POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: PL_Marco
17 Listopad 2007, 14:12
Samouczek ręcznego wystrzeliwania torped
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1   Wysłany: 30 Grudzień 2006, 15:56   Samouczek ręcznego wystrzeliwania torped

Ręczne odpalanie torped z wykorzystaniem notatnika - SH 3

Oto opracowany przeze mnie na podstawie oficjalnych materiałów i własnego doświadczenia samouczek ręcznego torpedowania. Starałem się przekazać to jak najprościej, aby każdy, nawet totalny laik morski, mógł spróbować swoich sił z ręcznym odpalaniem torped, gdyż wtedy każde trafienie powoduje ogromny przypływ radości.

1. PRZECHWYCENIE


http://plu96./kamil/tutorial_finek

Przechwycenie zazwyczaj rozpoczyna się od raportu oficera wachtowego o zauważeniu okrętu. Oficer podaje namiar i przybliżoną odległość. Jeżeli jesteśmy na powierzchni możemy poprosić go o dystans do celu. Jeżeli dystans do jednostki jest mały, zanurzamy okręt, aby uniknąć wykrycia, gdyż wrogi okręt po zauważeniu U-Boota zaczyna płynąć zygzakiem, co znacząco utrudnia celowanie. Następnie korzystając z UZO lub peryskopu określamy przybliżony kierunek, w którym płynie wroga jednostka. Obserwując dziób wrogiej jednostki, ustalamy kurs, aby przeciwnik przepłynął przed naszym dziobem. (Jeżeli wrogi frachtowiec oddala się, wychodzimy na powierzchnię i trzymając bezpieczny dystans (około 3km) opływamy go, aby znaleźć się mu przed dziobem). Następnie, zanim przeciwnik znajdzie się w zasięgu naszych torped przygotowujemy się do ataku. Załogę wysyłamy na stanowiska bojowe i przystępujemy do ręcznego przygotowania kursu torpedy.

2. IDENTYFIKACJA



Używając peryskopu lub UZO naprowadzamy "krzyżyk celownika" na jednostkę, którą chcemy zidentyfikować. W notatniku pojawi się uogólniona identyfikacja jednostki (jednostka przybrzeżna <do około 1100 ton>, tankowiec <sama nazwa mówi, co to jest>, frachtowiec <statki cywilne o masie powyżej 1500 ton nie będące tankowcami> luy też określenie jednostek wojennych: jednostka patrolowa, niszczyciel, krążownik, itd.). Ponieważ nie chcemy, aby to, że jednostka zmienia kąt, pod którą ją widzimy przeszkadzało nam w pomiarach zaznaczamy logowanie i peryskop/UZO będzie automatycznie śledziło jednostkę.



Ponieważ w tym przypadku mamy do czynienia z jednostką cywilną, otwieramy książeczkę identyfikacyjną do statków handlowych. I wyszukujemy jednostkę pasującą do widzianego kształtu.



Wyszukujemy jakieś charakterystyczne detale. W tym przypadku są to maszt z żurawiem, skierowanym do tyłu. Znajdujemy jednostki, które pasują do kategorii jednostka przybrzeżna, a jednocześnie mają taki maszt. W SH3 v.1.4 łódź rybacka oraz trawler posiadają taki maszt.



Jak można zauważyć widziana jednostka ma dwa takie maszty. W książeczce identyfikacyjnej oglądamy obie pasujące jednostki pod kątek i zauważamy, że trawler ma tylko jeden maszt, a łódź rybacka ma dwa.



Ponieważ wiemy już z czym mamy do czynienia, zaznaczamy "fajeczkę" w pustym polu. W notatniku "jednostka przybrzeżna" zmieni się na zidentyfikowaną przez nas jednostkę. W tym przypadku jest to "łódź rybacka". Inne jednostki identyfikujemy w podobny sposób.



Przybrzeżny statek handlowy ma dwa pojedyncze maszty na dziobie, podczas, gdy mały statek handlowy ma tylko jeden maszt z charakterystycznymi żurawiami. Te żurawie można dostrzec z dużej odległości.



