Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin po informacji na Discordzie Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu Zapraszamy na serwer głosowy DISCORD |
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
Moderator: PL_CMDR Blue R
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5906
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema - część I "Droga do wojny"
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
25 sierpnia 1939 roku.
SS Brema. Kierunek Nowy York. Długość geograficzna 56W Otrzymaliśmy wiadomość, że mamy natychmiast wracać do Rzeszy. Wkrótce wybuchnie wojna. Czy takiej samej wiadomości nie odebrał LZ104? Jesteśmy zbyt daleko. Wojna zastanie nas u brzegów Wielkiej Brytanii. Kontynuujemy rejs do Nowego Yorku.
26 sierpnia 1939 roku.
SS Brema. Kierunek Nowy York.
Złamano ciszę radiową. Informujemy Rzeszę, że kierujemy się do Nowego Yorku.
27 sierpnia 1939 roku
SS Brema. Kierunek Nowy York.
Poziom paliwa nie pozwala na rejs powrotny. Informujemy Rzeszę, że zmieniamy kurs na Hawanę, gdzie wysadzimy pasażerów. Admiralicja i Ministerstwo Transportu nakazało kontynuować rejs do Nowego Yorku, zabunkrować paliwo i wracać do Rzeszy tak szybko, jak to możliwe. Czyżby do wojny miało nie dojść tak szybko?
28 sierpnia 1939 roku,
SS Brema. Nowy York.
Okręt witały tłumy reporterów. Zakupiono duże ilości czarnego papieru do zaciemnienia. Biuro niemieckiego Lloyda wydało polecenie szybkiego wyruszenia do Bremerhaven. Urzędnicy celni USA nie zgodzili się na wypuszczenie okrętu.
29 sierpnia 1939 roku
SS Brema. Nowy York
26 agentów celnych przeszukiwało okręt, czy nie przewozi kontrabandy (broni), pomimo protestów Ambasady. Wieczorem opuścili pokład. Nie mamy zgody na wypłynięcie do czasu, aż dyrektor urzędu celnego Nowego Yorku zapozna się z raportem. Załoga została wypuszczona na przepustkę.
Spotkanie z oficerami. Wszyscy są zdania, że administracja Roosevelta opóźnia nasze wyjscie, aby Royal Navy zdążyła wystawić czujki na Atlantyku lub też aż wybuchnie wojna, aby móc internować i zająć liniowiec.
30 sierpnia 1939 roku.
SS Brema. Nowy York.
Agenci celni wrócili. Tym razem przeszukują nawet zbiorniki w maszynowni.
31 sierpnia 1939 roku
SS Brema. Nowy York
Agenci celni wrócili. Sprawdzają nawet pompy na okręcie i sprawiają wrażenie, że sami nie wiedzą, czego szukają.
Z pokładu widzimy, że agenci przeszukują także liniowiec Normandie stojący nieopodal.
Popołudnie. Władze USA nie znalazłszy nic podejrzanego, wydały zgodę na wyjście okrętu z portu.
Mijamy SS Normandię. Wymiana salutów banderami. Pewnie i oni wkrótce wypłyną*.
*Kapitan mylił się. SS Normandia nigdy nie opuści Nowego Yorku i dokona swoje żywota w 1942 roku w pożarze. - dop. Tłumacza
Na rufie wywieszono flagę Rzeszy, orkiestra gra Deutschland Uber Alles oraz hymn Partii Nazistowskiej.
Gdy tylko minięto latarniowiec, załoga z wiszących szalup maluje liniowiec na szarość Północnego Atlantyku.
Prędkość 28 węzłów, kurs wschodni. Pogoda zaczyna się psuć.
Wygaszono światła, zachowujemy ciszę radiową. Wystawiono dodatkowe czujki. Omijamy z daleka wszelkie inne okręty.
Okręt zostaje przygotowany do podpalenia i samo-zatopienia. Sterownia zostaje wzmocniona workami z piaskiem na wypadek ataku lotniczego...
1 września 1939 roku
SS Brema, kurs do Bremerhaven
Otrzymaliśmy wiadomość, że Wehrmacht przekroczył granice Polski. Kości zostały rzucone. Czy Brytyjczycy i Francuzi znów ustąpią, czy też dojdzie do wojny? Przed nami jeszcze daleka droga...
Kapitan Adolf Ahrens nie wiedział jednak, że polowanie się już rozpoczęło... Siły Royal Navy były zdecydowane zdobyć lub zatopić dumę niemieckiej floty handlowej. Brytyjskie okręty podwodne zbliżyły się do wejść do niemieckich portów, dwa brytyjskie krążowniki z ośmioma niszczycielami patrolowały wybrzeże Norwegii, a cięższe jednostki Home Fleet patrolowały Północny Atlantyk. Niewielka Kriegsmarine była uwięziona na Morzu Północnym i nie mogła przyjść z pomocą samotnemu liniowcowi...
Czy SS Brema dotrze bezpiecznie do Niemiec? Czy też wybuch wojny spowoduje zmianę planów i kurs do ZSRR? Dowiecie się w kolejnym odcinku!
[Autozapis: Wyjście z Nowego Yorku.sav]
Dodano 23.08.2022, 14:20
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema - część II "Polowanie"
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
1 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Zachowujemy ciszę radiową i kontynuujemy rejs. Liczymy na pogorszenie się pogody
Gracz Niemiecki pasuje i wykonuje ruch Bremą. Pogoda dobra, prędkość szybka = 4 kawałki.
Gracz Brytyjski przejmuje inicjatywę. Rzut na pogodę. Specjalne zasady scenariusza. K6=1 oznacza wypowiedzenie wojny. Lotnictwo może przeprowadzać ataki, siły nawodne mogą toczyć walki i zbliżać się do siebie bez ryzyka incydentu dyplomatycznego. Wynik rzutu kością. K6= 4. Pogoda bez zmian.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Kierujemy się w kierunku Islandii. Grupa krążowników z HMS Suffolk patroluje bliżej Norwegii. Nasz cel to przechwycić wszelkie niemieckie okręty, kierujące się do Niemiec i dopilnować, aby nie osiągnęły celu przed formalnym wypowiedzeniem wojny. Specjalny rozkaz dotyczy SS Brema. Liniowiec ma zostać zatrzymany.
