Nowe forum uruchomione. Proszę się rejestrować.

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

Moderator: PL_CMDR Blue R

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#61

Post autor: PL_Olamagato » 28 lip 2020, 21:38

kl43 pisze:
25 lip 2020, 19:30
Czy ktoś ukończył z powodzeniem misję wolfpack znajdującą się w misjach testowych, które są w pakiecie spolszczenie?
Mimo kilkudziesięciu prób zawsze kończy się rozkazem samotnego ataku.
pozdrawiam Krzysztof
Misja Wolfpack jest misją testową dla Hardcode fixes od H.Sie. Po spotkaniu konwoju należy kilkukrotnie w regularnych odstępach wysyłać radiem zgłoszenie kontaktu (zazwyczaj z powierzchni, czemu nie pomagają mody 16 i 20 km atmosfery). Dopiero wtedy wilcze stado zaczyna się formować. Trzeba informacje o konwoju zgłaszać regularnie kilka razy zanim dostaniemy informację o godzinie ataku, gdy pojawią się inne automatyczne u-booty atakujące konwój. Jeżeli w czasie ataku będziemy od niego zbyt daleko lub przed ustalonym czasem ataku zgubimy go i nie wyślemy kolejnych raportów o konwoju, to atak wilczego stada nie uda się i dostaniemy rozkaz samotnego ataku.
W opcjach hardcode fixes (program konfigurujący) można włączyć lub wyłączyć szybsze działanie raportów przy obserwacji konwoju dla wilczego stada. Można wtedy wysłać ich mniej, ale w spolszczeniu ta opcja jest już domyśłnie włączona. Jednak dla pewności można ją wyłączyć sprawdzić działanie w patrolu, a następnie znowu włączyć i ponownie sprawdzić. Należy pamiętać, że wszelkie zmiany opcji robimy na zdezaktywowanym modzie Hardcode Fixes w katalogu moda.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#62

Post autor: PL_Olamagato » 28 lip 2020, 21:43

melis pisze:
28 lip 2020, 19:29
Osobiście okrętów własnej floty nie widziałem, ale po zgłoszeniu konwoju i dotarciu bliżej, zastałem palące się już okręty wroga. Nie wszystkie, ale kilka było już unieruchomionych.
Wysyłając raporty o konwoju dobrze jest starać się być przed czołem konwoju, a nie za nim lub mocno z boku. Czyli inaczej mówiąc trzeba przed nim zwiewać na granicy widoczności. Najlepiej z prędkością zbliżoną do średniej prędkości statków. Niestety zbyt dobry radar późniejszych niszczycieli nie pomaga w tym ponieważ ma zbyt duży zasięg, który w ogóle nie uwzględnia krzywizny ziemi. To na szczęście będzie za jakiś czas poprawione. ;)
Tymczasowo rozwiązaniem może być przywrócenie standardowej sceny mającej 8km zasięgu widoczności.

kl43
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#63

Post autor: kl43 » 29 lip 2020, 0:19

Należy pamiętać, że wszelkie zmiany opcji robimy na zdezaktywowanym modzie Hardcode Fixes w katalogu moda.
O tym nie wiedziałem, dzięki Olamagato

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#64

Post autor: PL_Olamagato » 29 lip 2020, 1:26

Warto też sprawdzić czy po dezaktywacji gui pozostaje nam w katalogu głównym plik d3d9.dll. Jeżeli pozostaje, to niestety musimy ręcznie go skasować. To jest częsty powód CTD przy wczytywaniu grafiki gry. Czasem sterownik grafiki powoduje jego zablokowanie i dezaktywacja z jsgme nie powoduje jego usunięcia. Następnie z jeszcze niewiadomego powodu sterownik grafiki już nie akceptuje tego pliku jako poprawny i wywala grę lub w ogóle nie pozwala jej wczytać.