Frachtowiec typu C2 i C3 z daleka mogą wydawać się identyczne. Najprościej je zidentyfikować po tym, że na samym dziobie C2 ma dodatkową parę żurawii (w sumie 3), gdy C3 ma tylko 2 pary. Frachtowiec typu C3 posiada na rufie pokaźną ilość szalup, podczas, gdy rufa C2 jest prawie pusta



Tankowce T3 i T2 również rozróżnia się po takich detalach. Tankowiec T2 ma pojedyncze, wysokie maszty i tylną nadbudówkę nad samą rufą, podczas gdy układ masztów na T3 jest inny. T3 posiada niższe maszty, przesuniętą bardziej ku dziobowi tylną nadbudówkę i charakterystycznego żurawia na śródokręciu

Identyfikacja przynależności jednostki jest trudniejsza. Mamy 2 możliwości:

a) na logikę (szybka, mało skuteczna)
Brytyjski statek handlowy nie będzie pływał w pobliżu niemieckich portów i odwrotnie. Na brytyjskich wodach szanse na spotkanie niemieckiego frachtowca są prawie zerowe. Problem stanowią natomiast jednostki neutralne. Jeżeli natomiast jednostka wykryje cię i zacznie płynąć zygzakiem lub otworzy ogień, to na pewno jest to wróg.

b) po banderze (dłuższa, bardzo skuteczna)
Zanurzamy suba (aby uniknąć wykrycia) i podchodzimy na jak najbliższą odległość do jednostki. Cały czas staramy się obserwować banderę i po jej zidentyfikowaniu wiemy, z kim mamy do czynienia.
JEDNOSTKI PRZYBRZEŻNE CZĘSTO NIE POSIADAJĄ BANDER!

3. Odległość, kąt i prędkość



Po zauważeniu statku i jego zidentyfikowaniu przystępujemy do działania. Klikamy w notatniku na napis "odległość"



Na kolejnej kartce notatnika, która się otworzy są podane dane pochodzące z identyfikacji i dwie niezapisane informacje. Klikamy na ikonkę peryskopu.



Na peryskopie (lub UZO) oprócz znanego na wcześniej krzyżyka celownika, pojawi się dodatkowa linia, którą poruszamy za pomocą myszy. Każdy ruch tą linią powoduje zmianę wartości kąta. Ustawiamy poziomą linię znajdującą się na peryskopie na powierzchni wody, a pomocniczą tak, aby dotykała najwyższego masztu jednostki na samym jego szczycie. Gdy obie linie znajdują się we właściwych miejscach naciskamy lewy przycisk myszki.

UWAGA! Podczas wzburzonego morza kołysanie się okrętu może utrudniać celowanie. Należy wtedy pomóc sobie za pomocą strzałek góra-dół, (ewentualnie ze wsparciem klawisza ctrl, gdy kołysania są małe), aby utrzymać poziomą linie peryskopu na poziomie wody.





Po naciśnięciu lewego przycisku myszy pojawi się odległość w jakiej według naszych obliczeń (czyli zidentyfikowanej jednostki i ustalonego kąta) znajduje się jednostka. Należy pamiętać, że odległość może być błędna. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z pomiarów naciskamy przycisk "V". Jeżeli nie, po raz kolejny naciskamy przycisk peryskopu i powtarzamy pomiar. Przycisk 'X" służy do zanegowania pomiaru.