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 13 [określa kolumnę w tabeli]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +2, Ruch handlowy w czasie pokoju -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Brak - Siły Niemieckie nie mają informacji o ruchu wroga, ani okrętów i samolotów w pobliżu
2k6 = "kontakt bez dokładnej lokalizacji"
Zespoły RN wykonują ruch.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku, wieczór
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Otrzymaliśmy meldunek lotniczy. Zauważono zaciemniony liniowiec kierujący się na wschód pomiędzy Islandią i Wielką Brytanią. Zespoły ruszają kursem na przechwycenie.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
2 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Wachtowi zauważyli wodnosamolot. Brytyjczycy nas wykryli. Do wieczora utrzymujemy kurs, po zapadnięciu ciemności zmieniamy kurs.
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Brytyjskie K6=4, Niemieckie K6=6. Niemcy przejmują inicjatywę.
Rzut na pogodę K6 = 3. Pogoda bez zmian.
Gracz niemiecki pasuje, aby poruszyć Bremę o 4 pola i zerwać kontakt
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
W ciemności utracono kontakt z liniowcem. Zespół HF kieruje wraca do patrolu obszaru pomiędzy WB, a Islandią. Grupa krążowników z HMS Suffolk kieruje się w stronę Norwegii z zadaniem znalezienia SS Brema
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 6 [0+3+3]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +2, Ruch handlowy w czasie pokoju -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Brak - Siły Niemieckie nie mają informacji o ruchu wroga, ani okrętów i samolotów w pobliżu (zasięg lotnictwa w obronie 1 pole, okręty muszą przepływać/być na polu
2k6 = "kontakt, zamiana kursu wroga w pozycję"
Zespoły RN wykonują ruch. Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, popołudnie
SS Brema, Nieopodal Norwegii, Kurs do Bremerhaven
Coraz bliżej do zbawiennej nocy. Samoloty Brytyjskie odnalazły nas. Przerywamy ciszę radiową, zawiadamiając o sytuacji. Pomoc Kriegsmarine jest teraz niezwykle potrzebna
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 4:30 PM, 100 mil na zachód od Bergen
Otrzymano meldunek o pozycji SS Bremen. Ruszamy na pełnej mocy na przechwycenie
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Gracze biorą kości do rąk...
Czy inicjatywę zachowa Royal Navy i wykonają dość prosty (ze względu na pozycje i przewagi) test przechwycenia? Czy inicjatywa przejdzie na stronę Niemiec i SS Brema odpłynie? A może wybuchnie wojna między 3 Rzeszą, a Wielką Brytanią i pancernik kieszonkowy uderzy na krążowniki wroga pod Norwegią, niczym kawaleria przychodząc na odsiecz samotnemu liniowcowi? A może pogorszy się pogoda i SS Bremen przeniknie się przez Brytyjskie sidła?
O tym dowiedzie się w kolejnej części, już wkrótce!
Dodano 24.08.2022, 10:15
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema - część III "Polowanie"
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Gracze biorą kości do rąk... Obie strony wurzucają 4... Inicjatywa pozostaje w rękach Brytyjskich. W następnym rzucie Niemcy mają premię +1... O ile do takiego rzutu dojdzie.
Gracz brytyjski deklaruje starcie (zbliżenie się). Długość trajektorii szukanej i szukających 0. Wsparcie powietrzne, koordynacja zespołu. Wynik: "Zaskoczenie" (Bitwa w której wróg zaczyna na niekorzystnej pozycji. Ze względu na pokój Bitwa zostaje zamieniona w spotkanie"
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 6:30 PM, 50 mil na zachód od Bergen
Pogoda pogarsza się. Pojawia się mgła. Ograniczona widoczność.
Wachtowi jednego z niszczycieli zauważyli zaciemniony kształt przed dziobem. Oddano strzał ostrzegawczy.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, ostatni wpis
SS Brema, Nieopodal Norwegii,
Wykryci. Zatrzymanie. Samozatopienie i podpalenie.
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 6:30 PM, 50 mil na zachód od Bergen
SS Brema płonie i idzie na dno. Przystępujemy do działań ratunkowych. Nadano meldunek do dowództwa.
Mission Failed
SS Brema została podpalona i zatopiona celem uniknięcia schwytania przez Royal Navy
Load last checkpoint <= click
Loading Autozapis: Wyjście z Nowego Yorku.sav
Game loaded...
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
1 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Nadajemy wiadomość do Niemiec o planowanym powrocie i kontynuujemy rejs, trzymając się jak najdalej od Wielkiej Brytanii. Liczymy na pogorszenie się pogody
Gracz Niemiecki pasuje i wykonuje ruch Bremą. Pogoda dobra, prędkość szybka = 4 kawałki.
Gracz Brytyjski przejmuje inicjatywę. Rzut na pogodę. Specjalne zasady scenariusza. K6=1 oznacza wypowiedzenie wojny. Lotnictwo może przeprowadzać ataki, siły nawodne mogą toczyć walki i zbliżać się do siebie bez ryzyka incydentu dyplomatycznego. Wynik rzutu kością. K6= 5. Pogoda bez zmian.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Kierujemy się w kierunku Islandii. Grupa krążowników z HMS Suffolk patroluje bliżej Norwegii. Nasz cel to przechwycić wszelkie niemieckie okręty, kierujące się do Niemiec i dopilnować, aby nie osiągnęły celu przed formalnym wypowiedzeniem wojny. Specjalny rozkaz dotyczy SS Brema. Przechwycono wiadomość, że liniowiec kieruje się do Niemiec. SS Brema ma zostać zatrzymany.
