Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin po informacji na Discordzie Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu Zapraszamy na serwer głosowy DISCORD |
Bitwy klanowe 3x3 analiza
Moderatorzy: PL_CMDR Blue R, PL_Andrev
Bitwy klanowe 3x3 analiza
Pojawiła się nowa propozycja "pancerniki 3x3".
"Pancernikami" okazują się najlżejsze krążowniki w eskorcie niszczycieli.
W skrócie:
3 graczy (+1 w rezerwie)
4 krążki
6 niszczycieli
Główną siłą uderzeniową stanowią krążowniki, policzmy ich siłę:
TNT x salwa burtowa x strzałów/min:
US: 247
UK: 238
RU: 195
DE: 164
JP: 151
Niszczyciele nie mają szans przeciwko krążownikom, chyba że zaleją ich torpedami:
można przenosić na niszczycielu + (krążowniku)
JP: 30 + (16)
US: 24 + (6)
RU: 15 + (12)
DE: 12 + (4)
UK: 11 + (8)
Niszczyciele przeciwko niszczycielom:
(wieża x ilość dział x szybkostrzelność x TNT)
RU: 254
DE: 201
JP: 164
UK: 128
US: 72
Krótkie podsumowanie:
Kluczowym okazuje się strategia gry (mapa Morze Północne).
Siła ognia krążowników jest rekomepnsowana przez zagrożenie torpedowe na bliskich dystansach.
Atak rozproszony niszczycieli (B + C): ryzyko rozstrzelania
Atak rozproszony krążowników (B + C): ryzyko rozstrzelania i wejścia na torpedę
Atak skumulowany na C: kontrola 1 punktu -> przegrana
Atak skumulowany na B: kontrola 2 punktów (A) i wrogiego spawna + ryzyko wejścia na torpedy
Obrona punktu C przed przejęciem przez przeciwnika: utrata kontroli nad punktami B+A -> przegrana
Obrona punktu B przed przejęciem przez przeciwnika: -> chyba jedyna słuszna koncepcja
"Pancernikami" okazują się najlżejsze krążowniki w eskorcie niszczycieli.
W skrócie:
3 graczy (+1 w rezerwie)
4 krążki
6 niszczycieli
Główną siłą uderzeniową stanowią krążowniki, policzmy ich siłę:
TNT x salwa burtowa x strzałów/min:
US: 247
UK: 238
RU: 195
DE: 164
JP: 151
Niszczyciele nie mają szans przeciwko krążownikom, chyba że zaleją ich torpedami:
można przenosić na niszczycielu + (krążowniku)
JP: 30 + (16)
US: 24 + (6)
RU: 15 + (12)
DE: 12 + (4)
UK: 11 + (8)
Niszczyciele przeciwko niszczycielom:
(wieża x ilość dział x szybkostrzelność x TNT)
RU: 254
DE: 201
JP: 164
UK: 128
US: 72
Krótkie podsumowanie:
Kluczowym okazuje się strategia gry (mapa Morze Północne).
Siła ognia krążowników jest rekomepnsowana przez zagrożenie torpedowe na bliskich dystansach.
Atak rozproszony niszczycieli (B + C): ryzyko rozstrzelania
Atak rozproszony krążowników (B + C): ryzyko rozstrzelania i wejścia na torpedę
Atak skumulowany na C: kontrola 1 punktu -> przegrana
Atak skumulowany na B: kontrola 2 punktów (A) i wrogiego spawna + ryzyko wejścia na torpedy
Obrona punktu C przed przejęciem przez przeciwnika: utrata kontroli nad punktami B+A -> przegrana
Obrona punktu B przed przejęciem przez przeciwnika: -> chyba jedyna słuszna koncepcja
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Czyli - zdaję sobie sprawę, żeby to duże uproszczenie - ale przy tym układzie sił taka sama taktyka jak w grze "Kółko i krzyżyk"
Dziś nasz dzień lakierowany Internetem, w telefonie tak jak w gnieździe siedzi mózg,
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Całe szczęście, że Bóg stworzył był kobietę... Głupie jest życie ale kocham je... (Andrzej Janeczko)
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Tak, masz rację.
Być może przyczyną jest ta akurat mapa - i w zasadzie jeden dostępny spawn dla ciężkich okrętów i forma turnieju.
Normalnie te małe plujki (kutry) są na tyle mały i szybkie że niszczyciele nie mają szans ich ustrzelić.
Z kolei plujki mają za mało torped aby zagrozić szybkim i zwrotnym niszczycielom.
Ale poddałeś mi myśl co by sprawdzić mapę i co się okazuje?
