POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Błędy, niedociągnięcia
Autor Wiadomość
Johann 




Kraj:
poland

Imię: Johann
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 11
Skąd: U-96

 #1  Wysłany: 5 Październik 2015, 22:59   Błędy, niedociągnięcia

Jestem u schyłku pierwszej kampanii, więc zdążyłem zauważyć wiele niedociągnięć w Silent Hunter III.

1. Nie można używać broni przeciwlotniczej w czasie lekkiego sztormu na okręcie typu XXI. A co tu sztorm przeszkadza?

2. Często, gdy wczytam grę, a okręt był zanurzony, na mostku znajduje się obsada. Tak, okręt znajduje się 100 m pod wodą z ludźmi na pokładzie. Wystarczy ustawić dowolną głębokość (np. klawisz "a" wcisnąć), by się schowali, niemniej jest to irytujące.

3. Wpływałem pewnego razu do kotwicowiska Loch Ewe. Zaszokował mnie widok brzegu. Był usiany mnóstwem płonących wraków samolotów. Ja w tamtej okolicy nie strzelałem. Skąd one się tam wzięły? Może rozbijały się o "koniec świata gry" wracając z patrolu?

4. A propos, nieznośne jest ustalenie się limitu kompresji czasu na x4 przy płynięciu na płyciznach. Wypływanie z Bergen czy podchodzenie do niektórych portów wroga strasznie się dłuży.

5. Pod koniec roku 1944 otrzymałem rozkaz patrolowania kwadratu BF 61 - wokół zajętego przez Aliantów portu Lorient. Podpływam, a tam nic, żadnych niszczycieli, tylko samolotów mnóstwo. Podpłynąłem blisko brzegu i widokiem zewnętrznym podleciałem aż do portu. A tu w alianckim porcie niemiecka (!) orkiestra wojskowa (!) gra sobie niemiecki (!) hymn narodowy. Kwiaty, machanie i cała ta szopka. Ale to jeszcze nic. Nie uznano mi wykonania misji. Po prostu, ani nie osiągnąłem wyznaczonego kwadratu, ani nie wypływałem tam 24 godzin. Tam w ogóle numeracja jest pomylona w tym regionie BF.

6. Zdarzało się, że samoloty bombardowały sojusznicze niszczyciele. Nie przypadkiem - z premedytacją; atakowały cały czas ten sam, choć ten dawno oddalił się ode mnie. W misjach szkoleniowych bywało, że nawet okręty strzelały do swojego.

7. Często dziwacznie przebiega proces męczenia się i wypoczynku załogi. Bywa, że mogą przez kilka dni przebywać na stanowisku, a bywa też tak, że po dosłownie kilku minutach muszę poszczególnych ludzi zmienić.

8. Pewnego razu, przy rozpoczęciu nowej misji, otrzymałem komunikat, że flotylla została rozwiązania i że coś tam. Jednak misja rozpoczęła się. Na współrzędnych 0°00'N, 0°00'W. Tak, na równiku, w szczerym "polu". Wczytałem grę z poprzedniej misji i za drugim razem wszystko było w normie.

9. Skąd biorą się nieprzyjacielskie frachtowce u wybrzeży Norwegii? I to w dodatku pod banderą norweską lub grecką? Niechby nawet te państwa istniały jako własność Niemiec/Włoch - dlaczego są to wtedy jednostki wrogie?
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 6 Październik 2015, 07:44   

1. Cóż. Taka mechanika gry. Ustalili na sztywno siłę wiatru, a potem zmniejszyli moc fal... I wyszło coś takiego

2. Bywa

3. Tam rzeczywiście chyba jest błąd, ale mogę się mylić

4. To można zmienić w pliku z ustawieniami prędkości. Tylko wówczas jest ryzyko, że wpakujesz się w ląd (np. wyspę), bo gra nie zwolni przed kolizją

5. Już w 1939 oni tam są z tego co mnie wiadomo. Port niestety jest zrobiony "na sztywno". Tak samo bunkry są już od początku gry, O't autorzy nie myśleli, że ktoś wpłynie do portu.
Ale nieuznanie patrolu? Coś nie teges. To akurat zawsze działa. Nie pomyliłeś BF z innym kwadratem?

