Nowe forum uruchomione. Proszę się rejestrować.

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

Moderator: PL_Andrev

melis
Posty: 28
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#16

Post autor: melis » 31 sty 2020, 15:00

jaromaz kiedy stworzyłeś tego moda?

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#17

Post autor: jaromaz » 31 sty 2020, 20:35

Dawno temu, ale upubliczniłem niedawno i też tylko na prośbę kolegi, który miał problem z zainstalowaniem TWoS.

Jest budowany dla starszej wersji TDW - do tego stopnia, że ciężko było uzyskać obrót wszystkich pierścieni RAOBF :) - zajmuje się tym dodatkowy podMOD :)
Dodatkowo jest nieznany poza Polską - budowałem go na swoje potrzeby dla macOS i świetnie się sprawdza na tym systemie, bo można łatwo przełączać się między pracą i SH5, zmieniając aktywne pulpity trzema palcami na gładziku :)
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 28
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#18

Post autor: melis » 31 sty 2020, 20:45

Wygląda więc na to, że mamy na pokładzie człowieka, z nie małym bagażem doświadczeń - a raczej, doświadczenia :piwko: Osobiście czuję się zaszczycony :yes Wracając do tematu: ustalenie pozycji jest znane. A jak wyznaczyć kurs? Opcja dostępna z poziomu bezpośrednio u nawigatora. Zauważyłem, że dodając jakiekolwiek dodatkowe markery na mapę, nawigator ustalając kurs po "martwych" współrzędnych, podaje całkiem odmienne dane i tak już zostaje, mimo usunięcia dodatkowych znaczników.

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#19

Post autor: jaromaz » 01 lut 2020, 1:13

Dzięki, ale po prostu stary już jestem :) Jestem też zaszczycony obecnością na tym forum :) - dobrze, że jest jedno nasze w tej niszowej dziedzinie, jaką jest subsim.
Co do kursu - klikasz na okrągły heading dial i gotowe. W Real Navigation Mod to Ty odpowiadasz za utrzymywanie kursu.

Niestety już nie bardzo mogę pomóc w kwestii tego megamoda, bo nie korzystam z SH5 od kilku lat - obecnie w bibliotece subsim został mi już tylko Wolfpack (we wtorek pojawi się dość dobrze wykonany filmik promocyjny naszej, polskiej grupy) :) Gra Uboat jakoś mi nie podeszła i Wolfpack jest aktualnie numerem jeden.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 28
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#20

Post autor: melis » 01 lut 2020, 11:37

jaromaz starym jest ten, któremu nic już się nie chce :lol wiekowo wielu z nas tu, ma już swoje. Co z tego, skoro w środku wciąż 18 lat ;) wracając do tematu, niestety za nic nie chce się przesunąć to okno dialogowe. Strasznie mnie to irytuje. Wróciłem do najnowszego TWoS i tam również, nie ma takiej możliwości. No nic. Dzięki za wszelką pomoc! Gorąco pozdrawiam!

Edycja: Faktycznie notepad++ umożliwia dokładnie to samo co file editor. Wracam do Twego moda i spróbuję powalczyć z oknem dialogowym.

Ciężki przypadek ze mnie :lol miałem cały czas ustawiony styl UI z SH3, przez co właśnie manometry zasłaniały okno dialogowe. standardowy styl pozwala na dowolne przesuwanie okien.

Awatar użytkownika
jaromaz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sty 2020, 0:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#21

Post autor: jaromaz » 19 lut 2020, 0:57

Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem, jednak zapraszam na stronę https://jm.iq.pl/symulacja-okretu-podwodnego/ w celu pobrania i instalacji wersji 1.3.

Dopiero po przetestowaniu na nowym systemie operacyjnym poprzedniej wersji Etilm zauważyłem problem, o którym wspominałeś - wynikał on z błędnie dokonanych wpisów w konfigu. Teraz domyślna wysokość okna z komunikatami jest większa i można je łatwo przesunąć w dowolne miejsce. Dodatkowo niewystarczającą ilość czasu poświęciłem na przetestowanie shaderów (w różnych warunkach pogodowych), którymi bawiłem się w poprzedniej wersji - zostały one usunięte - stąd występował dziwny wygląd morza, o którym wspominałeś.
Dodałem mod znacznie ograniczający widoczność pod wodą (urealniający). Etilm 1.3 wygląda teraz i działa znacznie lepiej od poprzedniej wersji i w celu jego instalacji należy przywrócić czystą wersję SH5, ale nie wpływa to na zapisy stanów gry - można dalej kontynuować rozgrywkę już na nowej wersji moda.

Napotkałem też na irytujący błąd związany z psującą się echosondą - jeżeli przestało komuś działać sprawdzanie głębokości pod stępką, to rozwiązanie tego problemu jest również opisane na powyższej stronie.
Od Aces of the Deep, poprzez SH3, SH4 U-Boat Missions i SH5 Wolves of Steel ... do Wolfpack.
Grupa Steam Wolfpack Polska:

Obrazek

melis
Posty: 28
Rejestracja: 29 gru 2019, 16:30

Re: Etilm - lekki megamod SH5 mojej produkcji

#22

Post autor: melis » 22 lut 2020, 15:30

Dzięki jaromaz za info. Nie omieszkam sprawdzić :)

ODPOWIEDZ