Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin po informacji na Discordzie Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu Zapraszamy na serwer głosowy DISCORD |
USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co./Nowa Broń
Moderator: PL_CMDR Blue R
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co./Nowa Broń
Zacznę od wyjaśnienia.
Wiem, że nie zakończyliśmy poprzedniego patrolu. Skończymy go "równolegle". Bo nie zapowiada się, aby było tam coś "przełomowego", co da efekt do czasu wyjścia w morze.
===============================================
13 września 1943, poniedziałek, Pearl Harbor
David nalatał się ostatnimi dniami. Czy to na przepustkę do Pearl, czy to do dowództwa, czy też do okrętu, który stał na Midway. Przepustka stała się okazją do porównania opowieści wywiezionego z Filipin Pilota z wersją Hollywoodu.
Teraz jednak był tu w sprawie ponownego wyjścia w morze. Okręt był już szykowany na Midway, a wyjście miało nastąpić 18 września, więc czasu było coraz mniej. Na razie dowiedział się tyle, że będzie znów płynąć pod Japonię, ale czekając na sali odpraw miał mieszane uczucia. Z jednej strony liczył, że dowie się czegoś nowego o torpedach, z drugiej wiedział już, że "Kaboom" Kanaron, wrócił z patrolu z 4 zatopionymi okrętami, używając takich samych torped. Analiza ataków jego i Kanarona nie pokazywała praktycznie żadnych różnic. Czyżby to był sabotaż torped?
Niemniej, rozmyślania nad różnymi opcjami, przerwało pojawienie się komandora Longstaffa wraz z komandorem porucznikiem Petersonem.
-Mamy nadzieję, że nie czekał na nas pan za długo, komandorze podporuczniku? - powiedział Longstaff po oficjalnym powitaniu, po czym podając teczkę opisaną jako "ściśle tajne".
David spojrzał na zawartość. Były to dane wywiadu dotyczące pól minowych rozmieszczonych wokół Japonii. Pierwsza tajemnica się rozstrzygnęła. Na pewno Japonia.
-Spójrzcie tutaj - powiedział Peterson wskazując na cieśninę między Koreą, a Japonią.
David spojrzał. Pełno tu było min, ale były też obszary wolne od nich, choć dość cienkie.
-I tutaj - powiedział wskazując na południowe Kuryle. Tam też były luki, niemniej były to w zasadzie "tyły wroga", gdzie dodatkowo mogły operować statki Związku Radzieckiego, zachowującego w tej wojnie neutralność. Dodatkowo prądy morskie utrudniałyby wejście na Morze Ochockie, a w zasadzie nie było tam czego szukać.
-Rozumiecie? - zapytał Peterson, a widząc lekkie zdezorientowanie powiedział - Nimitz chce, abyśmy uderzyli na Morze Japońskie. Ma to być działanie nękające. Wchodzicie tutaj, operujecie na tyłach wroga, a pod koniec miesiąca... października oczywiście, wychodzicie północą. Wtedy też Nautilius powtórzy wasz ostrzał z wiosny, aby odciągnąć od was wroga. -Cała operacja ma trwać od 7 do 28 października, komandorze podporuczniku - powiedział Longstaff - Trzy tygodnie na niebezpiecznym akwenie.... Macie prawo się wycofać. To jak będzie?
Wiem, że nie zakończyliśmy poprzedniego patrolu. Skończymy go "równolegle". Bo nie zapowiada się, aby było tam coś "przełomowego", co da efekt do czasu wyjścia w morze.
===============================================
13 września 1943, poniedziałek, Pearl Harbor
David nalatał się ostatnimi dniami. Czy to na przepustkę do Pearl, czy to do dowództwa, czy też do okrętu, który stał na Midway. Przepustka stała się okazją do porównania opowieści wywiezionego z Filipin Pilota z wersją Hollywoodu.
Teraz jednak był tu w sprawie ponownego wyjścia w morze. Okręt był już szykowany na Midway, a wyjście miało nastąpić 18 września, więc czasu było coraz mniej. Na razie dowiedział się tyle, że będzie znów płynąć pod Japonię, ale czekając na sali odpraw miał mieszane uczucia. Z jednej strony liczył, że dowie się czegoś nowego o torpedach, z drugiej wiedział już, że "Kaboom" Kanaron, wrócił z patrolu z 4 zatopionymi okrętami, używając takich samych torped. Analiza ataków jego i Kanarona nie pokazywała praktycznie żadnych różnic. Czyżby to był sabotaż torped?
