POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Bugi w 0.0.7
Autor Wiadomość
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4239
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #1  Wysłany: 19 Sierpień 2016, 10:19   Bugi w 0.0.7

Swobodna kamera

Po włączeniu kamery i nadaniu jej prędkości (shift + 8) kamera nie wyhamowywuje (sama się przemieszcza).

Pauza + swobodna kamera

Po włączeniu pauzy ESC nie wywołuje klawiszologii.

Zmiany w grafice na plus.
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 21
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 3843
Skąd: Katowice

 #2  Wysłany: 19 Sierpień 2016, 11:10   

Dzięki :D Dobrze, że bugów coraz mniej.

Cytat:
Swobodna kamera

Po włączeniu kamery i nadaniu jej prędkości (shift + 8) kamera nie wyhamowywuje (sama się przemieszcza).


Postaram się coś na to zaradzić. Wiem, że swobodna kamera tak robi gdy naciśnie się trzy klawisze (Shift + oś horyzontalna + oś wertykalna). Wystarczy nacisnąć klawisz z osi, w której się "zablokowaliśmy" i się odblokuje. Choć i tak gdy przejdziemy do testów beta to ani widoku z zewnątrz ani swobodnej kamery nie będzie, więc to takie bardzo priorytetowe nie jest.

Cytat:
Pauza + swobodna kamera

Po włączeniu pauzy ESC nie wywołuje klawiszologii.


:schock Sprawdziłem o co chodzi i... :drapanie: Po pierwsze jestem zdziwiony, że cokolwiek w ogóle działa po włączeniu pauzy. Znaczy, że da się przełączać między widokami, że da się ustawić ster, że w ogóle działa cała klawiatura. Nie tak dawno gdy to testowałem gdy jeszcze Unity było w wersji 5.3 to działał tylko klawisz do wyłączenia pauzy... Nawet nie wiedziałem, że w 5.4 to zmienili.
Ale wracając do menu ESC przy swobodnej kamerze: niezależnie czy jest pauza czy nie to gdy jest włączona kamera swobodna czy system kontroli ognia, dalmierz, lorneta to menu ESC nie działa. A to dlatego, że na razie ten interfejs jest przypisany do "głównej" kamery, czyli widoku zewnętrznego. Naciśnięcie ESC go aktywuje, ale go nie widać, bo obecnie patrzymy przez inną kamerę niż ta główna. Swobodna kamera, system kontroli ognia, lorneta, dalmierz, to wszystko są różne kamery (łatwiej nad tym wtedy zapanować przy programowaniu tego), a ESC jest tylko dla głównej. Tak samo panel uszkodzeń: jego też widać wyłącznie gdy patrzymy przez główną kamerę.

To mi właśnie przypomniało o czymś co miałem się pytać, ale wyleciało mi z głowy. Muszę zrobić ankietę.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 113 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 16387
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 20 Sierpień 2016, 16:59   

Więc... odpaliłem sobie tutorial strzelania (i wystraszyłem kota, gdy wystrzeliłem).... i mam kilka uwag/błędów.

1)
Cytat:
How to use Target Control

First please press button "ActiveTargetContor" <T>


Już pominę, że w INPUT jest to ActiveControlTarget... Ale ten Contor zamiast Control razi...


2) Opis zegarów

On bottom-left.... A jest na lewo u dołu, nie w dolnym, lewym rogu... Raczej trzeba by podać na lewo w dolnym rzędzie... byłoby czytelniej.. Bo patrzę w dolny róg.. i widzę informacje o statku


3) Opis rangefindera


When veiw

Domyślam się, że view powinno być... Tylko, czy tu nie użyć liczby mnogiej....