Po zatwierdzeniu odległości, zostanie ona zapisana na głównej stronie notatnika. Klikamy teraz na napis "Kąt kursowy"



Teraz najtrudniejsza część. Najpierw określamy, czy jesteśmy z prawej, czy lewej burty jednostki. W tym przypadku znajdujemy się po lewej burcie jednostki, a ponieważ widzimy jej dziób w całości, a rufę tylko częściowo możemy założyć, że znajduje się gdzieś w przedziale od 0 do 90 stopni. Teraz porównujemy widzianą sylwetkę jednostki z rysunkami pomocniczymi. Jeżeli jednostka nie pasuje do żadnej z sylwetek musimy troszkę po-improwizować. Zwróćmy uwagę, że im sylwetka okrętu jest dłuższa, tym kąt jest większy. Jeżeli więc sylwetka jest dłuższa od sylwetki jednostki pod kątem 20 stopni, a krótsza od sylwetki jednostki przy 45 stopniach, oznacza to, ze jednostka znajduje się w kącie od 20 do 45 stopni.

Przy pomocy wyczucia i doświadczenia ustalamy na kole opasającym rysunek jednostki kąt, w jakim na niego spoglądamy. Pomiar zatwierdzamy za pomocą klawisza "V"



Gdy już kąt został podany, przystępujemy do pomiaru prędkości. Klikamy na ostatnią pozycję na głównej stronie notatnika "prędkość"



Przed pomiarem zatrzymujemy okręt (nie chodzi ti tylko o komendę "maszyny stop", ale o fizyczne zatrzymanie się okrętu. Jest to bardzo ważne, gdyż nasza prędkość może zakłócić wynik pomiaru. Jeżeli jesteśmy zmuszeniu po poruszania się podczas pomiaru będziemy musieli nanieść poprawkę. O tym w dziale zaawansowane.

W notatniku klikamy na ikonkę stopera. Stoper znajdujący się przy notatniku ruszy, tak samo jak czas w notatniku. Odczekujemy 10 sekund (w bezpiecznej sytuacji można się pokusić o 20 sekund) i klikamy lewym przyciskiem myszy.



Po 10 sekundach i naciśnięciu lewego przycisku myszy pojawi się wynik pomiaru. Wynik porównujemy z prędkością maksymalną statku podaną w książeczce identyfikacyjnej. Jeżeli jednostka porusza się szybciej niż wynosi to prędkość maksymalna, gdzieś w pomiarze mamy błąd. Podobnie postępujemy, gdy z danych wywiadu wiemy, że konwój płynie 6 węzłów, a nam wyjdzie np. 10.

Na błąd pomiaru prędkości ma wpływ:
-Prędkość okrętu podwodnego
-Błędnie obliczona odległość
-Błędnie obliczony kąt

Poprawiamy powyższe parametry i próbujemy ponownie. Gdy jesteśmy zadowoleni z pomiaru naciskamy przycisk "V"



Gdy już wszystkie potrzebne dane są wprowadzone, naciskamy przycisk zatwierdzenia "V". Dane zostaną wysłane do kalkulatora torpedowego, co zaowocuje zmianą kąta żyrokompasu zaznaczonej torpedy.

Jeżeli jesteś początkującym podwodniakiem, to możesz śmiało naciskać przycisk PAL.



Gdy tylko torpeda opuści wyrzutnię stoper ruszy. Czarna wskazówka oznacza czas jaki upłynął od odpalenia torpedy. Dłuższa oznacza sekundy, krótsza minuty. Czerwona wskazówka oznacza obliczony czas potrzebny torpedzie na uderzenie w cel. Należy pamiętać, że nie jest to prawdziwy czas, tylko obliczony. Jeżeli okręt znajduje się dalej, niż zostało to obliczone torpeda może uderzyć w cel kilka, a nawet kilkadziesiąt sekund po czasie. Tam samo przy zbyt dużej odległości może uderzyć wcześniej. Jeżeli natomiast błąd w obliczeniach jest zbyt duży (marginesem błędu jest długość jednostki) torpeda minie cel. Stoper zatrzyma się automatycznie, gdy torpeda trafi w cel lub wygaśnie.

4. Zaawansowane



Wchodząc do kalkulatora torpedowego mamy dostęp do zaawansowanych opcji odpalania torpedy. W dolnej, środkowej części ekranu podane są dane, które zostały dostarczone z peryskopu/UZO. Jeżeli chcemy nanieść na nie poprawkę naciskamy przycisk zaznaczony białym kolorem i za pomocą myszy wprowadzamy poprawki na pokrętłach danych.