kl43
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#65

Post autor: kl43 » 29 lip 2020, 18:07

Drogi Olamagato
Twój wkład w modowanie SH3 jest nieoceniony!
W SH3 gram od momentu jego wydania w 2005r, w dalszym ciągu moim zdaniem jest to najlepszy symulator uboota z II wś.
Dzięki Tobie począwszy od GWX-a przyjemność sprawia mi granie w języku polskim, a dzięki takim modom jak:GWX, ARB 1920x1080, GWX-uboot, M.E.P.6, gra nadal wygląda świetnie, i wielu modom które potrafią technikę polowania na konwoje doprowadzić do stanu rzeczywistego.
Co się tyczy wolfpacka skorzystam z Twoich sugestii i ponowię misję, moim skromnym zdaniem wilcze stado powinno być widoczne na mapie taktycznej.
z poważaniem Krzysztof

MartimoCardoza
Posty: 4
Rejestracja: 08 sie 2020, 13:14

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#66

Post autor: MartimoCardoza » 08 sie 2020, 15:21

witam.Jestem nowym zarówno użytkownikiem tego forum jak i posiadaczem SH3. Temat bardzo mnie zainteresował, cieszę się, że powstało spolszczenie GWX3 i że cały czas jest ono ulepszane i poprawiane. Myślę, że użytkownikowi PL_Olamagato należą się duże brawa za to co cały czas robi! Bardzo bym chciał zainstalować sobie moda GWX3 a później spolszczenie do niego.Niestety na chwilę obecną utknąłem na takim oto etapie viewtopic.php?p=4743#p4743 Jeżeli, któryś z szacownych użytkowników czuje się na siłach by pomóc to byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady.pozdrawiam serdecznie.

kl43
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#67

Post autor: kl43 » 12 paź 2020, 21:23

Witam
Na SubSimie pojawił się Grey Wolves Reworked, czyli GWX 2020.
Czy to jest ten tajemniczy projekt o którym wspominał Olamagato?
Instalacja przebiegła bezproblemowo, wygląda super.Resztę trzeba ogarnąć jeśli tylko będzie czas.
Pozdrawiam :jupi

kl43
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2020, 20:57

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#68

Post autor: kl43 » 15 paź 2020, 14:30

Odnośnie mojego entuzjastycznego wpisu
Mod GWR okazał sie niegrywalny! :roll:

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 823
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#69

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 25 paź 2020, 18:07

kl43 pisze:
15 paź 2020, 14:30
Odnośnie mojego entuzjastycznego wpisu
Mod GWR okazał sie niegrywalny! :roll:
dlaczego jest niegrywalny ?
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

MDMA66
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2021, 19:29

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#70

Post autor: MDMA66 » 02 lut 2021, 11:14

Pewnie Ameryki nie odkryje...ale od początku.

Też miałem problemy ze spolszczeniem 5k, 5k plus, próbowałem podstawowe 5h, 5h lite, też miałem crashe.
Instalacja 1
SH3 kolekcja klasyki+GWX3.0 Gold+spolszczenie-wywalało nawet gdy w JGSME nie było załadowane nic, tylko skopiowane spolszczenie
Instalacja2
SH3 KK+GWX3.0 Gold+V16B1patch+TychoSh3+AhnenerbeWideGui 1920+spolszczenie - również crush
Obie instalacje bez spolszczenia działały.
Wystarczyło zaznaczyć w HsieOptionsSelector version 4GB i obie wersje działają ze spolszczeniem, tylko teraz jak to pisze wydaje mi się trochę banalne rozwiązanie, które każdy zna już przy pierwszych spolszczeniach z gwx, a może właśnie tak oczywiste że Ci co mają problemy zapominali o tym???

Pawian
Posty: 313
Rejestracja: 06 kwie 2020, 9:17

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#71

Post autor: Pawian » 01 kwie 2021, 10:38

Też macie taki błąd, że schodząc poniżej 20 metrów wywala do pulpitu? :sciana:

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#72

Post autor: PL_Olamagato » 22 maja 2021, 16:52

MDMA66 pisze:
02 lut 2021, 11:14
Pewnie Ameryki nie odkryje...ale od początku.