4) sterowanie myszką w oknie
Chciałem się rozejrzeć myszką w oknie... Aby wycelowac w okręt po lewej musiałem wyjść myszką poza ekran. Tylko wtedy, aby wrócić na ekran musiałem odcelowywać, bo odkliknięcie prawym działa tylko, gdy celuję na ekranie....Sterowanie myszką jest kłopotliwe w oknie.. zwłaszcza, że przejście myszką od prawej do lewej strony "widoku" to obrót o zaledwie 2 stopnie
I problemem jest to na Range Finderze, gdzie nie ma możliwości "dezaktywacji" sterowania... Więc ja z RF w oknie popatrzę tylko w zakresie 350-10 stopni... Ale kontrolę przybliżanie/oddalanie widoków mam tylko w zakresie 352-8 stopni. (350-352 i 8-10 to mysz poza ekranem).


5) To okienko...
Klikam lewym, celuję... więc dlaczego odkliknąć mam prawym? Nie lepiej tym samym? Bardziej by to pasowało... No i problem. Wchodzę RangeFinder i co? Nagle sterowanie jest zmienione... Teraz lewym już nie zaznaczam obrót... Taka niekonsekwencja jest kłopotliwa... Skoro raz jest tak, raz inaczej... To jakby peryskop w SH3 kontrolować myszka, ale np. UZO tylko strzałkami.... Czy to byłoby sensowne? Unifikacja. Wszystko tak samo... To jest najlepsze rozwiązanie.


6) dobra, zmnierzyłem, wycelowałem, strzelam. Chciałem przez RangeFindera obejrzeć, jak strzelam, a tu niespodzianka... Przycisk RangeFinder NIE DZIAŁA.... Co ciekawe przy następnej próbie działo.... Ale zaznaczę, że miałem raz taki problem.

7) Wystrzeliłem i.... w zasadzie, trafiłem, czy nie? Za blisko, czy za daleko? Przycisk FIRE jest na ekranie głównym, więc zanim po FIRE spojrzę na lornetkę w RangeFinderze chwila mija.... I tu pojawia się oczywiście rozwiązanie skrótami klawiszowymi... Ale... Jeżeli grać należy skrótami, to po co przycisk..

Niezależnie, strzelę sobie... Wciskam CTRL... i cisza... klawisz przypisany do "strzelać 1", a nie działa! Dodatkowo... jako dodatkowe strzelanie 1 mam klawisz myszki... Czyli patrząc przez lornetkę nie mogę wydać polecenia strzał. Żaden klawisz nie działa...

============================================================

No i propozycja... Z gry B-17 the Mighty Eight i wielu symulacji, a także nauczania studentów nauczyłem się jednego. Podasz wszystko na raz i każesz powtórzyć. Nikt nie wykona... Oczywiście rozumiem powody tego, ale... może warto dołączyć do każdego tutoriala... PDFik... czyli zrzut ekranu, zaznaczone o czym mowa i tekst... Ktoś ucząc się siada, patrzy, to zrobiłem, no to następna strona.... I idzie z książeczką... To będzie lepsze.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 21
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 3843
Skąd: Katowice

 #4  Wysłany: 20 Sierpień 2016, 18:45   

Cytat:
Więc... odpaliłem sobie tutorial strzelania (i wystraszyłem kota, gdy wystrzeliłem)....


:lol To tylko dźwięk uderzenia otwartą dłonią w brzuch, a nie odkurzacz :D (o ile Twój kot znika w tajemniczy sposób gdy odkurzacz pojawia się w polu widzenia :D )

Cytat:
Już pominę, że w INPUT jest to ActiveControlTarget...


Będzie w menu ustawienie sterowania.

Cytat:
Ale ten Contor zamiast Control razi...

3) Opis rangefindera


When veiw

Domyślam się, że view powinno być... Tylko, czy tu nie użyć liczby mnogiej....


Że nawet mój tester od angielskiego tego nie zauważył...

Cytat:
2) Opis zegarów

On bottom-left.... A jest na lewo u dołu, nie w dolnym, lewym rogu... Raczej trzeba by podać na lewo w dolnym rzędzie... byłoby czytelniej.. Bo patrzę w dolny róg.. i widzę informacje o statku


Tutorial był pisany gdy jeszcze tego tam w rogu nie było.
"On the left side, in last row..." Będzie dobrze?

