POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD
*** UWAGA!!! ZEBRANIE NA DISCORD ***
Sobota 19 października - godzina 18:00



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
(Nie) Szare Wilki
Autor Wiadomość
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2263
Skąd: Kraków

 #1  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 02:30   (Nie) Szare Wilki

Tak podczas jednej rozmowy na vento przyszło mi do głowy, że coś w stylu Szarych Wilków można by wykorzystać również w innej tematyce - przy stworzeniu jakiegoś podobnego, autorskiego systemu.

Gdyby ktoś się nudził czekaniem na naprawę w porcie, lub przedłużającymi się turami graczy - może byłby zainteresowany by równocześnie zawalczyć czymś innym?
Do głowy przychodzą mi dwie rzeczy:
- Jednostki nawodne (przykładowo od PT, DD, CL, CA, BB, CV - do dowódcy większego zespołu)
-Jednostki naziemne (czołgi np. kampania niemiecka i zaczynamy w 39 jako dowódca Pz. IIC , a np. kończymy w 45 jako dowódca Tygrysa Królewskiego)

Analogicznie są jeszcze samoloty - ale tu jakoś nie widzę tego systemu , było by to niefunkcjonalne.

Temat poddaję pod dyskusję, na razie w tym dziale, żeby nie nadawać mu zbyt wysokiej rangi.
_________________

 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4490
Skąd: Katowice

 #2  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 09:36   

Jak najbardziej jestem za. W czołgach to chyba lepiej byłoby dowodzić plutonem, bo sam jeden taki PzKpfw. II lub nawet IV za wiele nie zrobi jeśli spotka liczebniejszy pluton wroga.

Samoloty raczej by nie wypaliły, bo co jeden ruch musiałbyś podawać jaki manewr, w którą stronę go wykonujesz, tura mogłaby trwać kilka ładnych tygodni. Chyba, że bitwy byśmy rozstrzygali powiedzmy w War Thunderze, ale to znowu nie jest dobre, bo każdy musiałby grać na tym samym trybie, najlepiej symulacyjnym, a tu znowu problem, bo pewnie nie każdy ma joystick. Jeszcze gorzej by było gdyby jedną bitwę rozstrzygali dwaj gracze, mogą być problemy z czasem.
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2263
Skąd: Kraków

 #3  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 09:52   

Okręty dają największe pole manewru - no i mnogość i różnorodność kampani, możliwe nawet ze ustalenie historii alternatywnej w przypadku niektórych z nich :)
np. dowodzenie japońskim lotniskowcem podczas bitwy o Midway - prócz rzutów dla krętów, wykonywane by były również rzuty dla jego samolotów, a sam gracz w takim pewnym "god mode" po dostrzeżeniu przeciwnika mógłby wydawać im rozkazy odnoście celów ataku. I tak np. Flota USA przygrywa pod Midway... :D

Dowodzenie całym plutonem znowu było by problematyczne, bo trzeba by robić rzuty dla każdego czołgu z osobna, dla każdej jego akcji. No oczywiście - gracz mógłby dowodzić jednym czołgiem i wydawać rozkazy szczegółowe dla niego, a przy okazji dowodzić plutonem i wydawać przez radio rozkazy ogólne. np. Hans, objedź ten pagórek i sprawdź co jest za nim, podczas gdy reszta będzie jadła lunch. - i efekt może być różny - czołg oberwie z działa przeciwpancernego, wjedzie na minę, zamelduje o obecności wroga, objedzie pagórek i nie nie zauważy... Podczas gdy dowodząc czołgiem bardziej ustalasz w co będziesz strzelać, jakiej amunicji użyć itp.
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 24 Grudzień 2014, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18896
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #4  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 10:24   

Ps. Do wojsk lądowych (czołgów) to nawet mam system do tego specjalny:

(obrazek jak zwykle widoczny dla zalogowanych)

Pluton Leopardów (B) z czołgiem dowódcy kompanii (B5) wsparty drugim plutonem (C) atakuje uciekający batalion zmechanizowany NRD w hipotetycznej wojnie w latach 80.