Dziennik pokładowy KM Admiral Scheer
2 września 1939 roku, wejście do zatoki Wilhelmshaven
Otrzymano nowe rozkazy. Mamy przerwać patrol i wraz z dwoma K-Kreuzerami mamy przejąć SS Bremę zmierzającą do Niemiec. Wielka Brytania może próbować przejąć liniowiec. Nasze zadanie to nie dopuścić do tego.
Kapitän zur See Hans-Heinrich Wurmbach
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 14 [określa kolumnę w tabeli]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +1 (daleki zasięg), Ruch handlowy w czasie pokoju -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Brak - Siły Niemieckie nie mają informacji o ruchu wroga, ani okrętów i samolotów w pobliżu
2k6 = "kontakt bez dokładnej lokalizacji"
Zespoły RN wykonują ruch.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku, wieczór
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Otrzymaliśmy meldunek lotniczy. Zauważono zaciemniony liniowiec kierujący się na wschód pomiędzy Islandią i Wielką Brytanią. Zespoły ruszają kursem na przechwycenie.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
2 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Wachtowi zauważyli wodnosamolot. Brytyjczycy nas wykryli. Do wieczora utrzymujemy kurs, po zapadnięciu ciemności zmieniamy kurs.
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Brytyjskie K6=2, Niemieckie K6=4 Niemcy przejmują inicjatywę.
Rzut na pogodę K6 =2. Pogoda bez zmian.
Zespół Kriegmarine wykonuje test poszukiwania Brytyjskiego zespołu pod Norwegią.
Łączna długość trajektorii: 5, Wsparcie lotnicze +1 (daleki zasięg), wsparcie lotnicze RN (-1)
Wynik: Urywany kontakt. Gracz Brytyjski dostaje żeton unikania dla zespołu (używany do zerwania kontaktu lub przejęcia inicjatywy). Gracz decyduje się dodać go do próby przejęcia inicjatywy.
Rzut na inicjatywę. Gracz Niemiecki: 4, Gracz Brytyjski: 4 (3+1). Inicjatywa zostaje w rękach Niemieckich
Dziennik pokładowy KM Admiral Scheer
2 września 1939 roku, noc, Pobliże Norwegii
Wykryto Brytyjski zespół patrolujący pomiędzy Norwegią i Wielką Brytanią. Około 10 okrętów, 2 krążowniki i niszczyciele. W nocy utracono kontakt.
Kapitän zur See Hans-Heinrich Wurmbach
Gracz niemiecki pasuje, aby poruszyć Bremę o 4 pola i zerwać kontakt
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
W ciemności utracono kontakt z liniowcem. Otrzymano informację, że na Morze Północne wyszły niemieckie okręty wojenne. Grupa krążowników z HMS Suffolk kieruje wraca do patrolu obszaru pomiędzy WB, a Islandią. Zespół HF kieruje się w stronę Norwegii z zadaniem znalezienia SS Brema
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania SS Brema. Gracz Niemiecki deklaruje, ze Admiral Scheer wspiera Bremę w przełamaniu. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 9 [2+4+3+0]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +2, Ruch handlowy w czasie pokoju -1, Przeszkadzający zespól -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Tak.
Gracz Niemiecki rzuca na przeszkodzenie. 2k6 = Dodatkowa kara --1 do testu poszukiwania.
Dziennik pokładowy KM Admiral Scheer
3 września 1939 roku, południe, Pobliże Norwegii
Rano wodnosamolot wykrył SS Bremę. Wkrótce potem wykryto Brytyjski zespół pancerników zmierzający w stronę SS Bremy. Brak bezpośredniego kontaktu z wrogiem.
Kapitän zur See Hans-Heinrich Wurmbach
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, południe
SS Brema, Nieopodal Norwegii, Kurs do Bremerhaven
Odebraliśmy meldunek. Admiral Scheer jest w pobliżu. Wykryli zbliżające się pancerniki Royal Navy.
Gracz Brytyjski wykonuje test poszukiwania. 2k6 = "kontakt, zamiana kursu wroga w pozycję"
Zespoły RN wykonują ruch. Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, popołudnie
SS Brema, Nieopodal Norwegii, Kurs do Bremerhaven
Coraz bliżej do zbawiennej nocy. Samoloty Brytyjskie odnalazły nas. Wykorzystując posiadane informacje po utracie kontaktu z samolotem zmieniamy kurs
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 4:30 PM, 100 mil na zachód od Bergen
Otrzymano meldunek o pozycji SS Bremen. Musi być niedaleko Niemieckiego zespołu.. Ruszamy na pełnej mocy na przechwycenie
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, popołudnie
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
SS Brema została wykryta przed nami. Rozkazano Zespołowi Humber (HMS Glasgow, dop. Tłumacza) przechwycenie liniowca, nim to zrobią Niemcy
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Gracze biorą kości do rąk.
Brytyjczycy: 4, Niemcy: 5.
Inicjatywa przechodzi w ręce Niemców. Rzut na pogodę: 6. Pogoda się psuje.
Gracz Niemiecki wytycza kurs SS Bremy do Kiel i pasuje. Ze względu na wykrycie zespołu podczas ruchu może zdjąć tylko 2 pola ruchu.
Gracz Brytyjski rzuca na pogodę: 3. Pogoda bez zmian. Gracz Brytyjski decyduje się na pościg głównymi siłami Home Fleet. Krążowniki zostają blokując ruchy Niemieckiego zespołu.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, wieczór
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
SS Brema jest cały czas przed nami. Kontynuujemy pościg. Liniowiec kieruje się do Skagerraku. Meldujemy do Londynu kontynuację pościgu
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, noc
SS Brema, nieopodal Skagerraku
Pogoda zepsuła się. Pomimo niekorzystnych warunków pogodowych, kierujemy się do Skagerraku, aby uciec pościgowi.