Wszystkie okręty startują w tym samym punkcie - nie ma więc możliwości że niszczyciele doskoczą szybciej aby zająć punkt i potem straszyć torpedami.
Być może przyczyną jest ta akurat mapa - i w zasadzie jeden dostępny spawn dla ciężkich okrętów i forma turnieju.
Normalnie te małe plujki (kutry) są na tyle mały i szybkie że niszczyciele nie mają szans ich ustrzelić.
Z kolei plujki mają za mało torped aby zagrozić szybkim i zwrotnym niszczycielom.
Ale poddałeś mi myśl co by sprawdzić mapę i co się okazuje?
Wszystkie okręty startują w tym samym punkcie - nie ma więc możliwości że niszczyciele doskoczą szybciej aby zająć punkt i potem straszyć torpedami.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Jak zwykle - Andrev daje do myślenia.
Ale niestety - teraz nie mogę (choć strasznie mnie kusi ), bo mam wykupione tygodniowe konto premium i tłukę ruski team turniejowy do 5x5. Wiec każda chwila droga...
Ale w poniedziałek nie odmówię sobie prześledzenia Andrevowych koncepcji...
Nara!
Ale niestety - teraz nie mogę (choć strasznie mnie kusi ), bo mam wykupione tygodniowe konto premium i tłukę ruski team turniejowy do 5x5. Wiec każda chwila droga...
Ale w poniedziałek nie odmówię sobie prześledzenia Andrevowych koncepcji...
Nara!
Kilo wody pod stopą!
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Hmm... Czyli Amerykańce mają przewagę w CL, ale stratę w DD...
Ja mam dobrze wyćwiczony tylko Amerykański CL (słabiutko Brytyjski), ale... może to być coś ciekawego...
Ja mam dobrze wyćwiczony tylko Amerykański CL (słabiutko Brytyjski), ale... może to być coś ciekawego...
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Witam wszystkich.
Super robota Andrev.
Wydaje mi się , że najlepszym sposobem na zwycięstwo jest zabicie wszystkich wrogów bez zabawy w przejmowanie punktów.
Po wczorajszym 5x5 dziś powinniśmy wyjść wszyscy razem krążownikami i skupić ogień na jednego wroga.
Wykończyć ich po kolei zwracając uwagi na torpedy.
Pozdrawiam
Super robota Andrev.
Wydaje mi się , że najlepszym sposobem na zwycięstwo jest zabicie wszystkich wrogów bez zabawy w przejmowanie punktów.
Po wczorajszym 5x5 dziś powinniśmy wyjść wszyscy razem krążownikami i skupić ogień na jednego wroga.
Wykończyć ich po kolei zwracając uwagi na torpedy.
Pozdrawiam
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Wczoraj z Pozowskim testowaliśmy 1x1 krążowniki japońskie , ruskie i amerykańskie.
Okazuje się że twoja analiza jest b.dobra. Ameryka jest nr1. Mimo małej załogi rozwala każdego ruska i japońca.
Okazuje się że twoja analiza jest b.dobra. Ameryka jest nr1. Mimo małej załogi rozwala każdego ruska i japońca.
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Jak to zwykle w życiu bywa, co innego analiza teoretyczna a co innego doświadczenie praktyczne.
W analizie posłużyłem się wyłącznie ciężarem salwy burtowej pocisków HE.
W czasie turnieju okazało się iż dominantem jest strona niemiecka, głównie za sprawą:
1) fenomenalnych pocisków AP
2) pancerza burtowego krążownika Emden
Turniej dodatkowo marginalizuje niszczyciele: bitwy DD vs DD występują sporadycznie.
Kto straci pierwszy krążowniki - przegrywa.
W analizie posłużyłem się wyłącznie ciężarem salwy burtowej pocisków HE.
W czasie turnieju okazało się iż dominantem jest strona niemiecka, głównie za sprawą:
1) fenomenalnych pocisków AP
2) pancerza burtowego krążownika Emden
Turniej dodatkowo marginalizuje niszczyciele: bitwy DD vs DD występują sporadycznie.
Kto straci pierwszy krążowniki - przegrywa.
Znam wszystkie możliwe pytania i wszystkie odpowiedzi.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
I jeśli mimo to je zadaję, to dlatego, że jest to - niestety - mój obowiązek.
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Gajdziny idą drogą coraz wyższych jednostek i już oprócz 3x3 dali 5x5 na krążowniki.
Niestety bez niemców nie ma co startować a na razie tylko ja mam emdema.
Panowie róbta emdema.
