Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin po informacji na Discordzie Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu Zapraszamy na serwer głosowy DISCORD |
Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Moderatorzy: PL_CMDR Blue R, PL_Andrev
Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Usiadłem i policzyłem siły niszczycieli i kutrów proponowanych do popularnych klanówek:
Wartości dla niszczycieli jakie przyjąłem to:
Pełna salwa burtowa dla pocisków zapalających
wieża x ilość dział x szybkostrzelność x TNT
1. Soviety:
Ognevoy 143
Frunze 101
2. Germance:
Typ 1924 - 108
Typ 1939 - 93
3. Japsy:
Ayanami - 125
Mutsuki - 39
4. Brytole:
Typ G - 120
Clemson - 8
5. Murica:
Clemson - 36
Clemson - 36
________________________________
Z kutrami jest trochę gorzej, gdyż nie ma jak przeliczyć siły ognia, niektóre kutry są "papierowe" a ich siła ognia nie odpowiada rzeczywistości.
Wartości dla kutrów jakie przyjąłem to:
wieża dziobowa x ilość dział x szybkostrzelność x kaliber
+ odrzucam najsłabszego
1. Germańce: 51'500 (R-301 + VS-10)
+ szybkie
- papierowe
2. Japsy: 38'860 (Chikugo + K-3)
+ niszczą każdy kuter
- duży cel dla niszczycieli / torped
3. Brytole: 24'000 (SGB + Fairmile D 601)
+ duża siła ognia od dziobu
- niezbyt szybkie
4. Soviety: 16'200 (Pr.183 + MBK.186)
+ duża siła ognia
- barka baardzo wolna
5. Murica: 14'500 (PT-565 + Nasty)
+ szybkie
- papierowe
________________________________
Krótkie podsumowanie:
Niszczyciele:
- podstawowa siła uderzeniowa klanu, należy brać jak najmocniejsze (Soviety / Germance)
Kutry:
- łapacze punktów, sugerowane szybkie kutry (Soviety, Murica, Germańce)
Barki:
- wsparcie kutrów, bezbronne przeciwko niszczycielom (Soviety, Japsy)
Samoloty:
- niewielki wpływ na bitwę:
________________________________
Moje doświadczenia:
Do tej pory brałem Niemców, z uwagi na skuteczny ogień niszczycieli.
Niestety gra kutrami była ogólnie rzecz mówiąc - rozczarowaniem, więc koledzy za bardzo nie mogli liczyć na moje wsparcie.
Oczywiście to kwestia doświadczenia - S-100 nie potrafię grać, VS-10 słabiutko skręca.
Gra sovietami przyniosła nowe doznania:
Wolnoobrotowe działa rekompensują swoją powolność siłą ognia
Gra Frunzem wymaga płynięcia burtą.
Natomiast Pr.183 łączy zalety prędkości, zwrotności i siły ognia.
Wartości dla niszczycieli jakie przyjąłem to:
Pełna salwa burtowa dla pocisków zapalających
wieża x ilość dział x szybkostrzelność x TNT
1. Soviety:
Ognevoy 143
Frunze 101
2. Germance:
Typ 1924 - 108
Typ 1939 - 93
3. Japsy:
Ayanami - 125
Mutsuki - 39
4. Brytole:
Typ G - 120
Clemson - 8
5. Murica:
Clemson - 36
Clemson - 36
________________________________
Z kutrami jest trochę gorzej, gdyż nie ma jak przeliczyć siły ognia, niektóre kutry są "papierowe" a ich siła ognia nie odpowiada rzeczywistości.
Wartości dla kutrów jakie przyjąłem to:
wieża dziobowa x ilość dział x szybkostrzelność x kaliber
+ odrzucam najsłabszego
1. Germańce: 51'500 (R-301 + VS-10)
+ szybkie
- papierowe
2. Japsy: 38'860 (Chikugo + K-3)
+ niszczą każdy kuter
- duży cel dla niszczycieli / torped
3. Brytole: 24'000 (SGB + Fairmile D 601)
+ duża siła ognia od dziobu
- niezbyt szybkie
4. Soviety: 16'200 (Pr.183 + MBK.186)
+ duża siła ognia
- barka baardzo wolna
5. Murica: 14'500 (PT-565 + Nasty)
+ szybkie
- papierowe
________________________________
Krótkie podsumowanie:
Niszczyciele:
- podstawowa siła uderzeniowa klanu, należy brać jak najmocniejsze (Soviety / Germance)
Kutry:
- łapacze punktów, sugerowane szybkie kutry (Soviety, Murica, Germańce)
Barki:
- wsparcie kutrów, bezbronne przeciwko niszczycielom (Soviety, Japsy)
Samoloty:
- niewielki wpływ na bitwę:
________________________________
Moje doświadczenia:
Do tej pory brałem Niemców, z uwagi na skuteczny ogień niszczycieli.
