POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
OpenVPN czy Tunngle

Jaki serwer ?
OpenVPN
81%
 81%  [ 9 ]
Tunngle
18%
 18%  [ 2 ]
Głosowań: 11
Wszystkich Głosów: 11

Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #21  Wysłany: 27 Maj 2016, 08:13   

Takie tylko pytanie. Przesiadka z Tunngle na OpenVPN nie była po tym, jak co 3 patrol kończył się rozłączeniem? I zwykle równo o 22:00, że nawet podejrzewaliśmy, czy to nie reset serwera Tungle'a... Dobrze pamiętam? Czy to było z innym systemem połączeń (pamiętam jeszcze Hamachi)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #22  Wysłany: 27 Maj 2016, 09:24   

Nie wiem jak było kiedys ale obecnie takie zjawisko nie występuje z Tunngle.
Sesje DW wysypują się niezależnie od używania Direct Play czy Tunngle. Wydaje mi się, że mimo wszystko nieco większa stabilność jest na Direct Play. Dodatkowo przez Tunngle czasem nie wszystkim w odpowiedni sposób przed sesją przesyła się misja - nie mogą wybrać platformy do grania. Problem obchodzi się przez manualne przerzucenie pliku.

Mimo tych wad są też spore zalety i nie tylko bezpośrednie. Na Tunngle zwykle znajduje sie kilka osób chętnych (lub nie) do sesji w DW. Kilkoro z tych ludzi zaczęło zaglądać do nas na TSa nawet kiedy nie ma nikogo na Tunngle. Mimo wszystko raczej obecność tam skłania do wspólnej zabawy bo samo zaglądanie czasem nie spotyka się z naszym zainteresowaniem (kiedy nie ma chętnych do gry).
Do tego wiem, że osoby, które z nami zagrały a posiadające coś w rodzaju swoich małych grupek informowały je o naszych grach np: rosjanie. Tamta część graczy posiada swojego TSa ale nie przychodzi na Tunngle ani do nas bo większość z nich zupełnie nie rozumie języka (dlatego dwukrotnie udało nam się zagrać "u nich".
I to właśnie jest ta niebezpośrednia korzyść polegająca na możliwie szerokiej otwartości, mimo, że wiąże się to z używaniem aplikacji będącej przy okazji nośnikiem reklamowym.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #23  Wysłany: 27 Maj 2016, 09:54   

Cytat:
Nie wiem jak było kiedys ale obecnie takie zjawisko nie występuje z Tunngle.


Jak to nie występuje, to ja już nie widzę sprzeciwów... No, może poza 1 rzeczą:

Tylko, jak to jest z tą niestabilnością gier DW o której mówi Olek? Bo nie fajnie byłoby w SH3 mieć niestabilną grę.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #24  Wysłany: 27 Maj 2016, 10:07   

Z niestabilnoscią DW jest tak, że co najwyżej można mieć "przeczucie". Do tej pory nie były robione zadne testy a misje, które częściej rozłączało były bardzo złożone z uwagi na ogromną (rekordową) ilosc obiektów w grze. Do tego należy wspomnieć, że najczęściej wywala Boba - kolegę z Kaliforni, który ma albo duże opóźnienie albo słabsze łącze.

Wydawało mi się, że rozłaczenie albo przerwanie sesji następowało z uwagi na zapisywanie dla każdego odczielnie pliku replay w trakcie. Zazwyczaj posdzas sesji nawet z wieksza iloscią graczy mają one około 8-10 MB. jednak ostatnio zagrałem z Kyte 1 vs 1 i plik (chyba głównie przez samoloty) urósł do 31 MB a gra działała stabilnie.

Co więcej, poprzedni scenariusz zakończył się (wprawdzie kiedy zostałem jedynym żywym przeciwnikiem) dokładnie w momencie, kiedy moja rakieta miała uderzyć w uszkodzony już okręt AOR. Wyglądało to tak, jakby "obliczenie" eksplozji albo jej efektu przeciążyło system po bardzo długiej grze.

Dlatego tak naprawde to cięzko jednoznacznie określić czy Tunngle wpływa na stabilność. Moje zdanie jest takie, że minimalnie ale podkreślam, że to bazuje głównie na przeczuciu bo analizowanie wszystkich disconnectów tego nie potwierdza.

EDIT:

Wspomniana wyżej gra z Kytem mimo ogromnego pliku replay (31 MB) była stabilna ale ja sam jako host nie odhaczyłem sobie replaya (z "read only) i nie był w sumie zapisywany. Juz wcześniej się zastanawiałem, czy to może wplywać na grę. Dlatego mozna by spróbować rozegrać kiedyś większą sesję bez zapisywania tych plików albo przez wszystkich albo przynajmniej bez hosta. Zdaje się, że jest jakaś opcja wyłączająca zapis. Może gdyby tylko jedna osoba była "zapisującą sesję" gra by się rzadziej wysypywała?
Ostatnio zmieniony przez pepe 27 Maj 2016, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 116 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 18686
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #25  Wysłany: 27 Maj 2016, 10:29   

No dobrze. Skoro to "raczej DW", to zrobi się testy SH i się okaże, czy jest stabilnie, czy nie.
Ja nie widzę problemów.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
SH3:kapitan U-47, VIIC, 1 flotylla (IX 39-X 41) 23 flotylla (X 41-... [na razie III 42])
SH4:kapitan USS S-40, Klasa S, ComSubAsiatic, (XII 41-III 42)
NF: kapitan ORP_Lwica Nala, Graf Zeppelin II

http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #26  Wysłany: 27 Maj 2016, 10:36   

