Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Artyleria - polecane miejsca ostrzału po starcie

Porady od naszych graczy

Moderatorzy: PL_CMDR Blue R, PL_Andrev

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5537
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Artyleria - polecane miejsca ostrzału po starcie

#1

Post autor: PL_CMDR Blue R » 11 maja 2020, 16:09

Witajcie

Jak wiadomo na kutrach często dostajemy możliwość wezwania wsparcia artyleryjskiego. Przydaje się, gdy wróg czai się za osłoną, aby się go pozbyć. Wsparcie ma kilka wad:
1) ma zasięg tylko około 2km
2) przybywa z opóźnieniem (około 1/4 czasu odświeżenia umiejętności)
3) może ranić sojuszników
Ikonka.jpg
Ikonka.jpg (2.08 KiB) Przejrzano 7144 razy


Jest to dość silna broń, która może niszczyć nawet potężne barki, jednak problemem jest kiedy i gdzie ją użyć?
W tym szkoleniu pragnę przybliżyć miejsca, gdzie warto wystrzelić artylerię na początku gry.
Co to za miejsca?
To miejsca, gdzie koncentruje się zazwyczaj duży ruch graczy i przez to szanse na trafienie są bardzo duże. A zanim dojdzie do potrzeby użycia do przeciwnika za osłoną, umiejętność powinna się już zregenerować. Gdzie są takie miejsca?

Zwykle blisko punktu startowego... w kierunku w którym zwrócone są dzioby wchodzących graczy i na ich drodze do punktu strategicznego... Wielu graczy jak bydło prowadzone na rzeź pływa tymi trasami.... (a ja polecam je omijać, aby właśnie nie oberwać z artylerii).
Oto na jednej planszy Qbik płynie w taki punkt (pech, że tu akurat nie ma zbytnio alternatywy)

Ostrzał wezwany.jpg

Pocisk trafia go blisko rufy

Bliskie trafienie.jpg

Qbik prawie utopił się, ale udało się uratować okręt

Groźba utonięcia.jpg

Nie każda mapa ma taki punkt, ale przyjrzyjmy się kilku mapom, gdzie takie punkty można znaleźć. Postaram się za jakiś czas omówić wszystkie. Mapy prezentowane są w wersji Dominacja Morska w wersji, gdzie mogą wejść też niszczyciele. Zacznijmy od tej z Qbikiem.

Morze Arabskie:
Morze Arabskie.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość

Jak widać główne szlaki "kutrowe" mają kilka punktów zbiorczych. Przy walce o punkt strategiczny B większość graczy kieruje się na północ. Głównie dlatego, że dziób mają domyślnie zwrócony na północ, a dodatkowo dlatego, że idąc południem wystawiają się na ogień z punktu A.
Stąd punkty ostrzału A i D zwykle zbierają swoje żniwo. I to nawet w środku gry.
W przypadku punktu A mamy do czynienia z punktami ostrzału B i E, które są dość dobre, jednak czasami wrogowie kierują się bardziej na południe. Stąd tu nie ma jednego "uniwersalnego punktu"




Port Północny:
Północny port.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość. Zaciemnione linie to kierunki, gdzie kierują się gracze, ale są poza zasięgiem artylerii

Tu w zasadzie najłatwiej ostrzelać, gdyż w wielu przypadkach gra tak rozstawia okręty, że nie mają nawet możliwości manewrowania. Na te dwa punkty zawsze opłaca się zrzucić artylerię.




Morze Północne:
Morze Północne.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość. Zaciemnione linie to kierunki, gdzie kierują się gracze, ale są poza zasięgiem artylerii

W przypadku punktu B mamy łatwy wybór pola ostrzału. W przypadku punktu A również, choć tutaj, ze względu na potrzebę zbliżenia się, łatwo wyrzucić artylerię za późno, albo za wcześnie




Port Śródziemnomorski:
Port Śródziemnomorski.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość. Zaciemnione linie to kierunki, gdzie kierują się gracze, ale są poza zasięgiem artylerii

Z tej strony łatwiej rzuca się artylerię od strony czerwonej, gdyż zbliżając się do punktu strategicznego A punkty C (bardzo polecany) i D (mniej polecany, ale też skuteczny) są w zasięgu. Od strony czerwonej, ostrzał wymaga zbliżenia się do wroga, jednak punkt ostrzału A prawie zawsze zbiera dobre żniwo, a i B, choć mniej polecany, też potrafi napsuć krwi wrogom.




Port Japoński:
Japoński port.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość. Zaciemnione linie to kierunki, gdzie kierują się gracze, ale są poza zasięgiem artylerii


Na tej mapie tylko w porcie występują takie kierunki. Prowadzą na południe od punktów startowych i większość graczy w porcie wybiera tą drogą. Jak nie lubimy artylerii wybieramy punkty startowe na południu




Irlandzka Zatoka:
Irlandzka zatoka.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość.

To najprostsza mapa, gdyż praktycznie każdy punkt strategiczny ma swój odpowiednik do ostrzału artylerii. Z czego łatwiej spuszcza się artylerię z północnej strony (poza punktem A, gdzie to północni są mocno ograniczeni)




Fiji:
Fiji.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość. Zaciemnione linie to kierunki, gdzie kierują się gracze, ale są poza zasięgiem artylerii


Podobnie jak z Irlandzką Zatoką, na Fiji jest kilka takich punktów. Przy czym grając północną stroną, jedna ścieżka jest zbyt daleko, a południową, przy punkcie B mamy dwa podejścia... I nie da się obstawić obu.




Green Gulf Mountain:
Green Gulf.jpg
Linie ciągłe to linie, gdzie kieruje się większość graczy, przerywane, gdzie kieruje się ich duża ilość. Zaciemnione linie to kierunki, gdzie kierują się gracze, ale są poza zasięgiem artylerii


Na tej mapie w zasadzie ciężko podać taki dobry punkt... Tylko w pobliżu punktu strategicznego B są takie szlaki, ale że zwykle trwa już wtedy walka, ciężko trafić w duże skupisko wroga.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Qbik
Posty: 1029
Rejestracja: 30 gru 2019, 14:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Artyleria - polecane miejsca ostrzału po starcie

#2

Post autor: PL_Qbik » 11 maja 2020, 20:58

No i co tu dużo mówić.
DZIĘKI!
I czekam na pozostałe mapy...
:ok:
Kilo wody pod stopą!
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_Andrev
Posty: 1091
Rejestracja: 25 gru 2019, 19:24

Re: Artyleria - polecane miejsca ostrzału po starcie

#3

Post autor: PL_Andrev » 11 maja 2020, 23:01

No nieźle...
Człowiek niby to wszystko wie, a jednak nie używa.
:o
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.

ODPOWIEDZ