Niestety gra kutrami była ogólnie rzecz mówiąc - rozczarowaniem, więc koledzy za bardzo nie mogli liczyć na moje wsparcie.
Oczywiście to kwestia doświadczenia - S-100 nie potrafię grać, VS-10 słabiutko skręca.
Gra sovietami przyniosła nowe doznania:
Wolnoobrotowe działa rekompensują swoją powolność siłą ognia
Gra Frunzem wymaga płynięcia burtą.
Natomiast Pr.183 łączy zalety prędkości, zwrotności i siły ognia.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
x
x
Dzięki, Andrew.
Zaczynam "robić" RUSKI ZESTAW.
P.S.:
x
Dzięki, Andrew.
Zaczynam "robić" RUSKI ZESTAW.
P.S.:
Czy zamiast "niszczycieli" nie miałeś tu na myśli "kutrów"?Z kutrami jest trochę gorzej, gdyż nie ma jak przeliczyć siły ognia, niektóre kutry są "papierowe" a ich siła ognia nie odpowiada rzeczywistości.
Wartości dla niszczycieli jakie przyjąłem to:
wieża dziobowa x ilość dział x szybkostrzelność x kaliber
+ odrzucam najsłabszego
1. Germańce: 51'500 (R-301 + VS-10)
+ szybkie
- papierowe
...
Kilo wody pod stopą!
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
dzięki, poprawione
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Tak między nami mówiąc to ten szybki ruski kuter Pr.183 dysponuje chyba większą siłą ognia niż PT-59*.
Nisko tierowe bareczki też są spoko - zajmujesz dobrą miejscówkę i ho-ho-ho - łatwo wykręca się dobre wyniki.
Może Finek coś skrobnie jak on sugeruje grać ruskimi, bo ma ciekawe spostrzeżenia.
Grając niszczycielami to mają one wolno obrotowe działa, ale jak już trafią...
O ile Niemcami mało grałem (praktycznie niszczyciele wybadałem grając non-stop LS-4), to brytole, japsy, a teraz makaroniarze to nacje najgorsze z najgorszych.
Jeszcze grając japsami to ten T-38 daje poczucie siły ognia (patrolowce K też podobno są miłe), to na brytolach nie znalazłem żadnego okrętu który by spasował do mojego stylu gry. Clemson to całkowicie pływająca tragedia - taka męczarnia dla gracza.
Dopiero od typu G i Huntów zaczyna się jaka-taka przyjemność, aczkowiek mam wrażenie że najlepsze niszczyciele Brytoli (typ Battle) coś ostatnio słabe obrażenia zadają. Grało się skuteczniej.
* Niestety od ostatniego patcha wchodzi coraz więcej szybkostrzelnego syfu (Freccia, teraz Peacock) i gra na poziomie 3.0-4.3 staje się już dość męcząca.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Chyba, że zaczniesz pływać tym "szybkostrzelnym syfem"...Niestety od ostatniego patcha wchodzi coraz więcej szybkostrzelnego syfu (Freccia, teraz Peacock) i gra na poziomie 3.0-4.3 staje się już dość męcząca.
Kilo wody pod stopą!
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Niekoniecznie, to dziadostwo jest dostępne dopiero powyżej 3.0.
Sam wiesz ile Cię kosztowało zrobienie Ashville'a, a to podobne klimaty.
Sam wiesz ile Cię kosztowało zrobienie Ashville'a, a to podobne klimaty.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Wczorajsza ostatnia bitwa turnieju skłania do zmiany taktyki.
Wspólne wyjście niszczycielami to prawdopodobnie klucz do sukcesu.
Punkty spadają dość wolno a niszczyciele są bezkonkurencyjne w starciu z każdym kutrem z turnieju.
Gra ruskimi daje przewagę dlatego koledzy robić ich jak najszybciej.
Wspólne wyjście niszczycielami to prawdopodobnie klucz do sukcesu.
Punkty spadają dość wolno a niszczyciele są bezkonkurencyjne w starciu z każdym kutrem z turnieju.
Gra ruskimi daje przewagę dlatego koledzy robić ich jak najszybciej.
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5537
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
I o samolocie z bombami dla zwiadu i wyeliminowania wroga nie zapominajmy.Wspólne wyjście niszczycielami to prawdopodobnie klucz do sukcesu.