Niemniej, rozmyślania nad różnymi opcjami, przerwało pojawienie się komandora Longstaffa wraz z komandorem porucznikiem Petersonem.
-Mamy nadzieję, że nie czekał na nas pan za długo, komandorze podporuczniku? - powiedział Longstaff po oficjalnym powitaniu, po czym podając teczkę opisaną jako "ściśle tajne".
David spojrzał na zawartość. Były to dane wywiadu dotyczące pól minowych rozmieszczonych wokół Japonii. Pierwsza tajemnica się rozstrzygnęła. Na pewno Japonia.
-Spójrzcie tutaj - powiedział Peterson wskazując na cieśninę między Koreą, a Japonią.
David spojrzał. Pełno tu było min, ale były też obszary wolne od nich, choć dość cienkie.
-I tutaj - powiedział wskazując na południowe Kuryle. Tam też były luki, niemniej były to w zasadzie "tyły wroga", gdzie dodatkowo mogły operować statki Związku Radzieckiego, zachowującego w tej wojnie neutralność. Dodatkowo prądy morskie utrudniałyby wejście na Morze Ochockie, a w zasadzie nie było tam czego szukać.
-Rozumiecie? - zapytał Peterson, a widząc lekkie zdezorientowanie powiedział - Nimitz chce, abyśmy uderzyli na Morze Japońskie. Ma to być działanie nękające. Wchodzicie tutaj, operujecie na tyłach wroga, a pod koniec miesiąca... października oczywiście, wychodzicie północą. Wtedy też Nautilius powtórzy wasz ostrzał z wiosny, aby odciągnąć od was wroga. -Cała operacja ma trwać od 7 do 28 października, komandorze podporuczniku - powiedział Longstaff - Trzy tygodnie na niebezpiecznym akwenie.... Macie prawo się wycofać. To jak będzie?
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"A ktory akwen jest bezpieczny w poblizu wroga?" usmiechnal sie kapitan "Pozatym tam moze byc paradoksalnie troche latwiej. Wrog nie bedzie sie nas spodzewal. Chyba bedziemy pierwszym okretem w tamtym rejonie. Prawda?"
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
-Zgadza się - odpowiedział Peterson - Brak znajomości pól minowych był poważną przeszkodą. Te mapy mają jednak około miesiąca czasu. Powstały na podstawie kilku materiałów, ale najważniejsze zdobyto w porcie na Salomonach na jednym z parowców, płynących z Kanko na Korei. Ten statek musiał przejść przez te pola minowe. Japończycy nie wiedzą, że weszliśmy w posiadanie tych dokumentów, a nawet jakby się dowiedzieli, to zanim zmienią układ pól minowych, minie trochę czasu. Będziecie na razie pierwszym i jedynym okrętem na tym akwenie.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Tak wiec postaramy sie sprawic niemila niespodzianke dla wroga. Obysmy tylko mieli wiecej szczescia z torpedami* tym razem."
*Czy moge pozyczyc tymczasowo kostki Kanarona? :lol:
*Czy moge pozyczyc tymczasowo kostki Kanarona? :lol:
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
-Jest jeszcze sprawa torped - powiedział Longstaff. Początkowo David spodziewał się, że usłyszy coś nowego w sprawie problemów z torpedami Mark 14, jednak prawda okazała się inna.
Kolejne dokumenty, które przedłożono Davidowi dotyczyły torped Mark 18, tak długo oczekiwanych torped z napędem elektrycznym, które od początku 1942 "wkrótce trafiały na linię". Komandor powiedział:
-Torpedy dotarły już do magazynów torped na Pearl i Midway i dostaniecie ich trochę na wasz patrol. Jak wiecie ich największą przewagą jest brak śladu, który pozostawia za sobą torpeda gazowa. Niemniej torpeda Mark 18 osiąga tylko prędkość określaną jako "wolną" w przypadku starszych torped, a i jej zasięg jest krótszy. Ale za dnia powinniście użyć właśnie tych torped, aby uniknąć wykrycia. Nic nie zdradza bardziej miejsca ataku, niż te całe bąbelki.
Peterson dodał:
-Ponieważ to od waszych działań będzie zależeć bezpieczeństwo okrętu, dlatego też wam zostawimy wybór. Weźmiecie połowę nowych i połowę starych torped, czy wolicie inny układ. Na przykład 2/3 starych i 1/3 nowych...
