Moderator: PL_CMDR Blue R
-
PL_Olamagato
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09
#61
Post
autor: PL_Olamagato » 28 lip 2020, 21:38
kl43 pisze: ↑25 lip 2020, 19:30
Czy ktoś ukończył z powodzeniem misję wolfpack znajdującą się w misjach testowych, które są w pakiecie spolszczenie?
Mimo kilkudziesięciu prób zawsze kończy się rozkazem samotnego ataku.
pozdrawiam Krzysztof
Misja Wolfpack jest misją testową dla Hardcode fixes od H.Sie. Po spotkaniu konwoju należy kilkukrotnie w regularnych odstępach wysyłać radiem zgłoszenie kontaktu (zazwyczaj z powierzchni, czemu nie pomagają mody 16 i 20 km atmosfery). Dopiero wtedy wilcze stado zaczyna się formować. Trzeba informacje o konwoju zgłaszać regularnie kilka razy zanim dostaniemy informację o godzinie ataku, gdy pojawią się inne automatyczne u-booty atakujące konwój. Jeżeli w czasie ataku będziemy od niego zbyt daleko lub przed ustalonym czasem ataku zgubimy go i nie wyślemy kolejnych raportów o konwoju, to atak wilczego stada nie uda się i dostaniemy rozkaz samotnego ataku.
W opcjach hardcode fixes (program konfigurujący) można włączyć lub wyłączyć szybsze działanie raportów przy obserwacji konwoju dla wilczego stada. Można wtedy wysłać ich mniej, ale w spolszczeniu ta opcja jest już domyśłnie włączona. Jednak dla pewności można ją wyłączyć sprawdzić działanie w patrolu, a następnie znowu włączyć i ponownie sprawdzić. Należy pamiętać, że wszelkie zmiany opcji robimy na zdezaktywowanym modzie Hardcode Fixes w katalogu moda.
-
PL_Olamagato
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09
#62
Post
autor: PL_Olamagato » 28 lip 2020, 21:43
melis pisze: ↑28 lip 2020, 19:29
Osobiście okrętów własnej floty nie widziałem, ale po zgłoszeniu konwoju i dotarciu bliżej, zastałem palące się już okręty wroga. Nie wszystkie, ale kilka było już unieruchomionych.
Wysyłając raporty o konwoju dobrze jest starać się być przed czołem konwoju, a nie za nim lub mocno z boku. Czyli inaczej mówiąc trzeba przed nim zwiewać na granicy widoczności. Najlepiej z prędkością zbliżoną do średniej prędkości statków. Niestety zbyt dobry radar późniejszych niszczycieli nie pomaga w tym ponieważ ma zbyt duży zasięg, który w ogóle nie uwzględnia krzywizny ziemi. To na szczęście będzie za jakiś czas poprawione.
Tymczasowo rozwiązaniem może być przywrócenie standardowej sceny mającej 8km zasięgu widoczności.
-
kl43
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57
#63
Post
autor: kl43 » 29 lip 2020, 0:19
Należy pamiętać, że wszelkie zmiany opcji robimy na zdezaktywowanym modzie Hardcode Fixes w katalogu moda.
O tym nie wiedziałem, dzięki Olamagato
-
PL_Olamagato
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09
#64
Post
autor: PL_Olamagato » 29 lip 2020, 1:26
Warto też sprawdzić czy po dezaktywacji gui pozostaje nam w katalogu głównym plik d3d9.dll. Jeżeli pozostaje, to niestety musimy ręcznie go skasować. To jest częsty powód CTD przy wczytywaniu grafiki gry. Czasem sterownik grafiki powoduje jego zablokowanie i dezaktywacja z jsgme nie powoduje jego usunięcia. Następnie z jeszcze niewiadomego powodu sterownik grafiki już nie akceptuje tego pliku jako poprawny i wywala grę lub w ogóle nie pozwala jej wczytać.
-
kl43
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57
#65
Post
autor: kl43 » 29 lip 2020, 18:07
Drogi Olamagato
Twój wkład w modowanie SH3 jest nieoceniony!