Dlatego moim zdaniem mój Niemiec jest dobry dla zestawu... Przynajmniej do czasu wybadania Iła-4, który może przenosić równie ciężki ładunek bomb (1 bomba 1000kg + 2x 500kg vs 2x 1000kg lub 1x naprowadzana)
A celnie bombardując, dość często przynajmniej 1 jednostka wroga idzie na dno (nie licząc zwiadu), więc to chyba opłacalne wejście..
Ale nie opłaca się za dużo samolotów... Niemniej 2x wejście bombowca moim zdaniem to dobra opcja.
Ktoś wie, jak to działa? Znaczy jak opuszczę naprawioną maszynę na lotnisku, to dalej mam 4 wejścia?In case of successful landing on the friendly airfield, rearming and repairing an aircraft, a player can change the vehicle without losing a respawn.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Bardzo udane tłumaczenie:
Naprawdę dotychczas nie zmieniałeś tak maszyny - prawie rok gry?
Tak. Po naprawie i przeładowaniu możesz wcisnąć "J" i zmienić maszynę bez utraty odrodzenia. Jeżeli pospieszysz się i naciśniesz "J" przed zakończeniem któregoś z tych procesów, gra zaliczy ci KIA i utracisz odrodzenie. Tak przynajmniej jest na SB Air.W przypadku udanego lądowania na przyjaznym lotnisku, przezbrojenia i naprawy samolotu, gracz może zmienić pojazd bez utraty respawnu.
Naprawdę dotychczas nie zmieniałeś tak maszyny - prawie rok gry?
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5537
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Na zwykłej grze zmieniałem... Ale "spawn" samolotu chyba traciłem, tylko, że nie zaliczało KIA nikomu...Naprawdę dotychczas nie zmieniałeś tak maszyny - prawie rok gry?
Muszę popróbować.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
No to ślimaki znów zamieszały turniejach i oprócz dodania Włochów zmiksowali turniej do wspólnej bitwy kutrów, niszczycieli, krążowników i samolotów.
Mamy 2 nacje które rządziły na turniejech 5x5 tj zsrr oraz niemcy. Teraz mamy tylko jeden turniej 5x5 na tydzień . Wydaje się jednak niemcy powinny rządzić z emdemem ale mogę się mylić .
Mamy 2 nacje które rządziły na turniejech 5x5 tj zsrr oraz niemcy. Teraz mamy tylko jeden turniej 5x5 na tydzień . Wydaje się jednak niemcy powinny rządzić z emdemem ale mogę się mylić .
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5537
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Hmmm....
Zwiększyli też ilość dostępnych samolotów chyba... Bo był 1 szturmowiec, nie?
No, to Morze Północne wygrywa ekipa z silniejszymi Emdenami.... Choć 1 Pr183 może zająć 2 punkty, ba! Nawet S-100 może to zrobić.... Niemniej ciekawa jest Irlandzka Zatoka. Tu nie jest to tak pewne.... Zwłaszcza, że jak ekipa wyjdzie w 5 Emdenów, to druga 1 kutrem może szybko zająć 3 punkty... A kuter to nie Clemson, może łatwiej się ukrywać i podejść, odpalając torpedy.
Zajęcie Emdenem B na Irlandzkiej Zatoce może być trudniejsze, niż wtedy gdy mój brytyjczyk tam się kręcił...
Ps.
Zwiększyli też ilość dostępnych samolotów chyba... Bo był 1 szturmowiec, nie?
No, to Morze Północne wygrywa ekipa z silniejszymi Emdenami.... Choć 1 Pr183 może zająć 2 punkty, ba! Nawet S-100 może to zrobić.... Niemniej ciekawa jest Irlandzka Zatoka. Tu nie jest to tak pewne.... Zwłaszcza, że jak ekipa wyjdzie w 5 Emdenów, to druga 1 kutrem może szybko zająć 3 punkty... A kuter to nie Clemson, może łatwiej się ukrywać i podejść, odpalając torpedy.
Zajęcie Emdenem B na Irlandzkiej Zatoce może być trudniejsze, niż wtedy gdy mój brytyjczyk tam się kręcił...
Ps.
Tak bardziej łopatologicznie... O co chodzi?Warning! Map selection for battles has been enabled.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
Są gry w których teamy usuwają mapy aż zostaje 1 na której jest mecz. Może o to chodzi. Jest 5 map , każda drużyna odrzuci po 2 i pozostanie ta bitewna.
Re: Bitwy klanowe 5x5 - analiza
PL_CMDR Blue R pisze: ↑20 paź 2020, 17:57Hmmm....
Zwiększyli też ilość dostępnych samolotów chyba... Bo był 1 szturmowiec, nie?
tak był 1 tylko a są 2.