Za pomocą tych dwóch przełączników wybieramy szybkość torpedy (im szybciej leci torpeda, tym mniejszy ma zasięg) oraz typ zapalnika. W początkowym etapie wojny zapalnik kontaktowy jest skuteczniejszy od magnetycznego (magnetyczny ma więcej niewypałów). Jednak to magnetyczny zadaje większe obrażenia. Przy wyborze zapalnika warto zwrócić uwagę na zanurzenie jednostki oraz głębokość na jakiej porusza się torpeda. Torpeda z zapalnikiem magnetycznym, aby zadać jak największe szkody powinna przepłynąć pod stępką jednostki, a więc ustalamy, aby przepłynęła o 1-2 metrów głębiej (w zależności od stanu morza). Torpeda o zapalniku kontaktowym musi uderzyć w kadłub jednostki, ale im głębiej uderzy tym większe zada szkody. Zanurzenie torpedy kontaktowej powinno być o 1-2 metrów mniejsze od zanurzenia jednostki (w zależności od stanu morza)

Po naniesieniu wszelkich poprawek i ustaleniu dodatkowych parametrów na znajdującym się na środku okna rysunku widzimy nasz okręt, trasę torpedy oraz wyliczony czas, jaki potrzebuje torpeda, aby trafić w cel. Najlepiej, aby kurs torpedy pokrywał się z kursem okrętu podwodnego, gdyż im mniej manewrów wykonuje torpeda, tym mniejsze ryzyko błędu. Gdy jesteśmy zadowoleni (lub też zmuszeni do zaakceptowania) wyliczonej trajektorii, naciskamy przycisk PAL, który znajduje się w górnej części okna.


Aby zyskać kilka sekund można otworzyć luki torpedowe, zanim torpedy zostaną wystrzelone. Luki można otworzyć nawet przed samym pomiarem, ale należy pamiętać, że otwarte luki są bardzo podatne na uszkodzenia od bomb głębinowych.

5. Na oko
Jak zapewne widać, powyższa metoda wymaga odrobiny czasu, której czasami nie mamy. Wtedy pozostaje tylko strzelać na oko. W kalkulatorze torpedowym wybieramy zapalnik kontaktowy i celując peryskopem wybieramy kierunek w którym ma popłynąć torpeda (wskazana wtedy najwyższa szybkość torpedy, gdyż zazwyczaj strzela się wtedy na bliską odległość, a im szybciej torpeda dopłynie do celu, tym mniejszą poprawkę trzeba brać na ruch wrogiej jednostki. Jeżeli jednak ruchy peryskopem nie powodują zmiany kąta żyrokompasu, prawdopodobnie w notatniku znajdują się jakieś dane. Na samym dole głównej strony notatnika naciskamy przycisk "X" i znów uzyskujemy celowanie peryskopem.


POWODZENIA I UDANYCH ŁOWÓW!
PL_CMDR Blue R
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 25 Luty 2013, 15:10, w całości zmieniany 34 razy  
 
 
     
PL_FOSTER 
Bootsmann




Kraj:
poland

Wiek: 30
Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 86
Skąd: Niemodlin

 #2  Wysłany: 30 Grudzień 2006, 16:06   

no dobra robota :kroliczek: :kroliczek: :kroliczek: :kroliczek: jak będe miał czas wezmę się za lekturę
 
     
Topp 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Wiek: 28
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 127
Skąd: Czeszów

 #3  Wysłany: 30 Grudzień 2006, 16:09   

Hehehe :8) Bardzo ładne wykonanie i opracowanie :schock
_________________

Ostatnio zmieniony przez Topp 30 Grudzień 2006, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jakub 
Bootsmann




Kraj:
poland

Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 57
Skąd: Jawor

 #4  Wysłany: 30 Grudzień 2006, 17:36   

super robota!!!!!!!!! :8) :8)
_________________
http://img218.imageshack....6eec2110gz6.gif
 