6. To w zasadzie nie nazwałbym błędem. Bombardowania sojuszniczych jednostek były... w zasadzie normą.
Amerykanie pod Pearl Harbor zaatakowali chyba 5 swoich okrętów (jeden okręt podwodny uznali lotnicy za krążownik i zgłosili zatopienie, bo widzieli, jak tonął).

7. Ten proces (niestety) nie bierze pod uwagę czasu gry, a czas realny.

8. Taką pozycję wyrzuca gra, jak nie ma portu początkowego. Ale to dziwne, bo po rozwiązaniu flotylli rzuca cię do nowej. Nie dorzucałeś jakiś modów?

9. Bierze się to z tego, że gra generuje losowy ruch i średnio zważa na to, gdzie jesteś. Choć punkty pojawiania się jednostek znikają z czasem (i wczytują się na nowo po wejściu do portu). Jednak wystarczy, ze twórcy przegapili jeden taki punkt i jest "aktywny" przez całą wojnę.



Ps. A jako, że to pierwszy post, to witamy na forum.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Johann 




Kraj:
poland

Imię: Johann
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 11
Skąd: U-96

 #3  Wysłany: 24 Październik 2015, 00:31   

Kolejna denerwująca rzecz:

Nawet na 100% realizmie komputer wstępnie identyfikuje cel - czy to frachtowiec, czy wojenny. Także przy nasłuchiwaniu hydrofonem. Da się to jakoś wyłączyć? Psuje mi to zabawę. Jakoś nie potrafię ignorować podpowiedzi komputera.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #4  Wysłany: 24 Październik 2015, 08:53   

Da się, ale trzeba w pliku SilentHunterIII\Data\Menu\En_Menu.txt zmienić kilka linijek(Polska wersja zastępuje angielską w pliku. Jeżeli używasz innej wersji, to w odpowiednim pliku należy zastąpić)
O ile dobrze pamiętam, to należy podmienić następująca pozycje:

Cytat:

820=Nieznany
821=Okręt wojenny
822=Statek handlowy
823=Okręt podwodny
824=Samolot
825=Ląd


W tych pozycjach należy po = wpisać, co ma się wyświetlać. Może też być puste.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Johann 




Kraj:
poland

Imię: Johann
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 11
Skąd: U-96

 #5  Wysłany: 30 Październik 2015, 22:15   

Kolejny problem sobie przypomniałem: Nie mogłem korzystać z pomiaru odległości przy pomocy sonaru aktywnego. Za każdym razem operator mówił, że nie wybrano celu, czy też celu nie ma w zasięgu - coś takiego mniej więcej. Jak tego używać?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Błędy w kampanii
mar Pytania i odpowiedzi 3 17 Styczeń 2008, 22:24
pawelus6
Brak nowych postów Błędy w obliczeniach.
PL_Reaven Pytania i odpowiedzi 8 15 Sierpień 2011, 11:15
PL_Reaven
Brak nowych postów błędy w grze
PL_fox6 Pytania i odpowiedzi 2 5 Maj 2009, 15:10
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Błędy na mapach
Wiechu Pytania i odpowiedzi 4 15 Grudzień 2013, 18:10
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Que passa? - błędy na forum
PL_CMDR Blue R Uwagi dotyczące strony klanowej i forum 1 27 Lipiec 2009, 14:29
PL_U-96
Brak nowych postów Hydrofon na uboocie - błędy ?
Claude Pytania i odpowiedzi 6 20 Czerwiec 2006, 15:05
PL_HELLBOY
Brak nowych postów Błędy dla FAT w UTW
PL_Andrev Warsztat 15 30 Listopad 2010, 09:01
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group