W SH3 gram od momentu jego wydania w 2005r, w dalszym ciągu moim zdaniem jest to najlepszy symulator uboota z II wś.
Dzięki Tobie począwszy od GWX-a przyjemność sprawia mi granie w języku polskim, a dzięki takim modom jak:GWX, ARB 1920x1080, GWX-uboot, M.E.P.6, gra nadal wygląda świetnie, i wielu modom które potrafią technikę polowania na konwoje doprowadzić do stanu rzeczywistego.
Co się tyczy wolfpacka skorzystam z Twoich sugestii i ponowię misję, moim skromnym zdaniem wilcze stado powinno być widoczne na mapie taktycznej.
z poważaniem Krzysztof
-
MartimoCardoza
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 sie 2020, 13:14
#66
Post
autor: MartimoCardoza » 08 sie 2020, 15:21
witam.Jestem nowym zarówno użytkownikiem tego forum jak i posiadaczem SH3. Temat bardzo mnie zainteresował, cieszę się, że powstało spolszczenie GWX3 i że cały czas jest ono ulepszane i poprawiane. Myślę, że użytkownikowi PL_Olamagato należą się duże brawa za to co cały czas robi! Bardzo bym chciał zainstalować sobie moda GWX3 a później spolszczenie do niego.Niestety na chwilę obecną utknąłem na takim oto etapie
viewtopic.php?p=4743#p4743 Jeżeli, któryś z szacownych użytkowników czuje się na siłach by pomóc to byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady.pozdrawiam serdecznie.
-
kl43
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57
#67
Post
autor: kl43 » 12 paź 2020, 21:23
Witam
Na SubSimie pojawił się Grey Wolves Reworked, czyli GWX 2020.
Czy to jest ten tajemniczy projekt o którym wspominał Olamagato?
Instalacja przebiegła bezproblemowo, wygląda super.Resztę trzeba ogarnąć jeśli tylko będzie czas.
Pozdrawiam
-
kl43
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57
#68
Post
autor: kl43 » 15 paź 2020, 14:30
Odnośnie mojego entuzjastycznego wpisu
Mod GWR okazał sie niegrywalny!
-
PL_Cmd_Jacek
- Administrator
- Posty: 1571
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
- Lokalizacja: Będzin / Ploiesti
#69
Post
autor: PL_Cmd_Jacek » 25 paź 2020, 18:07
kl43 pisze: ↑15 paź 2020, 14:30
Odnośnie mojego entuzjastycznego wpisu
Mod GWR okazał sie niegrywalny!
dlaczego jest niegrywalny ?
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)
-
MDMA66
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sty 2021, 19:29
#70
Post
autor: MDMA66 » 02 lut 2021, 11:14
Pewnie Ameryki nie odkryje...ale od początku.
Też miałem problemy ze spolszczeniem 5k, 5k plus, próbowałem podstawowe 5h, 5h lite, też miałem crashe.
Instalacja 1
SH3 kolekcja klasyki+GWX3.0 Gold+spolszczenie-wywalało nawet gdy w JGSME nie było załadowane nic, tylko skopiowane spolszczenie
Instalacja2
SH3 KK+GWX3.0 Gold+V16B1patch+TychoSh3+AhnenerbeWideGui 1920+spolszczenie - również crush
Obie instalacje bez spolszczenia działały.
Wystarczyło zaznaczyć w HsieOptionsSelector version 4GB i obie wersje działają ze spolszczeniem, tylko teraz jak to pisze wydaje mi się trochę banalne rozwiązanie, które każdy zna już przy pierwszych spolszczeniach z gwx, a może właśnie tak oczywiste że Ci co mają problemy zapominali o tym???
-
Pawian
- Posty: 316
- Rejestracja: 06 kwie 2020, 9:17
#71
Post
autor: Pawian » 01 kwie 2021, 10:38
Też macie taki błąd, że schodząc poniżej 20 metrów wywala do pulpitu?