Sprawność Tunngle można by przetestować grą, która natywnie ma bardzo dobrą stabilność. jesli sesja by się zrywała przez Tunngle - znaczyło by, że wpływa również na DW i SH III

Ja i tak najbardziej preferuje w DW Direct Play. jednak z uwagi na wspomniane wyżej profity teraz gramy niemal wyłącznie z Tunngle.
Ostatnio zmieniony przez pepe 27 Maj 2016, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Adm.Lütjens 
Korvettenkapitan






Kraj:
poland

Imię: "Niewierny"
Ulubiona Gra: seria SILENT HUNTER, seria TOTAL WAR
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 945
Skąd: Zagłębie Sosnowiec

 #27  Wysłany: 28 Maj 2016, 01:26   

Mnie osobiście bardziej pasował OpenVPN.
Tylko na SH3 już nie gram, a nie wiadomo czy by pasował do DW.
Jeśli by dało się zrobić żeby OpenVPN pasował do DW to mam publiczny IP, na którym kiedyś hostowałem patrole bojowe SH3.

Tunngle - nie jest dla mnie najlepszym programem: koszmar z reklamami i wyłączanie zabezpieczeń.
_________________
"Chciałbym się pożegnać, nigdy już nie wrócę. Jeśli się weźmie pod uwagę przewagę Brytyjczyków, nie jest prawdopodobne, abyśmy to przeżyli...". - Admirał Günther Lütjens
"Krew, pot i żelazo" - motto marynarzy pancernika "Bismarck"
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #28  Wysłany: 28 Maj 2016, 10:13   

DW nie potrzebuje Tunngle ani openVPN bo host przez Direct Play tworzy coś w rodzaju lobby. Granie przez tunngle to z jednej strony ukłon dla graczy korzystających z tej platformy. Z drugiej bardzo sie przydaje w organizowaniu spontanicznych rozgrywek. Wcześniej był zakładany temat na forum i ktoś, kto nie miał tam dostępu, nie znał forum albo zwyczajnie nie chciał tam zaglądać nie wiedział o sesjach. Teraz w zasadzie nie trzeba robić takich ustaleń - wchodzisz na Tunngle i jak są ludzie (chętni) to się po prostu gra.

Tunngle powstał z myślą o grach, które potrzebują do rozgrywek wirtualnych sieci LAN. Pełni więc taką samą rolę jak OpenVPN z tą różnicą, że zamiast zamkniętej grupy nastawiony jest na otwartość i międzynarodowy zasięg. Pozwala to zagrać innym dosłownie ad hoc bez zbędnych komplikacji typu dodatkowe hasła, jakieś konta, oczekiwanie na aktywację przez admina itp.

Firma zarabia reklamami - bo musi jakoś zarobić. Wprawdzie są one natrętne ale:

1) u mnie nie zawsze się pojawiają

2) nie pojawiają się w trakcie gry a tylko na poczatku i końcu logowania

3) to są okienka na cały ekran, których nie możesz zamknąć ale można je przesunąć nawet poza ekran.

Nie jestem zwolennikiem grania w DW inaczej niż przez Direct Play. Tak przez lata graliśmy miedzy sobą i np: z włoskim klanem "Betasom" (twórcy BetaMod 4.1) lub francuskim MileSabords.
Dziś nadal chętniej bym prowadził sesje przez Direct Play (mam 2 pliki konfiguracyjne i wystarczy je podmienić) ale właśnie atut spontanicznych rozgrywek i poznawania nowych graczy DW (których jest bardzo niewielu na świecie) sprawił, że korzystamy z Tunngle.

Środowisko graczy SH III kurczy się z roku na rok - zostali właściwie pasjonaci. Dlatego moim zdaniem warto rozważyć, czy działać jak dotychczas w zamkniętej grupie czy spróbować ją uchylić dla innych pomimo grania na mało popularnym modzie jakim jest KotA?

W DW granie na Betamod nie przysporzyło nam wielu nowych graczy ale kilka osób była skłonna zainstalować sobie ten niepublikowany otwarcie mod. Może Społeczność widząc sporą liczbę graczy z PS grających na KotA zamiast "czystej" lub GWXa też będzie chciała spróbować?
Ostatnio zmieniony przez pepe 28 Maj 2016, 10:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #29  Wysłany: 28 Maj 2016, 21:12   

Tak się wtrącę być może bez sensu, ale braliście pod uwagę hamachi?
 
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 20
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2333
Skąd: Kraków

 #30  Wysłany: 28 Maj 2016, 21:35   

Hamachi jest małe(max 5 osób bodajże) a do tego gryzie się z Tunngle, na którym gramy w DW
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: TUNNGLE - konfiguracja SH4 do gry przez LAN
Program TUNNGLE: monopol UBI złamany!
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 27 Sierpień 2009, 20:08
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Ranking SH3 na openVPN
PL_Mirko Ogólnie o Silent Hunter III 0 9 Październik 2012, 22:32
PL_Mirko
Brak nowych postów Tunngle - problemy
PL_Cmd_Jacek Dział ogólny do rozmów na temat DW 5 22 Sierpień 2016, 20:15
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Sobota godzina 19 tunngle
23 lipca 2016 r.
Gość Patrole MULTI 3 20 Lipiec 2016, 21:14
PL_olek0849
Brak nowych postów TUNNGLE problem z connect w lanie
opis na forumc zytalem w innym temacie bez powodzenia dlatego pisze tu
ita80 POMOC 16 30 Listopad 2009, 19:50
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Czy zadziala?
Kriss Ogólnie o SH IV 12 18 Luty 2008, 16:02
PL_HUBAL
Brak nowych postów Czy to możliwe??!
PL_Lisiu Cafe Rene 3 3 Marzec 2009, 00:03
SD_Konrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group