Longstaff wtrącił się:
-Tylko nie proście o więcej, niż połowę nowych, komandorze podporuczniku. Torped musi wystarczyć dla wszystkich i sprawa wygląda tak, że w sztabie ustalono, że możecie wziąć najwyżej połowę torped elektrycznych... a w torpedowni marudzą, że aby zbudować odpowiedni zapas, to powinniście brać jedną trzecią... co w sztabie uznano za minimum. - rozłożył ręce - Logistyka. Kula u nogi współczesnej wojny.
Kolejne dokumenty, które przedłożono Davidowi dotyczyły torped Mark 18, tak długo oczekiwanych torped z napędem elektrycznym, które od początku 1942 "wkrótce trafiały na linię". Komandor powiedział:
-Torpedy dotarły już do magazynów torped na Pearl i Midway i dostaniecie ich trochę na wasz patrol. Jak wiecie ich największą przewagą jest brak śladu, który pozostawia za sobą torpeda gazowa. Niemniej torpeda Mark 18 osiąga tylko prędkość określaną jako "wolną" w przypadku starszych torped, a i jej zasięg jest krótszy. Ale za dnia powinniście użyć właśnie tych torped, aby uniknąć wykrycia. Nic nie zdradza bardziej miejsca ataku, niż te całe bąbelki.
Peterson dodał:
-Ponieważ to od waszych działań będzie zależeć bezpieczeństwo okrętu, dlatego też wam zostawimy wybór. Weźmiecie połowę nowych i połowę starych torped, czy wolicie inny układ. Na przykład 2/3 starych i 1/3 nowych...
Longstaff wtrącił się:
-Tylko nie proście o więcej, niż połowę nowych, komandorze podporuczniku. Torped musi wystarczyć dla wszystkich i sprawa wygląda tak, że w sztabie ustalono, że możecie wziąć najwyżej połowę torped elektrycznych... a w torpedowni marudzą, że aby zbudować odpowiedni zapas, to powinniście brać jedną trzecią... co w sztabie uznano za minimum. - rozłożył ręce - Logistyka. Kula u nogi współczesnej wojny.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Rozumiem. Zanim podejme decyzje i z czystej ciekawosci. Czy ktos porzadnie przetestowal te nowe torpedy? Czy moze wprowadzaja je podobnie jak szesnastki, na szybko, a moze zadziala lepiej? Podpisy mnie nie intersuja, tylko wyniki realnych testow. Te gryzi piorki za biurkami duzo obiecuja, ale tak naprade nie nadstawiaja swoich tylkow na wojnie."
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Longstaff odpowiedział:
-Realną próbą są zawsze warunki bojowe. Poprzednie torpedy w laboratoryjnych testach też wypadały dobrze, a sami wiecie, ile z nimi było problemów. I kto wie, czy nie ma ich więcej...
Peterson powiedział:
-Kapitan Hardy wrócił wczoraj z patroli i twierdzi, że torpedy nie wybuchały, mimo idealnych warunków. Z drugiej strony kapitan Kanaron wrócił z pokaźnym wynikiem, posyłając na dno dwa niszczyciele.
Longstaff powiedział:
-Dziś kapitan Hardy ma przedstawić raport z którym udajemy się do kontradmirała Lockwooda. Te torpedy, które przywiózł muszą być dokładnie przejrzane. Chcemy użyć jednego z okrętów klasy Porpoise, wycofanych z linii, jako okrętu celu. Chyba lepiej, aby zatonął okręt, który nie miał być w linii, niż liniowy, po nieudanym ataku na niszczyciel... A co do osiemnastek. Pierwsze okręty z nimi dopiero wypłynęły, testy dały wynik pozytywny - komandor rozłożył ręce - Na razie to jednak wielka niewiadoma, czy czegoś nie przeoczono.
-Realną próbą są zawsze warunki bojowe. Poprzednie torpedy w laboratoryjnych testach też wypadały dobrze, a sami wiecie, ile z nimi było problemów. I kto wie, czy nie ma ich więcej...
Peterson powiedział:
-Kapitan Hardy wrócił wczoraj z patroli i twierdzi, że torpedy nie wybuchały, mimo idealnych warunków. Z drugiej strony kapitan Kanaron wrócił z pokaźnym wynikiem, posyłając na dno dwa niszczyciele.