     
Olaf 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olaf
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 54
Skąd: Katowice

 #5  Wysłany: 30 Grudzień 2006, 17:46   

Piękny opis. Dlatego tak przyjemnie zaglądam na te forum...
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #6  Wysłany: 16 Styczeń 2007, 00:10   

NOOOOO Finek świetnie Dzięki !!!!
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
PL_HELLBOY 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 250
Skąd: Andrespol/Łódź

 #7  Wysłany: 16 Styczeń 2007, 08:59   

samouczek jest super, tylko jak ja robię pomiar prędkości to mi taki C2 zasuwa 300 knotów :cenzura: (chodzi mi tu o misję treningową ze strzelania torped) nie mam pojęcia co robie źle :(
 
     
PL_Stett 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Robert
Wiek: 48
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 61
Skąd: Szczecin

 #8  Wysłany: 5 Luty 2007, 16:44   

W trosce o dobro nowych dowódców U-BOOTÓW w SH III podaję bezpośredni link do komentarzy a raczej dyskusji nad "Samouczkiem Ręcznego wystrzeliwania torped" co pozwoli zachować spójność i dostęp do dużej dawki informacji z różnych źródeł.

http://www.polishseamen-f...opic.php?t=2130

Zapraszam chętnych do lektury i umieszczania komentarzy w nowym wątku podanym w linku

p.s.
Szkoda, że post został wyedytowany i podzielony na dwa wątki, z czasem temat się rozmyje i dowodcy będą musieli wertować posty co będzie pewnym utrudnieniem.
Ostatnio zmieniony przez PL_Stett 5 Luty 2007, 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #9  Wysłany: 11 Luty 2007, 00:12   

tu masz tutorial na żywo kręcony... w dodatku do zygzakującego celu... :szpaner: :lol

http://www.polishseamen-f...ac-tutorial.txt
http://www.polishseamen-f...ac-tutorial.avi

pliki trzeba zgrać do jednego folderu i odpalić (najlepiej subedit) w odtwarzaczu wyświetlającym napisy... (miał być z lektorem (co widać) ale czasu nie było)

bawcie się dobrze...
Ostatnio zmieniony przez sOnar 11 Luty 2007, 00:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
MefistO 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: U 700
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 34
Skąd: Kraków

 #10  Wysłany: 11 Marzec 2007, 20:44   

Mam pytanie. A jak sobie radzicie podczas dużej mgły? Gdzie widoczność jest 500m. Na normalu zawsze korzystałem z bugów gry, gdzie oficer uzbrojenia i tak podał prawidłowe namiary i prędkość. Domyślam się że hydrofon wchodzi w grę, na upartego jesteś w stanie na słuchać w jakim kierunku płynie kontakt, w XXI ustalić nawet odległość, ale kąt? Prędkość? I sama identyfikacja celu wydaje mi się marnie. Czy w ogóle na realu jesteśmy wstanie zatopić okręt?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #11  Wysłany: 11 Marzec 2007, 20:47   

Cóż.... Zapalnik kontaktowy... Duża prędkość torpedy..
Pozwalasz celowi aby zniknął we mgle i strzelasz tam, gdzie płynął... Trzeba tu trochę wyczucia i każdy manewr celu może przyprawić o pudło... W tym miejscu zbierani informacji to strata czasu, a odległość jest na tyle mała, że można łatwo ręcznie, bez zbierania informacji trafić.

