Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin po informacji na Discordzie Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu Zapraszamy na serwer głosowy DISCORD |
USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co./Nowa Broń
Moderator: PL_CMDR Blue R
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Zanurzenie alarmowe!" ryknal kapitan.
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
David poganiał ludzi, aby schodzili z pokładu. Marynarzom nie trzeba było tego mówić, ale zawsze lepiej było raz za dużo przypomnieć o pośpiechu, niż raz tego żałować. W tej samej chwili operator radaru meldował coś o odległości 2 mil do (chyba użył słowa "prawdopodobnego") samolotu. David spojrzał w stronę rufy i dostrzegł zbliżający się punkcik. Samolot chyba obniżał lot w stronę śladu kilkateru, który ciągnęli za sobą...
Wreszcie ostatni marynarz (dokładniej bosman) zniknął we włazie i David jako ostatni zszedł pod pokład. Schodząc słyszał, jak woda zaczyna zalewać pokład okrętu. to czy sukces odniesie wróg, czy oni zależało od sekund...
Bomba spadła, gdy głębokościomierz w centrali wskazywał 90 stóp. Eksplozja targnęła okrętem, starając się go wypoziomować. Bomba musiała spaść blisko rufy, która była położona płycej. Okrętem i ludźmi rzuciło we wszystkie strony, światło zamigotało. I gdy wydawało się, że wszystko jest w porządku z rufy nadeszły meldunki:
-Przeciek przy silniku numer 2! Mamy rannych!
Wreszcie ostatni marynarz (dokładniej bosman) zniknął we włazie i David jako ostatni zszedł pod pokład. Schodząc słyszał, jak woda zaczyna zalewać pokład okrętu. to czy sukces odniesie wróg, czy oni zależało od sekund...
Bomba spadła, gdy głębokościomierz w centrali wskazywał 90 stóp. Eksplozja targnęła okrętem, starając się go wypoziomować. Bomba musiała spaść blisko rufy, która była położona płycej. Okrętem i ludźmi rzuciło we wszystkie strony, światło zamigotało. I gdy wydawało się, że wszystko jest w porządku z rufy nadeszły meldunki:
-Przeciek przy silniku numer 2! Mamy rannych!
- Załączniki
-
- T12_USS Steelhead_a.jpg (220.48 KiB) Przejrzano 10454 razy
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Uhhh, bylo blisko. Wytrymowac okret na 100 stopach. Zatamowac przecieki, naprawic uszkodzenia i opatrzyc rannych. Posiedzimy tu jeszcze przez godzine potem proba wynurzenia."
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Bez dalszych ataków przeciek został powstrzymany, a i uszkodzenie diesla wyglądało na drobne i "do 3 godzin pracy", jak ocenił chief. Rany także nie okazały się w większości przypadków poważne...w większości. Jedynym poważnie rannym był mat-medyk, który niefortunnie upadł ręką o gródź, doprowadzając do otwartego złamania i krwotoku. Choć został opatrzony, to jednak jego stan był poważny... a osobą, która najlepiej potrafiłaby mu pomóc na pokładzie... był on sam.
Po wynurzeniu radar nie wykrywał samolotu... za to oczy załogi nie wykrywały jednego całego i połowy drugiego karabinu przeciwlotniczego, podobnie jak części barierek. Bomba musiała wybuchnąć gdzieś za kioskiem, o czym świadczyły pogięte płyty pokładu, urwane barierki... i dziury w kadłubie zewnętrznym, okrywające zbiornik paliwa.
Chief oglądając to powiedział:
-Sir. Albo robimy tu postój bez możliwości zanurzenia, albo będziemy diagnozować po utracie ropy, czy zauważonym śladzie, za nami. Zostawiłbym jednego chłopaka, aby wypatrywał śladów ropy. To będzie najlepszy sprawdzian dziś. Ten żółtek może przecież wrócić.
Po wynurzeniu radar nie wykrywał samolotu... za to oczy załogi nie wykrywały jednego całego i połowy drugiego karabinu przeciwlotniczego, podobnie jak części barierek. Bomba musiała wybuchnąć gdzieś za kioskiem, o czym świadczyły pogięte płyty pokładu, urwane barierki... i dziury w kadłubie zewnętrznym, okrywające zbiornik paliwa.
Chief oglądając to powiedział:
-Sir. Albo robimy tu postój bez możliwości zanurzenia, albo będziemy diagnozować po utracie ropy, czy zauważonym śladzie, za nami. Zostawiłbym jednego chłopaka, aby wypatrywał śladów ropy. To będzie najlepszy sprawdzian dziś. Ten żółtek może przecież wrócić.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Zgadzam sie, raczej nie mamy wyjscia. Tak czy siak prorytet to naprawa silnika,oszacownie uszkodzenia zbiornika i decyzja sie czy i jak naprawic."
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Naprawa silnika okazała się niewymagająca i już po 90 minutach udało się go uruchomić. Ze zbiornikiem było gorzej. Dodatkowa "czujka ropna" dostrzegła, że za okrętem ciągnął się słabo widoczny ślad mniej wzburzonej wody... Marynarzom nie trzeba było tłumaczyć tego dziwnego zjawiska. Ropa.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"To wiemy. Interesyje mnie jaki jest plan." odpowiedzial kapitan
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Chief powiedział:
-Trzeba wpuścić ekipę pod kadłub lekki, sir. Zlokalizują przecieki, naprawią... Tylko to najlepiej robić za dnia... ale wtedy grożą nam samoloty... a z ekipą pod kadłubem, nie możemy się zanurzyć... znaczy, fizycznie możemy, ale wtedy chłopaki utoną.
