor: PL_CMDR Blue R » 20 mar 2020, 12:39

Kiepsko. W weekend nie miałem czasu, a nowa kampania RPG mnie się szykuje (stara się rozpadła) i nawet tam nie mam czasu...
Ten premkowy PC-461 za dużo czasu zajmuje :) (a raczej obligacje na niego).
Może w ten weekend dam radę.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

ODPOWIEDZ