-
PL_Olamagato
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09
#72
Post
autor: PL_Olamagato » 22 maja 2021, 16:52
MDMA66 pisze: ↑02 lut 2021, 11:14
Pewnie Ameryki nie odkryje...ale od początku.
Też miałem problemy ze spolszczeniem 5k, 5k plus, próbowałem podstawowe 5h, 5h lite, też miałem crashe.
Instalacja 1
SH3 kolekcja klasyki+GWX3.0 Gold+spolszczenie-wywalało nawet gdy w JGSME nie było załadowane nic, tylko skopiowane spolszczenie
Instalacja2
SH3 KK+GWX3.0 Gold+V16B1patch+TychoSh3+AhnenerbeWideGui 1920+spolszczenie - również crush
Obie instalacje bez spolszczenia działały.
Wystarczyło zaznaczyć w HsieOptionsSelector version 4GB i obie wersje działają ze spolszczeniem, tylko teraz jak to pisze wydaje mi się trochę banalne rozwiązanie, które każdy zna już przy pierwszych spolszczeniach z gwx, a może właśnie tak oczywiste że Ci co mają problemy zapominali o tym???
Witam po roku, w którym życie realne zlikwidowało mnie z SH3/GWX/GWR.
Myślę, że Ci co mają problemy zapominają o tym. Wersje spolszczenia GWX dostępne do ściągnięcia były tworzone gdy Windows 7 x64 i późniejsze nie były jeszcze mocno rozpowszechnione. Z tego powodu opcja 4GB w Hardcode Fixes nie jest domyślnie włączona. Obecnie praktycznie to must-have jako pierwsze działanie po pobraniu/instalacji, a przed włączeniem modów spolszczenia. Następna wersja spolszczenia na pewno będzie miała domyślnie włączoną tę opcję.
-
PL_Olamagato
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09
#73
Post
autor: PL_Olamagato » 22 maja 2021, 17:13
kl43 pisze: ↑28 lip 2020, 20:35
Melis, czy możesz wymienić mody jakich używasz i ich kolejność instalacji?
pozdrawiam Krzysztof
Bardzo nieaktualna odpowiedź, ale dopiero teraz zauważyłem, że pytanie zostało bez odpowiedzi.
GWX oraz Spolszczenie do GWX działają na założeniu, żeby wszystkie opcjonalne mody z pakietu były absolutnie niezależne od kolejności włączania. Jedynym wyjątkiem, który jest również wyjątkiem w GWX są "GWX - Alternative Flotillas", czyli w spolszczeniu "GWXPL - Spolszczone Alternatywne flotylle", które należy włączyć na samym końcu ponieważ podmieniają główny plik spolszczenia.
-
PL_Olamagato
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09
#74
Post
autor: PL_Olamagato » 27 lis 2021, 15:34
Dla wszystkich, którzy mają problemy z wywalaniem się gry już po samym rozpakowaniu spolszczenia w katalogu gry.
1. Najpierw przypisz sobie jako użytkownikowi wszystkie prawa do katalogu z grą SH3 i jej podkatalogami. Usuń też prawa dostępu dla użytkowników SYSTEM oraz TrustedInstaller, dzięki czemu wszystko co będzie się działo i uruchamiało w tym katalogu będzie miało prawa administratora (szczególnie w wersji Steam). Jeżeli jest to niezbędne usuń dziedziczenie praw dostępu z katalogu nadrzędnego jeżeli dają one prawa dostępu czemukolwiek poza Twoim kontem w Windows.
2. Po rozpakowaniu należy upewnić się, że GWX Hardcode fixes, GWX Hardcode fixes for dummies lub inny mod zawierający SH3.exe / patcha Hsie Hardcode fixes i/lub Tycho patch ma dostęp do pamięci RAM większej niż 2GB w systemie 64-bit.
Te dwa problemy (dostęp do katalogu i do pamięci RAM) są przyczyną 99% wysypań się gry (szczególnie kampanii) po zainstalowaniu spolszczenia.