-Trzeba wpuścić ekipę pod kadłub lekki, sir. Zlokalizują przecieki, naprawią... Tylko to najlepiej robić za dnia... ale wtedy grożą nam samoloty... a z ekipą pod kadłubem, nie możemy się zanurzyć... znaczy, fizycznie możemy, ale wtedy chłopaki utoną.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Tak czy siak trzeba to zrobic, prawda? Gdzie my jestesmy, chyba dosc blisko wrogich lotnisk, prawda? Proponuje zmienic kurs na i zrobic to gdzies na skarju CD09/CC10 lub wogle CC10. Czas. Wczesnie o brzasku. Jakies sugestie do planu panowie?"
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Załoga wyraziła zgodę, że punkt CC10, odległy o około 300 mil od najbliższego wrogiego lotniska, nie leżał wcale tak daleko od trasy, która miał iść Steelhead, a wyciek należało naprawić, zanim dostaną się na Morze Japońskie. Nikt nie zamierzał wchodzić na zamknięty akwen, bez zabezpieczonego zbiornika.
Gdy Steelhead kierował się do "punktu remontowego" odebrano nowe rozkazy, przysłane wraz z wiadomościami FOX. Wiadomość była kierowana do USS Paddle, ale też i do USS Barb, USS Steelhead oraz USS Snook. O świcie 30 września czasu lokalnego, Kure miał opuścić zespół bojowy składający się z 3 krążowników i eskorty, kierujący się do Truk. Okrętom nakazano "w miarę możliwości" (dziwne słowo jak na rozkazy) "przechwycić i zaatakować wrogą grupę".
XO spojrzał na mapę.
-Sir. Jak będą płynąc prosto na południe, to jutro w nocy dotrą do sektora CC10. My mamy dotrzeć tam z obecną prędkością (2/3 - dop. Finka) 1 października o świcie.
Gdy Steelhead kierował się do "punktu remontowego" odebrano nowe rozkazy, przysłane wraz z wiadomościami FOX. Wiadomość była kierowana do USS Paddle, ale też i do USS Barb, USS Steelhead oraz USS Snook. O świcie 30 września czasu lokalnego, Kure miał opuścić zespół bojowy składający się z 3 krążowników i eskorty, kierujący się do Truk. Okrętom nakazano "w miarę możliwości" (dziwne słowo jak na rozkazy) "przechwycić i zaatakować wrogą grupę".
XO spojrzał na mapę.
-Sir. Jak będą płynąc prosto na południe, to jutro w nocy dotrą do sektora CC10. My mamy dotrzeć tam z obecną prędkością (2/3 - dop. Finka) 1 października o świcie.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Myslie, ze mozemy troche przycisnac. Ten maly strumyczek, nie powinien byc az takim problem w nocy. A jak sie nie uda to idalnie wpasujemy sie w poranny plan. Zmodyfikuj plan trasy na noce przechwycenie w CC10"
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
Do czasu, aż nie wystrzelą flar, sir - powiedział XO - Jak nas wykryją, to nawet w nocy możemy mieć kłopoty, ale zgadzam się z panem, że cel jest wart ryzyka.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Ok, albo szybciej uznaja ze nas zatopili. Skoryguj kurs zgodnie z nowym planem"
- PL_CMDR Blue R
- Posty: 6576
- Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
-Tak jest, sir - powiedział XO i zabrał się za obliczenia.
Następnego dnia Steelhead pędził przed siebie, szczęśliwie omijając wrogie patrole, osiągając o zmroku strefę patrolu, gdzie planowano przechwycić wrogą grupę.
Stan na wieczór 30 września
Przez całą noc Steelhead kręcił się w sektorze, czekając na okazję. Wreszcie, na 4 godziny przed świtem, odebrano wiadomość z USS Snook. "Wampir" (jak nazywano Raymonda Blooda) meldował, że śledzi grupę, płynącą około 20 węzłów w kierunku południowym. Według meldunku, grupa była 22 mile na północ od pozycji Steelheada, a więc kierowali się w jego stronę...
Następnego dnia Steelhead pędził przed siebie, szczęśliwie omijając wrogie patrole, osiągając o zmroku strefę patrolu, gdzie planowano przechwycić wrogą grupę.
Stan na wieczór 30 września
Przez całą noc Steelhead kręcił się w sektorze, czekając na okazję. Wreszcie, na 4 godziny przed świtem, odebrano wiadomość z USS Snook. "Wampir" (jak nazywano Raymonda Blooda) meldował, że śledzi grupę, płynącą około 20 węzłów w kierunku południowym. Według meldunku, grupa była 22 mile na północ od pozycji Steelheada, a więc kierowali się w jego stronę...
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)
PL_CMDR Blue R (Finek)
Re: USS Steelhead (SS-280) - Patrol 3 - Usługi transportowe 14FOP&Co.
"Jak narazie zgodnie z planem. Jestesmy o godzine drogi od nimch. Skorygowac kierunek na przechwycenie grupy. Za 5 minut pol-zanurzenie aby sprawdzic sonarem okolice. George teraz sprawy potocza sie szybko. Za 10-15 minut powinnismy byc juz w kontakcie z wrogiem." usmiechal sie Dawid.