Longstaff powiedział:
-Dziś kapitan Hardy ma przedstawić raport z którym udajemy się do kontradmirała Lockwooda. Te torpedy, które przywiózł muszą być dokładnie przejrzane. Chcemy użyć jednego z okrętów klasy Porpoise, wycofanych z linii, jako okrętu celu. Chyba lepiej, aby zatonął okręt, który nie miał być w linii, niż liniowy, po nieudanym ataku na niszczyciel... A co do osiemnastek. Pierwsze okręty z nimi dopiero wypłynęły, testy dały wynik pozytywny - komandor rozłożył ręce - Na razie to jednak wielka niewiadoma, czy czegoś nie przeoczono.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Czyli tak naprawde tez wielka niewiadoma. Poprosze wiec o nastepjace proporcje. Na dziobie 50/50 nowe i stare (taki sam stosunek dla zaladowanych i przechowywanych). Na rufie tylko stare. Da mi to optymalny wybor czym strzelac podczas ataku i pozwoli na test prownawczy. Miejmy nadzieje ze los bedzie dla nas w miare laskawy."
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
17 września 1943, Midway
W nocy na atol przybył USS Snook kapitana Raymonda Blooda, kierujący się ku wodom Japońskim. Ku zaskoczeniu do okrętu w okolicach śniadania dobiła barka torpedowa i zaczęto wyładunek torped. David z pokładu swojego okrętu widział okręt z flotylli jak na dłoni, gdyż był nieopodal.
Za dnia David złożył na pokładzie wizytę, ale nie była to wizyta czysto kurtuazyjna. Snook kierował się w obszar, który musiał przeciąć Steelhead i dobrze było ustalić takie trasy, aby Steelhead nie znalazł się na celowniku Snooka podczas rejsu pod Japonię. Raymond nie sprawiał problemów. Wypływał 12 godzin wcześniej i przez 24 godziny patrolu zamierzał kręcić się w sektorze CE08, 150 min od trasy, którą miał płynąc Steelhead.
Wieczorem, gdy David jadł ostatnią kolację na lądzie, do stolika podszedł komandor porucznik Styer:
-Dobrze, że was widzę. Wyjście Blooda się opóźniło. Wychodzi jutro razem z wami. Pozwoliłem wydać rozkaz, aby wasz XO ustalił, czy możecie płynąć razem. Mam nadzieję, że nie macie mnie tego za złe?
W nocy na atol przybył USS Snook kapitana Raymonda Blooda, kierujący się ku wodom Japońskim. Ku zaskoczeniu do okrętu w okolicach śniadania dobiła barka torpedowa i zaczęto wyładunek torped. David z pokładu swojego okrętu widział okręt z flotylli jak na dłoni, gdyż był nieopodal.
Za dnia David złożył na pokładzie wizytę, ale nie była to wizyta czysto kurtuazyjna. Snook kierował się w obszar, który musiał przeciąć Steelhead i dobrze było ustalić takie trasy, aby Steelhead nie znalazł się na celowniku Snooka podczas rejsu pod Japonię. Raymond nie sprawiał problemów. Wypływał 12 godzin wcześniej i przez 24 godziny patrolu zamierzał kręcić się w sektorze CE08, 150 min od trasy, którą miał płynąc Steelhead.
Wieczorem, gdy David jadł ostatnią kolację na lądzie, do stolika podszedł komandor porucznik Styer:
-Dobrze, że was widzę. Wyjście Blooda się opóźniło. Wychodzi jutro razem z wami. Pozwoliłem wydać rozkaz, aby wasz XO ustalił, czy możecie płynąć razem. Mam nadzieję, że nie macie mnie tego za złe?
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Absolutnie nie. Zapowiada się kolejne wspólne wyjście."
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Nie bawisz się w Sylwestra?
Wracam z kina, patrzę, a tu post od ciebie ;P
=================================================================
I wreszcie nadszedł 18 września. O świcie komandor Styer kolejny raz zjawił się na pokładzie Steelheada. Pytał, czy wszystko w porządku, doglądał ostatnich przygotowań, a gdy na Snooku zrzucono cumy i odbito od okrętu bazy powiedział do Davida:
-Mówię to wszystkim kapitanom, którzy teraz wychodzą. Jakbyście mieli problemy z nowymi torpedami, osiemnastkami, to meldujcie natychmiast, przerywając ciszę radiową. To dla nas ważne, abyście to wy byli bezpieczni. Powodzenia! - rzucił i szybkim krokiem zszedł z okrętu, umożliwiając podniesienie trapu i zrzucenie cum.