Gracz był w czołgu B5, wydawał bezpośrednie rozkazy (właśnie jak objedź ten pagórek) swoim czołgom i komunikował się z innym graczem, co go wspierał. I tak Sudecka Dywizja Zmechanizowana rozbiła te Leopardy, gdy gracz RFN nierozsądnie polecił "a ruszymy dobić te 4 ocalałe transportery" i wszedł na środek łąki, dookoła której stały w zasadzce polskie czołgi.

Obecnie też w ostatecznej fazie rozwoju jest gra idealnie nadająca się na PBF w której gracze wcielaliby się w dowódcę pojedynczego czołgu/oddziału piechoty/działa w jednym oddziale (tj. części dywizji biorącej udział w danej bitwie, albo właśnie nie, liżącej na tyłach rany po poprzedniej bitwie) wraz z systemem doświadczenia zbieranego przez dowódców.

Ten pomysł z okrętami już podałem:

Zanim ruszyły szare wilki PL_CMDR Blue R napisał/a:
Wczoraj mnie pytano o to jak to może wyglądać.
To przedstawię przykład (zrobiony na szybko z rana dzisiaj przed pracą korzystając z grafiki z googla):
(zdjęcia jak zawsze widoczne dla zalogowanych na forum)

Załóżmy, że 21 grudnia 1943 roku konwój JW-51 oraz osłaniający go TF-1 zostały wykryte przez lotnictwo Niemieckie. Ze względu na sztorm samoloty z lotniskowca nie mogły wystartować, a nalot Heinkli uszkodził lekko pancernik, ale spowolnił TF (uszkodzony pancernik ma limit prędkości 2 heksy (około 200 mil) na 12 godzin (1 turę)). Szczęśliwie (albo i nie?) pogoda się pogorszyła i Niemcy zgubili TF. Jest nowa tura. Finek rzuca kostkami. Pogoda: Ograniczająca widoczność. (ale samoloty mogą latać).
Tak wygląda mapka od mojej strony:


TF-1 mam w rozpisce (oraz gracz Aliancki), że zawiera pancernik, 2 krążowniki, lotniskowiec i 12 niszczycieli.
JW-51 płynie z 16 statkami, 4 niszczycielami i 8 eskortowcami. Dodatkowo w konwoju jest krążownik wiozący ważny ładunek do ZSRR (ukryty cel gracza!).
Każdy U-Boot to pojedynczy okręt.
Gracz lotniczy może 2 eskadry Heikli z torpedami wysłać (te są w zasięgu, zaznaczonym na fioletowo) oraz 1 eskadrę zwiadowczą.


Tą mechanikę stosowałem podczas bitwy z Bismarckiem dla toczącej się bitwy morskiej (tylko gracze mieli ataki na podstawie mechaniki Szarych Wilków [dobra, Becker miał :P ])
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4490
Skąd: Katowice

 #5  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 10:31   

No tak, chodziło mi oczywiście o dowodzenie swoim czołgiem, który jest dowódcą plutonu.
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2263
Skąd: Kraków

 #6  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 10:32   

:p Ty to masz wszystko
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18896
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #7  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 10:46   

http://forum.polishseamen...der=asc&start=0

Przecież w temacie startowym było tego trochę.

I siedzi się w planszówkach, to się wie, które się nadają.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2263
Skąd: Kraków

 #8  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 14:16   

Ja nie mam żadnych planszówek - dlatego myślałem raczej o jakimś autorskim systemie, współtworzonym wspólnie.
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18896
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #9  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 14:50   

Jedno pytanie:
PO CO?

Po co budować z wolframowego drucika i szkła żarówkę, skoro tanio można ją kupić i nie ma ryzyka, że będzie błędna z technicznego punktu widzenia?

Zrobienie dobrze zbalansowanej gry to nie jest takie aj-waj.