Cytat:
4) sterowanie myszką w oknie
Chciałem się rozejrzeć myszką w oknie... Aby wycelowac w okręt po lewej musiałem wyjść myszką poza ekran. Tylko wtedy, aby wrócić na ekran musiałem odcelowywać, bo odkliknięcie prawym działa tylko, gdy celuję na ekranie....Sterowanie myszką jest kłopotliwe w oknie.. zwłaszcza, że przejście myszką od prawej do lewej strony "widoku" to obrót o zaledwie 2 stopnie
I problemem jest to na Range Finderze, gdzie nie ma możliwości "dezaktywacji" sterowania... Więc ja z RF w oknie popatrzę tylko w zakresie 350-10 stopni... Ale kontrolę przybliżanie/oddalanie widoków mam tylko w zakresie 352-8 stopni. (350-352 i 8-10 to mysz poza ekranem).


Wydawało mi się, że wyłączyłem możliwość włączenia gry w oknie...

Cytat:
5) To okienko...
Klikam lewym, celuję... więc dlaczego odkliknąć mam prawym? Nie lepiej tym samym? Bardziej by to pasowało... No i problem. Wchodzę RangeFinder i co? Nagle sterowanie jest zmienione... Teraz lewym już nie zaznaczam obrót... Taka niekonsekwencja jest kłopotliwa... Skoro raz jest tak, raz inaczej... To jakby peryskop w SH3 kontrolować myszka, ale np. UZO tylko strzałkami.... Czy to byłoby sensowne? Unifikacja. Wszystko tak samo... To jest najlepsze rozwiązanie.


W zasadzie wszystko jest tak samo.
Lornetka: od razu myszką obracasz widok, kółkiem przybliżasz.
dalmierz: od razu myszką obracasz widok, kółkiem przybliżasz, dodatkowe opcje, czyli działanie dalmierza, LPM i PPM.
okienko w kontroli ognia: aktywny po kliknięciu (inaczej cały czas by się obracał gdybyśmy korzystali z systemu kontroli ognia), obrót myszką, kółkiem przybliżasz, klikasz aby dezaktywować.
A dlaczego lewym aktywować, a prawym dezaktywować? Wszelkie przyciski działają na LPM. Byłaby sytuacja, że kontrolujemy jako gracz grupę dział, zmieniamy widok, celujemy we wroga, który jest za naszym sojusznikiem, zasięg mamy ustawiony dość bliski, wróg jest daleko. Wieże się obracają za naszym celownikiem, namierzyliśmy i chcemy "zwolnić" widok. Jeśli byłby do tego LPM to przy okazji możemy coś niechcący kliknąć. Może zmienimy grupę, może obrócimy wieżę, a może naciśniemy w FIRE i trafimy naszego sojusznika.
Do PPM da się łatwo przyzwyczaić, ale przy każdym zwalnianiu patrzeć czy przypadkiem nie strzelimy? To byłoby uciążliwe.

Cytat:
6) dobra, zmnierzyłem, wycelowałem, strzelam. Chciałem przez RangeFindera obejrzeć, jak strzelam, a tu niespodzianka... Przycisk RangeFinder NIE DZIAŁA.... Co ciekawe przy następnej próbie działo.... Ale zaznaczę, że miałem raz taki problem.


Jest to naprawione. Znaczy jest to naprawione wszędzie z wyjątkiem tutorialów.

Cytat:
7) Wystrzeliłem i.... w zasadzie, trafiłem, czy nie? Za blisko, czy za daleko? Przycisk FIRE jest na ekranie głównym, więc zanim po FIRE spojrzę na lornetkę w RangeFinderze chwila mija.... I tu pojawia się oczywiście rozwiązanie skrótami klawiszowymi... Ale... Jeżeli grać należy skrótami, to po co przycisk..