USS Steelhead zaczynał trzeci patrol bojowy.
Wracam z kina, patrzę, a tu post od ciebie ;P
=================================================================
I wreszcie nadszedł 18 września. O świcie komandor Styer kolejny raz zjawił się na pokładzie Steelheada. Pytał, czy wszystko w porządku, doglądał ostatnich przygotowań, a gdy na Snooku zrzucono cumy i odbito od okrętu bazy powiedział do Davida:
-Mówię to wszystkim kapitanom, którzy teraz wychodzą. Jakbyście mieli problemy z nowymi torpedami, osiemnastkami, to meldujcie natychmiast, przerywając ciszę radiową. To dla nas ważne, abyście to wy byli bezpieczni. Powodzenia! - rzucił i szybkim krokiem zszedł z okrętu, umożliwiając podniesienie trapu i zrzucenie cum.
USS Steelhead zaczynał trzeci patrol bojowy.
- Załączniki
-
- T11_USS Steelhead_a.jpg (218.75 KiB) Przejrzano 19422 razy
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Po prostu domknalem sprawy zesloroczne
========================================================================
"Zrozumialem i z marynaskim przesadem, nie dziekujemy" odsaltowal kapitan.
========================================================================
"Zrozumialem i z marynaskim przesadem, nie dziekujemy" odsaltowal kapitan.
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Wkrótce zdjęto cumy, a Steelhead wraz ze Snookiem, wyprowadzani przez eskortowiec zaczęli swój patrol od długiego rejsu przez pusty Pacyfik. Kłopotów spodziewano się raczej bliżej Japonii, ale pogoda sprzyjała okrętom. Gdy tylko okręty zbliżyły się do Japonii, zaczął padać rzęsisty deszcz. Z pokładu Steelheada ledwo widziano idącego wraz z nimi Snooka a w nocy nawet musieli zwiększać odległość miedzy okrętami, aby uniknąć kolizji.
28 września 1943 w godzinach porannych Steelhead był już o około 220 mil od wysp Bonin. Był to ostatni dzień, gdy mieli płynąć wraz z bliźniaczym okrętem. Wieczorem oba okręty miały ostatecznie się rozstać i każdy udać w swoją stronę. Przemoczony XO wrócił z pomostu i zameldował:
-Kontakt wzrokowy ze Snookiem nawiązany, sir.
Potwierdzało to tylko informacje z radaru, który przez całą noc utrzymywał kontakt miedzy okrętami, pomimo braku widoczności.
28 września 1943 w godzinach porannych Steelhead był już o około 220 mil od wysp Bonin. Był to ostatni dzień, gdy mieli płynąć wraz z bliźniaczym okrętem. Wieczorem oba okręty miały ostatecznie się rozstać i każdy udać w swoją stronę. Przemoczony XO wrócił z pomostu i zameldował:
-Kontakt wzrokowy ze Snookiem nawiązany, sir.
Potwierdzało to tylko informacje z radaru, który przez całą noc utrzymywał kontakt miedzy okrętami, pomimo braku widoczności.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Coz za chwile sie odlaczamy. Pozostaje nam tylko nadac "Udanych lowow" "
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Gdy odłączali się od Snooka, Raymond także życzył Davidowi "Udanych łowów".
29 września zaczął się spokojnie, poprawiającą się pogodą. Słońce, wstające leniwie na wschodzie było wreszcie widoczne wyraźnie, a nie tylko jako blask zza chmur.
Steelhead znajdował się około 200 mil na północ od Iwo Jimy, a David odprężał się po śniadaniu na świeżym powietrzu, gdy jeden z wachtowych wykrzyknął:
-Samolot, od rufy!
29 września zaczął się spokojnie, poprawiającą się pogodą. Słońce, wstające leniwie na wschodzie było wreszcie widoczne wyraźnie, a nie tylko jako blask zza chmur.
Steelhead znajdował się około 200 mil na północ od Iwo Jimy, a David odprężał się po śniadaniu na świeżym powietrzu, gdy jeden z wachtowych wykrzyknął:
-Samolot, od rufy!
- Załączniki
-
- T12_USS Steelhead.jpg (106.58 KiB) Przejrzano 19413 razy
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)