POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Projektowanie własnych map (wyspy)
Autor Wiadomość
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4239
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #1  Wysłany: 17 Listopad 2009, 13:58   Projektowanie własnych map (wyspy)

Istotnym problemem w BSM jest niemożność łatwego zaprojektowania właściwego rejonu geograficznego w którym będzie się odbywała projektowana misja.

Najprościej jest wykorzystać istniejącą mapę lub powielać wyspy.
Jako przykład metody powielania wysp skorzystałem z misji "Cup de Grace (Cios łaski)".


Zapisanie oryginalnej mapy jako zrzutkę z gry (format true-color BMP):



Zmniejszenie kolorów do 3-bitów (MS Photo Editor) + wymazanie płycizny:



Zaznaczenie punktu startowego (z lokalizacji wyzpy: plik universe / MmissionX.scn) i ustalenie koloru tła jako przeźroczystego:



Rozkopiowanie i przesunięcie wysp do zadowalającego układu,
odczytanie przybliżonych parametrów startowych wysp i wklepnie ich w plik MMission.scn:



Gotowe, ale... ups! Każdy może się pomylić w koordynatach...:



Od razu lepiej... mapa gotowa.




UWAGA:
Należy sprawdzić czy:
- są właściwe pozamykane partie danych w pliku (innymi słowy nawiasy {})
- nowe wyspy w pliku MMission.scn mają nowe, niepowtarzające się nazwy
- żadna z jednostek nie znajduje się "w wyspie"
- czy elementy dekoracji (budynki) zostały wykasowane z pliku MMsission.scn
- jeśli w misji obecne jest lotnisko / stocznia to czy zostało ono przeniesione na nowe miejsce o wektor zgodny z przesunięciem oryginalnego położenia wyspy.
_________________

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4239
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 17 Listopad 2009, 17:54   

No, dodatkowo używając precyzji AutoCAD-a można czynić cuda...

_________________

 
     
PL_U-96 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2330
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #3  Wysłany: 17 Listopad 2009, 18:06   

ANDREV a da jakos rade zwiekszyc pola tej mapy??
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4239
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #4  Wysłany: 17 Listopad 2009, 19:18   

Znaczy aby była większa?

Nie wiem czy jest taka potrzeba, skoro zasięg BB to coś koło 1.5-2, a szerokość mapy to 20x20. W SH2 godzina patrolu to było szukanie się nawzajem... a tutaj to i widoczność jest ograniczona do 1.5 (radar to chyba 2.0).

Chłopaki którzy grali nie wskazywali na taką potrzebę... fakt faktem przez pierwsze 15 minut trwa naradzanie się nad taktyką...

W każdym nie udało mi się do tej pory zwiększyć rozmiar mapy (ale taż specjalnie nie próbowałem), ale być może PL_Pasterz wie coś na ten temat, bo on specjalizuje się ostatnio w takich kruczkach...

Pokreślę jeszcze raz, w stosunku do widoczności i do zasięgu broni to mapa jest 10x większa...
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Szukam map
PL_CMDR Blue R Historia I i II wojny światowej na morzach i oceanach 1 16 Maj 2007, 19:31
Tasman
Brak nowych postów Wyspy i płycizny - teoria
PL_Andrev Battlestation Midway - Misje 1 26 Październik 2009, 14:14
PL_Andrev
Brak nowych postów Bitwa koło wyspy MAY
PL_Matrose Historia I i II wojny światowej na morzach i oceanach 0 22 Wrzesień 2007, 12:17
PL_Matrose
Brak nowych postów MOD Degree Map Cursor ???
PL_maniek Dodatki, mody i modowanie 1 17 Styczeń 2018, 00:15
Gość
Brak nowych postów Hidden TAI Map Features
Przechwycenie celu i kurs równoległy uboota
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 6 27 Marzec 2010, 20:14
pawelus6
Brak nowych postów Zadanie podstawowe np,,patroluj poblize wyspy Honsiu
nie moge trafic
wania Pytania i odpowiedzi 34 9 Sierpień 2018, 05:42
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group