Mikołaj był w gotowości w alarmie i spoglądał na ciemny krajobraz. Czy ten wieczorny dyżur miał jakiś sens tak długo? O ile o 20:00 jeszcze była resztka światła, tak teraz było tak ciemno, że jakby nawet jakiś samolot latał, to musiałby go chyba laską wyszukać. Mikołaj podszedł zobaczyć plan lotów na następny dzień, ale nie było w nim niespodzianek:
Klucz 1 - Grot 1, Grot 2
Klucz 2 - Biała 8, Biała 10
Drużyna 1: ppor. Tomasz Kazański/st. szer. Tadeusz Krieger
Drużyna 2: pchor. Andrzej Baran/kpr. Piotr Zaniewski
Drużyna 3: ppor. Bronisław Skibiński/plut. Antoni Markiewicz
Drużyna 4: pchor. Mikołaj Skarbek/st. szer. Paweł Kowala
W przypadku wykrycia wroga kierowana na niego jest drużyna w locie, w następnej kolejności w dyżurze. Maksymalnie 1 drużyna na 1 samolot nieprzyjaciela
Stan paliwa: 36 pełnych beczek (7200l), 19 pustych beczek, godzina 21:00, dostawa 29 VIII 1939 (beczki, 8000l), 01 IX 1939 (cysterna)
Loty w Sierpniu '39: 33 (1 transfer, 21 patrole, 11 przechwycenia)
28 Sierpnia 1939
4:00
Klucz 1, Drużyna 1, Rezerwa
Klucz 2, Drużyna 2, Alarm
6:00:
Klucz 1, Drużyna 3, Alarm
Klucz 2, Drużyna 4, Rezerwa
8:00
Klucz 1, Drużyna 2, Rezerwa
Klucz 2, Drużyna 1, Alarm
10:00
Klucz 1, Drużyna 4, Lot
Klucz 2, Drużyna 3, Dyżur
12:00
Klucz 1, Drużyna 1, Dyżur
Klucz 2, Drużyna 2, Lot
14:00
Klucz 1, Drużyna 3, Lot
Klucz 2, Drużyna 4, Dyżur
16:00
Klucz 1, Drużyna 2, Rezerwa
Klucz 2, Drużyna 1, Alarm
18:00
Klucz 1, Drużyna 4, Alarm
Klucz 2, Drużyna 3, Rezerwa
20:00
Klucz 1, Drużyna 1, Rezerwa
Klucz 2, Drużyna 2, Alarm
Paweł ziewnął i powiedział:
-To jeszcze pół godziny i można spać. Myślicie, że przylecą kiedyś po zmroku, aby zrzucić spadochroniarzy?