Przycisk tylko do dalmierza dałem tam z dwóch powodów:
1. Żeby było wiadomo, że coś takiego jest i należy tego użyć.
2. Jest o wiele łatwiej po prostu kliknąć przycisk gdy strzelamy do jakiegoś celu aby szybko sprawdzić nową odległość niż szukać klawisza na klawiaturze. Przynajmniej ja mam takie wrażenie.
A czy dalej czy bliżej to patrzeć nie musisz. Poszedłem za Twoją radą. Są od tego obserwatorzy. Naciśnij FIRE. Poczekaj, nie zmieniaj widoku. Gdy pocisk już spadnie to pod celownikiem w oknie będzie pisać czy za daleko czy za blisko.
Często jest tak, że strzelają w pobliże naszej jednostki. Bardzo często między oczami naszego kapitana a celem będzie fontanna wody. Wtedy ani przez dalmierz ani przez lornetkę nie zobaczysz czy trafiłeś. Tylko w okienku systemu kontroli ognia dostaniesz komunikat od obserwatora czy za blisko czy za daleko.

Cytat:
Niezależnie, strzelę sobie... Wciskam CTRL... i cisza... klawisz przypisany do "strzelać 1", a nie działa! Dodatkowo... jako dodatkowe strzelanie 1 mam klawisz myszki... Czyli patrząc przez lornetkę nie mogę wydać polecenia strzał. Żaden klawisz nie działa...


Strzelić samemu można tylko przyciskiem FIRE w systemie kontroli ognia. W Input klawisz "Fire 1" nie robi już nic.
Sukcesywnie gdy będę coś dodawał to te niewykorzystane klawisze będę podmieniał (nazwę i klawisz). Jedyna w pełni aktualna klawiszologia jest tu na forum i po naciśnięciu ESC.

Cytat:
No i propozycja... Z gry B-17 the Mighty Eight i wielu symulacji, a także nauczania studentów nauczyłem się jednego. Podasz wszystko na raz i każesz powtórzyć. Nikt nie wykona... Oczywiście rozumiem powody tego, ale... może warto dołączyć do każdego tutoriala... PDFik... czyli zrzut ekranu, zaznaczone o czym mowa i tekst... Ktoś ucząc się siada, patrzy, to zrobiłem, no to następna strona.... I idzie z książeczką... To będzie lepsze.


Dzięki, wezmę to pod uwagę.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 113 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 16387
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #5  Wysłany: 20 Sierpień 2016, 19:17   

Cytat:
W zasadzie wszystko jest tak samo.
Lornetka: od razu myszką obracasz widok, kółkiem przybliżasz.
dalmierz: od razu myszką obracasz widok, kółkiem przybliżasz, dodatkowe opcje, czyli działanie dalmierza, LPM i PPM.
okienko w kontroli ognia: aktywny po kliknięciu (inaczej cały czas by się obracał gdybyśmy korzystali z systemu kontroli ognia), obrót myszką, kółkiem przybliżasz, klikasz aby dezaktywować.
A dlaczego lewym aktywować, a prawym dezaktywować? Wszelkie przyciski działają na LPM. Byłaby sytuacja, że kontrolujemy jako gracz grupę dział, zmieniamy widok, celujemy we wroga, który jest za naszym sojusznikiem, zasięg mamy ustawiony dość bliski, wróg jest daleko. Wieże się obracają za naszym celownikiem, namierzyliśmy i chcemy "zwolnić" widok. Jeśli byłby do tego LPM to przy okazji możemy coś niechcący kliknąć. Może zmienimy grupę, może obrócimy wieżę, a może naciśniemy w FIRE i trafimy naszego sojusznika.
Do PPM da się łatwo przyzwyczaić, ale przy każdym zwalnianiu patrzeć czy przypadkiem nie strzelimy? To byłoby uciążliwe.


Jedna rzecz... Skoro PPM, aby uniknąć strzału przy dezaktywacji... To może i aktywować PPM? Bo tak to możemy wystrzelić przy aktywacji...

Ogólnie pomysł przycisku strzelania na myszce moim zdaniem niezbyt jest dobry.... Myszy za często używamy... Pomylę dalmierz z lornetką i nacisnę LPM? I dalej nie rozumiem. Skoro LPM strzela... to co jak będzie klawisz na ekranie i go nie trafię? Też wystrzeli?