Codziennie jest jakiś turniej od tego tygodnia i może warto odpuścić battleshipy a skupić się na naval squadron i corsairs.
Niestety bez niemców nie ma co startować a na razie tylko ja mam emdema.
Panowie róbta emdema.
Codziennie jest jakiś turniej od tego tygodnia i może warto odpuścić battleshipy a skupić się na naval squadron i corsairs.
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Jednak coś wygraliśmy!
Może 25% RP Booster z ósme miejsce to nie szczyt marzeń, ale pierwsze koty za płoty.
I wcale nie było tak źle. Jednak dwie bitwy wygraliśmy.
Uważam, że ważne jest, żeby zrobić wszystkie modyfikacje na okrętach wchodzących do turnieju. W pełni wymaksowany okręt będzie szybszy, zwrotniejszy odporniejszy na pożary i zalania itd. itp.- zatem powalczy dłużej.
I warto opracować jakiś sposób na wykorzystanie niszczycieli. Są szybsze od krowiastych krążowników i na pewno zwrotniejsze. Taki Emden rozwija V=54 km/h. Trenton V=62,6km/h. A stare, poczciwe Clemsony osiągają V=65km/h i mają po 12 torped osiągających V=62 km/h - czyli szybszych od Emdena.
Ja tam wybitnym strategiem nie jestem, ale gdyby tak wystawić na wabia jeden krążownik (najlepiej wysuwający się i chowający za wyspą), a dwoma niszczycielami zajść wrogie krążowniki od tylca i z bliska nafaszerować torpedami...?
No w każdym razie coś w tym stylu.
I muszę powiedzieć, że nie mogę odżałować tej ostatniej bitwy, oddanej walkowerem.
To nie po mojemu.
Więc uczciwie uprzedzam, że jeśli jeszcze kiedyś ktoś wpadnie na taki pomysł - wejdę do bitwy choćby sam.
Do następnego razu!
Może 25% RP Booster z ósme miejsce to nie szczyt marzeń, ale pierwsze koty za płoty.
I wcale nie było tak źle. Jednak dwie bitwy wygraliśmy.
Uważam, że ważne jest, żeby zrobić wszystkie modyfikacje na okrętach wchodzących do turnieju. W pełni wymaksowany okręt będzie szybszy, zwrotniejszy odporniejszy na pożary i zalania itd. itp.- zatem powalczy dłużej.
I warto opracować jakiś sposób na wykorzystanie niszczycieli. Są szybsze od krowiastych krążowników i na pewno zwrotniejsze. Taki Emden rozwija V=54 km/h. Trenton V=62,6km/h. A stare, poczciwe Clemsony osiągają V=65km/h i mają po 12 torped osiągających V=62 km/h - czyli szybszych od Emdena.
Ja tam wybitnym strategiem nie jestem, ale gdyby tak wystawić na wabia jeden krążownik (najlepiej wysuwający się i chowający za wyspą), a dwoma niszczycielami zajść wrogie krążowniki od tylca i z bliska nafaszerować torpedami...?
No w każdym razie coś w tym stylu.
I muszę powiedzieć, że nie mogę odżałować tej ostatniej bitwy, oddanej walkowerem.
To nie po mojemu.
Więc uczciwie uprzedzam, że jeśli jeszcze kiedyś ktoś wpadnie na taki pomysł - wejdę do bitwy choćby sam.
Do następnego razu!
Kilo wody pod stopą!
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
To zdecydowałbyś się, którą nację robić
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Finek!
Emden rządzi w bitwach 3 x 3.
Ruskie rządzą w bitwach 5 x 5.
Japsy rządzą w bitwach 1 x1.
Póki co...
Emden rządzi w bitwach 3 x 3.
Ruskie rządzą w bitwach 5 x 5.
Japsy rządzą w bitwach 1 x1.
Póki co...
Kilo wody pod stopą!
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Wiem
Ale "róbcie to", ale "jak najszybciej to"
To proszę o zdecydowanie, bo jestem w stanie maksować 1 nację na raz.
Ale "róbcie to", ale "jak najszybciej to"
To proszę o zdecydowanie, bo jestem w stanie maksować 1 nację na raz.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
Najlepiej grać wszystkimi nacjami i wyłączyć naprawy. Wtedy brak kasy was nie dopadnie.
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5502
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bitwy klanowe 3x3 analiza
I znów 2 sprzeczne informacje Robić wszystko i najszybciej Ruskich
A wśród robić wszystko, to jeszcze krążownika....
Ja robię kilka nacji na raz... I jakbym tak robiąc robił zestaw turniejowy, to nie miałbym dziś Emdena nawet gołego.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)