Fragment książki Sir Keith Grahame Feilinga "Życie Neville Chamberlaina" 1946
3 września 1939 roku premier musiał podjąć kolejną ciężką decyzję, oprócz decyzji o braku zgody na atak na Niemiecki zespół pod Norwegią. Royal Navy zapuściło się w daleki pościg na Morzu Północnym, wystawiając okręty na niemiecki kontratak. Z ciężkim sercem deklaracja wypowiedzenia wojny 3 Rzeszy musiała zostać przełożona na następny dzień, co zostało przez wielu odebrane jako brak zdecydowania po postawieniu ultimatum"
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania SS Brema. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 4 [1+3]
Premie i kary: Ruch handlowy w czasie pokoju -1, Brak możliwości wsparcia lotniczego ze względu na pogodę
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Tak.
Gracz Niemiecki rzuca na przeszkodzenie. 2k6 = Brak wpływu.
Gracz Brytyjski wykonuje test poszukiwania. 2k6 = "kontakt, zamiana kursu wroga w pozycję"
Zespół RN wykonuje ruch. Ze względu na wykrycie może pokonać tylko 2 pola
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
4 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
SS Brema wszedł w cieśninę Skagerrak. Jesteśmy o krok od złapania wroga, depcząc mu po piętach
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
4 września 1939 roku, ranek
SS Brema, cieśnina Skagerrak
Udało nam się uciec. Zaraz będziemy bezpieczni w domu. Brak kontaktu z wrogiem
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu. Jeżeli natomiast wygrają, mogą wprowadzić SS Bremę do portu.
Gracze biorą kości do rąk... Niemcy 6, Brytyjczycy 2.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
4 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
Otrzymano nowe rozkazy. Niezależnie od możliwości przechwycenia wroga mamy natychmiast przerwać pościg i wracać w zasięg osłony lotniczej. Rozkazy wyraźnie zabraniają zapuszczania się dalej. Z ciężkim sercem odpuszczamy pościg za okrętem, który prawie został złapany.
Gracz Niemiecki wytycza kurs do Kiel i deklaruje kurs do portu. Brytyjczycy nie posiadają możliwości przeszkodzenia akcji. SS Brema dopływa do Rzeszy
Mission Complete
SS Brema dociera do Niemiec
4 Września, pokonując kanał Kiloński, Brema dokuje przy nabrzeżu Columbusa w Bremerhaven, witana gorąco przez zarząd Norddeutscher Lloyd i Ministra Transportu Rzeszy Juliusa Dorpmüllera. Na nabrzeżu grała orkiestra, a marynarze prezentowali broń.
Kapitan Ahrens powiedział: Radość z wygrania wyścigu i przyprowadzenia bezpiecznie do domu naszej kochanej Bremy, najcenniejszej własności niemieckiej floty handlowej, była widziana we wszystkich oczach.
Tego samego dnia Wielka Brytania i Francja wypowiedziały Niemcom wojnę, apremier Chamberialn wyznaczył Winstona Churchilla na Pierwszego Lorda Admiralicji i dołączył do składu rządu. Winston Churchil później powiedział: "3 września popełniono błąd. Należało wypowiedzieć wojnę, a nasza flota mogła uderzyć na niemieckie okręty i zadać im znaczący cios. Zamiast tego Royal Navy bezskutecznie goniła statki po Morzu Północnym, a wojnę przełożono pozwalając Niemcom uciec..."
Sierpniowe nieposłuszeństwo Ahrensa zostało zapomniane, a niemiecka prasa wychwalała jego działania. Kapitan otrzymał tysiące listów z gratulacjami i wkrótce został awansowany do rangi Komodora.
Pierwszy Lord Morski
SS Brema, choć wygrała bitwę, nigdy więcej nie wyszła w morze. Najpierw była używana jako okręt koszarowy, a następnie planowano użyć jej do transportu wojsk w operacji Lew Morski, jako transportowiec 802. 16 marca 1941 roku Brema została podpalona przez 15-letniego Waltera Schmidta w związku z osobista kłótnią z właścicielem okrętu, a liniowiec nie uniknął swojego losu, związanego z podpaleniem...
Schmidt został później skazany na śmierć za podpalenie.
W 1942 roku okręt został pocięty na złom do produkcji amunicji.
Bibliografia Prologu
https://warfarehistorynetwork.com/the-s ... ury-liner/
https://www.cruiselinehistory.com/the-s ... ury-liner/
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
25 sierpnia 1939 roku.
SS Brema. Kierunek Nowy York. Długość geograficzna 56W Otrzymaliśmy wiadomość, że mamy natychmiast wracać do Rzeszy. Wkrótce wybuchnie wojna. Czy takiej samej wiadomości nie odebrał LZ104? Jesteśmy zbyt daleko. Wojna zastanie nas u brzegów Wielkiej Brytanii. Kontynuujemy rejs do Nowego Yorku.
26 sierpnia 1939 roku.
SS Brema. Kierunek Nowy York.
Złamano ciszę radiową. Informujemy Rzeszę, że kierujemy się do Nowego Yorku.
27 sierpnia 1939 roku
SS Brema. Kierunek Nowy York.
Poziom paliwa nie pozwala na rejs powrotny. Informujemy Rzeszę, że zmieniamy kurs na Hawanę, gdzie wysadzimy pasażerów. Admiralicja i Ministerstwo Transportu nakazało kontynuować rejs do Nowego Yorku, zabunkrować paliwo i wracać do Rzeszy tak szybko, jak to możliwe. Czyżby do wojny miało nie dojść tak szybko?
28 sierpnia 1939 roku,
SS Brema. Nowy York.
Okręt witały tłumy reporterów. Zakupiono duże ilości czarnego papieru do zaciemnienia. Biuro niemieckiego Lloyda wydało polecenie szybkiego wyruszenia do Bremerhaven. Urzędnicy celni USA nie zgodzili się na wypuszczenie okrętu.
29 sierpnia 1939 roku
SS Brema. Nowy York
26 agentów celnych przeszukiwało okręt, czy nie przewozi kontrabandy (broni), pomimo protestów Ambasady. Wieczorem opuścili pokład. Nie mamy zgody na wypłynięcie do czasu, aż dyrektor urzędu celnego Nowego Yorku zapozna się z raportem. Załoga została wypuszczona na przepustkę.
