Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

Moderator: PL_Andrev

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#1

Post autor: jaromaz » 13 sty 2020, 14:04

Złożyłem megamoda SH5 - nie wymaga JSGME, a prosty instalator (plik bat) odpytuje użytkownika o wersję językową oraz o proporcje ekranu, a następnie trwale nadpisuje czystą wersję Silent Huntera 5 i pozwala na natychmiastową rozgrywkę. Moja kompilacja zawiera w sobie funkcjonalność częściowo zbliżoną do megamodu Wolves of Steel – oczywiście znacznie ograniczoną, ale w przeciwieństwie niego:
  • nie wymaga patchowania plików .exe i .dll gry – co oznacza brak problemów z paskiem progresu i wykrywaniem zmodyfikowanego pliku sh5.exe przez serwery twórców gry i zachowana zostaje stabilność oryginału,
  • pozwala na używanie wykonanych przed instalacją modu zapisów gry,
  • jest lekka – nie wymaga silnego komputera,
  • nie wymaga dodatkowej konfiguracji poinstalacyjnej,
  • proces instalacji jest szybki i intuicyjny,
  • działa płynnie w Windows, macOS i Linux.
Wersja idealna na słabsze laptopy lub na emulatory CrossOver czy Wine, umożliwiające grę w innych od Windows systemach operacyjnych.

Dodatkowo zastosowałem swoje modyfikacje: czytelniejszy schemat kolorów mapy, działające radio i gramofon, własna kolorystyka wnętrza U-Boota oraz nowy ekran startowy.

Przykładowe zrzuty ekranowe:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Więcej informacji i plik do pobrania:

https://jm.iq.pl/etilm-symulator-u-boota/



Wykorzystane mody:

Accurate German Flags
Fulgrim65 Startup Screen
NewUIs_TDC_7_4_2_ByTheDarkWraith
NewUIs_TDC_7_4_2_WWIIInterface_by_naights
Officers skin by Naights
Large Optics for TDW UI
Large Optics for TDW UI RAOBF + Nomograph Fix
MightyFine Crew Mod 1.2.1 Stock faces
SH5Lifeboats_by_Rongel_TDW_stoianm_v2.11
EQuaTool 01.01 by AvM – Large Style
DynEnv
IO_StrategicMap_7_4_2_for_TDWv742
MightyFine Less Annoying Footsteps 1.0
Naights_Underwater_Mod
Sjizzle’s – Charts for NewUI’s_06.08.2015 ( merged part_2 and part_5)
Sjizzle’s – Charts for NewUIs part 3_24.06.2013
Sjizzle’s – Charts for NewUIs part 4_20.07.2013
Sjizzle’s – Charts for NewUIs part1_07.06.2013
Sjizzle’s – MarineQuadrat Charts for NewUIs v. 0.00.2
Trevally Automated Scripts v0.6
Trevally TDC Help v2.1
Trevally Tutorial – All v0.2(for OHIIv1.3)
Shadow Improvement Mod
nVidia missing lights
Church’s Compass Dials Mod v2.2 – Option Two
NewUIs_TDC_7_4_2_Real_Navigation
Jaromaz Chart Colour Scheme
Radio Mod Grossdeutscher Rundfunk
Jaromaz Radio & Gramophone
NewUIs_TDC_7_4_2_RadCapTools_0_2_alpha
HydrophoneFollowNearestContactFix_For_NewUIs_TDC_7_1_0_To_7_5_0
R.S.D. – Reworked Submarine Damage v5.7.1 by vdr1981_Main mod
R.S.D. & R.E.M. – GHG Hydrophone add-on (no hyd on surface)
No Damn Bubbles, No Damn Halo Mod
NDB,NDH OM#1 – No Dialog Indicator
Stopwatch and U-Jadg Chronos by Shmal
RPM Hydrophone v2.2.1
sobers best ever fog V30 SH5_Shmal edited
TEST DIALS Shmal
NewUIs_TDC_7_5_0_RadCapTools_0_2_alpha
Stopwatch Ticking Sound by Shmal
sobers see thru wake fix
Color Correction by Shmal
Reduced Mission Tonnage v02
Jaromaz Realistic Interior
Naights Underwater Mod
new KM binos
GreenPPIscope
Trevally TDC Help v2.1
Trevally Harbour & Kiel Canal Pilot
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

Tauzenik2305
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:33

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#2

Post autor: Tauzenik2305 » 21 sty 2020, 9:41

Cześć, właśnie pobieram. Napiszę jak uruchomię

Tauzenik2305
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:33

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#3

Post autor: Tauzenik2305 » 21 sty 2020, 10:14

Witam ponownie. Słuchaj, mi nie działa Twój mod. Po rozpakowaniu utworzyłem folder do którego rozpakowałem moda i ten folder wkleiłem w główny folder gry. Co źle zrobiłem?