We mgle najważniejszy jest hydrofon, chwilowy kontakt, torpedy kontaktowe (znaczy na zapalnik kontaktowy), wyczucie i szczęście.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #12  Wysłany: 24 Grudzień 2007, 00:57   

Absolutnie odwrotnie Finek poza prędkością torpedy...
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #13  Wysłany: 24 Grudzień 2007, 10:09   

Ja zawsze od burty posyłałem kontaktówkę i dawała radę... Magnetyka używałem tylko, jak płynąłem za znikającym we mgle statkiem.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
mj 




Kraj:
poland

Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Kraków, PL

 #14  Wysłany: 26 Grudzień 2007, 22:51   

Napisałem poradnik, jak ustawiać wszystkie parametry ręcznie, z precyzyjnym wyznaczeniem prędkości i AoB, wykreślając pozycję celu na mapie. Tekst jest oparty o manual Wazoo. Wprowadziłem jedną zmianę -> zamiast koła do kręcenia wyprowadziłem wzór na AoB: 180 - (Kurs celu) + (Namiar rzeczywisty na cel).

SH3 - ręczne wystrzeliwanie torped.pdf

Miała być krótka instrukcja dla kuzyna, a wyszedł tutorial :)

Pozdr.
mj
 
     
ludendorf 




Kraj:
poland

Imię: damian
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 4
Skąd: z domu

 #15  Wysłany: 30 Lipiec 2008, 07:10   

ladny poradnik ale do statkow i tak wale na oko(czyli trafie lub nie)
 
     
PL_husarz111 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Bartek
Wiek: 29
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 75
Skąd: Słupsk

 #16  Wysłany: 30 Lipiec 2008, 09:42   

Wiesz, czasami strzelenie na oko jest koniecznością. Odległość jednak powinna być mniejsza niż kilkaset metrów. Co jeżeli podchodzisz z boku do konwoju, masz odległość ok 3 km lub nawet więcej(a tak z reguły robiły U-booty w późniejszym okresie wojny). W takiej sytuacji raczej nie dasz rady zatopić statku lub okrętu. Prawdopodobieństwo strzału na oko jest minimalne. Lepiej sobie poćwicz strzelanie ręczne...
 
     
PL_Renegat 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Stasiek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 432
Skąd: Polska

 #17  Wysłany: 21 Styczeń 2009, 00:56   

Serdeczne dzięki :piwko: dzięki temu poradnikowi nareszcie będę mógł poćwiczyć ręczne celowanie jestem początkujący a poradnik naprawdę mi pomoże.
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #18  Wysłany: 13 Październik 2009, 16:20   

Oto mój video tutorial. Zawiera on film instruktażowy oraz misję z filmu...

Przemo wrzuć to do downloadu. Przyda się początkującym... :aniolek:

http://www.sendspace.pl/f...350c99647692479
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #19  Wysłany: 14 Październik 2009, 20:37   

Plik z tutorialem jest do ściągnięcia z serwera PS:

http://plu96.ayz.pl/downl...R.D.C_sOnar.zip
Ostatnio zmieniony przez PL_U-96 14 Kwiecień 2011, 21:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
CHUDY 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dominik
Wiek: 26
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 32
Skąd: Augustów

 #20  Wysłany: 14 Kwiecień 2011, 20:46   

można byłoby jakoś odświeżyć linki bo nie działają :beksa:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Samouczek?
PL_Matrose Dział ogólny do rozmów na temat DW 0 11 Listopad 2009, 17:03
PL_Matrose
Brak nowych postów Komantarze do Samouczka Ręcznego Torpedowania
PL_Stett Ogólnie o Silent Hunter III 49 19 Luty 2009, 19:11
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Instrukcja ręcznego namierzania celu - Manual TDC
PL_Daritto Pytania i odpowiedzi 6 9 Wrzesień 2013, 07:06
PL_Daritto
Brak nowych postów Ustawienia torped
PL_U-96 Dział ogólny do rozmów na temat DW 12 12 Kwiecień 2016, 15:20
PL_U-96
Brak nowych postów Uzupełnienie torped+paliwa
Gość Pytania i odpowiedzi 24 1 Czerwiec 2011, 17:19
woyteka
Brak nowych postów uzupelnienie torped sh4
Thor Pytania i odpowiedzi 4 18 Październik 2010, 19:19
PL_Daritto
Brak nowych postów Jak niemarnowac torped.
ORP Baltyk Dodatki, mody i modowanie 1 16 Marzec 2011, 13:45
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group