Spotkanie z oficerami. Wszyscy są zdania, że administracja Roosevelta opóźnia nasze wyjscie, aby Royal Navy zdążyła wystawić czujki na Atlantyku lub też aż wybuchnie wojna, aby móc internować i zająć liniowiec.
30 sierpnia 1939 roku.
SS Brema. Nowy York.
Agenci celni wrócili. Tym razem przeszukują nawet zbiorniki w maszynowni.
31 sierpnia 1939 roku
SS Brema. Nowy York
Agenci celni wrócili. Sprawdzają nawet pompy na okręcie i sprawiają wrażenie, że sami nie wiedzą, czego szukają.
Z pokładu widzimy, że agenci przeszukują także liniowiec Normandie stojący nieopodal.
Popołudnie. Władze USA nie znalazłszy nic podejrzanego, wydały zgodę na wyjście okrętu z portu.
Mijamy SS Normandię. Wymiana salutów banderami. Pewnie i oni wkrótce wypłyną*.
*Kapitan mylił się. SS Normandia nigdy nie opuści Nowego Yorku i dokona swoje żywota w 1942 roku w pożarze. - dop. Tłumacza
Na rufie wywieszono flagę Rzeszy, orkiestra gra Deutschland Uber Alles oraz hymn Partii Nazistowskiej.
Gdy tylko minięto latarniowiec, załoga z wiszących szalup maluje liniowiec na szarość Północnego Atlantyku.
Prędkość 28 węzłów, kurs wschodni. Pogoda zaczyna się psuć.
Wygaszono światła, zachowujemy ciszę radiową. Wystawiono dodatkowe czujki. Omijamy z daleka wszelkie inne okręty.
Okręt zostaje przygotowany do podpalenia i samo-zatopienia. Sterownia zostaje wzmocniona workami z piaskiem na wypadek ataku lotniczego...
1 września 1939 roku
SS Brema, kurs do Bremerhaven
Otrzymaliśmy wiadomość, że Wehrmacht przekroczył granice Polski. Kości zostały rzucone. Czy Brytyjczycy i Francuzi znów ustąpią, czy też dojdzie do wojny? Przed nami jeszcze daleka droga...
Kapitan Adolf Ahrens nie wiedział jednak, że polowanie się już rozpoczęło... Siły Royal Navy były zdecydowane zdobyć lub zatopić dumę niemieckiej floty handlowej. Brytyjskie okręty podwodne zbliżyły się do wejść do niemieckich portów, dwa brytyjskie krążowniki z ośmioma niszczycielami patrolowały wybrzeże Norwegii, a cięższe jednostki Home Fleet patrolowały Północny Atlantyk. Niewielka Kriegsmarine była uwięziona na Morzu Północnym i nie mogła przyjść z pomocą samotnemu liniowcowi...
Czy SS Brema dotrze bezpiecznie do Niemiec? Czy też wybuch wojny spowoduje zmianę planów i kurs do ZSRR? Dowiecie się w kolejnym odcinku!
[Autozapis: Wyjście z Nowego Yorku.sav]
Dodano 23.08.2022, 14:20
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema - część II "Polowanie"
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
1 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Zachowujemy ciszę radiową i kontynuujemy rejs. Liczymy na pogorszenie się pogody
Gracz Niemiecki pasuje i wykonuje ruch Bremą. Pogoda dobra, prędkość szybka = 4 kawałki.
Gracz Brytyjski przejmuje inicjatywę. Rzut na pogodę. Specjalne zasady scenariusza. K6=1 oznacza wypowiedzenie wojny. Lotnictwo może przeprowadzać ataki, siły nawodne mogą toczyć walki i zbliżać się do siebie bez ryzyka incydentu dyplomatycznego. Wynik rzutu kością. K6= 4. Pogoda bez zmian.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Kierujemy się w kierunku Islandii. Grupa krążowników z HMS Suffolk patroluje bliżej Norwegii. Nasz cel to przechwycić wszelkie niemieckie okręty, kierujące się do Niemiec i dopilnować, aby nie osiągnęły celu przed formalnym wypowiedzeniem wojny. Specjalny rozkaz dotyczy SS Brema. Liniowiec ma zostać zatrzymany.
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 13 [określa kolumnę w tabeli]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +2, Ruch handlowy w czasie pokoju -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Brak - Siły Niemieckie nie mają informacji o ruchu wroga, ani okrętów i samolotów w pobliżu
2k6 = "kontakt bez dokładnej lokalizacji"
Zespoły RN wykonują ruch.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku, wieczór
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Otrzymaliśmy meldunek lotniczy. Zauważono zaciemniony liniowiec kierujący się na wschód pomiędzy Islandią i Wielką Brytanią. Zespoły ruszają kursem na przechwycenie.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
2 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Wachtowi zauważyli wodnosamolot. Brytyjczycy nas wykryli. Do wieczora utrzymujemy kurs, po zapadnięciu ciemności zmieniamy kurs.
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Brytyjskie K6=4, Niemieckie K6=6. Niemcy przejmują inicjatywę.
Rzut na pogodę K6 = 3. Pogoda bez zmian.
Gracz niemiecki pasuje, aby poruszyć Bremę o 4 pola i zerwać kontakt
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
W ciemności utracono kontakt z liniowcem. Zespół HF kieruje wraca do patrolu obszaru pomiędzy WB, a Islandią. Grupa krążowników z HMS Suffolk kieruje się w stronę Norwegii z zadaniem znalezienia SS Brema
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 6 [0+3+3]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +2, Ruch handlowy w czasie pokoju -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Brak - Siły Niemieckie nie mają informacji o ruchu wroga, ani okrętów i samolotów w pobliżu (zasięg lotnictwa w obronie 1 pole, okręty muszą przepływać/być na polu
2k6 = "kontakt, zamiana kursu wroga w pozycję"
Zespoły RN wykonują ruch. Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, popołudnie
SS Brema, Nieopodal Norwegii, Kurs do Bremerhaven
Coraz bliżej do zbawiennej nocy. Samoloty Brytyjskie odnalazły nas. Przerywamy ciszę radiową, zawiadamiając o sytuacji. Pomoc Kriegsmarine jest teraz niezwykle potrzebna
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 4:30 PM, 100 mil na zachód od Bergen
Otrzymano meldunek o pozycji SS Bremen. Ruszamy na pełnej mocy na przechwycenie
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Gracze biorą kości do rąk...
