Jak wiecie kiedyś grywałem w 688(I)H/K (ostatnio sobie odświeżyłem) oraz próbowałem swoich sił w Dangerous Waters... Ci co grali ze mną w DW na multi pamiętają, że narzekałem, że misje są "nijakie". Kto i po co? Niewiadomo... Wtedy myślałem, że to przypadłość graczy multi. Że im zależy "kto jest z nami, a kto przeciw nam", bez pytania "dlaczego". Jak w War Thunder. Niebiescy na Czerwonych i żadnej fabuły...
Ostatnio skończyłem drugi raz 688(I)H/K. Znów miałem małe zastrzeżenie do końca, który brzmi "Wygrałeś, dobra robota" po tak długim budowaniu napięcia... Szkoda, ale... teraz pora na Sub Command!
Tutorial, może jakaś misja na początek... O! Podrzucenie SEALs! Odpalam i... eeee.... 688(I)H/K było lepsze...
Dlaczego?
Odpalmy jedną misję podobną w 688(I)H/K...
Dla równowagi podobna misja w SubCommand... też okrętem 688
W 688(I)H/K trafiam do portu... To menu główne misji. Ale klimatyczne.
No to udajmy się do sztabu. Otrzymuję rozkazy. Mam udać się do Kolumbii z oddziałem SEAL, którzy uwolnią zakładników. Raczej nie uda się tego zrobić bez hałasu, więc mam potem ich bronić. Gdy dotrę do strefy działania mam się zgłosić. Podpis admirała, i te sprawy.
SubCommand... Od razu pokazuje się opis co rozkazano. Nie rozkazy, ale sytuacja. No i od razu, co mam zrobić... Trochę mniej klimatyczne, ale daje radę...
Załadujmy uzbrojenie. Tu przyznam, że 688(I) jest uboższe i na dodatek brak informacji o uzbrojeniu.
W SC jest to szersze...
Choć zapasy graficznie by lepiej wyglądały, niż cyferka 22/22
I tu zaczyna się różnica... W SM już mogę startować. W 688(I) też, ale... Najpierw zajrzyjmy do stoczni...
U góry losowo w każdej misji pojawia się, co właśnie zrobiono na moim okręcie. To takie drobne, losowe informacje bez żadnego wpływu na grę. Ale klimatyczne. Filtry wody morskiej oczyszczony z żyjątek morskich, w pompie wymieniono uszczelki...
No i mam już tyle punktów, aby lepsze ADCAPy wziąć... To akurat taka pozostałość "zbierania exp"... bez tego mógłbym się obejść... I w SC obeszli się całkowicie usuwając takie rzeczy...
Zajrzyjmy jeszcze do bazy zaopatrzenia, co nam ładują... To losowe wpisy z pewnej listy. Żadnego wpływu na grę... Ale ciekawie nadaje klimatu...
Dobra. Start! No to jestem na morzu. Otwieram stację radiową. Jest ostatni wpis z rozkazami (rozkazy są też dostępne ze sztabu, ale to w kajucie kapitana).
Od: DOWDRUGIEJFLT
Do: USS San Juan (SSN 751) - to ja!
IDWIA/Zadania operacyjne/DOWDRUGIEJFLT//
TEMT/Wytyczne misji//
1. Obszar operacji - Operować będę na południe od 10N
2. Misja - Wysadzić Seals, odebrać uwolnionych jeńców.
3. Dowództwo - cały czas DOWDRUGIEJFLT
4. Reguły otwarcia ognia - Jak podczas pokoju (czyli nie atakuj, aż ciebie zaatakują). Ale jakby ktoś zagrażał okrętowi i SEALS mam użyć "odpowiednich środków".
5. Inne - Rządowi USA bardzo zależy na powodzeniu tej misji
KT
No dobra, ale miałem po dotarciu zgłosić się na radio. Wystawiamy antenę. Jest nowa wiadomość (i praktycznie każda misja 688(I) H/K zaczyna się, że dostajemy nowe rozkazy).
Od: DOWDRUGIEJFLT
Do: USS San Juan (SSN 751) - to ja!
IDWIA/Zadania operacyjne/DOWDRUGIEJFLT//
TEMT/Wsparcie misji (nie wiem jak dobrze przetłumaczyć... Informacje dot. misji?)
1. W pobliżu 08-30N operują trzy Projekty M206M
2. Zakładnicy są w budynku konsulatu pod niewielką strażą.
3. Wyznaczono miejsce gdzie mam wypuścić i odebrać SEALS
4. Wyznaczono godziny, kiedy ma nastąpić uderzenie.
KT
W SC niby już praktycznie to wszystko podano... Ale czy mogę strzelać do wroga? Czy mogą mnie wykryć? Sprawdźmy co jest w radio.... Cisza. Zaczynamy z pustą kartą.
Ale sprawdźmy. Może jest coś nowego...
I tylko tyle? Dobrze, że choć podano, kto nadał wiadomość....CENTDOWSZ melduje, że puste okręty minujące wracają do portu w Iranie
Cały klimat gdzieś ucieka... W 688(I)H/K ja się mogłem poczuć jak kapitan okrętu podwodnego. Rozkazy, wiadomości wyglądające jak rzeczywiste transmisje ze skrótami, pisane według wzoru (zawsze wiem, czy mogę strzelać i kiedy)... I są to rozkazy...
W SC? Dostaje informacje, co okręt ma wykonać... Nawet nie wiem od kogo... Co prawda w 688(I)H/K admirałami byli twórcy gry, ale miało to klimat, że Admirał Kim Casto wysyła mnie przeciw zbuntowanej flocie Rosyjskiej... za cichą zgodą Rosji, ale mam działać tak, aby wyszło, że to Rosjanie sami kryzys ogarnęli...
Aż się boję, co będzie w kampanii.. w 688(I) było pokazane na mapie świata, jak od misji do misji płynie okręt... A każdy nowy rejon zaczynał się fragmentem wiadomości, gdzie prezenterka omawiała sytuację w tym rejonie... Brakowało tylko wiadomości PO rejonie, aby zobaczyć, jak to zostało odebrane to co wykonaliśmy my i flota.
W Cold Waters potrafili ten klimat utrzymać:
Zobaczymy, czy dam radę wytrzymać kampanie w SubCommand... Bo boję się, że w ogóle nie będę czuć klimatu... i zamiast imersji będę mieć tylko potwierdzenie "to tylko gra"....