Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

Opisy naszych rozgrywek.

Moderator: PL_CMDR Blue R

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5502
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#1

Post autor: PL_CMDR Blue R » 20 mar 2023, 17:26

majamas pisze:
20 mar 2023, 16:11
Nie znam zupelnie tej gry i nie bardzo wiem co moze byc fajnego w takim jechaniu gdzie w żaden sposob czlowiek nie moze zboczyc z torów

Może to odpowie na tą niewiedzę :)

Centralna Magistrala Kolejowa
W niedzielę wieczorem postanowiłem wybrać się EU07 na kolejną podróż. Zacząłem od kursu z węglarkami na "ceemce". Akurat opuszczały Włoszczową przed planem.

W Olszanowicach dyspozytor Ruchu skierował mnie na lewy tor (dlaczego nie na boczny, nie wiem), gdzie przepuszczałem dwa ekspresy.

01 Przepuszczanie.jpg

Ledwo minąłem semafor, gdy odezwał się doganiający mnie kolejny ekspres, czy mogę go przepuścić.. Niestety, nie było jak. Na następnej stacji zgłosiłem to dyżurnemu ruchu, ale wyszło, że i tak dotrę do Idzikowic, zanim on mnie dogoni i dopiero tam skierowano mnie na inny kierunek

02 Zjazd w Idzikowicach.jpg


Ponieważ tory ku Tomaszowie Mazowieckim nie są jeszcze zaimplementowane, po opuszczeniu CMKi scenariusz zakończył się.

03 Godzinka zabawy.jpg

Postanowiłem pojechać ekspresem EU07... Długo czekałem na wolny pociąg i wreszcie dostałem zabawkę w moje ręce. Ekspres z Czech właśnie wjeżdżał na CMKę.

04 Ekspress z Bogumina.jpg

Niestety, mini-event z ruchem jednotorowym między Górą Włodowską, a Psarami mnie ominął, bo zaczął się po moim przejeździe. Pod Psarami musiałem chwilę czekać, gdyż jeden Pendolino miał problem z jazdą. Chcieli mnie nawet dać na boczny tor, ale gdy wyszło, że jadę ekspresem, puszczono mnie.

05 pod Psarami.jpg

I dopiero na słynnym peronie we Włoszczowej mnie wyprzedzono.

06 Włoszczowa Północ.jpg

W Olszamowicach znów miałem zaplanowaną mijankę, ale tym razem dyspozytor skierował mnie na prawidłowy, boczny tor.. Zresztą nie mnie jednego. W drugą stronę szykowano podobne wyprzedzanie.

07 na bok w Olszamowicach.jpg

Pendolino śmignął obok, że aż się kurzyło... A ja nie zauważyłem, że mam błąd ze światłami, które nie świecą.

08 Pendolino.jpg

Do Opoczna znów dotarłem przed czasem i mogłem pooglądać mój skład. "Trzech pasażerów pociąg wiózł...."

09 Opoczno.jpg

I na wylocie z Opoczna dyspozytor dostrzegł, że nie świecą mnie światła. Towarowy z naprzeciwka też... Wyszło, że oddanie na moment kontroli botowi, zresetowało światła.. Nikt nie wiedział, co mogło być nie tak.

10 Za Opocznem.jpg

Za Opocznem było nudno. Gracz w Grodzisku mnie tylko przepuścił, a poza tym nuda... Jak dodadzą linię z Grodziska do Zawiercia via Skierniewice i Koluszki, to będzie tam ciekawiej... Albo jak zwiększą podmiejski ruch osobowy. I w okolicach Pruszkowa na kanał zawitał Qbik

11 Pruszków.jpg

Razem wjeżdżaliśmy do Warszawy...

12 Wjazd do Warszawy.jpg

Zaczynając od Zachodu

13 Warszawa Zachodnia.jpg

"W moich snach wciąż Warszawa
I do grosza wciąż grosz
Ktoś mi mówi: to sprawa
A ja chcę uciec stąd"

14 W moich snach wciąż Warszawa.jpg

I na Centralnej pożegnałem się z Qbikiem

15 Centralna.jpg

Potem ruszyłem pod stadion i przy wjeździe na Wschodnią zaczęły się kłopoty. Czerwone S1.

16 Stadion.jpg

Przez to na ostatnią, odległą o tylko kilka kilometrów stację, wjechałem opóźniony...

17 Warszawa Wschodnia.jpg

A po rozładunku (slang. Wymianie) skierowano mnie na Stację postojową Warszawa Grochów, dokąd wjazd kończył scenariusz.

18 Podsumowanie.jpg

No i druga trasa na multi zrobiona. Było fajnie, ciekawie i klimatycznie :). Zostało mnie tylko Zawiercie-Katowice (oraz mały łącznik Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, łączący obie trasy). No i na multi do kopalni Staszic bym choć raz zajechał...

19 Trasa.jpg

Jeszcze wiele kilometrów torów przede mną... A najbardziej czekam na ... zapowiadany EN57


Obrazek

eeeeeeeeeee! Tszzzzz... Klang-klang...
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5502
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#2

Post autor: PL_CMDR Blue R » 26 mar 2023, 15:50

25.03.2023 wróciłem na CMkę. A konkretniej na Górę Włoszczowską.
01 Posterunek Góra Włodowska.jpg

Znaczy gdzie? Sunie się zapytanie.
A tu, zaraz pod Zawierciem na południowym krańcu CMK
02 Znaczy gdzie.jpg

To niewielki posterunek przelotowy, z dwoma torami bocznymi i jednym zakładem (w grze nieczynny). Obsługuje się ruch z Zawiercia (odległego o około 23km) do Psar (odległe o około 30km) w kierunku Warszawy. Zasadniczo przepuszcza się tu pociągi na prawo i lewo, okazjonalnie ściągając je na bok, aby przepuścić szybsze
03 Opisany posterunek.jpg
Tu warto podkreślić, co to SBL. Mówiąc najprościej. To tor z którego nie można skręcić (brak zwrotnic), obsługiwany automatycznie, pozwalający na ruch pociągów w jedną stronę bez potrzeby ręcznego nadzoru). Więc Po wyjechaniu z Zawiercia/Psar, dopiero tu pociągi mogą zjechać na bok, aby być wyprzedzone. Przez 23 km Zawiercie-Góra Włodowska i 30km Góra Włodowska-Psary nie ma takiej możliwości.