Czy inicjatywę zachowa Royal Navy i wykonają dość prosty (ze względu na pozycje i przewagi) test przechwycenia? Czy inicjatywa przejdzie na stronę Niemiec i SS Brema odpłynie? A może wybuchnie wojna między 3 Rzeszą, a Wielką Brytanią i pancernik kieszonkowy uderzy na krążowniki wroga pod Norwegią, niczym kawaleria przychodząc na odsiecz samotnemu liniowcowi? A może pogorszy się pogoda i SS Bremen przeniknie się przez Brytyjskie sidła?
O tym dowiedzie się w kolejnej części, już wkrótce!
Dodano 24.08.2022, 10:15
Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema - część III "Polowanie"
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Gracze biorą kości do rąk... Obie strony wurzucają 4... Inicjatywa pozostaje w rękach Brytyjskich. W następnym rzucie Niemcy mają premię +1... O ile do takiego rzutu dojdzie.
Gracz brytyjski deklaruje starcie (zbliżenie się). Długość trajektorii szukanej i szukających 0. Wsparcie powietrzne, koordynacja zespołu. Wynik: "Zaskoczenie" (Bitwa w której wróg zaczyna na niekorzystnej pozycji. Ze względu na pokój Bitwa zostaje zamieniona w spotkanie"
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 6:30 PM, 50 mil na zachód od Bergen
Pogoda pogarsza się. Pojawia się mgła. Ograniczona widoczność.
Wachtowi jednego z niszczycieli zauważyli zaciemniony kształt przed dziobem. Oddano strzał ostrzegawczy.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, ostatni wpis
SS Brema, Nieopodal Norwegii,
Wykryci. Zatrzymanie. Samozatopienie i podpalenie.
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 6:30 PM, 50 mil na zachód od Bergen
SS Brema płonie i idzie na dno. Przystępujemy do działań ratunkowych. Nadano meldunek do dowództwa.
Mission Failed
SS Brema została podpalona i zatopiona celem uniknięcia schwytania przez Royal Navy
Load last checkpoint <= click
Loading Autozapis: Wyjście z Nowego Yorku.sav
Game loaded...
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
1 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Nadajemy wiadomość do Niemiec o planowanym powrocie i kontynuujemy rejs, trzymając się jak najdalej od Wielkiej Brytanii. Liczymy na pogorszenie się pogody
Gracz Niemiecki pasuje i wykonuje ruch Bremą. Pogoda dobra, prędkość szybka = 4 kawałki.
Gracz Brytyjski przejmuje inicjatywę. Rzut na pogodę. Specjalne zasady scenariusza. K6=1 oznacza wypowiedzenie wojny. Lotnictwo może przeprowadzać ataki, siły nawodne mogą toczyć walki i zbliżać się do siebie bez ryzyka incydentu dyplomatycznego. Wynik rzutu kością. K6= 5. Pogoda bez zmian.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Kierujemy się w kierunku Islandii. Grupa krążowników z HMS Suffolk patroluje bliżej Norwegii. Nasz cel to przechwycić wszelkie niemieckie okręty, kierujące się do Niemiec i dopilnować, aby nie osiągnęły celu przed formalnym wypowiedzeniem wojny. Specjalny rozkaz dotyczy SS Brema. Przechwycono wiadomość, że liniowiec kieruje się do Niemiec. SS Brema ma zostać zatrzymany.
Dziennik pokładowy KM Admiral Scheer
2 września 1939 roku, wejście do zatoki Wilhelmshaven
Otrzymano nowe rozkazy. Mamy przerwać patrol i wraz z dwoma K-Kreuzerami mamy przejąć SS Bremę zmierzającą do Niemiec. Wielka Brytania może próbować przejąć liniowiec. Nasze zadanie to nie dopuścić do tego.
Kapitän zur See Hans-Heinrich Wurmbach
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 14 [określa kolumnę w tabeli]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +1 (daleki zasięg), Ruch handlowy w czasie pokoju -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Brak - Siły Niemieckie nie mają informacji o ruchu wroga, ani okrętów i samolotów w pobliżu
2k6 = "kontakt bez dokładnej lokalizacji"
Zespoły RN wykonują ruch.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
2 września 1939 roku, wieczór
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet, Północ od Irlandii
Otrzymaliśmy meldunek lotniczy. Zauważono zaciemniony liniowiec kierujący się na wschód pomiędzy Islandią i Wielką Brytanią. Zespoły ruszają kursem na przechwycenie.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
2 września 1939 roku
SS Brema, Kurs do Bremerhaven
Wachtowi zauważyli wodnosamolot. Brytyjczycy nas wykryli. Do wieczora utrzymujemy kurs, po zapadnięciu ciemności zmieniamy kurs.
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Brytyjskie K6=2, Niemieckie K6=4 Niemcy przejmują inicjatywę.
Rzut na pogodę K6 =2. Pogoda bez zmian.
Zespół Kriegmarine wykonuje test poszukiwania Brytyjskiego zespołu pod Norwegią.
Łączna długość trajektorii: 5, Wsparcie lotnicze +1 (daleki zasięg), wsparcie lotnicze RN (-1)
Wynik: Urywany kontakt. Gracz Brytyjski dostaje żeton unikania dla zespołu (używany do zerwania kontaktu lub przejęcia inicjatywy). Gracz decyduje się dodać go do próby przejęcia inicjatywy.
Rzut na inicjatywę. Gracz Niemiecki: 4, Gracz Brytyjski: 4 (3+1). Inicjatywa zostaje w rękach Niemieckich
Dziennik pokładowy KM Admiral Scheer
2 września 1939 roku, noc, Pobliże Norwegii
Wykryto Brytyjski zespół patrolujący pomiędzy Norwegią i Wielką Brytanią. Około 10 okrętów, 2 krążowniki i niszczyciele. W nocy utracono kontakt.