Ja mam nadające się do przeróbki na PBF gry:
a) Operacje Lotniskowca USA w latach 1973-najbliższa przyszłość)
b) j.w., ale lotnictwo bliskiego wsparcia wojsk naziemnych [można łączyć w powyższym]
c) Operacje lotnictwa marynarki i lądowego USA podczas wojny w Wietnamie
d) grę o konwojach Arktycznych
e) gry o dowodzeniu jednostkami, plutonami, kompaniami i batalionami od IIWŚ po dziś

W najbliższym planie przybędzie:
a) działania Hamerykańskich OP połączone z dwoma innymi grami (jak Szare Wilki). Silent War dla "podwodnej części" operacji oraz Fleet Commander: Nimitz dla "nawodnej części" operacji na Pacyfiku.
b) gra o dowodzeniu jednostkami Panzertruppen podczas IIWŚ (z podkreśleniem rozwoju postaci)
c) gra o starciach powietrznych (plus nalotach oczywiście) podczas IIWŚ.

No i 1d) obecnie obrabiam, potem planuję 2a)... Jednak wolę skupić się na tematyce morskiej (bo taki mamy klan)

Oczywiście mam też w klimatach SW, kapitalizmu XIX/XX wieku, itd. sporo gier, co się nadaje do przeróbki, ale te zupełnie nie związane z tematyką klanu wolałbym pominąć.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 24 Grudzień 2014, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2263
Skąd: Kraków

 #10  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 15:46   

tak, tylko ja myślałem raczej o minigrze z paroma graczami
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18896
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #11  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 16:27   

Jak chcesz, to możesz zrobić taką... kto ci zabroni? Chcesz to nawet mogę ci zasadami gier zarzucić dla danego pomysłu.

Ja na razie siadam i robię ostatni epizod rozdziału IV (październikowy rejs, i tło historyczne do dołączenia USA do wojny).
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2263
Skąd: Kraków

 #12  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 17:57   

Głównie chodziło mi o zielone światło. Ranking SH IV raczej nie wypali z tego co widzę - misje na GWX też nie bo nie zgłosił się ani jeden chętny, to może przynajmniej do tego projektu dołączy parę osób.

Temat do zamknięcia, gdyż dalszą dyskusję przenoszę do innego działu.
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18896
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #13  Wysłany: 24 Grudzień 2014, 18:35   

A może temat założysz, jak wybierzesz co? Ja mogę ci z każdym pomóc technicznie...
Plus podam ci najważniejsze zasady. Np. taką:
Nigdy, przenigdy nie pozwól, aby gracz co dobrze się bawi wydając "rozkazy" dowiedział się, że jego rozkazy są tylko fabularne. Czyli o co kaman?

Jak wiecie w Szarych Wilkach ja ruchy wroga robię na innych polach, niż wy się ruszacie. I czasami wasz ruch... u mnie jest brakiem ruchu. Owszem. Często gracz wyjdzie na inne pole. Ale gracz nie wie, że np. jest w środku pola i ruch 2-3 kwadraty w dowolną stronę dla mnie w ogóle nie ma zasad. Ale gracz o tym nie wie i cieszy się, że np. zmieniając strefę patrolową, trafi na wroga...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NIE UŻYWAĆ MEDIUM CARGO - BUG w UTW
Gość Strefa MISJOnarzy 11 15 Lipiec 2010, 17:30
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Szare Wilki - lista kapitanów
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 46 7 Czerwiec 2015, 20:34
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Nie widzę serwera gry
Poradnik
PL_Mirko POMOC 2 2 Luty 2014, 20:32
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Słownik pojęć morskich i nie tylko
PL_Adm.Lütjens Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 2 8 Grudzień 2012, 12:19
PL_Adm.Lütjens
Brak nowych postów Witam Szare Wilki
PL_Marco Moje INTRO 14 12 Styczeń 2006, 15:33
PL_maniek
Brak nowych postów Patrol 5 - Szare wilki
kołcz Wykaz patroli 0 8 Marzec 2009, 22:10
kołcz
Brak nowych postów Patrol 80 - Szare Wilki (Serwer I)
PL_Cmd_Jacek Wykaz patroli 3 22 Grudzień 2009, 12:28
PL_tes


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group