Też miałem problemy ze spolszczeniem 5k, 5k plus, próbowałem podstawowe 5h, 5h lite, też miałem crashe.
Instalacja 1
SH3 kolekcja klasyki+GWX3.0 Gold+spolszczenie-wywalało nawet gdy w JGSME nie było załadowane nic, tylko skopiowane spolszczenie
Instalacja2
SH3 KK+GWX3.0 Gold+V16B1patch+TychoSh3+AhnenerbeWideGui 1920+spolszczenie - również crush
Obie instalacje bez spolszczenia działały.
Wystarczyło zaznaczyć w HsieOptionsSelector version 4GB i obie wersje działają ze spolszczeniem, tylko teraz jak to pisze wydaje mi się trochę banalne rozwiązanie, które każdy zna już przy pierwszych spolszczeniach z gwx, a może właśnie tak oczywiste że Ci co mają problemy zapominali o tym???
Witam po roku, w którym życie realne zlikwidowało mnie z SH3/GWX/GWR.

Myślę, że Ci co mają problemy zapominają o tym. Wersje spolszczenia GWX dostępne do ściągnięcia były tworzone gdy Windows 7 x64 i późniejsze nie były jeszcze mocno rozpowszechnione. Z tego powodu opcja 4GB w Hardcode Fixes nie jest domyślnie włączona. Obecnie praktycznie to must-have jako pierwsze działanie po pobraniu/instalacji, a przed włączeniem modów spolszczenia. Następna wersja spolszczenia na pewno będzie miała domyślnie włączoną tę opcję.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#73

Post autor: PL_Olamagato » 22 maja 2021, 17:13

kl43 pisze:
28 lip 2020, 20:35
Melis, czy możesz wymienić mody jakich używasz i ich kolejność instalacji?
pozdrawiam Krzysztof
Bardzo nieaktualna odpowiedź, ale dopiero teraz zauważyłem, że pytanie zostało bez odpowiedzi.
GWX oraz Spolszczenie do GWX działają na założeniu, żeby wszystkie opcjonalne mody z pakietu były absolutnie niezależne od kolejności włączania. Jedynym wyjątkiem, który jest również wyjątkiem w GWX są "GWX - Alternative Flotillas", czyli w spolszczeniu "GWXPL - Spolszczone Alternatywne flotylle", które należy włączyć na samym końcu ponieważ podmieniają główny plik spolszczenia.

PL_Olamagato
Posty: 68
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:09

Re: GWX 3.0 - Spolszczenie 2020

#74

Post autor: PL_Olamagato » 27 lis 2021, 15:34

Dla wszystkich, którzy mają problemy z wywalaniem się gry już po samym rozpakowaniu spolszczenia w katalogu gry.

1. Najpierw przypisz sobie jako użytkownikowi wszystkie prawa do katalogu z grą SH3 i jej podkatalogami. Usuń też prawa dostępu dla użytkowników SYSTEM oraz TrustedInstaller, dzięki czemu wszystko co będzie się działo i uruchamiało w tym katalogu będzie miało prawa administratora (szczególnie w wersji Steam). Jeżeli jest to niezbędne usuń dziedziczenie praw dostępu z katalogu nadrzędnego jeżeli dają one prawa dostępu czemukolwiek poza Twoim kontem w Windows.

2. Po rozpakowaniu należy upewnić się, że GWX Hardcode fixes, GWX Hardcode fixes for dummies lub inny mod zawierający SH3.exe / patcha Hsie Hardcode fixes i/lub Tycho patch ma dostęp do pamięci RAM większej niż 2GB w systemie 64-bit.

Te dwa problemy (dostęp do katalogu i do pamięci RAM) są przyczyną 99% wysypań się gry (szczególnie kampanii) po zainstalowaniu spolszczenia.

ODPOWIEDZ