Kapitän zur See Hans-Heinrich Wurmbach
Gracz niemiecki pasuje, aby poruszyć Bremę o 4 pola i zerwać kontakt
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
W ciemności utracono kontakt z liniowcem. Otrzymano informację, że na Morze Północne wyszły niemieckie okręty wojenne. Grupa krążowników z HMS Suffolk kieruje wraca do patrolu obszaru pomiędzy WB, a Islandią. Zespół HF kieruje się w stronę Norwegii z zadaniem znalezienia SS Brema
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania SS Brema. Gracz Niemiecki deklaruje, ze Admiral Scheer wspiera Bremę w przełamaniu. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 9 [2+4+3+0]
Premie i kary: Koordynujący zespół +2, Zwiad lotniczy +2, Ruch handlowy w czasie pokoju -1, Przeszkadzający zespól -1
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Tak.
Gracz Niemiecki rzuca na przeszkodzenie. 2k6 = Dodatkowa kara --1 do testu poszukiwania.
Dziennik pokładowy KM Admiral Scheer
3 września 1939 roku, południe, Pobliże Norwegii
Rano wodnosamolot wykrył SS Bremę. Wkrótce potem wykryto Brytyjski zespół pancerników zmierzający w stronę SS Bremy. Brak bezpośredniego kontaktu z wrogiem.
Kapitän zur See Hans-Heinrich Wurmbach
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, południe
SS Brema, Nieopodal Norwegii, Kurs do Bremerhaven
Odebraliśmy meldunek. Admiral Scheer jest w pobliżu. Wykryli zbliżające się pancerniki Royal Navy.
Gracz Brytyjski wykonuje test poszukiwania. 2k6 = "kontakt, zamiana kursu wroga w pozycję"
Zespoły RN wykonują ruch. Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, popołudnie
SS Brema, Nieopodal Norwegii, Kurs do Bremerhaven
Coraz bliżej do zbawiennej nocy. Samoloty Brytyjskie odnalazły nas. Wykorzystując posiadane informacje po utracie kontaktu z samolotem zmieniamy kurs
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 4:30 PM, 100 mil na zachód od Bergen
Otrzymano meldunek o pozycji SS Bremen. Musi być niedaleko Niemieckiego zespołu.. Ruszamy na pełnej mocy na przechwycenie
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, popołudnie
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
SS Brema została wykryta przed nami. Rozkazano Zespołowi Humber (HMS Glasgow, dop. Tłumacza) przechwycenie liniowca, nim to zrobią Niemcy
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu
Gracze biorą kości do rąk.
Brytyjczycy: 4, Niemcy: 5.
Inicjatywa przechodzi w ręce Niemców. Rzut na pogodę: 6. Pogoda się psuje.
Gracz Niemiecki wytycza kurs SS Bremy do Kiel i pasuje. Ze względu na wykrycie zespołu podczas ruchu może zdjąć tylko 2 pola ruchu.
Gracz Brytyjski rzuca na pogodę: 3. Pogoda bez zmian. Gracz Brytyjski decyduje się na pościg głównymi siłami Home Fleet. Krążowniki zostają blokując ruchy Niemieckiego zespołu.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
3 września 1939 roku, wieczór
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
SS Brema jest cały czas przed nami. Kontynuujemy pościg. Liniowiec kieruje się do Skagerraku. Meldujemy do Londynu kontynuację pościgu
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, noc
SS Brema, nieopodal Skagerraku
Pogoda zepsuła się. Pomimo niekorzystnych warunków pogodowych, kierujemy się do Skagerraku, aby uciec pościgowi.
Fragment książki Sir Keith Grahame Feilinga "Życie Neville Chamberlaina" 1946
3 września 1939 roku premier musiał podjąć kolejną ciężką decyzję, oprócz decyzji o braku zgody na atak na Niemiecki zespół pod Norwegią. Royal Navy zapuściło się w daleki pościg na Morzu Północnym, wystawiając okręty na niemiecki kontratak. Z ciężkim sercem deklaracja wypowiedzenia wojny 3 Rzeszy musiała zostać przełożona na następny dzień, co zostało przez wielu odebrane jako brak zdecydowania po postawieniu ultimatum"
Gracz Brytyjski wykonuje akcje poszukiwania SS Brema. Łączna długość zespołów szukających i szukanego = 4 [1+3]
Premie i kary: Ruch handlowy w czasie pokoju -1, Brak możliwości wsparcia lotniczego ze względu na pogodę
Możliwość przeszkodzenia przez Niemców: Tak.
Gracz Niemiecki rzuca na przeszkodzenie. 2k6 = Brak wpływu.
Gracz Brytyjski wykonuje test poszukiwania. 2k6 = "kontakt, zamiana kursu wroga w pozycję"
Zespół RN wykonuje ruch. Ze względu na wykrycie może pokonać tylko 2 pola
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
4 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
SS Brema wszedł w cieśninę Skagerrak. Jesteśmy o krok od złapania wroga, depcząc mu po piętach
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
4 września 1939 roku, ranek
SS Brema, cieśnina Skagerrak
Udało nam się uciec. Zaraz będziemy bezpieczni w domu. Brak kontaktu z wrogiem
Rzut o inicjatywę. Jeżeli Niemcy zremisują lub przegrają, dostają +1 do następnego rzutu. Jeżeli natomiast wygrają, mogą wprowadzić SS Bremę do portu.
Gracze biorą kości do rąk... Niemcy 6, Brytyjczycy 2.
Dziennik admirała Sir Charlesa Mortona Forbesa, KCB, DSO, głównodowodzącego Home Fleet
4 września 1939 roku, ranek
HMS Nelson, okręt flagowy głównodowodzącego Home Fleet,
Otrzymano nowe rozkazy. Niezależnie od możliwości przechwycenia wroga mamy natychmiast przerwać pościg i wracać w zasięg osłony lotniczej. Rozkazy wyraźnie zabraniają zapuszczania się dalej. Z ciężkim sercem odpuszczamy pościg za okrętem, który prawie został złapany.
