Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co./Nowa broń

Silent Service w walce z Cesarską Marynarką Japonii w latach 1943-1945

Moderator: PL_CMDR Blue R

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co./Nowa broń

#1

Post autor: PL_CMDR Blue R » 29 gru 2019, 18:44

LINK DO STAREGO TEMATU

17 września 1943
USS Swordfish, USS Seahorse i USS Barb o poranku szykowały się do wspólnego wyjścia w morze. Wtedy też okręty po raz ostatni odwiedził komandor Styer, upewniając się, że wszystko jest w porządku. Gdy tylko upewnił się, że zarówno paliwo, jak i torpedy są na miejscu powiedział schodząc z okrętu:
-I pamiętajcie. Cała flota podwodna liczy na wasz raport o nowych torpedach.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#2

Post autor: PL_Andrev » 29 gru 2019, 20:46

Jużci - pomyślał dowódca Barba - barany na testach odwaliły sprawę na szybko, cała góra naciska, a ty człowieku sobie sprawdzaj czy torpeda trafiła w cel, najlepiej w warunkach bojowych pod nosem wściekłych żółtków.

- Oczywiście, komandorze - odpowiedział z nieruchomą twarzą - z radością prześlę panu raport zaraz po powrocie z patrolu.
Po czym zasalutował "staremu" z pokładu okrętu.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#3

Post autor: PL_CMDR Blue R » 01 sty 2020, 11:24

Rejs pod Japonię upłynął bez większych problemów. Czy to dlatego, że Japończycy nie przykładali się do patroli, czy też wynikało to z zasłon deszczu, które osłoniły Barba przez dni spędzane między wyspami Iwo Jima i Okinawa. Deszcz lał się strumieniami i wydawało się, że po takich opadach powinien podnieść się poziom wody w oceanie o co najmniej dwie stopy.

29 września, wczesnym popołudniem, Barb przebijał się przez kolejną ścianę deszczu. Marynarze schodzący z wachty, pomimo noszonych płaszczy, schodzili pod pokład przemoczeni do suchej nitki. Wilgoć wydawała się zbierać nawet we wnętrzu okrętu. XO tuż po obiedzie siadł do mapy i powiedział:
-Sir. jutro za dnia będziemy przechodzić między wyspami Rjukju. Za nimi zaczyna się nasza strefa patrolowa. Dokąd najpierw płyniemy?
Załączniki
T12_USS Barb.jpg
T12_USS Barb.jpg (75.62 KiB) Przejrzano 18811 razy
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#4

Post autor: PL_Andrev » 01 sty 2020, 14:32

BJ07, i w stronę chińskiego brzegu.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#5

Post autor: PL_CMDR Blue R » 01 sty 2020, 14:56

W nocy wreszcie przestało padać i to w najgorszym momencie, gdy o świcie mieli znaleźć się blisko wysp. Wkrótce po tym, jak przestało padać, odebrano najnowsze wiadomości Fox. Nie było w nich nic specjalnie interesującego, ale zawarte dalej zakodowane informacje ULTRY i rozkazy już tak. Po rozkodowaniu ich przedstawiła się interesująca sytuacja.
Wiadomość była kierowana do USS Paddle, ale też i do USS Barb, USS Steelhead oraz USS Snook. O świcie 30 września czasu lokalnego, Kure miał opuścić zespół bojowy składający się z 3 krążowników i eskorty, kierujący się do Truk. Okrętom nakazano "w miarę możliwości" (dziwne słowo jak na rozkazy) "przechwycić i zaatakować wrogą grupę".
XO spojrzał na mapę.
-Sir, jak zawrócimy na pełnej mocy do sektora CC09, możemy ich przechwycić w nocy.
Załączniki
T12_USS Barb_a.jpg
T12_USS Barb_a.jpg (59.46 KiB) Przejrzano 18806 razy
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#6

Post autor: PL_Andrev » 01 sty 2020, 19:02

Wykonać.
Nie wierzę w sukces, ale dowództwo będzie miało przynajmniej w papierach że próbowaliśmy wykonać te ich... rozkazy.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#7

Post autor: PL_CMDR Blue R » 01 sty 2020, 19:08

30 września 1943, godzina 12:00
Od rana utrzymywała się mgła, maskująca ruchy okrętu podwodnego. Były to wspaniałe warunki, zwłaszcza, że w okolicy zespołu bojowego można było spodziewać się patroli. Do miejsca, gdzie planowano przechwycić wroga pozostało około 40 mil, gdy operator radaru zameldował:
-Kontakt radarowy. Namiar 1-0-1. Odległość jeden-dwa-dwa-zero-zero. (ok 7 mil)
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#8

Post autor: PL_Andrev » 01 sty 2020, 21:04

XO, łącznie z nawigatorem ustalcie kurs wrogiej jednostki, oraz kurs przechwycenia.
Tak czy siak musimy podejść aby cel zidentyfikować.
Wykonać.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#9

Post autor: PL_CMDR Blue R » 01 sty 2020, 21:29

Załoga przystąpiła do pracy i już wkrótce było pewne jedno. Nie jest to grupa, której szukają. Cel poruszał się z prędkością około 10-11 węzłów, kierując się w stronę północnego-zachodu.
Nasłuch na hydrofonie, który również przeprowadzono wykazał, że jest to parowiec, eskortowany przez jedną-dwie jednostki. Trzymając się na granicy widoczności we mgle udało się dostrzec zarys parowca, na oko około 2500 BRT a także coś, co przypominało niszczyciel.