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#4

Post autor: jaromaz » 21 sty 2020, 22:59

Nie masz tworzyć nowego folderu, tylko rozpakować wszystko wprost do gry i odpalić plik instalacyjny :)

Pamiętaj, że Silent Hunter zostanie trwale nadpisany - dopiero ponowną instalacją możesz go przywrócić. Dlatego polecam wykonanie kopii zapasowej katalogu z grą - zmieniane jest tylko to, co znajduje się wewnątrz tego głównego katalogu SH5.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

Tauzenik2305
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:33

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#5

Post autor: Tauzenik2305 » 22 sty 2020, 14:39

Mam wersję pudełkową, więc jeśli nie spodoba mi się mod, usunę całą grę i z powrotem zainstaluję z płyty. Dzisiaj po południu zrobię, jak mi poradziłeś. Patrząc na screeny z Twego moda, czuję jednak że mi się spodoba, bo podstawka to malutko już dla mnie. Pozdro

Tauzenik2305
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:33

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#6

Post autor: Tauzenik2305 » 22 sty 2020, 19:56

Zainstalowałem moda... działa. Teraz muszę poznać tajniki obliczeń i nawigacji. Dużo dodatkowych elementów jest. Podstawka strasznie biedna pod tym względem jest. Jedyne co troszkę razi to jakość morza

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#7

Post autor: jaromaz » 23 sty 2020, 13:40

Morze to zielonkawy mod w bałtyckim stylu :) możesz wypróbować nadpisanie jakimś atlantyckim (niebieskim) - kilka z nich znajdziesz na subsim.com.

Nie musisz wyliczać nawigacji - zrobi to za Ciebie nawigator :) musisz mu tylko wydać polecenie i odczekać kilka minut jeżeli zliczeniowo, lub dzieścia minut jeżeli pozycja z gwiazd. Do torpedowania polecam zawarty tam RAOBF (na mniejsze odległości) lub Attack Disk (też zawarty) powyżej 2 km.

Pozycje menu członków załogi możesz zmieniać najeżdżając na lewy, górny róg, aż pojawią się cztery strzałki.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 39
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#8

Post autor: melis » 25 sty 2020, 12:56

Kurka też spróbuję. :jupi WoS często powodował u mnie jakieś dziwne zawieszenie misji, tzn pierwsza ok, ale chcąc wybrać drugą, nie miałem na mapie żadnych do wyboru. Tylko jak Wam się udaje celować i trafić, to za groma nie wiem :sciana: No ale może się uda.

Co zauważyłem, tabela z informacjami np po namierzeniu jednostki, jest zasłonięta przez manometry. Można to naprawić?

Tauzenik2305
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:33

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#9

Post autor: Tauzenik2305 » 26 sty 2020, 9:43

https://www.youtube.com/watch?v=PnuLvrTE45c moim zdaniem fajnie tłumaczy

melis
Posty: 39
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#10

Post autor: melis » 28 sty 2020, 15:12

Panie kochany, toż to czasówa taka na ustalenie tego i owego, że rano grę zacząć, na wieczór co ustrzelić może da się :bye Nie ma czegoś a'la snajper ? :lol

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#11

Post autor: jaromaz » 28 sty 2020, 19:12

melis - nie potrzebujesz żadnego modu - wystarczy Ci podstawka SH5 i najłatwiejszy tryb gry, a nie symulacja :)
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 39
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#12

Post autor: melis » 29 sty 2020, 18:42

@jaromaz czy Twój mod obsługuje edycję TDW? Znaczy czy skrypty można edytować python? Nadpisałem TDC i jest wskaźnik, kolorowy wskaźnik celowania. Brakuje mi mini mapy, no i żeby te manometry nie zasłaniały treści komunikatów od załogi. Możliwe, że to kwestia rozdzielczości?

Edycja: A no nie. Options File Editor nie może otworzyć skryptu.
Jeszcze jedno: po rozpoznaniu jednostki, klikam w jej nazwę, wyświetla się ona w książce i...następuje CTD. Dlaczego?

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#13

Post autor: jaromaz » 30 sty 2020, 9:52

Można edytować plik konfiguracyjny TDW programem Notepad++. Z komentarzy można wywnioskować czego dotyczy dana zmienna. Bez problemu możesz dodać minimapę.
U mnie CTD na tym modzie w ogóle nie występuje - on nie zmienia DLLi czy EXEków - czyli nie wpływa na stabilność.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 39
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#14

Post autor: melis » 30 sty 2020, 14:44

Czyli co, bez obaw możesz włączać książkę celów, bądź użyć aparatu? Ok, a co z oknem dialogowym zasłanianym przez manometry?

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#15

Post autor: jaromaz » 30 sty 2020, 17:31

Okna możesz sobie przesuwać - ustawić jak lubisz. Musisz tylko uzyskać widok czterech strzałek nad kursorem (prawdopodobnie ustawiając się w lewym górnym rogu danego okna) - tak jak sobie poprzesuwałem na powyższych zrzutach. Druga sprawa to proporcje ekranu - ja używam 16:10 / 8:5.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

ODPOWIEDZ