Gracz Niemiecki wytycza kurs do Kiel i deklaruje kurs do portu. Brytyjczycy nie posiadają możliwości przeszkodzenia akcji. SS Brema dopływa do Rzeszy
Mission Complete
SS Brema dociera do Niemiec
4 Września, pokonując kanał Kiloński, Brema dokuje przy nabrzeżu Columbusa w Bremerhaven, witana gorąco przez zarząd Norddeutscher Lloyd i Ministra Transportu Rzeszy Juliusa Dorpmüllera. Na nabrzeżu grała orkiestra, a marynarze prezentowali broń.
Kapitan Ahrens powiedział: Radość z wygrania wyścigu i przyprowadzenia bezpiecznie do domu naszej kochanej Bremy, najcenniejszej własności niemieckiej floty handlowej, była widziana we wszystkich oczach.
Tego samego dnia Wielka Brytania i Francja wypowiedziały Niemcom wojnę, apremier Chamberialn wyznaczył Winstona Churchilla na Pierwszego Lorda Admiralicji i dołączył do składu rządu. Winston Churchil później powiedział: "3 września popełniono błąd. Należało wypowiedzieć wojnę, a nasza flota mogła uderzyć na niemieckie okręty i zadać im znaczący cios. Zamiast tego Royal Navy bezskutecznie goniła statki po Morzu Północnym, a wojnę przełożono pozwalając Niemcom uciec..."
Sierpniowe nieposłuszeństwo Ahrensa zostało zapomniane, a niemiecka prasa wychwalała jego działania. Kapitan otrzymał tysiące listów z gratulacjami i wkrótce został awansowany do rangi Komodora.
Pierwszy Lord Morski
SS Brema, choć wygrała bitwę, nigdy więcej nie wyszła w morze. Najpierw była używana jako okręt koszarowy, a następnie planowano użyć jej do transportu wojsk w operacji Lew Morski, jako transportowiec 802. 16 marca 1941 roku Brema została podpalona przez 15-letniego Waltera Schmidta w związku z osobista kłótnią z właścicielem okrętu, a liniowiec nie uniknął swojego losu, związanego z podpaleniem...
Schmidt został później skazany na śmierć za podpalenie.
W 1942 roku okręt został pocięty na złom do produkcji amunicji.
Bibliografia Prologu
https://warfarehistorynetwork.com/the-s ... ury-liner/
https://www.cruiselinehistory.com/the-s ... ury-liner/
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
- PL_Cmd_Jacek
- Administrator
- Posty: 1579
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
- Lokalizacja: Będzin / Ploiesti
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
No i można
Czekam na kontynuacje.
Czekam na kontynuacje.
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5906
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
Dla niewtajemniczonych, z Discorda:
PL_Cmd_Jacek — 20.08.2022
Kurde fajnie to wyglada, mógłbyś jakiegoś streama albo live-a zrobić
PL_CMDR Blue R — 20.08.2022
Brak kamerki
PL_Cmd_Jacek — 20.08.2022
Przeszkody techniczne nie powinny Cię zatrzymywać
Z ilością planszówek jakie posiadasz
Dopisałem do pierwszego postu część drugą... Graczom pocą się ręce (znaczy prawa i lewa, w których trzymam po jednej kości, bo gram sam)
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
- PL_Cmd_Jacek
- Administrator
- Posty: 1579
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
- Lokalizacja: Będzin / Ploiesti
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
Ale suspens
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5906
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
I trzecia część gotowa.
Przed jej przeczytaniem, albo przy "zaskakującym zwrocie akcji", radzę dokładnie przeczytać końcówkę pierwszej części, gdzie była już zapowiedź "zwrotu akcji"
Przed jej przeczytaniem, albo przy "zaskakującym zwrocie akcji", radzę dokładnie przeczytać końcówkę pierwszej części, gdzie była już zapowiedź "zwrotu akcji"
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
- PL_Cmd_Jacek
- Administrator
- Posty: 1579
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
- Lokalizacja: Będzin / Ploiesti
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
interesting
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
Całkiem ciekawa gra dla koneserów wojny na Atlantyku.
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
Naprawdę fajnie się czytało.
Interesujące.
Interesujące.
Kilo wody pod stopą!
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5906
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
No. To jakby zebrać razem te mapy sztabowe, gdzie wykreślano kursy wroga i je przedstawić... tylko nie widać, gdzie są nasze też dokładnie ^^
Ale ta niepewność, kto gdzie jest, fajnie jest oddana...
Mam PQ-17, gdzie niepewność oddawano przez "fałszywe jednostki", które przy rozpoznaniu znikały... ale tu jest moim zdaniem to lepiej oddane. Czuć po prostu ten ogromny ocean
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 5906
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Atlantic Chase: Powrót do domu, SS Brema
PL_CMDR Blue R pisze: ↑22 sie 2022, 22:54PIERWSZE PODEJŚCIE
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 6:30 PM, 50 mil na zachód od Bergen
Pogoda pogarsza się. Pojawia się mgła. Ograniczona widoczność.
Wachtowi jednego z niszczycieli zauważyli zaciemniony kształt przed dziobem. Oddano strzał ostrzegawczy.
Dziennik kapitana Adolfa Ahrensa z Norddeutscher Lloyd. Liniowiec SS Brema
3 września 1939 roku, ostatni wpis
SS Brema, Nieopodal Norwegii,
Wykryci. Zatrzymanie. Samozatopienie i podpalenie.
Dziennik pokładowy HMS Glasgow pod dowództwem komandora Franka Hendersona Pegrama
3 września 1939 roku, 6:30 PM, 50 mil na zachód od Bergen
SS Brema płonie i idzie na dno. Przystępujemy do działań ratunkowych. Nadano meldunek do dowództwa.
Mission Failed
To ja według gazet z 1939 roku "historyczny" efekt osiągnąłem
To nie fotomontaż. To prawdziwa gazeta z (niestety) nieprawdziwymi informacjami.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)