[atak z dystansu dalekiego następuje bez kontaktu wzrokowego]
Załączniki
T12_USS Barb_c.jpg
T12_USS Barb_c.jpg (64.93 KiB) Przejrzano 18796 razy
T12_USS Barb_b.jpg
T12_USS Barb_b.jpg (211.82 KiB) Przejrzano 18796 razy
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#10

Post autor: PL_Andrev » 01 sty 2020, 22:25

Pierwszy, słabo u mnie z pamięcią - czy dobrze mi się zdaje że mamy 3 elektryki + 3 torpedy starego typu w przednich wyrzutniach?
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#11

Post autor: PL_CMDR Blue R » 01 sty 2020, 23:19

-Tak jest, sir - powiedział XO - Trzy parogazowe i trzy elektryczne.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#12

Post autor: PL_Andrev » 02 sty 2020, 8:12

To co, testujemy te nowe zabawki od naszych wspaniałych inżynierów.
Atak z bliska, na parowiec 2 elektryki, na niszczyciel 1 elektryk.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#13

Post autor: PL_CMDR Blue R » 02 sty 2020, 10:52

Gongi oznajmiły załodze, że okręt będzie zanurzany. W zasadzie wszyscy się tego spodziewali i rutynowe ogłoszenie zanurzenia, było w zasadzie niepotrzebne.

Gdy zbliżali się do wroga, początkowo tylko hydrofon potwierdzał, ze wróg jest przed nimi. Andrev stał przy peryskopie i widział tylko mgłę. Ale wróg, idący znanym kursem, nie mógł im uciec Po dłuższej chwili we mgle Andrev dostrzegł kształty jednostek. Z tej perspektywy frachtowiec wydawał się nawet większy, tak bliżej 3000 BRT. Ale nie podpływali po to, aby podziwiać wroga. Trzy wyrzutnie były gotowe, załoga na stanowiskach i wszyscy czekali na nowe namiary podawane przez kapitana.
Pierwszy był niszczyciel.
-Namiar! Potwierdzenie! Drugi namiar! Rozwiązanie! Ognia! - padały komendy, powtórzone także dla drugiego celu.

Pierwsza eksplozja na dziobie niszczyciela, była pozytywną wiadomością. Drugą pozytywną wiadomością była seria eksplozji na parowcu. Dwie z nich były na pewno eksplozjami torped, w tym jedną wbijająca się w kotłownię, powodującą dalsze uszkodzenia. Ten parowiec był na pewno utracony.

Niemniej niszczyciel wciąż płynął, zakręcając łuk i wystawiając się bokiem do Barba. Trafili przed wieżą. Kilka metrów dalej i możliwe, że torpeda zdetonowałaby w magazynie amunicji. Niszczyciel mógł zatonąć, ale wcale nie musiał... Wtedy też hydro zameldował:
-Namiar 0-3-0. Drugi niszczyciel! Przyspiesza!
Andrev akurat spoglądał na ten namiar, gdyż przemykał blisko niego także i trafiony niszczyciel. Nie widział jednak we mgle drugiej jednostki.... I choć nie zostawili śladów torped, to jednak w miejscu odpalenia torped woda musiała się mocno spienić.. Kątem oka Andrev zerknął na parowiec. Płonął i pochylał się... Wszystko wskazywało, że będzie skreślany ze stanu floty handlowej Cesarstwa Japonii.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1077
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#14

Post autor: PL_Andrev » 02 sty 2020, 11:08

W tej mgle? Przyspiesza?
Hydro, jaka jest szacowana odległość?

XO, mamy szansę dobić niszczyciel w tej pozycji?
Jeżeli damy radę to strzał parogazową i alarmowa w dół.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5501
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: USS Barb (SS-220) - Patrol 6 - Usługi transportowe 14FOP&Co.

#15

Post autor: PL_CMDR Blue R » 02 sty 2020, 11:54

(mgła nie jest na oko wykol. Tak na milę)
(a co do niszczyciela. Szansa jest zawsze. Oczywiście zależy, jak duża.. Pytanie, czy zaraz wyprostuje, czy dalej skręca. (jak wyprostuje, to dość dobra, jak zakręca to mała) Ale to też i ryzyko, bo jak spudłujesz, to możesz zostawić ślad do siebie. Teraz zobaczyć bąble z odpalania w tej mgle jest mała szansa. Ślad torpedy, ciut większa.

To twoja decyzja.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

ODPOWIEDZ