Rozwiązanie raczej tu bym widział.... w usunięciu strzelania z myszki... Bo jak jeden klawisz robi w różnych miejscach różne rzeczy.... to trochę kłopotliwe.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 21
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 3843
Skąd: Katowice

 #6  Wysłany: 20 Sierpień 2016, 19:42   

Nie do końca zrozumiałeś o co mnie chodziło.
Na myszce nie ma niczego do strzelania. Jedna jedyna możliwość wystrzelenia to kliknięcie LPM na czerwonym przycisku FIRE w systemie kontroli ognia. W żaden inny sposób nie wystrzeli. Oczywiście tylko w przypadku kontroli przez gracza.
Używając dalmierza klikałeś z pewnością LPM i nic nie wystrzeliło. Tak jak mówię: wystrzelisz tylko przez naciśnięcie czerwonego FIRE.

A co do widoku... Aktywujesz LPM klikając na widok, nigdzie indziej LPM nie aktywuje tego widoku. I z tej przyczyny PPM go się aktywować nie da. Na tym widoku jest praktycznie niewidzialny przycisk. Taki sam jak wszystkie inne w systemie kontroli ognia, z tą różnicą, że jest niewidzialny. Przyciski można aktywować tylko LPM. Ten przycisk aktywuje skrypt, który umożliwia obrót tego widoku. A kliknięcie PPM dezaktywuje ten skrypt. Mogę to przenieść na LPM lub na dowolny inny klawisz, ale wiem, że wygodnie byłoby mieć to na myszce, jednak przeniesienie tego na LPM byłoby uciążliwe. Owszem, LPM wyłączyłoby ten skrypt, ale jeśli zupełnym przypadkiem podczas obracania kursor znalazł się nad czerwonym FIRE to przy okazji by wystrzelił.

Ale mam jeden pomysł, który może się sprawdzić. Być może uda mi się przenieść aktywację LPM i dezaktywację LPM bez tej uciążliwości.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 113 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 16387
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #7  Wysłany: 20 Sierpień 2016, 19:45   

Dobra, chyba łapię.... Ale to nie jest tak, że jak dezaktuwujesz skrypt, to aby aktywować kolejny musisz kliknąc ponownie? Jak w SH3. Jak klikniesz na peryskop, obracasz, klikasz, pojawia się myszka. I nawet jak jest nad FIRE, to musisz kliknąć kolejny raz.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 21
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 3843
Skąd: Katowice

 #8  Wysłany: 20 Sierpień 2016, 20:19   

Już tak zrobiłem. Teraz aktywuje się LPM na widoku i dezaktywuje LPM gdziekolwiek bez obawy o przypadkowy strzał. PPM już nic nie robi. Zmiany jeszcze nie dotyczą scenariuszy tutorialowych.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Bugi w 0.0.3
PL_Andrev Problemy techniczne i błędy 3 10 Sierpień 2016, 18:39
PL_kanaron
Brak nowych postów Bugi
Sokół Dział ogólny do rozmów na temat SH V 36 1 Kwiecień 2010, 09:16
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów [FIXED]Bugi w 0.0.2
PL_Andrev Problemy techniczne i błędy 5 9 Sierpień 2016, 20:47
PL_kanaron
Brak nowych postów [FIXED] Bugi w 0.0.4
PL_Andrev Problemy techniczne i błędy 2 11 Sierpień 2016, 15:01
PL_kanaron
Brak nowych postów BUGI w MULTI
PL_U-96 Dział ogólny do rozmów na temat SH V 3 10 Marzec 2010, 18:20
PL_Pasterz
Brak nowych postów Nowe bugi
błędy w grze po instalacji modów
Wiechu Pytania i odpowiedzi 2 5 Styczeń 2014, 13:15
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów [FIXED] Bugi grafiki + mechaniki gry
PL_Andrev Problemy techniczne i błędy 6 7 Sierpień 2016, 20:31
PL_kanaron


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group