Jest to prosty posterunek. Zero zatrzymań. Czasami tylko ściąga się na bok wolniejszy pociąg, aby wyprzedził go Pendolino.
04 Pierwsza mijanka.jpg

Zbliżała się 22:00. Qbik, który wpadł na Górę Włodowską, miał już się zbierać, ale został na tą chwilę... Gdy na boczny tor ściągnięto Przema.
05 Lewitujący Przemo.jpg

Naprzeciw niego wyszedł "dróżnik" (jak nazwał go Qbik) w podejrzanym stanie i zaśpiewie ("Kto nie skacze, z Intercity, hop, hop, hop)!
06 Finek.jpg

No i wreszcie nadszedł moment odjazdu, aby zdążyć do Zawiercia. Przemo wsiadł do swojego Pendolino 1443, wjechał na SBL...
07 Przemo na start.jpg

I nie mógł rozpędzić pociągu bardziej, niż 20km/h... Odcinek, który pokonałby w kilka minut, mógłby jechać ponad godzinę. A za nim zaczęły zbierać się w kolejkę trzy pociągi. To wymagało interwencji. Zgłosiłem się do Zawiercia, czy możemy puścić pociąg po lewym torze. Mieliśmy okienko na 1 pociąg, gdyż potem tym torem musiał jechać pociąg ekspresowy.
08 Zablokował Szlak.jpg

Nie mając innego wyboru, puściłem ten pociąg, zatrzymując dwa następne. W tym czasie Przemo starał się zrobić wszystko, aby uruchomić pociąg... Nie mogłem ich wpuścić na SBL dopóki nie miałem pewności, że nie utkną w korku, gdy szybciej przerzuci się je lewym torem.
09 Puszczanie po lewym.jpg

Wreszcie, po pół godzinie, gdy Przemowi udało się dotrzeć pod Myszków (miejsce, gdzie fizycznie linia CMK odchodzi od linii 1, choć tory spotkają się dopiero w Zawierciu), udało mu się zmusić (lekko oszukując) pociąg do szybszej jazdy... Po 30 minutach mogłem puścić na trasę 2 czekające, opóźnione pociągi i ruch na odcinku do północy wrócił do normalności....
10 Kryzys zażegnany po 30 minutach.jpg

"To PKP, awarie muszą być" - gracz oczekujący na zwolnienie toru przez Przema.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_U-96
Administrator
Posty: 39
Rejestracja: 07 gru 2019, 16:46
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#3

Post autor: PL_U-96 » 26 mar 2023, 21:04

Nooo i tak bylo, niestety po powrocie na sklad, nie moglem PENDO uruchomic wiec zablokowalem tor wyjazdowy Finkowi... no coz zrobic
capt. TUPOLOV commanding
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5502
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#4

Post autor: PL_CMDR Blue R » 26 mar 2023, 22:44

A dziś chciał wjechać na posterunek na kawę... I co?

Ledwo przyjechał, zepsuł mnie posterunek :) Pociąg wizualnie wjechał u mnie zgodnie z układem... W rzeczywistości wjechał inaczej.... I jak tu teraz poprowadzić pociągi, gdy nie wiem, czy puszczać na zajęty tor, czy wolny tor.... Ja trzeci raz do mnie Przema nie wpuszczę! Bo teraz mnie chyba bluescreena wywali XD

20230326174430_1.jpg
20230326174701_1.jpg
20230326174739_1.jpg
Z Pendolino.jpg
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_U-96
Administrator
Posty: 39
Rejestracja: 07 gru 2019, 16:46
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#5

Post autor: PL_U-96 » 27 mar 2023, 7:26

NO co smiertelny byl........ zablokowalem Opoczno jeden tor :)
capt. TUPOLOV commanding
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_U-96
Administrator
Posty: 39
Rejestracja: 07 gru 2019, 16:46
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#6

Post autor: PL_U-96 » 27 mar 2023, 7:28

a Finek popsul puciong i pulpit i dlatego skierowal sklad na nie ten tor co trzeba
capt. TUPOLOV commanding
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_U-96
Administrator
Posty: 39
Rejestracja: 07 gru 2019, 16:46
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#7

Post autor: PL_U-96 » 27 mar 2023, 7:30

I znowu zwrotnica 3/4.........
capt. TUPOLOV commanding
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 5502
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#8

Post autor: PL_CMDR Blue R » 27 mar 2023, 8:27

Jaka 3/4?

A nie liczy się wejście-wyjście? To nie 4/6?
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_U-96
Administrator
Posty: 39
Rejestracja: 07 gru 2019, 16:46
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

Re: SimRail - Centralna Magistrala Kolejowa

#9

Post autor: PL_U-96 » 27 mar 2023, 9:45

4/6 ale lepiej brzmi 3/4 ...
capt. TUPOLOV commanding
Obrazek

ODPOWIEDZ